مزایا و معایب ELK Stack
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

ELK Stack چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز، حجم داده‌ها به طور تصاعدی در حال افزایش می باشد. این موضوع، چالش‌های جدیدی را برای سازمان‌ها ایجاد کرده است، زیرا آنها باید بتوانند این داده‌ها را به طور مؤثر جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل کنند. در این زمینه، ELK Stack به عنوان یک راه‌حل قدرتمند و متن‌باز ظاهر می‌شود.

استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

بسیاری از کسب و کارها برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو تلاش می‌کنند اما ممکن است نتایج مطلوبی به دست نیاورند. توجه به سئو محلی برای کسب موفقیت در دنیای آنلاین بسیار مهم است. در ادامه این مقاله، به روش‌های بررسی نتایج جستجوی محلی پرداخته می‌شود.

اهمیت برندسازی شخصی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد؟

برندسازی شخصی یا Personal Branding، در واقع همان هویت عمومی است که برای خود ایجاد می کنید. این مورد به عنوان یک نماینده معتبر است که شما را به عنوان فردی حرفه ای معرفی می کند. اثبات تجربه و تخصص در زمینه کاری خود، یکی از اجزای مهم بازاریابی دیجیتال مدرن است. کاربران و موتورهای جستجو دانش دست اول را در اولویت قرار می دهند، بنابراین برندسازی شخصی می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاغل و افراد باشد. همچنین این مورد جهت پیشرفت شغلی و پرورش فرصت های جدید مفید است.

معرفی عوامل تهدید
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

عوامل تهدید یا Threat Actor چیست و چه تفاوتی با هکر دارد؟ (بخش دوم)

در بخش اول مقاله ضمن معرفی عوامل تهدید، انواع و ویژگی های آنها نیز توضیح داده شد. در بخش دوم مقاله به مفاهیم و سایر موارد مرتبط پرداخته می شود. برخی از مفاهیم امنیت سایبری که نیاز است به آنها آگاه باشید عبارتند از:

بدافزار یا Malware
بدافزار (Malware) نوعی نرم افزار مخرب می باشد که برای آسیب زدن یا غیرفعال کردن کامپیوترها طراحی شده است. از بدافزار می‌توان برای سرقت اطلاعات، کنترل سیستم‌ها یا حمله به سایر رایانه‌ها استفاده نمود. 
انواع مختلفی از بدافزار مانند ویروس‌ها، کرم‌ها، اسب‌های Trojan و باج‌افزار وجود دارد.

مزایای و معایب انسداد ربات های هوش مصنوعی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

انسداد یا عدم انسداد ربات های هوش مصنوعی در وب سایت

هوش مصنوعی (AI) در حال تکامل و نفوذ به جنبه‌های مختلف زندگی است. یکی از کاربردهای رایج AI، چت‌بات‌ها هستند. با این حال، نگرانی‌هایی در خصوص سوء استفاده از چت‌بات‌ها و سایر ربات‌های AI مانند، سرقت داده‌ها، انتشار نادرست اطلاعات و ایجاد محتوای مضر وجود دارد. در این مقاله به بررسی دلایل انسداد یا عدم انسداد ربات های هوش مصنوعی پرداخته می شود.