بررسی پردازنده های اینتل
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

پردازنده های اینتل i5 ،Core i3 و i7: آنچه باید در مورد آنها بدانید

اینتل یکی از محبوب ترین برندها در زمینه تولید پردازنده و سخت افزار مخصوص بازی است. آنها محصولات مختلفی را تولید می کنند که تقریباً در هر رایانه، لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه موجود می باشد. هنگام انتخاب رایانه خود، باید بتوانید تشخیص دهید که کدام یک از پردازنده های اینتل با سبک فعالیت شما مطابقت دارند و بر همین اساس پردازنده ای را انتخاب کنید که بتواند خواسته های کاری شما را برطرف کند یا عملکرد خوبی را در هنگام بازی ارائه دهد.

نام پردازنده های اینتل به چه معنا است؟

i3، i5 و i7 یا حتی برچسب ساده «Intel Pentium Inside» به این دلیل توسط اینتل انتخاب شده اند تا سردرگمی‌هایی مرتبط با نام گذاری پردازنده ها بر اساس عملکرد را برطرف کنند.

انواع پردازنده های اینتل

تصویر(1)

بنابراین واضح است که اعداد نشان دهنده پیشرفت سی پی یو از نظر عملکرد هستند و قطعا سی پی یو با عدد بیشتر بهتر است. پردازنده هایی که دارای برچسب "Intel Pentium Inside" هستند، برای کارهای روزمره مناسب می باشند. برای پردازش فایل های متنی و سایر کارهای روزمره که توسط کاربران عادی انجام می شوند، می توانید از این نوع پردازنده استفاده نمایید اما در مورد سری "i" چه می دانید؟ در ادامه، خلاصه ای ساده در مورد آنچه که هر کدام از پردازنده های اینتل می توانند انجام دهند، آورده شده است.

پردازنده های اینتل سری "i" چه کاری می توانند انجام دهند

اگر پردازنده‌های پنتیوم برای کارهای پایه خوب هستند، پردازنده‌های نسل بعدی چه توانایی‌هایی دارند؟ در لیست زیر آنچه که هر پردازنده های اینتل سری i می تواند انجام دهد، آورده شده است.

اینتل Core i3

پردازنده های اینتل Core i3 در دسته پردازنده های خوب قرار می گیرند. آنها می توانند وظایف سنگین تری را نسبت به پردازنده های پنتیوم انجام دهند، مانند:

  • ویرایش عکس با فتوشاپ و سایر برنامه‌ها: Core i3 می‌تواند به راحتی ویرایش عکس یا فتوشاپ را پشتیبانی نماید مشروط بر اینکه هیچ برنامه دیگری به طور همزمان از پردازنده و منابع سیستم استفاده سنگین نداشته باشد.
  • مدیریت همزمان چندین اپلیکیشن و برنامه: از آنجایی که پردازنده‌های i3 رم‌های بزرگ‌تری را پشتیبانی می‌کنند، می توانند در مقایسه با پردازنده‌های پنتیوم، اپلیکیشن ها و برنامه های همزمان بیشتری را مدیریت نمایند.
  • بازی‌های کوچک: پردازنده‌های i3 اینتل می‌توانند بازی‌های ساده را نیز به راحتی اجرا کنند.

اگر رایانه ای می خواهید که عملکرد بهتری نسبت به لپ تاپ قدیمی مبتنی بر پنتیوم شما داشته باشد، کامپیوتری با پردازنده Core i3 بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین نسبت به دو گزینه بعدی که در مورد آنها بحث می شود، مقرون به صرفه تر است.

اینتل Core i5

نسل های مختلف پردازنده های اینتل

تصویر(2)

نوع بعدی پردازنده های اینتل، Core i5 ها می باشند. اگر i3 "خوب" می باشد، i5 "بهتر" است. در ادامه کارهایی که می تواند این پردازنده از عهده آنها برآید، ذکر شده اند.

  • ویرایش عکس و ویدیو همزمان با فعال بودن برنامه‌های دیگر: پردازنده‌های Core i5 در مقایسه با پردازنده‌های i3 می‌توانند اجرای همزمان نرم‌افزار Photoshop و سایر اپلیکیشن ها و برنامه‌های بزرگ را مدیریت کنند.
  • مدیریت اپلیکیشن ها و برنامه‌های مختلف، دسکتاپ‌های مجازی و کارها آسان است: با توجه به عملکرد بهتر و پشتیبانی از فضای رم بالاتر، پردازنده‌های Core i5 می‌توانند بدون هیچ مشکلی اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف را اجرا کنند. Core i5 بهترین گزینه برای کسانی است که کارهای زیادی را در رایانه خود انجام می دهند. همچنین اتوکد در پردازنده های Core i5 به راحتی اجرا می شود.
  • برای بازی بهتر است: پردازنده‌های Core i5 می‌توانند بازی‌های پیشرفته‌تری را به راحتی اجرا نمایند. به شرط داشتن سخت افزار گرافیکی سازگار، فضای رم کافی و دستگاه های جانبی مورد نیاز برای تجربه بهتر، می توانید از بیشتر بازی های جدید، با این سی پی یو لذت ببرید.

به طور کلی، پردازنده های Core i5 اینتل از نظر عملکرد بهتر هستند و برای کسانی که کار یا سبک زندگی آنها مشخصات کامپیوتری پیشرفته تری را می طلبد، مفید هستند. قیمت این پردازنده ها بالاتر از Core i3 است، بنابراین باید مبلغ بیشتری را برای آن بپردازید.

اینتل Core i7

پردازنده های اینتل مناسب بازی

تصویر(3)

در نهایت، اگر واقعاً می خواهید بهترین عملکرد و تجربه را در بازی و پردازش داشته باشید، به پردازنده Core i7 در رایانه خود نیاز خواهید داشت. این نوع پردازنده های اینتل سطح بالایی دارند و می توانند همه موارد را بدون هیچ مشکلی مدیریت کنند. در ادامه چند مورد از اقداماتی که می توانید با آنها انجام دهید آمده است:

  • مدیریت ویرایش عکس و ویدیو همزمان با فعال بودن اپلیکیشن ها و برنامه های پیشرفته دیگر: Intel Core i7 می تواند تمامی این وظایف را همزمان انجام دهد. اکثر رایانه‌های دارای این پردازنده، رم بیشتری دارند، بنابراین همزمان می‌توانید  چندین کار را با آن انجام دهید، بدون اینکه با هنگ، فریز و مشکلات دیگر مواجه شوید.
  • پشتیبانی از بازی در سطح حرفه ای: اکثر لپ تاپ ها و رایانه های شخصی مناسب بازی، دارای پردازنده Core i7 اینتل هستند. این بدان معنی است که تمام سخت افزارهای دیگر با قدرتی که پردازنده فراهم می کند به راحتی می توانند بازی های پیشرفته را اجرا نمایند. هر آنچه که تصور کنید، با پردازنده Core i7 قابل انجام است، بنابراین اگر می خواهید بهترین عملکرد و تجربه کاربری را داشته باشید، قطعا باید این پردازنده را تهیه کنید.

این پردازنده بیشترین قیمت را نیز دارد. با این حال، عملکردی که به دست می آورید مطمئناً از پولی که خرج می کنید، بیشتر است.

جمع بندی

اکنون می‌دانید که برچسب‌های آبی رنگ روی لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها، چه معنایی دارند. دستگاهی را انتخاب کنید که بهترین پردازنده را برای کارهای موردنظرتان ارائه می دهد. اگر به یک گزینه مقرون به صرفه نیاز دارید، i3 ها و اگر به یک سی پی یو قوی محتاج هستید، i7 ها خوب می باشند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *