راهکارهای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

24 نکته مهم جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام

با دنبال کردن 24 نکته آزمایش شده و کارآمدی که در این مقاله معرفی می شوند، می توانید بدون پرداخت هزینه اقدام به جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام نمایید. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، جزء جدایی‌ناپذیر هر استراتژی بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام می‌تواند در افزایش آگاهی از برند شما، ایجاد اعتماد در مشتریان و نهایتا، افزایش درآمد بسیار تاثیرگذار باشد اما جذب آنها در اینستاگرام به سادگی گفتن آن نیست. خرید دنبال‌کننده نیز اصلا ایده خوبی نمی باشد. این مقاله ۲۴ استراتژی را برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد. 

۱. جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، استراتژی محتوا و تقویم انتشار پویا بسازید

وقتی صحبت از تولید محتوای عالی می شود، معمولا باید روی ایده پردازی، اجرا و بهینه‌سازی تمرکز کنید. به اشتراک گذاشتن محتوا در اینستاگرام نیز باید به همین صورت باشد. جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، تقریبا بدون داشتن استراتژی محتوای اختصاصی غیرممکن است. این استراتژی کمک می‌کند تا اهداف خود، مخاطبان و موضوعاتی که پست‌های شما را پوشش می‌دهند درک کرده و در نهایت، تقویمی قوی برای انتشار محتوا بسازید.

راهکارهای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام

تصویر(1)

تدوین یک استراتژی موفق برای محتوای اینستاگرام مستلزم صرف زمان کافی برای ایده‌پردازی در راستای رویدادهای فصلی، تعطیلات، رویدادهای مهم کسب و کار یا صنعت و همچنین هم‌سو با اهداف کلی شرکت شما است. ایجاد یک آرشیو غنی از ایده‌ها و تدوین یک برنامه اولیه این امکان را می‌دهد که همواره پیش قدم باشید و هرگز در زمان انتشار محتوا با سردرگمی مواجه نشوید.

استراتژی محتوا می‌بایست انعطاف‌پذیر و منطقی باشد تا امکان تطبیق آن با ترندهای روز و بازخورد مخاطبان فراهم گردد. با این حال، حفظ یک برنامه با ثبات برای انتشار محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسته به ماهیت کسب و کار و مخاطبانتان، انتشار محتوا حداقل چند بار در هفته ایده‌آل می باشد. بنابراین، یک برنامه جامع برای محتوای اینستاگرام تدوین کنید و به آن پایبند باشید.

۲. تعریف مخاطب هدف در اینستاگرام

همانطور که پیشتر اشاره شد، درک مخاطب، هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام، امری ضروری می باشد. هدف شما جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام است؟ اما این افراد چه کسانی هستند و چگونه می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید؟

مدتی را صرف تفکر در مورد انواع افرادی که می‌خواهید با آنها تعامل داشته باشید، کنید و سپس نحوه استفاده کاربران از این پلتفرم را مورد بررسی قرار دهید. این امر به طور چشمگیری در زمان تولید محتوا کمک خواهد کرد و احتمال جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام را بالا می برد.

3. محتوای با کیفیت بالا را در اولویت قرار دهید

اینستاگرام علیرغم تغییرات و تحولات گسترده طی سال‌های گذشته که همچنان ادامه دارد، پلتفرمی مبتنی بر محتوای بصری باقی مانده است. برای برندها، موفقیت در اینستاگرام به جلب توجه مخاطبان وابسته می باشد و بهترین راه برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، استفاده از محتوای تصویری باکیفیت و تاثیر گذار است.

روی انتشار محتوای باکیفیت تمرکز کنید و این موارد را در نظر بگیرید:

  • تصاویر، ویدیوها و ریلز با رزولوشن بالا و ترکیب‌بندی مناسب.
  • صدای واضح و رسا که به راحتی برای مخاطبان قابل درک باشد.
  • متن قابل دسترس و خوانا (از نظر اندازه و کنتراست رنگ).
  • محتوایی که مطابق با ابعاد توصیه شده اینستاگرام باشد.

از به وجود آمدن هرگونه نویز یا ناهماهنگ بودن در محتوا خودداری کنید. نباید تصاویری تار یا ویدیوهایی با بخش‌های بریده شده به اشتراک بگذارید.

هدف این نیست که محتوایی مانند ویدیوهای National Geographic تولید کنید، بلکه صرفاً باید به کیفیتی برسد که بتواند در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد. کسب موفقیت صرفا به معنی هزینه‌های کلان یا استخدام عکاسان حرفه‌ای نیست، بلکه ایجاد محتوایی مؤثر، اصیل و جذاب می تواند شما را به موفقیت برساند. محتوا بی‌کیفیت می تواند منجر به عدم جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام و حتی از دست رفتن دنبال‌کنندگان شود.

۴. جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با تولید محتوای ویدیویی و ریلز در اینستاگرام

تا به امروز، بیشتر افراد در این امر توافق دارند که کاربران شبکه‌های اجتماعی عاشق محتوای ویدیویی هستند. محبوبیت سرسام‌آور پلتفرم تیک‌تاک در سال‌های اخیر و همچنین تداوم سلطه یوتیوب، گواهی بر قدرت و نفوذ ویدیو در عرصه شبکه‌های اجتماعی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با تولید محتوای ویدیویی

تصویر(2)

این شرکت توجه خود را بر توسعه قابلیت ریلز اینستاگرام، به عنوان رقیبی برای تیک‌تاک، متمرکز کرده است و بدین ترتیب، اغلب در نمایش محتوای جدید برای کاربران، اولویت را به محتواهای «ریلز» اختصاص می‌دهد. با تولید ریلزهای اختصاصی خود، نه تنها توجه کاربران را جلب می‌کنید، بلکه نظر الگوریتم اینستاگرام را نیز به خود معطوف خواهید ساخت.

استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام و سایر ویدیوها در این پلتفرم می‌تواند به طور چشمگیری باعث افزایش بازدید، تعامل و در نهایت، جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام شود. تنها نکته حائز اهمیت این است که ویدیوها جذاب، مختصر، روایتگر داستانی گیرا و از لحاظ بصری برای این پلتفرم و ابعاد آن بهینه شده باشند. 

۵. پذیرش قابلیت‌های جدید اینستاگرام

در همین راستا، کوشش کنید تا همواره از بروزترین قابلیت‌های اینستاگرام مطلع باشید. اینستاگرام اکنون پویاتر از همیشه است و این پلتفرم به طور مداوم ویژگی‌های جدیدی را برای ارتقای تعامل کاربران معرفی می‌کند. همگام ماندن با این موارد می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز نماید.

همانطور که تولید محتوا در قالب ریلز به عنوان فرمتی که اینستاگرام به آن اهمیت زیادی می دهد، سودمند است، به کارگیری جدیدترین قابلیت‌ها و ابزارها نیز اغلب منجر به بهبود عملکرد خواهد شد. در ادامه، روش‌های نوینی برای انطباق این قابلیت‌ها با مخاطبان هدف و استراتژی محتوای خود بیابید و آماده جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام باشید.

۶. بهره‌مندی از تحلیل‌های اینستاگرام برای درک عمیق‌تر مخاطبان

ایجاد یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام که به صورت رایگان در دسترس است، امکان دسترسی به داده‌های تحلیلی و آماری را فراهم می‌کند. این داده‌ها اطلاعات ارزشمندی درباره عملکرد محتوای تولید شده برای مخاطبان این شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهند.

بخش تحلیل‌های اینستاگرام امکان پایش عواملی همچون تعداد حساب‌های کاربری که به محتوا دسترسی داشته یا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند، نرخ رشد دنبال‌کنندگان در طول زمان و معیارهای دقیق مربوط به تعامل با محتوا را ارائه می‌دهد. حتی قادر به مشاهده‌ آمار بازدید از استوری‌های اینستاگرام نیز خواهید بود.

این داده‌ها می‌توانند در کسب آمار عمیق‌تر در مورد رفتار مخاطبان و اولویت‌های آنها نسبت به محتوا و همچنین فرمت‌ها، موضوعات و انواع محتوایی که بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته‌اند، فوق‌العاده مفید واقع شوند. از این داده‌ها برای بهینه‌سازی تقویم محتوایی و برنامه‌ انتشار خود استفاده کرده و بدین ترتیب، شانس خود را برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام به حداکثر برسانید.

۷. از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید

همانطور که ویدیو در چند سال اخیر دنیای شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده، محتوای ephemeral یا گذرا نیز چنین روندی را طی کرده است.

پس از ظهور ناگهانی اسنپ‌چت در سال ۲۰۱۱، محتوای گذرا (یا محتوایی که بعد از مدتی حذف می‌شود) به طور ناگهانی محبوب شد و این محبوبیت هرگز به طور کامل از بین نرفت. در حقیقت، این امر منجر به ایجاد استوری‌های اینستاگرام شد که اکنون به بخش جدایی ناپذیر استفاده افراد از اینستاگرام تبدیل شده است. استوری‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارها، روشی جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام و معرفی برند به مخاطبان هدفتان ارائه می‌دهد. با تعاملی کردن استوری‌های اینستاگرام، آنها را قدرتمندتر کنید.

استفاده از ویژگی‌هایی مانند نظرسنجی، پرسش و پاسخ، آزمون‌های کوچک، استیکرهای دارای لینک و سایر استیکرهای تعاملی در استوری‌ها، می‌تواند در افزایش تعامل و دیده شدن کمک نماید. هرچه افراد بیشتری با محتوا ارتباط برقرار کنند، الگوریتم اینستاگرام آن را بیشتر به دیگران نمایش می‌دهد و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با استوری‌ها

تصویر(3)

۸. جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام روی سئوی آن تمرکز کنید

در چند سال اخیر، سئوی اینستاگرام به یک استراتژی مستقل و مهم تبدیل شده است. در گذشته، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تقریباً به طور انحصاری روی «newsfeed» برای کشف محتوا تمرکز می‌کردند اما اکنون با تغییر رفتار کاربران، آنها به سمت تسهیل قابلیت دیده شدن محتوا پیش رفته‌اند. سئوی اینستاگرام به استراتژی بهینه‌سازی محتوا گفته می‌شود تا جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام آسان‌تر گردد.

این به معنای گنجاندن کلمات کلیدی در بخش‌های مرتبط با محتوای شما است تا در جستجوی اینستاگرام بیشتر دیده شوید. مناطقی که سئوی اینستاگرام در آنها کاربرد دارد شامل موارد زیر است:

  • بیوگرافی: در این بخش باید تلاش کنید کلمات کلیدی قوی، عبارات جستجو و هشتگ‌های مرتبط را بگنجانید.
  • نام پروفایل و نام کاربری: نامی را انتخاب کنید که شامل کلمات کلیدی باشد تا افراد هنگام جستجوی برند یا محصولی خاص، راحت تر شما را پیدا کنند.
  • متن جایگزین (Alt Text): توضیحات متنی برای محتوای بصری هستند که به بهبود دسترسی و قابلیت جستجو در اینستاگرام کمک می‌ نمایند. از دیدگاه سئو، این متن به پلتفرم کمک می‌کند محتوای تصویری را درک نماید و به کاربرانی که در حال جستجو هستند، نمایش دهد.

بهینه‌سازی پروفایل و محتوا برای عملکرد جستجوی اینستاگرام، می‌تواند به کاربران جدید کمک کند تا حساب کاربری شما را راحت‌تر پیدا کنند و منجر به جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام شود.

۹. پروفایل خود را بهینه سازی کنید

باید پروفایل خود را بهینه کنید تا کاربرانی که وارد حساب شما می‌شوند، بتوانند به سرعت در خصوص دنبال کردن یا نکردن آن تصمیم بگیرند.

بیوگرافی اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا متوجه شوند برند شما در مورد چیست و آیا تمایل دارند آن را دنبال کنند. بنابراین، بیوگرافی معمولا شامل توضیحی در مورد کسب و کار (یا شعار)، لینکی به وب‌سایت، هرگونه هشتگ در مورد برند یا CTA می باشد. علاوه بر بیوگرافی، باید روی انتخاب یک تصویر پروفایل جذاب و قابل تشخیص تمرکز کنید که باعث ایجاد علاقه و هیجان در کاربران شود. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را در پروفایل نمایش دهید، یک لوگوی باکیفیت را انتخاب نمایید.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با پست‌های مشترک

تصویر(4)

۱۰. جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام پست‌های مشترک (Collaborative) را آزمایش کنید

قابلیت جدیدی که اخیراً در اینستاگرام راه‌اندازی شده، پست‌های Collaborative است که می‌تواند ابزاری عالی برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام باشد.

پست‌های مشترک یا «Instagram Collabs» به دو یا چند اکانت اجازه می‌دهد تا به طور مشترک محتوایی را تولید کنند. یکی از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام می‌تواند محتوای تصویری یا ویدیو پست کند و از حسابی دیگر به عنوان همکار دعوت به عمل آورد.

پس از پذیرش دعوت‌نامه توسط آن شخص، پست به طور خودکار با دنبال‌کنندگان هر دو حساب به اشتراک گذاشته شده و در پروفایل آنها نمایش داده می‌شود که اساساً باعث دیده شدن پست به میزان دو برابر می گردد. به این ترتیب، همکاری با برندهای دیگر یا اینفلوئنسرها که دنبال‌کنندگان آنها با مخاطب هدف شما همخوانی دارند، یک استراتژی هوشمندانه است. با استفاده از این روش، برند خود را در معرض دید تعداد زیادی مخاطب قرار دهید و آنها را متقاعد کنید تا شما را دنبال کنند.

۱۱. همکاری‌های استراتژیک با اینفلوئنسرها

در نظر گرفتن همکاری با اینفلوئنسرها به عنوان بخشی از استراتژی خود برای جذب دنبال‌کنندگان جدید، همیشه ارزشمند است. همکاری با اینفلوئنسرها یک تاکتیک محبوب می باشد و می‌تواند روشی موثر برای دیده شدن، بهره‌مندی از اعتماد و وفاداری ایجاد شده و دسترسی به افراد جدید باشد.

در حالی که همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام تازگی ندارد اما تمایل به سمت «میکرواینفلوئنسرها» (اینفلوئنسرهای کوچک‌تر با جامعه‌ای بسیار تعاملی) نسبت به اینفلوئنسرهای بزرگ با مخاطبان انبوه اما کمتر فعال، مشهود شده است. این خبر خوبی برای برندها می باشد زیرا نشان می دهد که لزوماً برای همکاری با اینفلوئنسرها به بودجه‌های کلان نیاز ندارند.

روی یافتن اینفلوئنسرهای مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید، کسانی که هدف، محتوای تولید شده و مخاطبانشان با شما همسو هستند. نهایتا برای موفقیت در اینستاگرام، مشارکت‌های خلاقانه‌ای را جهت تولید محتوا برنامه ریزی نمایید.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام به کمک اینفلوئنسرها

تصویر(5)

۱۲. از قابلیت Instagram Shopping (در صورت امکان) استفاده کنید

Instagram Shopping سرویس تجارت الکترونیک این پلتفرم، نه تنها برای افزایش فروش بلکه برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام و افراد علاقه‌مند به برند و محصولات ارائه شده نیز مفید است. با Instagram Shopping، کسب‌وکارها می‌توانند نوعی فروشگاه دیجیتال راه‌اندازی کنند و کاربران را قادر سازند تا مستقیماً از طریق عکس‌ها و ویدیوها خرید نمایند.

اگر کسب‌وکاری هستید که می توانید محصولات را مستقیما به مشتریان بفروشید، این قابلیت می‌تواند گزینه ای عالی برای شما باشد. با توجه به اینکه تقریباً نیمی از افراد می‌گویند که برای خرید هفتگی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، در این زمینه پتانسیل زیادی وجود دارد.

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام، گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی آن با افزودن موارد جدید، ایجاد مجموعه‌ها و … در اختیار خواهید داشت. همچنین می‌توانید محصولات را در پست‌های خود تگ کنید تا افراد بتوانند اطلاعات بیشتری کسب نمایند و خرید خود را انجام دهند. برای شروع کار به بخش Commerce Manager بروید و مراحل را دنبال کنید.

۱۳. از تگ برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام استفاده کنید

تگ به هر شکلی، راهی عالی برای گسترش دسترسی در اینستاگرام و جذب دنبال‌کنندگان جدید می باشد. در ادامه چند روش برای استفاده استراتژیک از تگ جهت افزایش بازدید آورده شده است.

افراد یا برندها را در پست‌های خود تگ کنید

می‌توانید برندها یا افراد دیگر را در محتوای خود تگ نمایید، به شرطی که باعث افزایش تعامل به چند روش شود. اولاً، اگر مخاطب از قبل با برند یا فرد مذکور آشنایی داشته باشد، ممکن است از اعتبار یا اعتمادی که آنها به این برند یا فرد دارند، بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، هر کسی را که تگ می‌کنید، ممکن است برای تعامل با آن محتوا تلاش کند و در نهایت می‌تواند منجر به تقویت آن توسط الگوریتم اینستاگرام شود. در نهایت، تگ کردن حساب‌های مرتبط به این معنی است که در بخش «Tagged» پروفایل آنها ظاهر می‌شوید.

فرض کنید مالک یک باشگاه تناسب اندام هستید و بعد از یک کلاس ورزشی، عکسی گروهی می‌گیرید و هر فردی را که در عکس حضور دارد تگ می‌کنید. سپس آن پست در بخش «Tagged» همه افراد تگ‌شده نشان داده می‌شود، به این معنی که دنبال‌کنندگان آنها فرصت دیدن پست و مشاهده باشگاه شما را دارند.

از تگ‌های موقعیت مکانی برای دسترسی به مخاطبان محلی استفاده کنید

راه دیگر برای کشف شدن توسط کاربرانی که از قبل شما را دنبال نمی‌کنند، این است که به محتوای خود موقعیت جغرافیایی اضافه کنید (Geotag).

می‌توانید از موقعیت فیزیکی واقعی خود استفاده کنید تا افراد بتوانند شما را پیدا کرده و مشاهده کنند که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. همچنین، می‌توانید از شهر خود یا مکانی که جستجوی زیادی دارد، استفاده نمایید. زمانی که کاربران به دنبال مکان موردنظر هستند، محتوا را مشاهده خواهند کرد. اگر محتوا عملکرد فوق العاده خوبی داشته باشد، حتی ممکن است در بالای نتایج جستجو نمایش داده شود. تگ‌ها قابلیت جستجو را بهبود می‌بخشند، زیرا افراد به دنبال مکان‌هایی برای تفریح و رویدادهای جاری در منطقه خود هستند.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام از طریق تگ‌های موقعیت مکانی

تصویر(6)

۱۴. از وب‌سایت و ایمیل خود به اینستاگرام‌تان لینک دهید

اطمینان حاصل کنید که مشتریان و خریداران، از طریق آیکونی که به صفحه اینستاگرام در سایت لینک شده است، به اکانت شما دسترسی پیدا می کنند. از یک افزونه (plugin) برای نمایش آخرین پست‌های اینستاگرام در وب‌سایت خود استفاده کنید. این روش می‌تواند راهی عالی جهت تبلیغ حساب کاربری جدیدتان برای افرادی باشد که به‌طور مرتب از سایت بازدید می‌کنند و تمایل به دنبال کردن مطالب شما دارند.

۱۵. برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام مسابقات و کمپین‌هایی را راه اندازی نمایید

بعد از اینکه شروع به افزایش تعداد دنبال‌کنندگان کردید، می‌توانید مسابقات و کمپین‌هایی برگزار کنید که کاربران بیشتری را جذب کند.

روی مسابقاتی تمرکز نمایید که کاربران را به تولید محتوای کاربرمحور یا حداقل تعامل با محتوای شما تشویق می‌کند. برای مثال، می‌توانید با اجرای یک مسابقه الهام‌بخش در اینستاگرام، باعث هدایت ترافیک به وب‌سایت خود یا فروش محصولاتتان شوید. می‌توانید از کاربران بخواهید که پست شما را لایک کرده، نظر بگذارند، از یک هشتگ خاص استفاده کنند یا یکی از دوستان خود را تگ نمایند.

هنگامی که از کاربران می‌خواهید یک یا چند دوست خود را تگ کنند، برند و صفحه‌ شما در معرض دید کاربران بیشتری از اینستاگرام قرار می‌گیرد. این کار روشی مؤثر برای افزایش دنبال کنندگان و یک ترفند کلیدی برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام به شمار می‌رود.

۱۶. مراقب رقبا باشید

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای جذب دنبال‌کننده در اینستاگرام، بررسی عملکرد رقبا و الگوبرداری از آنها می باشد. با بررسی حساب‌های کاربری رقبا، ممکن است با هشتگ‌هایی که به آنها فکر نکرده بودید، اینفلوئنسرهایی که هنوز با آنها ارتباط برقرار نکرده‌اید یا سایر استراتژی‌هایی که می‌توانند بر رویکرد شما تأثیر بگذارند، آشنا شوید.

همچنین، توجه کنید که کدام یک از پست‌های آنها بهترین عملکرد را دارند. این موضوع می‌تواند سرنخ دیگری برای تولید محتوای موثر باشد. استراتژی‌های رقبا را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید تا تاکتیک‌ها و ترندهای موثر را شناسایی نمایید. این یافته‌ها را با سبک و مخاطب خاص خود تطبیق دهید.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام از طریق ترندها

تصویر(7)

۱۷. به ترندها توجه کنید

مانند هر پلتفرم شبکه اجتماعی دیگری، توجه به ترندهای داغ اینستاگرام نیز اهمیت دارد. از فرمت‌های محتوا گرفته تا موضوعات ترند و حتی محبوب‌ترین قطعه‌های صوتی، باید همواره بر محتواهایی که کاربران بیشترین تعامل را با آنها دارند، نظارت داشته باشید. محتواهایی که در Explore نمایش داده می شوند را بررسی نمایید. آیا ویدیوهای خاصی در Reels  محبوبیت بیشتری دارند؟ یا فرد خاصی در حال حاضر ترند شده است؟ با پیگیری این موارد، راهنمایی خوبی برای جذاب‌تر کردن محتوای خود و جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

۱۸. تعامل حقیقی در سراسر پلتفرم داشته باشید

اگر می‌خواهید افراد با محتوا ارتباط برقرار کنند، خودتان پیش قدم شوید. با دنبال کنندگان خود تعامل برقرار کنید. این کار شامل دنبال کردن، لایک نمودن و نظر دادن روی محتوای دنبال‌کنندگان و افراد دیگر است اما از آن فراتر بروید. باید روی تعاملات واقعی با افراد تمرکز کنید، نه فقط روی لایک کردن و رد شدن از محتوایی که تولید کرده اند.

به‌صورت استراتژیک با کاربرانی که ممکن است به برند شما علاقه‌مند باشند، ارتباط برقرار نمایید. این افراد می‌توانند مشتریان بالقوه، همکارانی برای فروش بیشتر یا حتی افرادی باشند که محتوای مشابهی را منتشر کرده و از همان هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند که شما استفاده می‌کنید. هر چه تعامل خود را افزایش دهید، بیشتر در فیدهای افراد دیگر ظاهر می‌شوید و مورد توجه قرار می‌گیرید.

۱۹. دسترسی را در اولویت قرار دهید

دسترسی در مورد محتوای اینستاگرام، یک امر ضروری و غیرقابل چشم پوشی است. اطمینان از در دسترس بودن محتوا، می‌تواند به معنای دنبال کردن شما توسط کاربر یا صرفا رد شدن او از پیج‌تان باشد.

برای اینکه محتوا در دسترس باشد، روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • خوانا بودن تمام متن‌ها (حتی روی صفحه گوشی‌های همراه)
  • توجه به کنتراست رنگ‌ها
  • ارائه زیرنویس برای هر ویدیو یا محتوای صوتی

از قرار دادن حجم زیاد متن در یک پست تصویری خودداری کنید. این کار نه تنها خواندن آن را روی صفحه کوچک (به ویژه برای کسانی که مشکلات بینایی دارند) دشوار می‌کند بلکه از نظر بصری نیز ناخوشایند خواهد بود. از متن به طور محدود و استراتژیک در تصاویر خود برای اضافه کردن توضیحات یا متمایز سازی نکات کلیدی استفاده کنید. سایر موارد را نیز در بخش کپشن یا زیرنویس قرار دهید.

۲۰. جهت جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام از برندینگ استفاده کنید

هیچکس دوست ندارد اینستاگرام را باز کند و با انبوهی از لوگوها بدون هیچ محتوای قابل توجهی مواجه شود. درج اجباری لوگو روی پست‌های اینستاگرام می‌تواند محتوا و تجربه کاربری مخاطبان را تحت تاثیر بدی قرار دهد و انگیزه زیادی نیز برای دنبال کردن شما ایجاد نمی‌کند.

در حالی که گنجاندن برند یا لوگو در یک پست کاملاً خوب بوده و اغلب توصیه می‌شود اما در مورد چگونگی و دفعات انجام آن باید با دقت فکر کنید. به جای لوگوها، از رنگ‌های برند، تم‌ها یا عناصر پس‌زمینه برای شناخت برند استفاده نمایید. هر چه بیشتر بتوانید محتوای خود را اصیل و طبیعی جلوه دهید، احتمال اینکه کاربران شما را دنبال کنند بیشتر می‌شود.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با هشتگ‌های درست

تصویر(8)

۲۱. از هشتگ‌های درست برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام استفاده کنید

استفاده از هشتگ در اینستاگرام باعث می‌شود محتوایی که پست می‌کنید در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار گیرد که به دنبال چنین محتواهایی هستند. اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، حتماً از هشتگ‌های محلی نیز استفاده کنید. جهت یافتن بهترین هشتگ‌ها برای محتوای خاص خود و همچنین هشتگ‌هایی که بیشترین بازخورد را دارند، وقت بگذارید و تحقیق نمایید. می‌توانید هشتگ‌ها را به صورت دستی در اینستاگرام جستجو کرده و تعداد پست هایی که با آن ایجاد شده است را مشاهده نمایید.

Hashtagify.me نیز یک ابزار عالی برای یافتن هشتگ‌هایی است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. می‌توانید هشتگ اصلی را تایپ کنید تا هشتگ‌های مرتبط و محبوب نمایش داده شوند.

چند هشتگ باید به یک پست اینستاگرام اضافه کنید؟

در حالی که می‌توانید تا ۳۰ هشتگ به یک پست اضافه نمایید اما این کار می‌تواند ظاهری اسپم‌گونه به آن بدهد. بهتر است به سه تا پنج هشتگ اکتفا کنید.

هشتگ‌ها را باید در چه بخشی از پست اینستاگرام اضافه کنید؟

هشتگ‌های خود را می‌توانید در قسمت کپشن پست یا در استوری اینستاگرام اضافه نمایید. بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند بعد از نوشتن کپشن، با زدن چندین خط خالی و گذاشتن چند نقطه‌ پشت سر هم، هشتگ‌ها را به صورت جداگانه بنویسند تا کمی پنهان‌تر باشند. هر روشی که انتخاب می‌کنید اشکالی ندارد اما برای داشتن ظاهری حرفه‌ای و منظم، بهتر است در تمام پست‌ها یک روش را به طور ثابت رعایت کنید.

۲۲. برای رویدادهایتان یک هشتگ اختصاصی بسازید

سعی کنید برای رویداد بعدی خود یک هشتگ اختصاصی بسازید. این کار باعث دیده شدن برند و ایجاد یک سازوکار منحصر به فرد برای تمامی محتواها می شود. همچنین به دیگران امکان برقراری ارتباط و تعامل با برند شما را می‌دهد. قبل از شروع از رویداد، می‌توانید از هشتگ اختصاصی خود جهت تبلیغ استفاده کنید و سپس آن را برای انتشار محتوای بعدی (مربوط به رویداد) به کار ببرید.

۲۳. برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام از تبلیغات استفاده کنید

اگر می‌خواهید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید، اختصاص دادن بخشی از بودجه تبلیغاتی خود به اینستاگرام را در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید به راحتی هر یک از محتواهای موجود خود در اینستاگرام را به تبلیغات پولی تبدیل کرده و همچنین تبلیغات خود را روی مخاطبان خاصی متمرکز نمایید تا افراد مناسب آنها را مشاهده نموده و عملکرد تبلیغات را نیز ردیابی کنید.

با فرمت‌های تبلیغاتی متنوعی که در دسترس است، می‌توانید تبلیغات خود را متناسب با اهداف بازاریابی‌تان تنظیم نمایید. تبلیغات اینستاگرام از طریق بخش Ads Manager مدیریت می‌شوند. برای شروع، به یک صفحه‌ «Facebook Business» نیاز دارید. سپس، می‌توانید مستقیماً در Ads Manager شروع به ایجاد تبلیغات اینستاگرام کنید.

جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام با تبلیغات

تصویر(9)

۲۴. تایید حساب کاربری

تایید شدن در اینستاگرام (یا هر پلتفرم شبکه اجتماعی دیگر) راهی عالی برای افزایش تعامل است. علامت تیک آبی کوچک، به برند اعتبار و اصالت می‌بخشد. در حالی که تنها برخی از حساب‌ها شرایط تایید شدن در اینستاگرام را دارند اما ارسال درخواست برای دریافت آن، ارزش امتحان کردن را دارد. همچنین راهی دیگر برای متمایز شدن از رقبا و نشان دادن اعتبار کسب و کار است.

برای درخواست تایید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی نماد سه خط در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات (Settings) و حریم خصوصی (Privacy) ضربه بزنید.
  • روی حساب (Account) و سپس روی درخواست تأیید (Request Verification) کلیک نمایید.
  • فرم را پر کنید، روی ارسال (Submit) ضربه زده و سپس منتظر بمانید.

سخن پایانی

در حالی که هیچ راه کاملاً مطمئنی برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام وجود ندارد (به جز خرید آنها که توصیه نمی‌ شود)، نکات ذکر شده در این مقاله بهترین مسیر پیش روی شما هستند.

با انتشار محتوای باکیفیت، استفاده از جدیدترین ترندها و ویژگی‌ها باعث افزایش دنبال کنندگان شده و مخاطبان جدید را برای دنبال کردن صفحه خود در اینستاگرام ترغیب نمایید. از نکات ذکر شده در این مقاله نهایت استفاده را ببرید و خود را برای موفقیت در یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی جهان آماده کنید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *