استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

بسیاری از کسب و کارها برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو تلاش می‌کنند اما ممکن است نتایج مطلوبی به دست نیاورند. توجه به سئو محلی برای کسب موفقیت در دنیای آنلاین بسیار مهم است. در ادامه این مقاله، به روش‌های بررسی نتایج جستجوی محلی پرداخته می‌شود.

استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

تصویر(1)

چه عواملی را باید حین انتخاب ابزار بررسی نتایج محلی مد نظر قرار دهید؟

مهم‌ترین ویژگی، دقت اطلاعات ارائه شده توسط ابزار است. در واقع، شما به ابزاری نیاز دارید که به‌طور 100 درصد در تمام مواقع داده‌های قابل اعتمادی ارائه دهد. برخی از ابزارها رتبه‌بندی تخمینی نشان می‌دهند، در حالی که بعضی دیگر رتبه‌بندی دقیق‌تری ارائه خواهند کرد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که حتی دقیق‌ترین ابزار بررسی نتایج محلی نیز کامل نخواهد بود. بهتر است که رتبه خود را با سایر ابزارها نیز مقایسه کنید و از منابع مختلف برای تأیید صحت داده‌های خود استفاده نمایید.

موارد استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

کسب‌وکارها به طور روزافزون از اینترنت برای جذب کاربران استفاده می‌کنند. در هر ساعت بیش از 130 میلیون جستجوی محلی در گوگل انجام می‌شود. بنابراین، داشتن ابزاری که امکان پیگیری دقیق رتبه در موتور جستجوی محلی را به شما بدهد، بسیار مهم  است.

موارد استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی عبارتند از:

بررسی پیشرفت

با استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی می توانید عوامل مختلفی که بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر می گذارند را ارزیابی نمایید. اطلاع از رتبه سایت در صفحات نتایج موتور های جستجو به شما در اخذ تصمیمات مهم و بهبود سئو کمک می‌کند.

تحلیل فعالیت رقبا

تحلیل فعالیت رقبا بخش مهمی از کسب و کار می باشد. با استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی، می‌توانید متوجه می شوید چگونه وب سایت شما در مقایسه با رقبا رتبه‌بندی می‌شود. علاوه بر این، قادر خواهید بود نقاط قوت کسب و کار خود را شناسایی نموده و از آن برای کسب مزیت رقابتی استفاده کنید.

تحلیل رتبه با ابزار بررسی نتایج محلی

تصویر(2)

مشاهده رتبه‌ در مکان‌های مختلف با استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

بررسی رتبه محلی در چندین مکان برای کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است رتبه سایت در هر مکان متفاوت باشد. با بررسی رتبه‌بندی‌های محلی، قادر خواهید بود مناطقی را که عملکرد بهتری دارند، شناسایی کنید و منابع بازاریابی خود را به صورت متناسب تخصیص دهید. به عبارت دیگر، می‌توانید مشخص کنید کدام مناطق عملکرد خوبی دارند.

نحوه استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی

استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی به شما کمک می‌کند تا رتبه سایت خود در موتورهای جستجو را ارزیابی نمایید.

کلمات کلیدی سایت خود را با داده‌های مکانی ترکیب کنید

برای استفاده از ابزار بررسی نتایج محلی باید کلمات کلیدی و مکانی که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی سایت خود را ارتقا دهید، ترکیب نمایید. به عنوان مثال، اگر سایت شما در حوزه رستوران‌ها فعالیت می‌کند و مکان‌های مختلفی را پوشش می‌دهد، می‌توانید کلمات کلیدی مانند "رستوران"، "غذا"، "صبحانه" و… را با نام مکان‌های مختلف ترکیب کنید.

بررسی منظم نتایج جستجو 

بعد از اجرای ابزار بررسی کننده SERP، باید به صورت منظم این فرآیند را تکرار کنید تا بتوانید تغییرات رتبه‌بندی سایت خود و رقبا را مشاهده نمایید. با بررسی منظم نتایج جستجو می توانید متوجه شوید که وب سایت برای کلمات کلیدی خاص در یک مکان، رتبه بالاتر یا پایین‌تری دارد.

ابزار بررسی کننده SERP

تصویر(3)

افزودن رتبه‌ها به ابزار Long-Term

ابزارهای Long-Term به شما کمک می‌کنند تا عملکرد وب‌سایت خود را در طول زمان رصد نمایید. همچنین از ابزارهای Long-Term می توانید برای بررسی طیف وسیعی از معیارها مانند رتبه‌بندی موتور جستجو، ترافیک وب و نرخ تبدیل استفاده کنید. افزودن رتبه‌ها به ابزار Long-Term می‌تواند به شما کمک کند تا:

رقبای خود را شناسایی کنید: می‌توانید از ابزار Long-Term برای شناسایی رقبای خود و ردیابی رتبه‌بندی آنها استفاده کنید. 

عملکرد خود را در طول زمان پیگیری کنید: با ردیابی رتبه‌بندی خود در طول زمان، می‌توانید ببینید که آیا در حال پیشرفت هستید یا خیر.

2 ابزار بررسی نتایج محلی

1. ProRankTracker

یک ابزار پیگیری رتبه بسیار تخصصی است که می توانید رتبه سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر، در نتایج جستجو رصد کنید. ابزار معتبر Insta-Check نیز براساس اعتبار سایت‌ها به شما این امکان را می دهد رتبه URL خود را در نتایج جستجوی محلی بیابید. 

مزایا: 

  • Insta-Check و ProRankTracker به طور هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند تا به شما اطلاعات کامل و جامعی درباره رتبه سایت در نتایج جستجوی محلی ارائه دهند.
  • گزارش‌دهی نامحدود.
  • ProRankTracker یک ابزار تخصصی در زمینه محلی‌سازی است و ویژگی‌های بیشتری نسبت به اکثر رقبا در این حوزه ارائه می‌دهد.

معایب:

  • ProRankTracker بیشترین تمرکز خود را روی پیگیری رتبه و بررسی نتایج جستجوی SERP قرار می‌دهد و امکانات دیگر سئو را ارائه نمی‌کند.

2. SE Ranking

SE Ranking یک ابزار جامع برای سئو است که قابلیت بررسی SERP را نیز دارد. ابزار SE Ranking دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود.

مزایا

  • رایگان است.
  • قابلیت استفاده آسان
  • در صورت تمایل، به راحتی می‌توانید ابزار بررسی کننده SERP خود را با سایر ابزارهای SEO ترکیب کنید.

معایب

  • برای استفاده از ابزار بررسی کننده SERP باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.
  • در SE Ranking، محدودیت مکانی وجود دارد و قادر نخواهید بود تا SERP ها را در سطح شهر یا محله خود بررسی نمایید.

جمع بندی 

برای بهبود وضعیت سئو محلی باید از یک ابزار بررسی نتایج محلی استفاده کنید.  این ابزارها به شما کمک خواهند کرد تا رتبه صفحات وب خود را در نتایج جستجوی محلی بررسی نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *