بهبود سئو خارجی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

سئو خارجی چیست و چرا برای وب سایت اهمیت دارد؟

سئو را می‌توان هر تلاشی برای بهبود وب‌سایت در نظر گرفت. آیا می‌دانستید که تمایز مهمی بین سئوی داخلی و خارجی وجود دارد؟ بهینه‌سازی وب‌سایت، سئوی داخلی نامیده می‌شود و شامل مواردی مانند ساختار سایت، محتوا و بهینه‌سازی سرعت می باشد. سئوی خارجی شامل مواردی مانند لینک‌سازی، شبکه های اجتماعی و سئوی محلی است. در این مقاله به سوال "سئو خارجی چیست؟" پاسخ داده می شود.

اهمیت سئو خارجی

تصویر(1)

اعتبار، اعتماد و آگاهی از برند

زمانی که روی سئوی داخلی تمرکز می‌کنید، تمام تلاش خود را برای ایجاد یک وب‌سایت خوب به کار می‌بندید. محتوای عالی می‌نویسید، یک ساختار محکم برای سایت ایجاد می‌ نمایید، وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه کرده و روی بهبود سرعت صفحات سایت کار می‌کنید. همه چیز عالی به نظر می‌رسد و تمام کاری را که می‌توانستید انجام داده‌اید اما بخش دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانید آن را فراموش نمایید: سئو خارجی. 

سئو خارجی به شما کمک می‌کند تا انبوهی از بازدیدکنندگان و مشتریان را جذب کنید. هر دوی این موارد قطعات مهمی از پازل هستند.

با نوشتن محتوای باکیفیت، می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب نمایید اما با دریافت لینک از چند سایت عالی و مرتبط به آن محتوا، شانس خود را برای رسیدن به رتبه‌های بسیار بالاتر افزایش می‌دهید. همین مورد برای برندسازی و اعتمادسازی هم صدق می‌کند. این مورد فقط درون سایت شما اتفاق نمی‌افتد بلکه بیشتر در خارج از آن رخ می‌دهد. برای مثال، نظرات را در نظر بگیرید، نظرات مشتریان، نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست یک شرکت ایفا می‌کنند. با وجود ضرورت این نظرات، آنها اغلب در وب‌سایت‌های خارجی منتشر می‌شوند. این امر، یکی از عوامل متعددی است که بر رتبه شرکت‌ها در موتورهای جستجو و سایر پلتفرم‌های آنلاین تأثیر می‌گذارد.

این موضوع نه تنها جهت کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی مهم است بلکه برای ایجاد اعتماد و حس اقتدار نیز اهمیت دارد. شما باید بهترین نتیجه در موتور جستجو به نظر برسید، نه تنها از لحاظ فنی و محتوایی بلکه در واقعیت نیز همینطور باشد. محبوبیت، کیفیت و ارتباط بسیار مهم هستند. به خصوص حالا که E-E-A-T (مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و قابلیت اعتماد) به یک مفهوم کلیدی در نحوه رتبه‌بندی محتوای آنلاین شما توسط گوگل تبدیل شده است.

بسیاری از موارد فوق به لینک‌سازی بستگی دارند

لینک‌ها رشته هایی هستند که وب را به هم متصل نگه می‌دارند. موتورهای جستجو از لینک‌ها برای تعیین ارزش یک محتوا یا سایت خاص استفاده می‌کنند. اگر به سئو اهمیت می‌دهید، دریافت لینک‌های باکیفیت همیشه یک تاکتیک عالی خواهد بود. به هیچ عنوان بک لینک خریداری نکنید و مراقب باشید که از کجا و چگونه لینک دریافت می نمایید. پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید:

آشنایی با انواع بک لینک ها و روش های دریافت بک لینک با کیفیت

تأثیر شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به‌تنهایی برای کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو ضروری نیستند. با این حال، محبوبیت آنها رو به افزایش است و افراد بیشتری از شبکه‌های اجتماعی برای جستجوهای آنلاین خود نیز استفاده می‌کنند. همچنین شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی به افراد بیشتر و رشد کلی برند شما هستند.

نهایتا، سئو به معنای دیده شدن در فضای آنلاین است. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، قابل اعتمادتر به نظر می‌رسید، راحت‌تر پیدا می‌شوید و راهی عالی برای به نمایش گذاشتن برند خود دارید. کاربران انتظار دارند شما را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند. همچنین شبکه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای تعامل با مخاطبانتان به روشی سرگرم‌کننده و صمیمی در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین برای رسیدن به مخاطبانتان، حتما روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید.

تاثیر سئوی محلی در سئو خارجی

تصویر(2)

سئوی محلی نیز بخشی از سئو خارجی است

اگر کسب و کار شما محلی است، سئوی محلی ضروری می باشد. در حالی که معمولا تلاش خود را برای دستیابی به تعداد افراد بیشتر در هر کجا که هستند، متمرکز می‌کنید، سئوی محلی بر دستیابی به افراد یک منطقه خاص تمرکز دارد. برای مثال، زمانی که یک مغازه تعمیر دوچرخه یا بنگاه املاک دارید، این نوع سئو برایتان کاربرد خواهد داشت.

برای کسب و کارهای محلی، بخشی از سئوی خارجی، سئوی حضوری است. بازاریابی دهانی نقش مهمی در جذب افراد به کسب و کار شما دارد. همچنین مشتریان راضی می توانند نظرات مثبتی برای کسب و کار و خدمات شما به اشتراک بگذارند که گوگل و سایر مشتریان احتمالی از آنها برای بررسی عملکردتان استفاده خواهند کرد. تجربیاتی که افراد از کسب و کار شما دارند، چه آنلاین و چه حضوری، باید مشابه و مثبت باشند.

خودتان را به عنوان یک متخصص معرفی کنید

برای صحبت در مورد تخصص یا خدمات و محصول خود، به عنوان یک فرد حرفه ای و متخصص ظاهر شوید. با وبلاگ‌نویسی برای سایتی دیگر مرتبط با حوزه‌ کاریتان، شرکت در مصاحبه‌ها، حضور به عنوان مهمان در پادکست‌ها یا سخنرانی و برگزاری کارگاه در رویدادهای مرتبط، دانش خود را به اشتراک بگذارید و فعال باشید تا به دیگران نشان دهید که شما (یا وب‌سایت‌تان) فرد (یا منبع) مورد اعتماد در آن موضوع خاص هستید.

سئو خارجی، بخش کلیدی استراتژی سئوی شما

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، سئوی خارجی، سئوی داخلی سایت را تکمیل می کند. این دو با یکدیگر کار می کنند. باید روی اتفاقاتی که خارج از وب سایت شما می افتد نیز تمرکز نمایید. برای به ارتقای سئو، روی لینک سازی مناسب، برندسازی و فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی کار کنید. می توانید هر چقدر که بخواهید سایت خود را بهینه سازی نمایید اما اگر به عنوان یک منبع باکیفیت و مورد اعتماد برای کاربران شناخته نشود، جذب مخاطب به آن دشوار خواهد بود.

بهبود سئو خارجی

تصویر(3)

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله شرح داده شد، سئو خارجی به عنوان یکی از ارکان اصلی سئو، نقشی حیاتی در ارتقا رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو و جلب نظر مخاطبان هدف ایفا می‌کند. با تمرکز بر استراتژی‌های سئو خارجی، می‌توانید به برند خود اعتبار ببخشید، ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهید و در نهایت، به اهداف بازاریابی و فروش خود دست پیدا کنید.

در دنیای امروز که رقابت در فضای آنلاین به شدت بالا گرفته است، اتخاذ رویکردی جامع و اصولی در زمینه سئو، امری ضروری برای هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود. سئوی خارجی، با فراهم آوردن فرصتی برای معرفی و ارتقای برند در بستر وب، به شما کمک می‌کند تا در میان انبوه رقبا بدرخشید و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.

به یاد داشته باشید که سئو خارجی، فرآیندی مستمر و نیازمند تلاش و پشتکار است. با صبر و حوصله، تعهد به تولید محتوای باکیفیت و بهره‌گیری از استراتژی‌های اصولی، می‌توانید به تدریج شاهد ارتقای رتبه سایت خود در موتورهای جستجو و افزایش هدفمند بازدیدکنندگان باشید. سئوی خارجی، دروازه‌ای به سوی موفقیت در دنیای دیجیتال می باشد، کلیدی که با استفاده درست از آن، می‌توانید قفلِ پیشرفت و رونق کسب‌وکار خود را بگشایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *