اهمیت فوروارد ایمیل
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

فوروارد ایمیل چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

آیا می توانید حدس بزنید که فوروارد ایمیل چه کاری انجام می دهد؟ بسیار ساده است، آنها ایمیل ها را از یک صندوق ورودی به صندوق دیگر هدایت می کنند. همانگونه که می توانید هر ایمیلی را به صورت دستی از صندوق ورودی خود به ایمیل دیگری فوروارد کنید، فوروارد ایمیل نیز می تواند همین کار را به صورت خودکار انجام دهد.

فوروارد ایمیل چیست؟ 

فوروارد ایمیل راهی برای هدایت خودکار ایمیل ها در سطح دامنه از یک آدرس ایمیل به آدرس دیگر است. این امکان وجود دارد که یک فوروارد ایمیل دائمی یا موقت ایجاد کنید. همچنین می توانید  آدرس ایمیل های متعددی را به یک آدرس خاص هدایت نمایید.

تصور کنید چندین دامنه با ایمیل های مختلف داشته و یک ایمیل اصلی نیز دارید که برای کارهای دیگری از آن استفاده می کنید. آیا دریافت همه پیام ها در یک مکان راحت تر نیست؟ به سادگی می توانید یک فوروارد ایمیل از آدرس contacts@example.org به صندوق ورودی شخصی خود تنظیم کنید تا تمامی ایمیل های دریافتی به آنجا هدایت شوند. توجه داشته باشید که این نکته در مورد Gmail یا Outlook صادق نیست. 

ایمیل فوروارد با هدایت پیام های ایمیل از یک آدرس ایمیل به آدرس دیگر کار می کند. این فرآیند فوق العاده ساده و راحت است. 

  • شخصی پیام خود را به آدرس ایمیلی می فرستد که برای فوروارد ایمیل های دریافتی پیکربندی شده است.
  • پیام به طور خودکار برای آدرس ایمیلی که جهت دریافت ایمیل های فوروارد شده پیکربندی شده است ارسال می شود. 

نکته مهم این است که این روال به صورت آنی اتفاق می افتد، بنابراین هیچ تاخیری در فرآیند ارسال وجود ندارد.

مزایای فوروارد ایمیل

تصویر(1)

چه زمانی باید از فوروارد ایمیل استفاده کرد؟

در ادامه چندین موقعیت رایج وجود دارد که در آنها استفاده از فوروارد ایمیل توصیه می شود:

در صورت تغییر نام دامنه

تصور کنید شما دامنه example.com را دارید و بنا به دلایلی، در حال تغییر نام دامنه سایت به یک دامنه جدید هستید. مشتریان قدیمی ممکن است این تغییر را متوجه نشده و همچنان سعی کنند از طریق ایمیل قدیمی با شما ارتباط برقرار نمایند. در این موقعیت می‌توانید دامنه قبلی را به مدت یک سال تمدید کرده و فوروارد ایمیل از contacts@example.com به contacts@newexample.com تنظیم کنید. به این ترتیب آنها ارتباط با شما را از دست نخواهند داد و می توانید بدون نقص به کار خود ادامه دهید.

یک حساب خاص را به دیگری فوروارد کنید

تصور نمایید شخصی از شرکت اخراج شده اما سمت او مهم بوده و هنوز هم مشتریانی هستند که می خواهند با او از طریق ایمیل سازمانی ارتباط برقرار کنند. می‌توانید ترافیک را به آدرس دیگری هدایت کنید و ایمیل‌ها را از دست ندهید.

ایمیل ها را با یک ایمیل مرکزی (هاب) ادغام کنید

اگر به صورت هلدینگ فعالیت می کنید و چند شرکت دارید اما زمان کافی برای مدیریت تمامی آنها با حساب های ایمیل جداگانه را ندارید، از فوروارد ایمیل به یک آدرس واحد استفاده کنید.

مزایای فوروارد ایمیل

فوروارد ایمیل یک راه حل محبوب است که مزایای زیادی به همراه دارد. برخی از آنها به شرح زیر است:

  • راحتی در استفاده: تمام ایمیل های خود را در یک آدرس دریافت کنید.
  • مشتریان خود را از دست ندهید: ایمیل کارمندان سابق خود را به صندوق ورودی دیگری هدایت کنید تا بتوانید همچنان با مشتریان در تماس باشید.
  • چندین آدرس ایمیل را به یک آدرس هدایت کنید: تمامی ایمیل ها در یک آدرس واحد برای مدیریت آسان دریافت می شوند.
  • از نرم افزار مورد‌علاقه خود استفاده کنید: می توانید از نرم افزار مدیریت ایمیل مورد‌علاقه خود استفاده کرده و ایمیل ها را بدون مشکل به آنجا فوروارد کنید.
  • صرفه جویی در زمان: به جای اینکه مجبور باشید چندین حساب ایمیل ایجاد کرده و آنها را مدیریت کنید، می توانید پیام ها را به یک آدرس واحد فوروارد نمایید.

هدایت ایمیل از آدرسی به آدرس دیگر با فوروارد ایمیل

تصویر(2)

نتیجه گیری

فوروارد ایمیل روشی مناسب برای مدیریت چندین آدرس ایمیل از یک صندوق ورودی واحد است. راه اندازی آنها آسان بوده و مزایای زیادی را به همراه دارند. علاوه بر این، فوروارد ایمیل می تواند هنگام تغییر نام دامنه یا فوروارد یک حساب خاص به حسابی دیگر، مفید باشد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *