کاربردهای هوش مصنوعی در توسعه وب
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

تاثیر هوش مصنوعی در توسعه وب و وردپرس

امروزه، هوش مصنوعی در توسعه وب به عنوان یک تحول اساسی، نحوه ایجاد محتوا و ساخت وب سایت ها از جمله وردپرس را دگرگون کرده است. هوش مصنوعی نوشتن پست‌ های وبلاگ، ایجاد محتوای مربوط به محصول، کپی از وب‌ سایت و توسعه افزونه‌ های سفارشی را برای کاربران آسان‌ تر می‌ کند.

تاثیر هوش مصنوعی در توسعه وب و وردپرس

تصویر(1)

یکی از مهم ترین پیشرفت های هوش مصنوعی، معرفی ابزارهایی مانند ChatGPT است که کارهای روزمره را به صورت خودکار انجام داده و جنبه های اصلی ایجاد محتوا، مدیریت سایت و تعامل با کاربر را متحول کرده است. این مقاله به بررسی تکامل هوش مصنوعی در توسعه وب، ابزارها و افزونه‌ های کلیدی هوش مصنوعی و چگونگی کمک آنها در نحوه استفاده از وردپرس می‌پردازد.

درک تکامل هوش مصنوعی در توسعه وب

ادغام هوش مصنوعی در توسعه وب یک تحول بزرگ بوده که پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

در آغاز کار، هوش مصنوعی به عملکردهای اساسی، مانند خودکارسازی کارهای تکراری و ارائه تجزیه و تحلیل داده های ابتدایی محدود بود. با پیشرفت چشمگیر فناوری، هوش مصنوعی برای انجام وظایف سنگین تر تکامل یافت. به عنوان مثال، معرفی مدل های پیشرفته پردازش زبان طبیعی مانند ChatGPT نشانه ای از جهش چشمگیر قابلیت های هوش مصنوعی در توسعه وب بوده است. این مدل ها متن مشابه زبان انسان را درک و تولید می کنند که باعث انقلابی در تولید محتوا، پشتیبانی مشتری و تعامل کاربران با سایت شده است.

با تمام این پیشرفت ها، ابزارهای هوش مصنوعی مدرن توسعه یافته اند تا در طراحی چیدمان وب سایت، نوشتن قطعات کد، ایجاد محتوا و حتی آزمایش عملکرد وب سایت وردپرسی کمک کنند.

ChatGPT: تحول آفرین در فناوری هوش مصنوعی

ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، یک مدل پیشرفته زبان هوش مصنوعی بر پایه معماری GPT یا همان Generative Pre-trained Transformer است. این مدل، داده های متنی گسترده را تجزیه و تحلیل می کند تا الگوها، محتوا و ظرایف زبانی را بیاموزد. این ویژگی به ChatGPT امکان می دهد تا متنی منسجم و مناسب را بر اساس ورودی های کاربر ایجاد کند.

امروزه کاربران از ChatGPT برای انجام کارهای زیادی استفاده می کنند، برخی از این موارد در ادامه ذکر شده اند:

تولید محتوا: ChatGPT در حال حاضر برای تولید مقالات، توضیحات محصول و موارد دیگر استفاده می‌ شود. این کار زمان و تلاش مورد نیاز برای ایجاد محتوا را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین ChatGPT باعث ایجاد یکپارچگی در لحن و استایل بخش های مختلف محتوا می شود و می تواند حجم زیادی از متن را به سرعت تولید کند.

تعامل با کاربر: در زمینه تعامل با کاربران، چت بات های مجهز به ChatGPT امکان پشتیبانی 24 ساعته از مشتری را فراهم می نمایند. این چت بات ها به سوالات پاسخ داده و کاربران را در فرآیندهای مختلف راهنمایی می کنند.

توسعه وب: ChatGPT می تواند به توسعه دهندگان در تولید قطعات کد، ارائه پیشنهادات مناسب و رفع اشکالات مربوط به کدنویسی کمک کند که این امر فرآیند توسعه را تسریع می بخشد.

بهینه سازی سئو: ChatGPT می تواند در ایجاد محتوای سازگار با سئو، پیشنهاد کلیدواژه ها و بهینه سازی توضیحات متا برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو نیز کمک کند.

داخلی سازی و بومی سازی: ChatGPT می تواند محتوا را به چندین زبان تولید نماید که این امر ایجاد وب سایت های چند زبانه را آسان تر می کند.

اما هر روزه، کاربران در تلاش هستند تا این قابلیت های ChatGPT را به وردپرس نیز اضافه کنند. بنابراین نیازی ندارید که برای انجام همه این موارد به ChatGPT مراجعه کنید. می‌توانید آنها را مستقیماً از داشبورد وردپرس تان انجام دهید.

5 مورد استفاده از هوش مصنوعی در توسعه وب و ChatGPT برای وردپرس

در ادامه پنج مورد استفاده از هوش مصنوعی در توسعه وب و ChatGPT آورده شده است که می توانند سایت وردپرسی شما را بهبود بخشیده و آن را هوشمند تر و کارآمدتر کنند:

1. ایجاد محتوای خودکار برای وبلاگ و ووکامرس

ایجاد محتوای با کیفیت بالا به طور مداوم، برای یک وبلاگ جذاب بسیار حیاتی است. اکثر کاربران از وردپرس استفاده می‌ کنند چون راه اندازی بلاگ با این سیستم مدیریت محتوا آسان تر می باشد.

به کمک ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه وب، می‌توانید کل فرآیند ایجاد محتوا را از مرحله ایده پردازی تا تولید مقالات کامل، یکپارچه سازی کنید.

امروزه برخی از افزونه ها می توانند به شما کمک کنند تا یک طرح کلی بر اساس موضوع انتخابی خود ایجاد کنید، نکات اصلی و عنوان های فرعی را پیشنهاد داده و حتی یک مقاله کامل را ایجاد نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورودی اولیه مانند عنوان، زبان، استایل و لحن، تعداد سرفصل ها و کلمات کلیدی را ارائه کنید.

به عنوان مثال، توسط افزونه AI Power، می‌ توانید با ارائه جزئیاتی مانند عنوان، زبان، استایل و لحن و سایر اطلاعات، همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، یک پست جدید با ChatGPT از طریق داشبورد وردپرس خود ایجاد کنید.

ChatGPT در وردپرس

تصویر(2)

ChatGPT یک پست وبلاگ بر اساس معیارهای شما به همراه توضیحات متا ایجاد می کند. می‌ توانید آن را مطالعه کرده و روی دکمه ذخیره به‌عنوان پیش‌ نویس کلیک کنید. بلافاصله پس از آن، پیش‌ نویسی در پست‌ های وردپرس برای شما ایجاد می‌ شود که می‌ توانید آن را بازبینی و سپس منتشر نمایید. این افزونه با WooCommerce نیز کار می‌ کند تا به شما در تولید عنوان محصولات، توضیحات کامل، توضیحات کوتاه، تگ‌ ها و حتی توضیحات متا کمک نماید.

افزونه AI Power بلافاصله محتوای موردنظرتان مانند عنوان، توضیحات، تگ‌ ها و متا داده را ایجاد کرده و در فیلدهای صفحه "افزودن محصول"، قرار می‌ دهد. می‌ توانید این محتوا را بررسی و ویرایش کرده و سپس "ذخیره" نمایید تا در محصولات ووکامرس ثبت شود. تنها موردی که باقی می‌ ماند، افزودن تصویر محصول و تعیین قیمت آن است. پس از انجام این مراحل، می‌ توانید محصول را منتشر کنید.

2. پشتیبانی مشتری با چت بات ها

ارائه پشتیبانی 24/7 مشتری می تواند کمی دشوار باشد. چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، راهکار بهتری برای بهبود ارائه خدمات و تعامل با مشتری در سایت وردپرسی شما ارائه می‌ دهند. این چت‌ بات‌ ها به پرسش ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده و مشکلات را بررسی می‌ کنند و کاربران به طرق مختلف راهنمایی می نمایند. از همین رو به طور قابل توجهی موجب رضایت مشتری می شوند. 

امروزه پلاگین های مختلف ChatGPT را می توان در وردپرس نصب کرد. به عنوان مثال، افزونه AI Engine امکان ارائه چت بات در وردپرس را فراهم می‌ کند که می‌ تواند به سوالات پاسخ دهد، مشتریان را به سمت محصولات یا خدمات خاصی هدایت کند و در رفع اشکالات کمک نماید، بنابراین افزودن آن به سایت شما می‌ تواند بسیار ارزشمند باشد.

کاربردهای هوش مصنوعی در توسعه وب

تصویر(3)

3. بهینه سازی سئو

رتبه‌ بالای سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای جذب ترافیک و افزایش بازدید امری حیاتی است. امروزه ابزارهای زیادی هستند که به شما کمک می‌ کنند تا وب‌ سایت وردپرسی خود را به روش‌ های مختلف بهینه سازی نمایید تا جایگاه مناسبی داشته باشید.

این افزونه ها، ابزارها و تم ها به نوعی از ChatGPT استفاده می کنند. به عنوان مثال، افزونه محبوب Yoast SEO از هوش مصنوعی و ChatGPT کمک می گیرد تا ساخت عناوین پست با کیفیت بالا و توضیحات متا را آسان کند. این افزونه می‌ تواند برای زمانی که می‌ خواهید عناوین و توضیحات متا را در صدها صفحه و پست بروز کنید، مفید باشد. با استفاده از افزونه‌ های مبتنی بر ChatGPT، این کار به آسانی انجام می‌ شود.

4. ترجمه محتوا

دسترسی به مخاطبان از سراسر جهان اغلب محتوای چند زبانه نیاز دارد. با این حال، راه‌ اندازی یک سایت وردپرسی چند زبانه می‌ تواند کار دشواری باشد. با افزونه‌ های ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌ توانید محتوای خود را به صورت خودکار ترجمه کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا مطمئن شوید ترجمه ها دقیق و از نظر فرهنگی مناسب هستند.

به عنوان مثال، افزونه‌ هایی مانند WPML یک ترجمه خودکار فوق‌العاده‌ را با استفاده از مترجم های هوش مصنوعی DeepL، گوگل، Azure و الگوریتم‌ های بهینه‌ سازی شده برای وردپرس، ایجاد می‌ کنند.

افزونه وردپرس هوش مصنوعی در توسعه وب

تصویر(4)

5. ایجاد افزونه های سفارشی

هوش مصنوعی می‌تواند در توسعه افزونه های سفارشی برای وردپرس موثر باشد. چه یک توسعه‌ دهنده باتجربه باشید یا تازه‌ کار، ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه وب مانند ChatGPT، می‌ توانند در نوشتن کد، رفع اشکال و بهینه‌ سازی افزونه ها به شما کمک کنند.

برای مثال، اگر می‌ خواهید یک افزونه "تعمیر و نگهداری" سفارشی ایجاد کنید و قصد ندارید از افزونه های موجود کمک بگیرید، می‌ توانید یک دستور برای ChatGPT بنویسید، مانند: "لطفاً یک کد افزونه تعمیر و نگهداری وردپرس ایجاد کنید. هنگام فعال‌ شدن، باید پیامی مبنی بر اینکه سایت اکنون در دست تعمیر می باشد، نمایش داده شود."

نحوه استفاده از ChatGPT در وردپرس توسط قالب های هوش مصنوعی

استفاده از قالب های ادغام شده با هوش مصنوعی مزایای بی شماری را به همراه دارد. این قالب ها از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند طراحی و بهبود عملکرد استفاده می کنند. به عنوان مثال، آنها از مدل های OpenAI در کنار ChatGPT و DALL-E API برای تولید تصویر استفاده می نمایند. در ادامه دو تم محبوب که قابلیت‌ های هوش مصنوعی و ChatGPT را در سایت ساز خود گنجانده‌ اند، مورد بررسی قرار می گیرند:

Elementor AI

المنتور به عنوان یک صفحه ساز drag-and-drop در وردپرس شناخته می شود که به شما کمک می‌ کند تا با استفاده از ویرایشگر بصری، صفحات زیبایی بسازید. المنتور یکی از اولین صفحه سازها می باشد که قابلیت هوش مصنوعی به نام Elementor AI را ارائه کرده است. Elementor AI می‌ تواند در خلق محتوا برای عناوین و توصیفات، بازنویسی متن، تغییرات تصویر و حذف و جایگزینی پس‌ زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

Elementor AI برای همه کاربران المنتور در دسترس است. تنها موردی که نیاز دارید، یک حساب کاربری و افزونه بروز شده المنتور می باشد. اگر کاربر Pro هستید، باید آخرین نسخه آن را داشته باشید. اگر شرایط ذکر شده را رعایت نمودید، می توانید با کلیک روی نماد هوش مصنوعی در ویرایشگر، به تمامی ویژگی های آن دسترسی پیدا کنید.

هوش مصنوعی و ChatGPT در المنتور

تصویر(5)

هوش مصنوعی Divi

Divi AI یک قالب ساز است که به کمک ChatGPT می‌تواند هر متنی را در لحظه ایجاد کند. همچنین می‌ توان از آن برای ساخت صفحه وب، ایجاد پست وبلاگ یا ویرایش متنی که قبلاً نوشته‌ اید استفاده کرد.

این قالب ها قابلیت های هوش مصنوعی را برای استفاده کمتر از افزونه های هوش مصنوعی، ارائه می دهند. استفاده زیاد از افزونه ها، موجب کندی سایت شده و آن را در معرض خطرات امنیتی قرار می دهد. مشابه با المنتور، در DIVI نیز با قرار دادن ماوس روی یک کادر حاوی متن و کلیک کردن روی آیکون تنظیمات، می توانید توسط هوش مصنوعی متن موردنظر را ایجاد کنید.

جمع بندی

هوش مصنوعی در توسعه وب، نحوه مدیریت و بهبود سایت‌ های وردپرسی را تغییر داده است. از ایجاد خودکار محتوا تا بهبود تجربه کاربری و تدابیر امنیتی قوی، این ابزارها راه‌ حل‌ های مختلفی را ارائه می‌ دهند که باعث صرفه‌ جویی در زمان و افزایش کارایی می‌ شوند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *