11 سوالی که قبل از شروع همکاری با یک شرکت سئو باید بپرسید
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

11 سوالی که قبل از شروع همکاری با یک شرکت سئو باید بپرسید

آیا زمان آن نرسیده است که برای بهبود سئوی محلی سایت خود از یک تیم سئو کمک بگیرید و به تنهایی انجام ندهید؟ آیا زمان آن رسیده است که در جستجوی یک شرکت سئو باشید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ همکاری با یک شرکت سئو می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. این تصمیمی است که همه کسب و کار ها به ویژه در زمان رشد، باید بگیرند. صادقانه می توان گفت که برای حفظ یک حضور آنلاین خوب، کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد.

در بسیاری از مواقع، همکاری با یک شرکت سئو راه حل خوبی است که به شما کمک می کند نه تنها بتوانید کار های اضافی خود را انجام دهید، بلکه از دانش آنها برای پیشرفت بیشتر کمک بگیرید. بسیار مهم است که سوالات مناسبی بپرسید و بدانید وقتی به فکر همکاری با یک شرکت سئو هستید، باید انتظار چه پاسخ هایی را داشته باشید. اگر می خواهید از معتبر بودن شرکتی که تصمیم به همکاری با آن را دارید اطمینان حاصل کنید، نکات زیر می توانند به شما در پاسخ به سوالاتتان کمک کنند.

قبل از شروع، اهداف سئوی محلی خود را بشناسید

بهتر است قبل از اینکه با یک شرکت سئو شروع به همکاری نمایید، مقداری آمادگی در این زمینه داشته باشید.

شما ابتدا باید:

  • اهداف شرکت خود را بشناسید.
  • رقیبان خود را بشناسید.
  • قبل از شروع به کار، دانش کافی از سئوی محلی داشته باشید تا بتوانید شرکت های کاندید برای همکاری در زمینه سئو را ارزیابی کنید.
  • گزینه های خود را بشناسید (برای مثال، یک فرد قرار است روی سئوی محلی سایت شما کار کند یا یک شرکت).
  • برنامه یا راهی ایده آل برای نظارت بر پیشرفت و همکاری با شرکتی که در نهایت با آن شروع به کار می کنید، داشته باشید.

سئو محلی

تصویر(1)

سوالات کلیدی که باید قبل از همکاری با شرکت سئو بپرسید

هنگام ارزیابی و انتخاب شرکتی که مایل هستید برای همکاری انتخاب کنید، مطمئن شوید که این سوالات اساسی را از آنها می پرسید:

1. آیا با مشاغلی در صنعت شما کار کرده اند؟

این که از همان ابتدا مشخص شود آیا شرکت سئو با مشاغل دیگری مشابه صنعت شما کار کرده است یا خیر بسیار می تواند به شما کمک کند. این مسئله ممکن است به آنها نیز کمک کند تا بدانند چگونه می توانند بهینه سازی های مفیدی را از جانب شما انجام دهند. سئو بسته به صنعت و اندازه شرکت می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین هر چه یک شرکت سئو، تجربه مستقیم تری با کسب و کار شما داشته باشد، بیشتر می تواند به شما کمک کرده و برایتان مفید باشد.

در حالت ایده آل، شما می خواهید "بله" بشنوید و نمونه کارهایی از شرکت هایی که با آنها کار کرده اند را برای اثبات ادعایشان ببینید. با این حال اگر پاسخ منفی شنیدید، بلافاصله با آن شرکت قطع همکاری نکنید. ممکن است آنها با برند های مشابه کار کرده باشند و شرایط یکسانی برای کمک به موفقیت شرکت شما داشته باشند.

در این مواقع، دیدن نمونه کارهای مشابه کسب و کار شما که از جانب آنها ارائه می گردد، می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا کارهایی که برای دیگران انجام داده اند، می تواند برای شما هم مفید باشد یا خیر.

2. آیا می توانید نتایج سئوی محلی را تضمین کنید؟

بسیاری از شرکت های سئو ادعا دارند که می توانند نتایج را تضمین کنند. رایج ترین ضمانت چیزی شبیه به "تضمین رتبه یک صفحه اول، برای هر کلمه کلیدی در 6 ماه اول'" است.

پاسخ مناسب به این سوال "خیر" است، هیچ راهی برای تضمین نتایج سئو وجود ندارد. اگر آن شرکت سئو اطمینان دارد که می تواند سایت شما را به جایگاهی برساند که برای کسب و کار شما مفید خواهد بود و ضمانت می دهد که در صورت عدم موفقیت همه یا بخشی از هزینه را عودت می دهد، می توانید در زمان تصمیم گیری برای انتخاب، آن شرکت سئو را در نظر بگیرید.

طبیعتا مایل هستید با یک شرکت سئوی حرفه ای همکاری کنید که مطمئن است می تواند به شما کمک کرده و در عین حال در کاری که قرار است برای شما انجام دهد صادق، واقع بین و قانونی باشد. اگر آنها از تاکتیک های کلاه سیاه برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، بسیار بیشتر از قبل دچار مشکل خواهید شد و ممکن است مجبور شوید خود را از یک چالش فوق العاده وقت گیر و پر هزینه بیرون بیاورید.

برون سپاری سئو محلی

تصویر(2)

3. چه مواردی از سئو را می توان برون سپاری کرد؟

حتی سئوی محلی نیز چند بعدی است و اگر تصمیم دارید با یک شرکت سئو کار کنید، لزوماً مجبور نیستید هر قسمت از کار سئوی خود را برون سپاری کنید. شرکتی که با آن به جهت همکاری مصاحبه می کنید، باید بتواند حداقل سه قسمت از سئوی محلی را برایتان انجام دهد تا به پیشرفت شما کمک کند.

در بهترین حالت، شرکت سئویی که با آن همکاری می کنید باید بتواند تمام بخش های کار سئو که به آنها سپرده می شود را مدیریت کرده و انجام دهد. در واقع شما می خواهید که آنها بیان کنند، می توانند هر قسمتی از فرایند را خودشان اداره کنند. البته آنها باید بتوانند در مورد بخش های خاصی که شما می توانید برای شروع همکاری به آنها بسپارید، پیشنهادهایی را ارائه دهند. برای مثال آنها باید اعلام کنند که لینک سازی، تولید محتوا و مدیریت چک لیست سئوی داخلی سایتشان را خودشان انجام می دهند. اگر اظهار کردند که هر یک از این سه جنبه را برون سپاری می کنند، احتیاط کنید زیرا این سه جنبه مهم سئو است که لازم است مستقیماً توسط شرکت سئو به آنها رسیدگی شود، به ویژه هنگامی که تصمیم به بهبود سئوی محلی کسب و کار خود دارید.

4. کدام معیارها برای تجزیه و تحلیل ارزشمندتر هستند؟ یا کدام معیارها در اولویت قرار دارند؟

بهتر است مشخص کنید که کدام معیارهای سئوی محلی برای شما اهمیت دارد سپس ببینید آیا معیار شما با شرکت سئو یکی است یا خیر؟

به عنوان مثال اگر شما به دنبال افزایش تماس های ورودی برای کسب و کارتان هستید و تمایل دارید که ورودی های ارگانیک سایت تان افزایش پیدا کند اما آنها امیدوارند که با نمایش تعدادی از کامنت ها یا بازخورد های کاربران و رتبه بندی برتر در 20 کلمه کلیدی مورد نظر خودشان موفقیت را برای شما به اثبات برسانند، تناسب خوبی با اهداف شما نخواهد داشت.

مدیریت موثر سئو باید ابتدا بر افزایش مشتری و سپس فروش بیشتر متمرکز باشد، به همین دلیل است که برون سپاری می کنید. بنابراین، این دو معیار باید اولویت اصلی یک شرکت سئو باشد. رتبه بندی، ترافیک و تعداد بک لینک ها همه مهم هستند و انتظار می رود در ارتباط با این موارد نیز از آنها توضیحاتی بشنوید. به خاطر داشته باشید که SEO چیزی بیشتر از افزایش رتبه بندی، کاهش نرخ پرش یا بهبود سطح ترافیک سایت شما است. سئوی موثر، خود کسب و کار را در اولویت قرار می دهد و هدایت فروش برای بهبود سئوی کل کسب و کار ضروری است. این یکی دیگر از دلایل اهمیت استراتژی سئوی محلی برای بسیاری از شرکت ها می باشد.

5 - چند نفر از بهترین مشتریان شما کدامند؟

نمونه کارهای یک شرکت سئو بسیار مهم است و آنها باید بتوانند چند مورد از بهترین نمونه های موفق خود را به شما نشان دهند. این نمونه ها باید شامل تعداد زیادی داده و نمونه های آنلاین واقعی باشد. آنها باید بتوانند چند سایت و نمونه کار خود را به شما نشان دهند. اگر هیچ نمونه مرتبطی با شرکت شما ندارند که ارائه دهند، محتاط باشید.

6. چه نوع گزارش یا مانیتورینگ نظارتی به شما ارائه می شود؟

اطلاع از چگونگی گزارشات هفتگی و ماهانه در شرکت مدنظرتان، ضروری است. ارتباطات در سئو همیشه آسان نیست اما اگر می خواهید با یک شرکت شخص ثالث کار کنید، باید این اتفاق بیفتد. آنها نه تنها باید گزارشات را به شما نشان دهند، بلکه می بایست شما را نیز در جریان آنها قرار داده و گاها گزارشات را برایتان شرح دهند. قاعدتا تمایل دارید گزارشی داشته باشید که به روشنی برای شما و سایر اعضای تیم قابل توضیح بوده و به راحتی قابل درک باشد.

به طور خلاصه، یک گزارش باید بتواند به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چه اتفاقاتی افتاده است و چرا؟
  • تغییرات قبلی چه تاثیری داشته است؟
  • چه نوع بازدهی ایجاد شده است؟
  • چه موانعی هنوز بر سر راه وجود دارد؟
  • برای غلبه بر آنها چه باید کرد؟
  • مراحل بعدی چیست؟

بررسی و ارائه گزارش در مورد نرخ تبدیل بازدید های آنلاین بسیار مهم است، بنابراین بهتر است وقت خود را صرف این پرسش کنید و واقعاً در مورد ابزارهایی که استفاده می کنند تحقیق کنید. اگر بتوانند مثالهای واضحی برای شما ارائه کنند، بسیار خوب است. از آنها بخواهید تصور کنند که شما در مورد این جنبه از بازاریابی هیچ چیزی نمی دانید و ببینید چگونه این موضوع را برای شما توضیح خواهند داد.

7. تیم شما، روی چه مواردی می تواند به کار داخلی خود ادامه دهد؟

در بیشتر موارد، همکاری با یک شرکت سئو به این معنی است که اکثر مسائل مربوط به سئو از طریق برون سپاری انجام شده و از حجم کار داخلی کاسته شود. با این حال، این بدان معنا نیست که تیم شما از همه کارهای داخلی خود غافل شود. آنها باید تایید کنند که شرکتشان بیشتر حجم کار را بر عهده می گیرد. در نظر داشته باشید همیشه بخش هایی جهت انجام وجود دارد که برای بهبود سئو می توانید در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر هر یک از تیم ها هنوز به یک روش، توسعه محتوا را مدیریت می کنند (مانند بازنویسی محتوا یا نوشتن پست های جدید وبلاگ)، مهم است که در مورد نحوه انجام آن کارها با شرکت سئو هماهنگ شوید. به صورت کلی شرکت سئو مکمل تلاش های شما خواهد بود و در مجموع، تلاش هایی که صورت می گیرد به موفقیت بیشتر برنامه های سئو کمک می کند.

8. چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای برند شما انتخاب می کنند؟

این سوالی است که برای پاسخ به آن باید ذهنی باز داشته و بر دلایلی که یک شرکت سئو ارائه می دهد، تمرکز کنید. همانطور که قبلا در این مقاله صحبت شده است، سئو چند وجهی می باشد. هنگامی که آنها در مورد انتخاب کلمات کلیدی شما صحبت می کنند، بهتر است اینگونه پاسخ بدهند که در حقیقت ارتباط، قصد جستجو، حجم ترافیک و سطح رقابت همه از جنبه های مهمی هستند که باید در انتخاب کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرند.

9. چقدر طول می کشد تا نتایج پیشرفت را مشاهده کنید؟

این مورد بسته به این که شرکت شما چگونه تاسیس شده‌ است و به چه نوع پیشرفتی نیاز دارد، بسیار متفاوت خواهد بود. بهتر است در این مرحله هم انعطاف پذیر باشید، بیان انتظارات واقع بینانه نکته ای کلیدی محسوب می شود. شما می خواهید حقیقت را بشنوید. هر پاسخی که به زمان کمتر از 6 ماه اشاره کند، جای تعجب خواهد داشت. مگر اینکه شما در حال حاضر یک منبع برتر در صنعت خود هستید و از یک شرکت سئو برای تعمیر و نگهداری دعوت به همکاری می کنید. آنها باید توضیح دهند که این امر زمانبر می باشد و پیشرفت ها مطمئناً یک شبه حاصل نمی شوند.

سئوی محلی

تصویر(3)

10.شرکت شما در تغییرات دنیای سئوی محلی چگونه عمل خواهد کرد؟

سئو به طور مداوم در حال پیشرفت است و اگر شما در حال پیشرفت نباشید، عقب خواهید ماند. یک شرکت سئو باید بتواند توضیح دهد که چگونه در تغییر روند سئوی محلی پیشرو هستند و به چه صورت ارزیابی می کنند که کدام فرصت ها برای کسب و کار شما مناسب است.

اگر شرکت سئویی که با آن مصاحبه می کنید در پاسخ نشان داد که سئو در طول زمان بسیار ثابت بوده است، حتما محتاط باشید. جنبه های اصلی و اساسی سئو تغییر چندانی نکرده است اما بسیاری از تاکتیک های خاص وجود دارند که باید بروز شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند آخرین تغییرات را به شما نشان دهند و آنچه که اتفاق می افتد را به نحوی که شما متوجه می شوید برایتان شرح دهند.

بازارهای محلی فضایی رقابتی و پویا هستند و باید بدانید که شرکت سئویی که قرار است با آن همکاری کنید از دانش و انگیزه کافی برای پیشرفت شما برخوردار است و بدون توجه به تغییراتی که در چند سال آینده رخ می دهد، می تواند موقعیت خود را حفظ کند.

11. آیا نظارت و پاسخ به دیدگاه ها بخشی از خدمات شرکت سئو است؟ و این کار چگونه انجام می شود؟

برای یک کسب و کار محلی، دیدگاه ها بسیار مهم هستند. طبق بررسی های انجام شده، حدود 82 درصد از مصرف کنندگان، نظرات کسب و کار های محلی را می خوانند. همانطور که می دانید نظرات کاربران محلی نیز می تواند بر رتبه بندی و دیده شدن در نتایج جستجوی محلی شما تأثیر بگذارند.

باید اطمینان حاصل کنید که آنها بر دیدگاه های جدید در فیس بوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر شما نظارت می کنند. در این مرحله باید به خوبی ثابت شود که آنها با شرکت های دیگری در صنعت شما نیز کار کرده اند. همچنین مطمئن شوید که آنها تمام نظرات منفی را با هماهنگی شما بررسی می کنند. معمولاً، وقتی نوبت به بازخوردهای منفی می رسد، بهتر است شما به عنوان صاحب کسب و کار با راهنمایی شرکت سئو، خودتان به آنها پاسخ دهید تا اینکه شرکت سئو به جای شما پاسخ دهد. اگر آنها به شما بگویند که به نظرات منفی پاسخ می دهند و نیاز نیست شما برای آنها زمان بگذارید، روش درستی نیست.

 نتیجه گیری : 

قبل از اینکه در مورد برون سپاری سئوی محلی خود تصمیم نهایی را بگیرید بهتر است که کمی محتاط و آگاه باشید. بهترین و موفق ترین همکاری با شرکت سئو، رابطه مشارکتی و مبتنی بر همکاری است. یک همکار واقعی شرایطی را فراهم می آورد که بتوانید به معنای واقعی به آن اعتماد کنید. این سوالات باید به شما کمک کند تا بدانید که آیا شرکت سئویی که با آن مصاحبه می کنید، مناسب کسب و کار شما می باشد یا خیر!

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *