دلایل تفاوت قیمت دامنه ها
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

ارزانی دامنه به چه قیمت ؟

امروزه با رونق خریدهای اینترنتی و امکان قیاس یک محصول بین ارائه دهندگان متفاوت ، این شرایط فراهم شده است که بتوان خرید آگاهانه تری نسبت به گذشته داشت. در این مقاله تلاش شده است تا اسرار و دلایل تفاوت قیمت دامنه ها به خصوص نوع بین المللی، در شرکت های ثبت کننده مختلف توضیح داده شود و این مساله روشن گردد که چرا نام دامنه مد نظر شما نوسان قیمت دارد.

چرا یک دامنه بین المللی با قیمت های متفاوت ارائه می شود:

قبل از هر توضیحی در مورد تفاوت قیمت دامنه ها باید به این نکته اشاره نمود که دامنه های بین المللی چون از پنل دامنه های خارجی تهیه می شوند، قیمت روز ارز در نرخ گذاری آنان تاثیر مستقیم دارد. به جز این مورد، سایر دلایلی که می تواند در قیمت یک TLD تاثیر گذار باشد، در زیر لیست شده اند:

1- فروش با قیمت ارزان اما خدمات پشتیبانی گران

یک روش بسیار معمول که امروزه نیز رواج یافته است، جذب مشتری با عناوین جذاب و قیمت های ارزان می باشد. به طور مثال شرکت ثبت کننده دامنه ، نام مد نظر شما را با قیمت ارزانی ارائه می دهد ولی برای خدمات جانبی همچون فعال نمودن WHOIS PRIVACY، تنظیم CHILD HOST و ... هزینه مازاد دریافت می کند.

تفاوت قیمت دامنه ها

تصویر(1)

2- ثبت دامنه، هدف اصلی نمی باشد

مشاهده شده است که گاها هاستینگ هایی که قصد جلب نظر مشتری را دارند، دامنه ای با قیمت کم و دارای محدودیت را به عنوان افزودنی به خدمات دیگر چون هاست، طراحی سایت و ... اضافه می نمایند تا تخفیف دامنه را بر روی سرویس دیگر جبران کنند.

3- پشتیبانی از دامنه

از میان تمام عواملی که باید در نظر بگیرید، بدون شک مهمترین آن، پشتیبانی 24 ساعته حقیقی است که واقعاً نمی توان قیمت و ارزش آن را تعیین کرد. وقتی مشکلی برای دامنه شما پیش آمد، می بایست پشتیبانی همواره پاسخگو بوده، که بتوان به کمک آنها فوراً مشکل را برطرف کرد. اگر ارائه دهنده یک دلار بیشتر جهت ثبت دامنه دریافت نماید اما در ازای آن پشتیبانی 24 ساعته ارائه کند، حتما ارزش پرداخت هزینه بیشتر را خواهد داشت.

4- ثبت ارزان ولی تمدید گران

بعضا شرکت ها برای ثبت دامنه و جذب مشتری قیمت کمی در نظر میگیرند اما ضرر تفاوت قیمت دامنه ها را برای تمدید با قیمت گزاف جبران می نمایند. البته گفتنی است که گاها پنل های ثبت کننده به دلایل مختلف همچون سالروز ارائه یک TLD خاص، تخفیفی در نظر میگیرند که این مورد بحث کاملا متفاوتی است.

5- حجم ثبت دامنه

این امکان وجود دارد که به دلیل حجم بالای ثبت دامنه، پنل دامنه برای شرکت ثبت کننده تخفیف جزئی در نظر میگیرد که البته این مورد محدود بوده و برای برخی از TLD ها ارائه می شود.

6- قیمت ارز

با توجه به نوسانات قیمت بازار ارز، داشتن حساب خارجی معتبر ، فعال و تضمین اصالت مبلغ ارز که به صورت ریزبینانه توسط ساز و کارهای خارج از کشور بررسی می شود، بسیار اهمیت دارد. لذا گاها در بحث تبدیل مبلغ ریال به ارز خارجی، می بایست هزینه بالایی نمود تا از حساب های معتبر ارسال مبلغ صورت گیرد.

به کدام شرکت ثبت کننده دامنه باید اعتماد نمود:

پاسخ بی طرفانه به این سوال می تواند ابهامات ذهنی بسیاری از خوانندگان را که اصلی ترین آن تفاوت قیمت دامنه ها می باشد، برطرف نماید. معیارهای انتخاب صحیح در زیر لیست شده اند:

1- اعتبار شرکت ثبت کننده.

2- پاسخگویی 24 ساعته شرکت ثبت کننده.

3- شناسایی پنل هایی که شرکت ثبت کننده مد نظر شما با آنها فعالیت می نماید.

4- داشتن هویت و برند خارجی شرکت ثبت کننده جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی تحریم.

5- آشنایی با اختیارات پنل دامنه شرکت ثبت کننده.

دلایل تفاوت قیمت دامنه ها

تصویر(2)

نقش میهن وب هاست؟

میهن وب هاست یکی از بزرگترین شرکت های ثبت کننده دامنه در داخل کشور است که هزاران دامنه بین المللی را در پنل دامنه های معتبر خارجی ثبت نموده است. میهن وب هاست تلاش می نماید که بتواند همواره شرایط زیر را برای کاربران خود فراهم آورد:

- در پنل های معتبر چون آنلاین نیک، جوکر و .... که جز قوی ترین پنل های ثبت کننده هستند، دامنه های مشترکین خود را ثبت می نماید.

- پشتیبانی 24 ساعته ارائه می کند و با پنل دامنه خود نیز ارتباط مستقیم لحظه ای دارد.

- لینک پنل دامنه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

- برای خدمات اضافی چون فعال نمودن WHOIS PRIVACY، تنظیم CHILD HOST و ... هزینه  اضافی دریافت نمی کند.

- از حساب های معتبر بین المللی انتقال ارز انجام می دهد.

- دارای برند و هویت خارجی تایید شده می باشد و نماینده رسمی شرکت در خارج از کشور در هر شرایطی پیگیر مشکلات احتمالی خواهد بود.

نتیجه گیری:

بحث تفاوت قیمت دامنه ها در شرایط اقتصادی امروز فاکتوری است که از دید همگان مهم می باشد اما گاهی می توان با هزینه نمودن مبلغی بیشتر، آسودگی آینده را تضمین نمود. در سال گذشته مشاهده گردید که با تحریم ایران توسط یکی از شرکت های ثبت کننده دامنه های بین المللی، ضرر هنگفتی به کسب و کار ها و تجارت های اینترنتی تحمیل گردید زیرا نام برند و دامنه سایت خود را از دست دادند.

 آیا تهیه دامنه از شرکت معتبر اما با قیمتی بیشتر ارزش ندارد ؟!

اشتراک گذاری:

نظرات

عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *