یافتن نام دامنه مناسب جهت راه اندازی وبلاگ
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

10 سایت برتر برای یافتن نام دامنه مناسب جهت راه اندازی وبلاگ در سال 2022

تصمیم گیری در مورد نام وبلاگ، اولین قدم مهم برای راه اندازی آن است. مهم نیست که یک وبلاگ در حوزه مسافرت، مد، سبک زندگی یا ... باشد، می‌توانید با ایجاد یک مجموعه از نام های خوب و سپس جستجوی مترادف‌ها، همفکری یا استفاده از یک ابزار تولید نام وبلاگ، اقدام به یافتن نام دامنه مناسب و ثبت آن برای وبلاگ خود کنید. در این مقاله بهترین ابزار های موجود برای ایجاد نام وبلاگ معرفی می شوند. همچنین نکاتی در مورد نحوه انتخاب نام دامنه برای سایت نیز مطرح می گردد که شامل تکنیک‌هایی مانند پتانسیل رتبه‌بندی، پسوندهای جایگزین دامنه و … است.

تولید کننده نام وبلاگ چیست؟

تولید کنندگان نام وبلاگ، ابزارهایی هستند که به شما در یافتن نام دامنه مناسب، منحصر به فرد و خوش آوا، کمک می کنند. چنین ابزارهایی می توانند:

  • بر اساس کلمات کلیدی که تایپ می کنید، تعدادی ایده برای نام وبلاگ پیشنهاد دهند.
  • امکان بررسی اینکه آیا دامنه‌های مربوط به نام‌ها، موجود بوده یا قبلاً ثبت شده‌اند را ارائه می دهند.
  • اغلب به شما در خرید و انتخاب نامی که می خواهید برای وبلاگ خود ثبت کنید، کمک می کنند.

نام سایت به دو نوع، یعنی نام های مبتنی بر کلمه کلیدی و نام های مبتنی بر برند تفکیک می شوند. در ادامه اهمیت انتخاب هر کدام از آنها بررسی می شود. عباراتی که افراد در هنگام جستجوی محتوا در موتورهای جستجو تایپ می کنند، کلمات کلیدی نامیده می شوند. اگر بتوانید نامی را انتخاب کنید که کاملا مشابه یا تقریبا با کلمات کلیدی اصلی مطابقت داشته باشد، افراد و همچنین موتورهای جستجو، وبلاگ شما را راحت تر پیدا خواهند کرد.

به عنوان مثال، وبلاگ یا سایت ممکن است در مورد فوتبال یا هر  موضوع دیگری مانند پادکست، قایق سواری، کشاورزی، گل، زیبایی، مسافرت یا حتی نمونه کارهای شخصی شما باشد.

نام‌های مبتنی بر کلمات کلیدی می‌توانند در موتورهای جستجو پیشرفت کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از نام‌های مشابه با تفاوت های جزئی در همان دسته بندی وجود خواهند داشت، بنابراین ممکن است به سختی بتوان آنها را از دیگر دامنه ها متمایز کرد. در نتیجه برای جذب بازدیدکنندگان، به موتورهای جستجو وابسته خواهید بود.

آشنایی با نام های مبتنی بر برند

تولید کنندگان نام وبلاگ می توانند به شما در ایجاد کلمات ساختگی بدون معنا و مفهوم، کمک کنند. این کلمات ساختگی را می توان در طول زمان به نام های تجاری تبدیل کرد. اگر یک وبلاگ شخصی راه اندازی می کنید، می توانید از اسم خود برای نام دامنه وبلاگ استفاده نمایید. همچنین اگر اجناسی مانند محصولات نانوایی را در یک مکان خاص می فروشید و از محبوبیت خاصی برخوردار هستید، می‌توانید از آن نام فروشگاه خود نیز برای ایجاد وب سایت فروشگاهی یا وبلاگ استفاده کنید.

نام دامنه ممکن است دلیل خاصی داشته باشد در این صورت می توانید برای نام وبلاگ خود از آن استفاده کنید. همچنین می توانید یک نام کاملاً ساختگی بیابید، نامی که معنایی ندارد اما وقتی آن را بیان می کنید، خوب نظر می رسد. چنین نام هایی می توانند پتانسیل تبدیل شدن به برندهای بزرگ را داشته باشند. به یاد داشته باشید که برندهای معروف امروزی مانند "گوگل" و "توییتر"، با نام های ناشناخته شروع به کار کردند.

نام های مبتنی بر کلمه کلیدی یا مبتنی بر برند، کدام مورد بهتر است؟

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع نام، مبتنی بر کلمه کلیدی یا مبتنی بر برند، پتانسیل بیشتری دارد، باید توجه نمایید اگر نام دامنه ای با کلمه کلیدی مطابقت کامل یا جزئی داشته باشد، مزیت سئو خواهد داشت اما می بایست با محتوای مرتبط و با کیفیت بالا، ارجاعات مناسب و لینک به رسانه های اجتماعی، آن را تقویت کنید. صرف نظر از اینکه به دنبال نام‌های مبتنی بر برند یا نام‌های مبتنی بر کلمه کلیدی هستید، بهتر است نامی را انتخاب نمایید که به خاطر سپردن آن آسان و دارای املای راحتی نیز باشد. همچنین از انتخاب نام های عجیب که هنگام تلفظ، افراد را به اشتباه می اندازند اجتناب کنید.

بهترین ابزارهای یافتن نام دامنه مناسب:

  1. تولید نام وبلاگ توسط سایت Themeisle

ابزار یافتن نام دامنه مناسب با بهره گیری از جدیدترین متدها

تصویر (1)

این سایت توانسته است با جمع آوری ابزارها و تکمیل آنها، اقدام به ایجاد یک رابط کاربری آسان نماید که جدیدترین متدها را برای پیشنهاد نام دامنه مناسب ارائه می کند. برای استفاده از این سایت کافی است کلمه ای که می خواهید وبلاگ خود را با آن بسازید درج نموده و سپس چند ثانیه صبر کنید. سایت لیستی از دامنه هایی که قابل ثبت می باشند و سطح بالایی دارند را ایجاد نموده و به شما پیشنهاد می دهد. عموما این دامنه ها دارای ظاهر و خوانایی بهتری هستند. 

  1. DomainWheel

سایت DomainWheel ساده و بسیار خلاقانه است و گزینه های زیادی از دامنه های موجود را نمایش می دهد.

ابزاری برای یافتن نام دامنه مناسب با استفاده از کلمه کلیدی

تصویر (2)

در این سایت ابتدا کلمه کلیدی را انتخاب می کنید. کلمه کلیدی می تواند مربوط به کسب و کار شما یا ترکیبی از چند کلمه باشد. با انتخاب "Search Domain"، لیستی از آدرس دامنه هایی که برای ثبت آزاد هستند را در سه دسته مختلف دریافت خواهید نمود. 

دسته اول شامل دامنه های برتر مانند com ،.net. و org. است. چنانچه فقط یک کلمه انگلیسی وارد نموده اید، نباید انتظار داشته باشید که دامنه com. آزاد نمایش داده شود. دسته دوم، فهرستی از نام دامنه هایی که تحت کلمه کلیدی شما توسط DomainWheel ایجاد شده را نمایش می دهد. در نهایت دسته سوم دامنه های مترادف تصادفی می باشند.

  1. تولید نام کسب و کار توسط پلتفرم Zyro

ابزار رایگان سایت Zyro برای یافتن نام دامنه مناسب با قابلیت طراحی سایت

تصویر (3)

سایت اصلی Zyro یک پلتفرم ایجاد وبلاگ می باشد که با امکانات ساده، قادر به ایجاد یک وبلاگ زیبا در آن خواهید بود. این سایت ابزار رایگانی را برای کمک به یافتن نام دامنه مناسب نیز ارائه کرده است. این ابزار به کمک هوش مصنوعی توصیه های شگفت انگیزی برای انتخاب اسم دامنه سایت ارائه می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با وارد کردن کلمات کلیدی مناسب، نوع وبلاگ خود را به این ابزار معرفی کنید. همچنین می توانید چندین کلمه کلیدی در این ابزار معرفی نموده و کلمات را با یک ویرگول (,) از هم جدا نمایید.

  1. NameBounce

ابزاری فوق العاده کاربری در یافتن نام دامنه مناسب با قابلیت پیشنهاد نام دو کلمه ای

تصویر (4)

NameBounce به شما کمک می کند تا با استفاده از یک فرآیند جستجوی ساده، چندین نام تجاری برای سرمایه گذاری بیابید. از میان نام های تولید شده توسط این سایت، می توانید یک نام ایده آل برای کسب و کار یا وبلاگ خود که به خاطر سپردن آن راحت تر است، پیدا کنید. همچنین اگر می خواهید نام انتخابی شما دو کلمه باشد، این سایت با ابزاری که دارد این امکان را برای شما فراهم نموده است. فیلترهایی در این سایت وجود دارند که به کمک آنها می توانید عبارات هایی را مشخص نمایید که نام انتخابی شما با آن کلمه شروع یا پایان یابد. فیلترهایی نیز برای محدود کردن طول نام یا تعداد هجاها و امکان جستجوی کلمات هم قافیه و مترادف نیز در این سایت فراهم شده است.

  1. Nameboy

ابزاری برای یافتن نام دامنه مناسب با استفاده از توضیحات کاربر

تصویر (5)

از سایت Nameboy می توانید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با نام دامنه استفاده نمایید. کافی است یک توضیح اولیه و به صورت اختیاری یک توضیح ثانویه وارد نمایید. همچنین در این سایت امکان ثبت، انتقال و مدیریت دامنه بعد از ثبت نیز وجود دارد، البته به علت تحریم های موجود پیشنهاد می شود که از طریق میهن وب هاست اقدام به ثبت دامنه نمایید و از ثبت دامنه به صورت مستقیم در سایت های خارجی خودداری کنید.

  1. Wordoid

ابزار کمکی برای یافتن نام دامنه مناسب تا سقف 15 حرف

تصویر(6)

سایت Wordoid یک ابزار انتخاب نام هوشمند است که به شما در یافتن نام دامنه مناسب و با کیفیت تا حداکثر 15 حرف کمک می کند. ابتدا کلمه کلیدی خود را تایپ نموده و سطح کیفیت و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید بیش از یک زبان را انتخاب کرده و محل درج کلمات کلیدی را مشخص نمایید. سپس Wordoid تعدادی نام خلاقانه و در دسترس، ارائه می کند. همچنین با ثبت نام در این سایت، امکان مشاهده سابقه جستجوی قبلی را خواهید داشت. به این صورت که با علامت گذاری واژه هایی که می خواهید در آینده استفاده نمایید، آنها را در سابقه جستجوی خود ذخیره کنید.

  1. Panabee

ابزار یافتن نام دامنه مناسب با استفاده از کلمه کلیدی و جست و جو در چندین پلتفرم

تصویر(7)

در این سایت می توانید ایده نام وبلاگ خود را صرفا در دو کلمه توصیف کنید و روی جستجو در Panabee کلیک نمایید. سپس فهرستی از نام های موجود بر اساس کلماتی که وارد نموده اید، تولید می شود. همچنین برای کمک به گسترش جستجو، پیشنهادات جایگزینی نیز توسط Panabee ارائه می گردد و عبارات مشتق شده ای از کلمات کلیدی موردنظر را برای شما ایجاد می نماید. ابزار Panabee در چندین پلتفرم جستجو می کند. بنابراین می توانید عنوانی که انتخاب کرده اید را در فیس بوک یا توییتر بررسی نمایید. امکان بررسی در دسترس بودن نام دامنه، از جمله دامنه‌های مرتبط با کشورها نیز فراهم شده است.

ابزار های بیشتر برای بررسی و یافتن نام دامنه مناسب:

ابزار های زیادی برای انتخاب نام دامنه سایت وجود دارد. در ادامه چند مورد از ابزارهای دیگری که می توانید برای این کار استفاده نمایید، ذکر شده است.

  • 123finder: از طریق این سایت می توان صاحب نام دامنه را شناسایی کرد. همچنین می توانید تاریخ انقضای یک نام دامنه خاص را پیگیری کنید و به لیستی از نام های دامنه ای که برای فروش قرار گرفته اند، دسترسی داشته باشید.
  • Domainr: این سایت به شما امکان می دهد تا در بین دامنه های زیادی که شامل بیش از 1700 دامنه سطح بالا است، جستجو کنید.
  • Domain It: لیستی از دامنه های مشابه را ارائه می دهد که می توانید به کمک آن چندین نام دامنه را برای یک وب سایت ثبت کنید.
  • Name Mesh: نام های دامنه گوناگون زیاد، کوتاه، سرگرم کننده، جدید و مناسب برای سئو، پیشنهاد می کند.

چگونه از بین نام هایی که پیدا کرده اید، بهترین را انتخاب نمایید؟

شما می توانید از ابزار هایی که در این مقاله معرفی شده اند برای یافتن نام دامنه مناسب استفاده نمایید و اسامی مورد علاقه خود را یادداشت کنید. سپس از بین 10 تا 20 نامی که مناسب می دانید، 5 عدد را برگزینید. آنها را به افراد قابل اعتماد یا حتی مخاطبان هدف خود نشان دهید و بررسی نمایید که کدام یک جذاب تر است. چنانچه هیچ یک از ابزار های تولید نام وبلاگ کمکی نکردند و همچنان به دنبال یک نام مناسب هستید، می توانید از موارد زیر نیز کمک بگیرد:

  • از یک دیکشنری استفاده کنید.
  • به نام وبلاگ رقبا نگاهی بیندازید.
  • از یک تولیدکننده کلمه استفاده کنید.
  • از کتاب ها الهام بگیرید.
  • یک زبان متفاوت (به عنوان مثال: فرانسوی، ایتالیایی) را در نظر بگیرید.
  • از یک سریال تلویزیونی الهام بگیرید.

نام وبلاگ بیانگر هویت آنلاین شما می باشد که برای تبدیل آن به وبلاگی پربازدید، باید زمان، تلاش و پول صرف شود. تغییر نام سایت پس از راه اندازی و در اواسط فعالیت، کار آسانی نیست و شامل مواردی مانند تنظیم ریدایرکت، بروز رسانی آدرس سایت در Google و بازاریابی مجدد برای وبلاگ جدید شما خواهد بود. همچنین ممکن است بک لینک ها را از دست دهید. بنابراین، پیشنهاد می شود از همان ابتدا، در یافتن نام دامنه مناسب دقت کنید. زمانی که نام وبلاگ ایده آل خود را انتخاب نمودید کافی است از بخش ثبت دامنه در میهن وب هاست، اقدام به خرید نام دامنه موردنظر نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *