معرفی استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

7 استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی

زمانی که صحبت از بازاریابی وب سایت می شود، لازم است این را بدانید که رقابت کاملاً فشرده می باشد. به همین دلیل باید استراتژی‌های بازاریابی موثر را امتحان کرده تا وب‌سایت خود را در مرکز توجه قرار دهید. می توانید استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی که سایر وبلاگ نویسان رعایت می کنند را امتحان نمایید و همان استراتژی ها را پیاده سازی کنید تا شاهد افزایش ترافیک ورودی به وبلاگ خود باشید. نکته قابل توجه این است که اگر یک پست وایرال شده داشته باشید، در پی آن، دیگر پست های شما نیز وایرال می شوند. بدین صورت می توانید از طریق پست های دیده شده، برای وب سایت خود بازار ایجاد نمایید.

1. محتوای وایرال شده

استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی می تواند دیده شدن شما در دنیای نت کمک نماید.

تصویر(1)

مسلماً مطالب وبلاگ شما در کوتاه مدت وایرال نخواهند شد اما اگر به طور منظم وبلاگ نویسی انجام دهید و مطالب بروز منتشر کنید، به همان نسبت شانس وایرال شدن یکی از پست های شما نیز افزایش می یابد. می توانید با انتشار پست های جالبی که بروز و ترند هستند، برای وب سایت خود بازار ایجاد کنید. با بررسی برخی از پست های وبلاگ های برتر متوجه خواهید شد که چرا انتشار پست های وایرال شده، به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر برای وبلاگ نویسی در نظر گرفته می شود.

2. محتوای رسانه های اجتماعی

محتوا در شبکه اجتماعی یک استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی است

تصویر(2)

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با میلیاردها کاربر فعال ماهانه، مکان مناسبی برای صاحبان وبلاگ بوده تا از آنها برای تبلیغ وبلاگ خود استفاده نمایند. ایده خوبی است که یک حساب کاربری در برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی راه اندازی و محتوای مخصوص این شبکه های اجتماعی را منتشر کنید و آن را به وبلاگ خود لینک دهید. چالش شما این خواهد بود که پست رسانه های اجتماعی خود را تا حد ممکن جذاب ایجاد نمایید و با مطالب وبلاگ شما همخوانی داشته باشد. استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، یکی از استراتژی های بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی است.

3. ایجاد پست های جمع بندی

این روش یک راه موثر برای به اشتراک گذاری و دیده شدن بیشتر پست وبلاگ و در نتیجه افزایش تعامل کاربر در وب سایت شما می باشد. پست جمع بندی، به سؤالات خاص با پاسخ های مناسب که عموماً توسط متخصصان در این زمینه ارائه می شوند، جواب می دهد. این احتمال نیز وجود دارد که چندین کاربر یک سوال مشابه داشته باشند لذا پست شما می تواند به پرسش چند نفر به طور همزمان پاسخ دهد. به همین دلیل بهتر است که هر هفته چند پست جمع بندی ایجاد کنید. این موضوع به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی، می تواند کمک شایانی محسوب شود.

4. سخنرانی عمومی

سخنرانی می تواند یک استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی باشد

تصویر(3)

این مورد ممکن است در وهله اول ارتباطی به وبلاگ نداشته باشد اما واقعیت این است که سخنرانی عمومی در رویدادهایی که به محتوای وبلاگ شما مرتبط  هستند، راهی موثر برای برقراری ارتباط رودررو با مخاطبان است. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، رویدادها یا کنفرانس هایی را که می توانید در آنها شرکت کنید، جستجو نمایید.

با برگزارکنندگان سخنرانی تماس بگیرید، برخی از موضوعات خود را با آنها به اشتراک بگذارید و در خصوص محتوای وبلاگ و آنچه برای مخاطبان آماده کرده اید، توضیح دهید. ایده و محتوای خود را ارائه نمایید، نظرات دیگران را دریافت کنید و بر اساس آن، موضوع خود را قبل از ارائه به مخاطب بهبود ببخشید. این مورد به شما امکان می دهد تا از تجربه دیگران استفاده کنید و یک استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی را پیاده سازی و از آن لذت ببرید.

5. وبلاگ و محصول خود را ادغام کنید

یک راه عالی دیگر برای جذب ترافیک بیشتر برای وبلاگ، ترکیب آن با محصول شما است. یک لیست کشویی تنظیم کرده یا لینک های مرتبط با محصول خود را در صفحه اصلی قرار دهید. می‌توانید با قرار دادن یک آیکون و کلیک روی آن، آخرین پست‌های وبلاگ را بر اساس دسته‌بندی مشاهده نمایید. نکته قابل توجه این است که در این فرآیند، یافتن پست‌های وبلاگ مرتبط را برای کاربران خود آسان‌تر می‌کنید و در جذب ترافیک بیشتر به وبلاگ خود، کمک خواهید کرد.

6. همکاری با وبلاگ های دیگر

تعامل با وبلاگ های دیگر یک استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی است

تصویر(4)

تنها نقطه ضعف ایده فعلی این است که صرفا می توانید با وبلاگ هایی هم سطح و رده وبلاگ خود همکاری داشته باشید. ابتدا لازم است تا جایگاه خود را مشخص کرده و سپس وبلاگ هایی را که به نظر می رسد با وبلاگ شما همسو هستند، بیابید. پیش از اینکه مستقیماً با وبلاگ نویسان همکاری داشته باشید، بهتر است تا ابتدا وبلاگ های مختلف را بر اساس معیارهای گوناگون مانند رتبه دامنه، اولویت بندی نمایید. وقتی وبلاگ های معتبر را شناسایی کردید، می توانید با صاحب وبلاگ تماس گرفته و در مورد همکاری گفتگو کنید.

7. محتوای خود را تغییر دهید

برخی از مطالب منتشر شده شما، ممکن است قدیمی شده باشند. بهترین راه حل ویرایش مطالب و استفاده از آنها در قالبی جدید مانند اسلایدها می باشد. کاربران آنلاین حالت های مختلف را امتحان می‌کنند و با تغییر محتوا، ممکن است به مخاطبین جدیدی دسترسی پیدا کنید. 

جمع بندی

موارد ذکر شده، چند نمونه از استراتژی بازاریابی برای موفقیت در وبلاگ نویسی می باشند که می توانند به افزایش ترافیک و در نتیجه به توسعه وب سایت شما کمک کنند. به خاطر داشته باشید که محتوا همچنان بیشترین اهمیت را دارد و اگر می خواهید ترافیک ورودی خود را حفظ کنید، باید محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا توجه مخاطب را به خود جلب کند. 

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *