مراحل ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

اگر چه استفاده از اکانت Microsoft مزایای خاص خود را دارد اما بعضاً ممکن است بنا بر دلایل مختلف بخواهید یک اکانت محلی ایجاد کنید.

 از مزایای ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بیشتر: حساب کاربری محلی به سیستم شما تعلق دارد. بنابراین حریم شخصی و محرمانگی اطلاعاتتان در رایانه شما افزایش یافته و می توانید کنترل بهتری روی اکانت خود داشته باشید. 
  • جابه‌جایی راحت‌تر: برای سوئیچ بین اکانت محلی و حساب کاربری Administrator، می توانید کلیدهای Win+L را همزمان فشار دهید. 
  • استفاده کمتر از منابع سیستم: به دلیل اپلیکیشن‌های کمتر در اکانت محلی، استفاده از آن راحت تر بوده و به تبع آن منابع کمتری مصرف می‌شود.

در سیستم عامل ویندوز 10 امکان ایجاد حساب کاربری محلی فراهم شده است. با انجام این کار، اطلاعات موجود در سیستم شما محفوظ مانده و خللی در آنها ایجاد نخواهد شد. اکانت محلی در مقایسه با اکانت Microsoft، یک حساب دوم محسوب می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید با تغییر تنظیمات، از آن به عنوان یک حساب Administrator استفاده نمایید. در ادامه به بررسی روش ایجاد اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10 پرداخته می شود. 

با آموزش زیر می توانید ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10 را فرا بگیرید:

  1. ابتدا مطابق با تصویر زیر، از طریق منوی جستجو ویندوز عبارت "Account" را تایپ کنید و سپس روی گزینه "Manage your account" کلیک نمایید. 

نحوه ورود به مراحل ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

تصویر(1)

  1. در صفحه باز شده روی گزینه "Your info" و سپس "Sign in with a local account instead" کلیک کنید.

انتخاب گزینه ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

تصویر(2)

  1. در ادامه روی گزینه "Next" کلیک نمایید. 

مراحل گام به گام ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

تصویر(3)

  1. اگر برای اکانت ویندوزی خود PIN تنظیم کرده باشید، در بخش بعدی صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید PIN خود را وارد نموده و سپس روی گزینه "Next" کلیک کنید. 

تایید درخواست با وارد نمودن پین پیش از ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

تصویر(4)

  1. در ادامه، نام کاربری و رمز جدید را درج نموده و در بخش "Password hint" مطلبی بنویسید تا بتوانید در صورت فراموشی رمز عبور، آن را به یاد بیاورید. 

ایجاد رمز و نام کاربری برای ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10

تصویر(5)

  1. در انتها، روی گزینه "Sign out and finish" کلیک نمایید تا از حساب کاربری "Microsoft" خارج شوید. در اینجا ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10 به پایان رسیده و می توانید وارد اکانت محلی خود شوید.

ساخت اکانت محلی در سیستم عامل ویندوز 10 و پایان مراحل ساخت آن

تصویر(6)

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *