بررسی عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

4 علت تاثیرگذار بر عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی و نحوه رفع آن ها

مدیریت و بهینه سازی وب سایت‌های بین المللی با چالش هایی منحصر به فرد برای سئو همراه است. در ادامه با 4 علت عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی و نحوه بهبود آنها، آشنا می‌شوید. ترفندهای سئو تقریبا برای تمامی سایت‌ها یکسان هستند. با این حال، وقتی صحبت از سئوی بین‌المللی به میان می‌آید، شیوه‌هایی که شاید برای یک سایت بسیار کارآمد باشند، برای سایتی دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت.

چرا حتی متخصصان با تجربه سئو برای بهینه سازی و مدیریت وب سایت‌های بین‌المللی تلاش بسیار زیادی می‌کنند؟ چه چیزی آن را تا این حد چالش برانگیز می‌کند؟

دلایل متعددی برای عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی وجود دارد و هر سایت مشکلات مختلفی را تجربه می‌کند. در این مقاله، چهار مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان وب‌سایت‌های بین‌المللی و بازاریابان را با چالش روبرو خواهد کرد، بررسی می‌شوند. برای درک ساده تر سناریو، سایتی را در نظر بگیرید که در ابتدا برای کشوری خاص ایجاد شد که مرکز اصلی شرکت در آن قرار دارد. در ادامه مقاله، سایت اصلی با نام "اصلی" و سایر سایت‌های جهانی با نام "محلی" معرفی و بررسی می‌شوند.

دلایل عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی گسترده است

تصویر(1)

1. سایت‌های محلی بومی سازی و بهینه سازی نشده‌اند

این موضوع ممکن است کمی گمراه کننده به نظر برسد. زیرا به هر حال همه سایت‌ها باید بومی‌سازی و بهینه‌سازی شوند.

اما متاسفانه بیشتر سایت‌های محلی، نیمه‌کاره رها می‌شوند. به عنوان مثال، شاید قبل از راه اندازی سایت، زمان کافی برای ترجمه کامل آن را نداشته باشند. پس از راه اندازی، نسخه کپی شده از محتوای سایت اصلی، به عنوان محتوای جدید در سایت محلی اضافه می‌شود. در نهایت، با وجود اینکه سایت‌ها و صفحات به زبان محلی ترجمه می‌گردند اما هیچ تغییری در جهت محلی‌سازی یا بهینه‌سازی‌های دیگر، صورت نمی‌گیرد.
فرآیند بهینه سازی معمولا پیچیده نیست، به خصوص اگر سایت‌های محلی از طراحی‌ و قالب مشابه وب سایت اصلی استفاده کنند. بودجه تیم‌های محلی معمولاً بسیار کمتر است و به احتمال فراوان برای تولید بهترین خروجی ممکن، نیاز به کمک در هزینه‌های ترجمه دارند.

2. سایت‌های محلی برای مخاطبان محلی ایجاد نشده‌اند

مهم نیست که کسب و کارتان در چه صنعتی باشد، مخاطبین هدف هر کشور و بازاری ممکن است علایق و نیازهای متفاوتی داشته باشند. آنچه که برای سایت اصلی طراحی شده و برای یک کشور عملکرد خوبی دارد، لزوماً برای سایرین نیز عملکرد مثبتی نخواهد داشت.

چرا این موضوع مشکل ایجاد می کند؟

عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی چرا پدید می آید و چگونه می توان آن را رفع کرد؟

تصویر(2)

یکی از بزرگترین اشتباهات شرکت‌های آنلاین در عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی این است که فکر می‌کنند مخاطبان در تمام کشورهای جهان دارای علایق و نیازهای یکسانی هستند. باید هدف و چگونگی جستجوی مخاطبان محلی به صورت دقیق درک شود. در غیر این صورت ممکن است تمرکز روی محتوا و موضوعات اشتباه معطوف گردد. این موضوع می‌تواند باعث شود تا حتی با داشتن رتبه اول برای تمام کلمات جستجو شده، کسب‌و‌کارتان در بازارهای محلی رشدی را تجربه نکند.

راه حل ها

راه حل هایی در جهت رفع مشکلات عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی وجود دارد.

تصویر(3)

درباره مخاطبان هر کشور، تحقیق و مطالعه دقیق انجام دهید و کشورها را بر اساس اندازه کسب و کار، اولویت‌بندی کنید. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها، کشورها را بر اساس اولویت‌های خاص تقسیم بندی می‌کنند. استفاده از کلماتی که مخاطبان محلی به کار می‌برند، تأثیر زیادی بر مشاهده محتوا و تعامل کاربر می‌گذارد.

3. عدم بررسی سئو سایت‌های دیگر

اکثر سایت‌های بین‌المللی دارای ساختار و محتوای مشابهی با سایت اصلی خود هستند. در این موارد، پیروی از بهترین شیوه‌های سئو که برای یک سایت طراحی شده‌اند، کافی نیست. برای سایت‌های بین‌المللی، باید در نظر گرفته شود که چگونه چندین سایت بدون تداخل با یکدیگر، فعالیت کنند.

چرا این موضوع مشکل ایجاد می‌کند؟

معمولا در این موارد، بلافاصله پس از راه اندازی سایت‌های محلی، محتوای تکراری سایت اصلی در آنها کپی می‌شود. حتی اگر تمام سایت‌های بین‌المللی شما زبان‌های مختلف را پوشش دهند، باز هم مشاهده می‌شود که سایت‌های محلی، اغلب بدون ترجمه و بومی‌سازی کامل، راه‌اندازی می‌گردند. به عنوان مثال، وب سایت‌های چینی زیادی وجود دارند که نیمی از محتوای آنها هنوز به زبان انگلیسی است.

اگر سایت‌های محلی کامل نشوند، این احتمال وجود دارد که صفحات سایت اصلی، از سایت محلی نیز رتبه بالاتری کسب کنند. یکی دیگر از مشکلات رایج در عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی مربوط به بارگذاری صفحات وب سایت‌های محلی می‌باشد.

معمولا سرعت لود صفحات سایت‌های محلی طولانی است که موجب می‌شود موتورهای جستجو صفحات سایت اصلی را جایگزین آنها کنند. اکثر شرکت‌های طراحی، سرعت سایت‌های محلی را بررسی نمی‌کنند و صرفا به آزمایش سایت اصلی می‌پردازند و آن را معیاری برای سرعت لود سایت‌های محلی در نظر می‌گیرند.

راه حل ها

سرعت لود سایت یکی از دلایل مهم عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی

تصویر(4)

می توانید مکان ترافیک جستجوی ارگانیک هر سایت را از طریق ابزارهای تحلیلی، بررسی کنید. به عنوان مثال، چنانچه بازدیدکنندگان به جای سایت‌های محلی مانند استرالیا یا ژاپن، وارد سایت ایالات متحده می‌شوند، احتمالا با مشکل سرعت و هدف‌گذاری جغرافیایی روبرو هستید.

نام محصول و شماره قطعات، بهترین کلمات کلیدی برای بررسی این مشکل می‌باشند. زیرا معمولاً این موارد ترجمه نمی شوند. راه‌های زیادی برای کمک به هدف‌گذاری جغرافیایی وجود دارد اما پیاده‌سازی ویژگی Hreflang، موثرترین راه برای کمک به رتبه‌بندی سایت‌های محلی می‌باشد. چنانچه سرعت بارگذاری یک صفحه را در تمامی کشورهای هدف مورد بررسی قرار دهید به احتمال بسیار زیاد با نتایج مختلفی روبرو خواهید شد.

ممکن است که لود یک صفحه در برخی کشورها 15 ثانیه یا بیشتر طول بکشد، در حالی که لود همان صفحه در ایالات متحده، طی 2 ثانیه انجام می‌شود. در بدترین حالت، ممکن است صفحات حتی بارگذاری نگردند و زمان لود به اتمام برسد. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، استفاده از سرور میزبانی محلی جهت کاهش زمان لود صفحات برای کاربران محلی می‌باشد. شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات میزبانی CDN محلی ارائه می‌دهند و به طور خودکار بازدیدکنندگان محلی را به بهترین و نزدیک‌ترین سرور ممکن، هدایت می‌کنند.

4. سایت‌های محلی به صورت جداگانه طراحی شوند

با استفاده از ساختارهای یکسان مانند قالب صفحات، محتوا و غیره، می‌توانید کیفیت سئو را در تمام سایت‌های بین‌المللی خود حفظ کنید.
زمانی که تمام سایت‌ها از یک قالب یکسان استفاده کنند، صرفا نیاز است قالب سایت اصلی را بهینه نموده و سپس آن را به تمام سایت‌های محلی انتقال دهید. چنانچه همه آنها از یک قالب استفاده کنند و اطلاعات مشابهی را با عناصر محلی نشان دهند، نیازی به بهینه‌سازی جداگانه هر سایت نیست.

با این حال، تیم‌های طراحی می‌توانند نسخه‌های محلی قالب‌ها، محتوا و چند سایت‌ کوچک را جهت برآورده کردن نیازهای محلی، ایجاد کنند.

چرا این موضوع مشکل ایجاد می کند؟

هر یک از سناریوهای بالا، می‌تواند به یک مشکل بسیار بزرگ، پیچیده و چالش برانگیز تبدیل شود که موجب هدر رفتن منابع زیاد و عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی گردد. معمولا صفحات وب، محتوا و سایت‌های کوچک محلی، بر اساس بهترین شیوه‌های سئو بهینه نمی‌شوند.

آنها ممکن است از طراحی‌ها، اطلاعات و دیگر موارد قدیمی استفاده کنند، زیرا محتویات جدید به سایت‌های محلی منتقل نمی‌شوند. این امر به ویژه اگر یک سایت کوچک و با محتوای مشابه ایجاد گردد، چالش برانگیز تر خواهد بود، زیرا شامل محتوای تکراری خواهند شد.

راه حل ها

معمولا زمانی که تیم‌های محلی احساس کنند وب‌سایت اصلی بین‌المللی برای رشد کسب‌و‌کار محلی آنها طراحی نشده است، به ایجاد سایت‌های محلی روی می‌آورند.

هنگامی که اقدامات مدیریت وب‌سایت و سئو، توسط تیم کنترل کیفیت اجرا می‌شود، مهم است که با تیم‌های محلی ارتباط برقرار گردد تا نیاز آنها به درستی درک شود.

استانداردهای اولیه سئو را به تیم‌های محلی آموزش دهید و بهترین راهنماها و استانداردهای سئو را برای آنها ایجاد نمایید تا از آنها پیروی کنند. همچنین تیم‌های محلی باید بدانند که انحراف آنها از این استانداردها می‌تواند مشکلات مهمی را نه تنها برای سایت محلی بلکه برای همه سایت‌ها ایجاد کند و عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی را بهمراه داشته باشد.

در برخی موارد ممکن است تیم‌های محلی بخواهند سایت‌های کوچکی را ایجاد کنند. در این صورت، لازم است فهرستی از "بایدها" و "نبایدها" را به سایت‌های کوچک ارائه دهید. ارائه یک بخش خاص از سایت به تیم محلی برای انتشار محتوا، یکی از راه‌های حل موقت مشکل آنها می‌باشد.

یکی از راه‌حل‌های مهم برای تیم‌های محلی، در بحث برنامه‌ریزی است که فرصتی برای بیان نگرانی ها، درک اهداف و آمادگی برای تغییرات آتی در وب‌سایت‌ها، می‌باشد.

نتیجه گیری
دلایل متعددی وجود دارند که سئوی بین‌المللی بر اساس آنها ممکن است با شکست روبرو شود. با این حال راه حل هایی برای جلوگیری از عدم موفقیت سئوی سایت های بین المللی و بهبود عملکرد بین‌المللی و محلی سایت‌ها وجود دارد. در این مقاله تلاش شد تا این راهکارها بررسی شوند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *