نمایش نوشته های محبوب وردپرس با افزونه
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه نمایش نوشته های محبوب وردپرس بر اساس روز، هفته و ماه

احتمالا با شرایطی مواجه شده اید که قصد نمایش نوشته های محبوب وردپرس بر اساس روز، هفته و ماه  را در وب سایت خود داشته باشید. نمایش نوشته‌ های محبوب وردپرس، موجب دسترسی سریع تر کاربران به محتوای برتر سایت می‌شود لذا تعامل کاربر با وب سایت را افزایش می‌دهد.

چرا باید نوشته های محبوب وردپرس را نمایش دهید؟

مسلما در ابتدای فعالیت یک وبلاگ وردپرسی، محتوای زیادی در سایت قرار ندارد و نمایش آنها کار دشواری نیست. با رشد وب‌سایت و افزایش مقالات، متوجه خواهید شد که مقالات قدیمی، دیگر در سایت مشاهده نمی شوند. در این صورت می‌توانید با نمایش نوشته های برتر سایت، به کاربر اجازه دهید به آسانی بهترین نوشته ها را پیدا کند. در این شرایط، معمولا مجموعه بسیار محدودی از نوشته ها، بصورت مکرر نمایش داده خواهند شد. این موضوع می تواند یک مشکل اساسی ایجاد کند اما می‌توانید با نمایش نوشته های محبوب وردپرس بر اساس روز، هفته یا ماه، آنها را به صورت متنوع ارائه دهید.

نحوه نمایش نوشته های محبوب وردپرس بر اساس روز، هفته و ماه

بهترین راه برای نمایش نوشته‌های محبوب در وردپرس استفاده از افزونه "MonsterInsights" می‌باشد که کمک می‌کند بدون کد نویسی، Google Analytics را در وردپرس راه‌اندازی نمایید. در این آموزش از نسخه "MonsterInsights Pro" استفاده می‌شود زیرا اجازه می‌دهد تا نوشته‌های برتر Google Analytics را به‌ صورت خودکار نمایش دهید. نسخه "MonsterInsights Lite" نیز وجود دارد که رایگان است اما قابلیت اتصال به Google Analytics را ندارد. ابتدا باید افزونه "MonsterInsights" را نصب و فعال نمایید، پس از فعال سازی، روی دکمه "Launch the Wizard" کلیک کنید.

نوشته های محبوب وردپرس کدام موارد هستند

تصویر(1)

سپس نیاز است بر اساس نیاز خود، مراحل پیکربندی را انجام دهید.

نحوه نمایش نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(2)

توسط این افزونه می‌توانید "Google Analytics 4" را نیز راه‌اندازی نمایید که نسخه جدید Analytics می‌باشد. نسخه قبلی گوگل آنالیتیکس در 1 ژوئن 2023 غیرفعال خواهد شد و اکنون بهترین زمان برای تغییر به Google Analytics 4 و محافظت از داده هایتان می‌باشد. پس از اضافه کردن Google Analytics به سایت تان، از پیشخوان وردپرس به منوی "گوگل آنالیتیکس" و زیر منوی "Popular Posts" مراجعه نمایید.

آشنایی با نحوه نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(3)

با استفاده از این افزونه می‌توانید مقالات محبوب خود را در نوار کناری سایت، به عنوان یک ابزارک نمایش دهید. در این آموزش از "Inline Popular Posts" استفاده می‌ شود که مقالات محبوب سایت را در سایر نوشته های سایت نمایش می‌دهد.

نوشته های محبوب وردپرس در ماه

تصویر(4)

این افزونه دارای قالب های آماده نیز می‌باشد که می‌توانید پیش نمایشی از نحوه نمایش نوشته های محبوب خود در وب سایت را مشاهده نمایید. پس از انتخاب قالب موردنظر، به پایین صفحه مراجعه کنید تا گزینه های سفارشی سازی بیشتری را مشاهده کنید. اکنون می‌توانید مواردی مانند رنگ، سایز فونت عنوان، پس‌زمینه و … را تغییر دهید.

نحوه نمایش نوشته های محبوب وردپرس در روز

تصویر(5)

در مرحله بعد باید نحوه انتخاب نوشته های محبوب را مشخص نمایید. می توانید بازه زمانی روز، هفته، ماه یا کل بازه زمانی فعالیت سایت را برای انتخاب نوشته های محبوب وردپرس، انتخاب کنید. در این افزونه امکان انتخاب دستی نوشته های موردنظر نیز وجود دارد تا در ابزارک "Popular Posts" نمایش داده شوند. گزینه "Curated" را در قسمت "Sort By" انتخاب نموده و سپس مقالات موردنظر را به آن اختصاص دهید. مقالات می‌توانند شامل اطلاعیه ها، اخبار هفتگی یا موضوعات پرطرفدار از یک روز خاص باشند. اکنون نیاز است صرفا نام نوشته های موردنظر را وارد کرده و آنها را اضافه نمایید.

نمایش نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(6)

نمایش نوشته های محبوب بر اساس ماه و تمام طول فعالیت وب سایت

در افزونه "MonsterInsights"، گزینه‌های متعددی برای نمایش خودکار نوشته های محبوب وردپرس بر اساس ماه و تمام طول فعالیت وب سایت، وجود دارد. ابتدا می‌توانید با انتخاب گزینه "Comments" صفحاتی که بیشترین نظرات را در 30 روز گذشته داشته اند، نمایش دهید. این افزونه به طور تصادفی نوشته های وبلاگ را بر اساس بیشترین نظرات مرتب نموده و آنها را در ابزارک نوشته های محبوب نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید نوشته ها را بر اساس بیشترین تعداد اشتراک گذاری نیز نمایش دهید. جهت این مورد نیاز است تا گزینه "SharedCount" را انتخاب کنید.

چگونگی نمایش نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(7)

همچنین می‌توانید از این افزونه برای نمایش 5 نوشته برتر Google Analytics در 30 روز گذشته استفاده نمایید. به این ترتیب، امکان نمایش محتوای برتر ماه گذشته را در بخش های مختلف سایت، خواهید داشت.

برای فعالسازی آن، نیاز است ابتدا از قسمت "Sort By" گزینه "Curated" انتخاب نمایید. پس از آن، می‌توانید گزینه "Add Top 5 Posts from Google Analytics" را در قسمت "Automated + Curated" فعال کنید. برای اطمینان از اینکه داده‌های تان از Google Analytics دریافت می‌شوند، روی گزینه "Test Automated Posts" کلیک نمایید.

نوشته های محبوب وردپرس در سال

تصویر(8)

اکنون با پیامی همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد که تاییدی بر دریافت صحیح اطلاعات از Google Analytics می‌باشد. می‌توانید روی گزینه "Close" کلیک نموده تا پیام  بسته شود.

نوشته های محبوب وردپرس در هفته

تصویر(9)

توجه داشته باشید که برای استفاده از ویژگی "Automated + Curated" نیاز است معیار دلخواه "Post Type" را در MonsterInsights و Google Analytics تنظیم نمایید.

نحوه انتخاب نوشته های محبوب در وردپرس

در مرحله بعد، باید نحوه انتخاب نوشته های محبوب وردپرس را مشخص کنید. افزونه MonsterInsights دو گزینه انتخاب خودکار و دستی را در اختیارتان قرار می دهد. با انتخاب گزینه "Automatic" می‌توانید مشخص کنید که بعد از چه تعداد کلمه، ابزارک نوشته های محبوب نمایش داده شود.

بررسی نوشته های محبوب وردپرس 

تصویر(10)

پس از اتمام تنظیمات، به بالای صفحه بازگردید و روی گزینه "Save Changes" کلیک نمایید.

آشنایی با نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(11)

پس از ذخیره تنظیمات، افزونه MonsterInsights به طور خودکار نوشته های محبوب را در صفحات مختلف سایت نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید با افزودن بلوک MonsterInsights یا به کمک یک کد کوتاه، نوشته های محبوب خود را در مقالات موردنظرتان نمایش دهید.

صفر تا صد نمایش نوشته های محبوب وردپرس

تصویر(12)

نتیجه گیری

با استفاده از افزونه های وردپرسی می‌توانید نوشته های محبوب را بر اساس روز، هفته، ماه یا تمام طول فعالیت سایت، در وردپرس نمایش دهید. همچنین با کمک گرفتن از گزینه ها و تنظیماتی که با نصب این افزونه ها در اختیارتان قرار می‌گیرد، امکان شخصی سازی نحوه نمایش نوشته های محبوب را خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که کارآیی افزونه ها، تا حد زیادی به قالب سایت و سازگاری آن با افزونه، مرتبط می باشد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *