معرفی بهترین CMS ها و ویژگی های آنها
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

معرفی بهترین CMS های سال 2023

content management system یا CMS که در فارسی به آن سیستم مدیریت محتوا می گویند، به شما این امکان را می دهد که بدون تجربه قبلی در زمینه کدنویسی، وب سایتی جذاب ایجاد کنید. از طریق بهترین CMS ها، می توانید محتوا در دنیای دیجیتالی ایجاد، ویرایش و منتشر نمایید. این موارد تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهند داشت. در این مقاله، بهترین CMS ها در سال 2023 به شما معرفی خواهند شد.

معرفی بهترین CMS ها

تصویر(1)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) پلتفرمی است که به شما امکان ایجاد محتوا، انتشار و مدیریت آن را می دهد. در این پلتفرم می‌توانید یک وب‌سایت زیبا و کاربردی طراحی کرده و پست‌ها را به کمک تصاویر و ویدیوها مدیریت نمایید. تمامی این موارد بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی انجام می شوند. پلتفرم های دیگر مانند website builder تنها وب سایت می سازند، اما مزیت CMS ها بر website builder آن است که می توانید وب سایت خود را به کمک آنها ارتقا داده و به راحتی مدیریت نمایید.

چگونه بهترین CMS ها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند؟

استفاده از بهترین CMS ها برای کسب و کار شما مزایای زیادی به همراه دارند. از طریق یک CMS جهت اجرای وب سایت تان، تجربه آنلاین بهتری خواهید داشت، فرآیندی ساده تر برای آپلود محتوا طی خواهید نمود و امکان استفاده از افزونه های متفاوتی را خواهید داشت. در ادامه چند علت مهم که CMS ها می توانند به کسب و کار شما کمک کنند، معرفی شده اند:

  • مدیریت راحت تر:

بهترین CMS ها به شما این امکان را می دهند که به راحتی محتوا را در وب سایت خود آپلود کرده، فایل ها را مرتب نگه دارید و زمان مورد نیاز برای جستجو را کاهش دهید. برای دستیابی به این ویژگی ها، گزینه های بسیاری در اختیار شما قرار می گیرند از جمله این موارد می توان به افزونه های بسیار و قالب های سفارشی سازی شده اشاره نمود.

 

آشنایی با بهترین CMS های سال 2023

تصویر(2)

  • انتشار مطالب ساده

امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال بازاریابی محتوا هستند. یک برنامه ریزی بازاریابی محتوای خوب، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کرده و به مرور زمان منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. بهینه سازی و پیگیری محتوای شما می توانند نرخ تبدیل را افزایش دهد. با انتشار محتوای خود از طریق بهترین CMS ها، دیگر نگران آپلود فایل ها نباشید. CMS ها منجر به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما می شوند. از طریق ویژگی هایی که در این پلتفرم ها قرار دارند، می توانید زمان بندی محتوا، تاییدیه ها و کنترل نسخه فایل ها را خودکار کنید. 

  • پیگیری چرخه عمر فایل:

یکی از مشکلات رایج در میان کسب و کارهای نوپا، ذخیره سازی اسناد می باشد. بدین ترتیب افراد مجبور می شوند تا زمان زیادی را برای ذخیره سازی و یافتن اطلاعات مدنظر خود صرف نمایند. با یک CMS قابل اعتماد، می توانید فرایندی را اجرا نمایید تا تمامی افرادی  که به CMS دسترسی دارند، به محل ذخیره سازی اسناد دسترسی داشته باشند.

هنگام انتخاب بهترین CMS ها چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

هنگام انتخاب بهترین CMS ها برای خود، به موارد زیر دقت داشته باشید: 

داشتن رابط کاربر پسند: پلتفرمی را انتخاب کنید که کار کردن با آن برای شما و همکارانتان راحت و آسان باشد. توجه به این مورد می تواند به واگذاری وظایف و تسریع در گردش کار کمک نماید.

داشتن کارایی مناسب: CMS انتخابی شما باید دارای یک رابط کاربری کاربردی بوده و مدیریت آن راحت باشد. بهتر است گزینه هایی چون drag-and-drop را نیز داشته باشد.

اکستنشن ها، ادان ها و پلاگین ها: سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب می‌کنید می بایست مجوز دسترسی به اکستنشن ها، ادان ها و پلاگین ها را داشته باشد. زیرا این موارد به شما کمک می کنند تا انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی سایت داشته باشید. بسیاری از CMS ها امکان افزودن ابزارها و خدمات محبوبی مانند Shopify، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر نرم‌افزار ها را ارائه می‌دهند.

قیمت: CMS انتخابی شما باید متناسب با نیاز و بودجه تان باشد. هنگام خرید حتما قیمت ها را مقایسه کنید. 

با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، در ادامه با تعدادی از بهترین CMS های  سال 2023 آشنا خواهید شد:

بهترین CMS های سال 2023 از دید کاربران

تصویر(3)

بهترین CMS ها در سال 2023:

قیمت: کاملا رایگان بوده و صرفا برای استفاده از افزونه ها و قالب های پریمیوم می بایست پول پرداخت کنید.

WordPress.org یکی از وب سایت های پیشروی ارائه دهنده CMS در جهان است. تا به امروز بیش از 43 درصد از وب سایت های موجود در اینترنت از طریق آن ایجاد شده اند. توجه نمایید که WordPress.org را با wordpress.com اشتباه نگیرید. WordPress.com یک سایت میزبان وب و ارائه دهنده سایت بوده که به افراد مبتدی کمک می کند تا انواع مختلف محتوا را مدیریت نمایند. وبلاگ نویسان و کسب و کارهای کوچک به دلیل سهولت استفاده به WordPress.com مراجعه می کنند. این وب سایت خدمات CMS مانند WordPress.org را ارائه نمی دهد. وردپرس یک نرم افزار CMS رایگان و منبع باز است که ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود، اما اکنون گسترش یافته و توسط انواع صفحات وب و فروشگاه های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم مدیریت محتوا تا حدودی شبیه به  Wix یا Squarespace بوده با این تفاوت که WordPress دارای ابزارهای رایگان بسیار زیادی است.

این CMS انعطاف پذیری بالایی برای طراحی هر نوع وب سایتی در اختیار شما قرار می دهد. از همین رو به هیچ گونه مهارت فنی یا کدنویسی قبلی، front-end یا back-end نیاز ندارید. هیچ محدودیتی برای کسب درآمد در وب سایت شما با وردپرس وجود نداشته و هزاران افزونه رایگان و پولی برای سیستم های مدیریت محتوای آن در دسترس هستند. این پلتفرم  گزینه مناسبی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بوده و دارای افزونه های SEO می باشد. پس از تهیه نام دامنه و هاست می توانید به تمام ابزارهای رایگانی که وردپرس ارائه می دهد دسترسی داشته باشید.

  • جوملا 

قیمت: رایگان می باشد اما برای راه اندازی این نمونه از بهترین CMS ها باید هزینه بیشتری برای خرید ماژول ها، کامپوننت ها و قالب ها بپردازید.

جوملا، یکی دیگر از CMS های رایگان و منبع باز محبوب است که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت دلخواه خود را ایجاد کنید. جوملا یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا بوده که دارای قالب های مختلف و افزونه های مدیریت فایل است که پس از خرید هاست و نام دامنه می توانید از آنها استفاده نمایید. این CMS برای وب سایت های متوسط یا بزرگ و کاربرانی که تجربه کدنویسی داشته و میخواهند کنترل بیشتری روی طراحی و عملکرد وب سایت خود داشته باشند، مناسب می باشد. استفاده از آن برای کسانی که تخصص فنی ندارند ممکن است کمی دشوار باشد. افرادی که علاقه مند به یک سازنده وب حرفه ای تر هستند، جوملا می تواند گزینه ای مناسب باشد، زیرا انعطاف پذیری و ایمنی بیشتری را ارائه می دهد.

بهترین CMS های سال 2023 کدام موارد می باشند

تصویر(4)

  • دروپال

قیمت: این CMS هزینه ای به همراه ندارد.

دروپال یکی دیگر از بهترین CMS های سال 2023 می باشد که رایگان و منبع باز است. بسیاری از وب‌سایت‌های مهم امروزی در اینترنت از آن استفاده می کنند. این پلتفرم انعطاف پذیری بالایی داشته و  گزینه ای عالی برای صاحبان مشاغلی است که قصد دارند یک توسعه دهنده وب را استخدام کنند. استفاده از دروپال نسبت به وردپرس و جوملا دشوارتر بوده اما امکان مدیریت و کنترل بیشتری بر طراحی وب سایت به شما ارائه می دهد. ماژول های مختلفی مانند پلاگین ها و سیستم های داخلی برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارند که می توانید آنها را به وب سایت خود اضافه کنید. دروپال برای وب سایت های بزرگ و کاربرانی که دانش کد نویسی دارند مناسب می باشد. 

  • ووکامرس

قیمت: رایگان می باشد.

ووکامرس به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در جهان شناخته شده است. از ویژگی های آن می توان به انعطاف پذیری بالا و مدیریت آسان محتوا اشاره نمود. ووکامرس یک CMS نیست، بلکه افزونه ای در وردپرس می باشد که اغلب برای پیاده سازی وب سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای دسترسی به WooCommerce ابتدا می بایست وردپرس را اجرا نمایید. تم ها و افزونه های زیادی وجود دارند که می توانید از میان آنها بهترین ها را برای سایت خود که از ووکامرس استفاده می نماید، انتخاب نمایید. به کمک ووکامرس قادر خواهید بود تا محصولات و خدمات خود را در وب سایت تان به معرض نمایش بگذارید. حتی این امکان وجود دارد که لینک هایی را به آنها اضافه نمایید. این ابزار برای کسانی که هم به یک  CMS و  هم به یک وب سایت تجاری نیاز دارند، مناسب می باشد.

جمع بندی:

ارائه وب سایت اینترنتی با کیفیت بالا به کاربران نیازی به یادگیری مهارت کدنویسی و دانش فنی ندارد. یک سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که به عنوان صاحب کسب و کار، به سرعت وب سایت آنلاین بدون هیچ گونه تجربه کدنویسی ایجاد نمایید. پیش از انتخاب یک CMS، ابتدا به خوبی تحقیق کرده و مناسب ترین آن را برگزینید. در این مقاله تلاش شد تا بهترین CMS های مورد استفاده در سال 2023 معرفی گردند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *