کاربرد فایل ads.txt در وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

فایل ads.txt در وردپرس و نحوه ایجاد آن

آزمایشگاه فناوری IAB در سال 2017 فایل Ads.txt را به عنوان ابتکاری جهت کاهش انواع مختلف تقلب در تبلیغات، مانند جعل دامنه و فضای آگهی، توسعه داد. فایل ads.txt در وردپرس یک فایل متنی است که به منظور تایید اعتبار انتشار دهندگان آگهی های تبلیغاتی در پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف ایجاد شده است. این فایل به صورت عمومی در سایت انتشار دهنده قرار می‌گیرد و حاوی لیستی از دامنه‌هایی است که اجازه دارند تبلیغات را روی سایت انتشار دهنده، نمایش دهند. به عبارت دیگر، فایل ads.txt به مرورگرها اجازه می‌دهد تا بتوانند از اعتبار نام دامنه‌های تبلیغاتی مطمئن شوند و از تخلف در تبلیغات، پیشگیری نمایند. همچنین، این فایل می‌تواند به منظور ارتقای سطح اعتماد انتشار دهنده و بهبود کیفیت تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای ایجاد فایل ads.txt، ابتدا باید اطلاعات مربوط به انتشار دهندگان تبلیغاتی که مجوز نمایش تبلیغات در سایت شما را دارند، جمع‌آوری شود. سپس این اطلاعات به صورت خط به خط در فایل ads.txt قرار می‌گیرند. فرمت هر خط به شکل زیر است:

example.com, publisher_id, type

در اینجا، example.com نام دامنه، publisher_id شناسه منحصر به فرد و type نوع انتشار دهنده تبلیغات را مشخص می‌کند. با قرار دادن فایل ads.txt در وردپرس، پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف می‌توانند به راحتی منبع انتشار دهنده تبلیغات را پیدا کنند و با تایید اطلاعات موجود در فایل ads.txt، مطمئن شوند که تبلیغات به صورت صحیح نمایش داده می‌شود. از آنجا که فایل ads.txt باید در ریشه یا روت سایت قرار گیرد، هرگونه تغییر در محل قرارگیری آن باید با دقت و بعد از بررسی‌های دقیق انجام شود. همچنین، برای حفظ امنیت و دقت فایل ads.txt، باید آن را به صورت منظم بررسی و بروزرسانی کرد و در صورت اضافه شدن انتشار دهندگان جدید، آنها را به فایل اضافه نمود.

دلیل استفاده از فایل ads.txt در وردپرس

تصویر(1)

افزایش درآمد تبلیغات

فایل ads.txt در وردپرس کمک می کند تا مطمئن شوید فروشندگان معتبر از تبلیغات استفاده می‌کنند که منجر به افزایش فرصت های کسب درآمد می‌شود. همچنین می‌تواند به ناشران کمک کند تا کنترل نمایند کدام شبکه های تبلیغاتی، فضای آگهی خود را با چه قیمتی می‌فروشند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که با شبکه های تبلیغاتی برتر کار کنند و قیمت های بالاتری را تعیین نمایند که می‌تواند در نهایت سود آنها را افزایش دهد.

محافظت در برابر کلاهبرداری تبلیغاتی

Ads.txt می‌تواند از فروش فضای تبلیغاتی شما در وب سایت‌های جعلی توسط کلاهبرداران، جلوگیری کند و به طور قابل توجهی خطر تقلب در تبلیغات را کاهش دهد. همچنین فایل Ads.txt می‌تواند انواع خاصی از کلاهبرداری‌ها را بکاهد. مانند استفاده از ربات و تقلب در کلیک که توسط برخی از وب‌سایت‌های کلیک‌های جعلی، ایجاد می‌‌شوند.

بهبود اعتبار برند

Ads.txt می‌تواند اطمینان حاصل کند که کمپین‌های تبلیغ‌کننده محیطی امن برای حفظ اعتبار برند ارائه می‌دهند. همچنین به جلب اعتماد مشتری و افزایش احتمال بازدید و خرید مجدد نیز کمک کند. در نهایت می‌تواند با جلوگیری از نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های با کیفیت پایین یا نامناسب، از اعتبار برند خود محافظت نمایید.

راه اندازی آسان

اگرچه فایل ads.txt در وردپرس به دانش فنی نیاز دارد اما برای یک فرد حرفه ای، راه اندازی آن نسبتاً ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل متنی و شناسه حساب کاربری را ایجاد کرده و آن را با محتوای مناسب پر کنید. این راه اندازی سریع فرصت های کسب درآمد را افزایش می‌دهد. برای مثال، اگر از Google AdSense استفاده می‌کنید، تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا فایل ads.txt را با شناسه ناشر AdSense منحصربه‌فرد مانند «f08c47fec0942fa0» تنظیم نمایید. در نتیجه، با کمترین تلاش و در کوتاه ترین زمان،  می‌توانید از وب سایت خود کسب درآمد کنید.

فضای تبلیغاتی معتبر

Ads.txt می‌تواند به محافظت از ناشران و تبلیغ کنندگان در برابر ترافیک جعلی یا فروشندگان فضای غیرمجاز، کمک کند. همچنین این امکان را به ناشران می‌دهد که شخص ارائه دهنده فضای تبلیغاتی آگهی‌ خود را کنترل نمایند و مطمئن شوند که با اشخاص مجاز کار می‌کنند. این فایل متنی می‌تواند به دریافت فضای تبلیغاتی معتبر توسط تبلیغ کنندگان و دریافت گزارش های دقیق از عملکرد کمپین های آنها، کمک کند.

افزودن فایل ads.txt در وردپرس شما

افزودن فایل ads.txt در وردپرس گام مهمی برای صاحبان وب سایت است تا از شبکه های تبلیغاتی خود در برابر فروشندگان غیرمجاز و کلاهبرداران اینترنتی محافظت کنند. بسته به سابقه فنی و نظر خود می‌توانید از روش های مختلفی برای افزودن این فایل به سایت وردپرس خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از FTP و نرم افزار فایل زیلا فایل ads.txt را به صورت دستی به سایت اضافه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک افزونه نیز برای افزودن فایل متنی استفاده نمایید، که برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که دانش فنی محدودی دارند، گزینه بسیار ساده‌تری است.

از یک افزونه Ads.txt استفاده کنید

ساده ترین راه برای افزودن فایل ads.txt در وردپرس استفاده از افزونه ای مانند Ads.txt Manager یا AdSanity است. هر دو افزونه به شما اجازه می‌دهند تا فایل ads.txt را با چند کلیک به سایت خود اضافه کنید و ویژگی های اضافی مانند مدیریت چندین حساب، مشاهده آمار تبلیغات و ویرایش فایل ads.txt را ارائه می‌دهند. در ادامه راهنمای افزودن فایل ads.txt با استفاده از افزونه Ads.txt آورده شده است.

نصب افزونه

پس از ورود به مدیریت وردپرس، به منوی افزونه موردنظر مراجعه کنید. سپس می‌توانید تنظیمات خود را آغاز نمایید. اگر افزونه Ads.txt را نصب نکرده‌اید، ابتدا از منوی "افزونه ها" روی "افزودن" (شماره 1) کلیک کرده و سپس در کادر مشخص شده نام افزونه Ads.txt را تایپ نمایید (شماره 2). در نهایت افزونه را نصب و فعال کنید (شماره 3).

افزونه برای راه اندازی فایل ads.txt در وردپرس

تصویر(2)

راه اندازی افزونه

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین Ads.txt Manager یا AdSanity، افزونه موردنظر خود را انتخاب و نصب کنید. اگر با HTML و کدنویسی آشنا نیستید، استفاده از افزونه Ads.txt Manager می‌تواند مناسب‌تر باشد.

اطلاعات مورد نیاز را در فایل ads.txt در وردپرس اضافه کنید

پس از نصب و فعالسازی افزونه، طبق تصویر زیر از منوی تنظیمات روی App-ads.txt کلیک نمایید (شماره 1). اکنون در کادر مشخص شده، شناسه ناشر، نام دامنه، حساب شبکه تبلیغاتی خود و سایر اطلاعات را اضافه کنید. می‌توانید از کدهایی با اعداد و حروف، مانند «example.com، pub-12345678911» برای وارد کردن حساب‌های شبکه تبلیغاتی خود استفاده نمایید (شماره 2).

اطلاعات مورد نیاز برای فایل ads.txt در وردپرس

تصویر(3)

ذخیره تغییرات

پس از وارد کردن تمام اطلاعات لازم، می‌توانید تغییرات را ذخیره کنید (شماره 3) و فایل ads.txt شما آماده کار خواهد بود. اگر تغییرات را ذخیره نکنید، فایل قادر به ارائه خدمات موردنظر نخواهد بود.

استفاده از FTP

پروتکل انتقال فایل (FTP) یک روش فنی تر برای افزودن فایل ads.txt در وردپرس است. زیرا نیاز است مراحل متفاوتی را برای اضافه کردن فایل ads.txt به سایت طی کنید. در این روش باید از یک نرم افزار FTP مانند FileZilla برای اتصال به هاست یا سرور خود استفاده نمایید. ابتدا یک اکانت FTP در هاست خود ایجاد کرده و با استفاده از آن به هاست خود متصل شوید. سپس می توانید فایل ها و پوشه ها را مشاهده کنید. به دایرکتوری اصلی سایت که فایل های مهمی مانند wp-config.php و htaccess. در آن موجود است، مراجعه نمایید.

فایل ads.txt در وردپرس را ایجاد کنید

اکنون می‌توانید یک فایل جدید در پوشه اصلی (public_html) ایجاد کرده و نام آن را ads.txt قرار دهید. در فایل موردنظر، شناسه ناشر، نام دامنه و سایر اطلاعات را برای ارائه تبلیغات در سایت وردپرسی خود اضافه کنید. اگر نمونه ای از یک فایل ads.txt دارید، می‌توانید آن را کپی کرده و در هاست خود آپلود نمایید. اطلاعات را ذخیره کنید تا فایل ایجاد شده، در سایت وردپرسی شما نمایش داده شود.

نتیجه گیری

فایل ads.txt در وردپرس یک فایل مهم است و برای ایجاد یک پلتفرم تبلیغاتی موثر باید این فایل را به سایت خود اضافه کرد. برای افزودن این فایل می‌توانید از افزونه Ads.txt Manager یا از روش FTP استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی، وب سایت وردپرسی شما می‌تواند تقلب در تبلیغات مانند جعل دامنه در هنگام فروش فضای تبلیغاتی را به حداقل برساند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *