تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت و رسانه های اجتماعی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

6 نکته کلیدی تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت

تقویت محتوا مجموعه‌ای از استراتژی‌ها بوده که محتوای شما را از طریق پلتفرم های غیر رایگان و پولی در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهد. این عبارت اساساً یک جایگزین برای "تبلیغ محتوا" است. در عصری که تبلیغات نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا می کنند، فکر کردن به این که پس از آماده شدن محتوای شما چه اتفاقی می‌افتد، بسیار حائز اهمیت است. حقیقتی در مورد رسانه های اجتماعی و به طور کلی اینترنت وجود دارد که تنها خوب بودن محتوای شما، باعث نخواهد شد که توسط دیگران دیده شود یا به طور دقیق تر، تعداد مناسبی از افراد آن را مشاهده نمایند.

محتوای خوب یک عامل مهم برای جذب بازدیدکنندگان و کاربران است. اما فقط داشتن محتوای خوب کافی نیست. برای رسیدن به بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش ترافیک وبسایت، باید برنامه ریزی و استراتژی مناسبی برای ترویج و انتشار محتوای خود داشته باشید. الگوریتم های شبکه های اجتماعی محتوای غیر پولی را تبلیغ نمی کنند. باید از تمامی ظرفیت ها برای تقویت محتوا استفاده نمایید.

روش های تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت

تصویر(1)

تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت چیست؟

تقویت محتوا به مجموعه ای از استراتژی ها برای تبلیغ محتوای شما از طریق رسانه پولی گفته می شود. هدف این است که بازدید محتوای خود را در کانال ها افزایش دهید. در نهایت، آشنایی با برند شما را افزایش داده و نرخ تبدیل را نیز بالا می برد. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب، منجر به تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت خواهد شد. صرفاً ایجاد یک متن، صوت یا ویدیوی عالی تضمین نمی کند که مخاطبان فعلی و مورد نظر شما آن را مشاهده خواهند کرد. نکته ای که تفاوت ایجاد می کند، تقویت آن محتوا می باشد.

چرا بازدید ارگانیک کارایی لازم را ندارد؟

آیا موارد ذکر شده به این معنی است که شما هرگز نمی توانید از طریق بازدید ارگانیک رشد کنید؟ البته که پاسخ منفی است. اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهای آنلاینی هستند که از طریق دسترسی ارگانیک به صورت چشمگیری رشد کرده‌اند. اگر تصور می‌کنید می‌توانید همانند آنها عمل کنید، باید به دو  عامل مهم دقت نمایید.

اولین نکته این است که اکثر افراد مشهور پیش از شروع کار در دنیای واقعی، یا یک پلتفرم آنلاین دیگر به شهرت دست پیدا کرده اند. این امر باعث می شود که آنها به راحتی بتوانند تعداد قابل توجهی فالوور را در یک شب به دست آورند. این موضوع تضمین می‌کند، محتوایی که تولید می‌کنند توسط افراد بیشتری دیده شود. عامل دوم زمان می باشد. هر اینفلوئنسر یا تولیدکننده محتوای پر مخاطب، سال ها تلاش کرده است تا به آن جایگاه دست یابد. یک محتوا، هر چند عالی، به سرعت در دسترس افراد زیاد قرار نمی گیرد. بنابراین، تبلیغ یا تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت، بسیار مهم می باشد. اگر یک تولید کننده محتوا هستید و به دنبال افزایش بازدید می باشید، در ادامه شش مرحله وجود دارد که می‌توانید برای تقویت محتوا از آنها استفاده کنید.

بازدید ارگانیک نتیجه تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت است

تصویر(2)

راهنمای 6 مرحله ای برای تقویت محتوا جهت افزایش ترافیک وب سایت

1. از بهترین نمونه کارهای خود استفاده کنید

قبل از اینکه مشغول بازاریابی محتوا شوید، بهترین نمونه کار خود را مشخص نمایید. اگرچه ممکن است احساس کنید که همه مقالات و ویدیوهای شما با کیفیت هستند اما برخی از آنها به وضوح بهتر از بقیه می باشند. موردی که انتخاب می کنید نه تنها باید بهترین باشد، بلکه باید کارهای دیگر شما را نیز معرفی نماید. می‌توانید کارهای خود را مرور کرده و به دنبال موردی باشید که بیشترین نظرات را دریافت کرده و بالاترین اشتراک گذاری را داشته باشد. به یاد داشته باشید که تعداد لایک ها در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد. به دنبال محتوایی باشید که مخاطبان شما را به اندازه کافی درگیر کرده و بازخورد زیادی دریافت نموده است.

2. با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید

برای استفاده موثر از تقویت محتوا به منظور افزایش ترافیک وب سایت، باید یک اینفلوئنسر را بیابید و او را جهت تقویت محتوای خود، متقاعد کنید. به دنبال فردی در حوزه های مختلف باشید اما فردی که ممکن است رقیب مستقیمی در آینده برای شما باشد را انتخاب نکنید. می توانید از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید و نظراتشان را جویا شوید. علاقمندی به محتوا و اشتراک گذاری آنها توسط اینفلوئنسرها می تواند خبر خوبی برای شما باشد. به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرها ممکن است صدها ایمیل در هفته دریافت کنند و زمان یا تمایلی برای باز کردن ایمیل شما نداشته باشند. اگر به ایمیل شما پاسخ داده نشد، سعی کنید از طریق رسانه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار نمایید. می توانید لینکی از محتوای خود را به اشتراک گذاشته و به طور خلاصه درباره آن توضیح دهید. برای پربارتر کردن آن، باید اینفلوئنسر هایی را انتخاب کنید که ممکن است حوزه فعالیت آنها با محتوای شما مرتبط باشد.

نقش اینفلونسر ها در تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت

تصویر(3)

3. پست مهمان در سایت های دیگر

اگر می‌خواهید دیده شوید، باید در سایت های پر بازدید حضور داشته باشید. از جمله می توان به سایت های خبری و نشریات آنلاین موفق با مخاطبان ملی یا جهانی اشاره نمود. یک روش اثبات شده برای تقویت محتوا، درج پست مهمان در نشریات دیگر است. قبل از شروع ایمیل زدن به ویراستاران، نکات خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در ابتدا، شما باید محتوای جالبی در سایت یا وبلاگ تان داشته باشید. ثانیاً، از انتشار محتوای تکراری اجتناب ورزید. مخاطبان آن نشریه را شناسایی کرده و یک اثر جدید را مطابق با ترجیحات آنها تولید نمایید. اگر آنها موافق انتشار محتوای شما هستند، باید یک بیوگرافی کوتاه و یک لینک به سایت خود در انتهای مقاله اضافه نمایید.

4. رسانه های متعلق به شما

پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی، دارایی های دیجیتالی متعلق به شما هستند. این پلتفرم ها شامل وبلاگ ها، خبرنامه ها و اکانت‌های رسانه های اجتماعی می شوند. هر یک از این موارد به شما فرصتی جهت تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت می دهند.

وبلاگ ها

مهم نیست که در چه حوزه ای فعال هستید، همیشه به یک وبلاگ نیاز دارید. منتظر یک ایده بزرگ نباشید بلکه با ایده های کوچک آغاز نمایید. با هر مقاله، شما مجموعه ای از اطلاعات را تولید می کنید و در نتیجه کاربران و موتورهای جستجو آسان تر شما را پیدا خواهند کرد.

خبرنامه ها

خبرنامه یکی از موثرترین راه‌ها برای تعامل با مخاطبان است. به یاد داشته باشید، تنها کاری که برای به اشتراک گذاشتن ایمیل لازم می باشد این است که کاربر روی دکمه "Forward" کلیک کند.

رسانه های اجتماعی

مدیریت رسانه‌های اجتماعی زمان‌بر است. به‌خصوص اگر در چندین پلتفرم فعال هستید. بنابراین مطمئن شوید ابزاری را انتخاب کرده‌اید که به شما در جذب کاربران بیشتر کمک کند.

تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت و رسانه های اجتماعی 

تصویر(4)

5. تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی

از آنجایی که دریافت ترافیک ارگانیک زمان بر می باشد، رسانه های اجتماعی غیر رایگان بهترین گزینه به شمار می روند. نکته کلیدی این است که ویژگی های منحصر به فرد هر پلتفرم را درک کرده و سپس تبلیغ محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

همچنین این فرصت را خواهید داشت که مخاطبان خود را یک به یک، هدف قرار دهید. این نکته نیز به پلتفرم مورد استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال، LinkedIn یک پلتفرم عالی برای دسترسی به متخصصان در تمامی صنایع می باشد. از طریق توییتر، می‌توانید توییتی را تبلیغ کنید که به بهترین نمونه کار شما لینک شده یا محتوایی را انتشار دهید که برای مخاطبان توییتر موضوعی مهم باشد. به یاد داشته باشید که ویدیو تاثیرگذارترین شکل محتوا است و با کمی تخیل می توانید ویدیوهای جالبی برای هر موضوع یا دسته بندی، در توییتر منتشر کنید.

6. توزیع محتوا

توزیع محتوا، به این معنی است که یک وب سایت، محتوای سایت دیگری را مجدداً منتشر می کند. این مورد ابزار هوشمندی جهت تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت می باشد. توزیع محتوا یک تاکتیک بسیار موثر، به خصوص در آغاز کار شما خواهد بود. اگر در فضای B2B هستید یا اگر محتوای شما بیشتر برای افراد حرفه‌ای تولید شده است، باید کار خود را در LinkedIn Pulse منتشر کنید.

توزیع مناسب محتوا به جهت تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت

تصویر(5)

جمع بندی

تقویت محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت جایگزین به معنی عدم تلاش و سخت کوشی نیست اما به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاه تری به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای اینکه این کار موثر باشد، استراتژی تقویت محتوای شما باید متناسب با جایگاهتان تعیین شود و از تاکتیک های خود درس بگیرید. مهمتر از همه، آنچه تقویت می کنید باید برای کاربران جذاب، هیجان انگیز و ارزشمند باشد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *