تفاوت WordPress و Blogger، مزایا و معایب آنها
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

تفاوت WordPress و Blogger چیست و کدام یک بهتر است؟

هیچ گاه برای راه اندازی وبلاگ دیر نیست. در قدم اول انتخاب یک پلتفرم برای ساخت وبلاگ بسیار مهم است. اغلب انتخاب ها از بین Blogger و WordPress می باشد و باید تفاوت WordPress و Blogger را بدانید. Blogger یک پلتفرم ساده وبلاگ نویسی آنلاین است که می توانید از آن برای انتشار مطالب استفاده کنید. WordPress نیز یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است که برای ایجاد سایت ها به کار می رود. هرکدام از این دو سرویس مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند و قبل از تصمیم گیری باید دقت کنید. در ادامه مقاله به بررسی نحوه کار هر دو پلتفرم، مزایا و معایب آنها پرداخته می شود.

 

اطلاع از تفاوت WordPress و Blogger قبل از انتخاب، بسیار مهم است

تصویر(1)

پلتفرم WordPress

WordPress یک سیستم مدیریت محتوای کامل است که به کمک آن می توانید محتوای آنلاین خود را ایجاد و مدیریت کنید. می توانید از وردپرس برای ایجاد تقریبا هر نوع سایتی استفاده نمایید. در واقع، وردپرس به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی شناخته شده و هنوز هم برای این منظور مناسب است. هر دو پلتفرم WordPress و Blogger رایگان هستند. در وردپرس برای میزبانی وبلاگ خود، ابتدا باید یک هاست و نام دامنه انتخاب کنید. پس از آن، می‌توانید سایت وردپرس خود را نصب و راه‌اندازی نمایید. 

تفاوت WordPress و Blogger: مزایا و معایب دو پلتفرم

در ادامه مقاله به بررسی برخی از مزایا و معایب هر دو پلتفرم Blogger و WordPress برای کمک به فردی که قصد راه اندازی وبلاگ دارد، پرداخته می شود.

دانستن تفاوت WordPress و Blogger به افرادی که قصد راه اندازی وبلاگ دارند کمک می کند

تصویر(2)

مزایای Blogger

  • شروع کار با پلتفرم Blogger بسیار ساده و سریع است و می توانید وبلاگ خود را در کمتر از یک دقیقه راه اندازی کنید. 
  • می توانید به سرعت نحوه ایجاد محتوا را یاد گرفته و از امکانات اصلی آن استفاده نمایید. 
  • در پلتفرم Blogger نیازی به خرید هاست ندارید و کاملا رایگان است. 
  • با وجود محدودیت ها، امکاناتی برای سفارشی سازی وبلاگ خود خواهید داشت.    

معایب Blogger

  • عملکرد این پلتفرم بسیار ابتدایی است و شما جز ایجاد یک وبلاگ معمولی و قرار دادن محتوا در آن، نمی‌توانید کار بیشتری انجام دهید.
  • در پلتفرم Blogger، امکان سفارشی سازی ظاهر، قابلیت‌های وبلاگ و همچنین افزودن کدهای دلخواه بسیار محدود است.
  • شما مالک کامل محتوای خود نیستید، چون تمام محتوا روی سرورهای گوگل قرار دارد.

برای شروع سریع کار، استفاده از Blogger گزینه مناسبی است اما اگر بخواهید وبلاگ خود را به صورت کامل شخصی سازی کنید، توصیه نمی شود.

اطلاع از تفاوت WordPress و Blogger جهت شروع کار حائز اهمیت است

تصویر(3)

مزایای وردپرس 

  • در مقایسه با Blogger، استفاده از وردپرس به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد اما همچنان فرایند راه اندازی آن آسان، سریع و بدون دردسر است.
  • بسیاری از سرویس‌های ارائه دهنده هاست وردپرس از جمله میهن وب هاست، پیکربندی اولیه تنظیمات را برای شما انجام می‌دهند. 
  • با وردپرس می‌توانید از امکانات مختلف افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده کنید تا بتوانید سایت خود را به صورت دلخواه طراحی نمایید. 
  • وردپرس برای کاربران حرفه‌ای، امکان افزودن کدهای سفارشی و امکانات پیچیده را فراهم می کند.

معایب وردپرس

  • معمولا، راه‌اندازی یک سایت با وردپرس نیاز به سرمایه‌گذاری مالی کمی دارد. البته، می‌توانید از هاست های رایگان برای وردپرس استفاده کنید اما برای داشتن یک سایت حرفه‌ای، توصیه نمی‌شود.

نکات مطرح شده به شما کمک می کنند تا تفاوت WordPress و Blogger را درک نموده و تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید. 

انتخاب بین Blogger و WordPress

هر دو پلتفرم Blogger و WordPress جایگاه خاص خود را داشته و برای کاربران مختلف مفید هستند. با این حال انتخاب بین Blogger و WordPress  به نیازهای شما بستگی دارد. 

بررسی تفاوت WordPress و Blogger به انتخاب مناسب کمک خواهد کرد

تصویر(4)

پلتفرم Blogger برای افرادی که می‌خواهند به سرعت یک وبلاگ راه‌اندازی و فعالسازی کنند، بسیار مفید است. اگر صرفا به دنبال یک پلتفرم ساده برای شروع وبلاگ‌نویسی باشید، Blogger به دلیل داشتن یک رابط کاربری ساده‌تر نسبت به وردپرس، می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

یکی از مزایای پلتفرم Blogger این است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به خرید سرویس هاستینگ، فعالیت وبلاگ‌نویسی را آغاز کنند. البته با وجود تمام مزایای پلتفرم Blogger، یکی از معایب اصلی آن امکانات محدود شخصی سازی است. در نهایت، اگر بخواهید یک وبلاگ ساده با امکانات شخصی سازی بالا ایجاد نمایید، وردپرس در اغلب مواقع بهترین گزینه خواهد بود. 

جمع بندی

اطلاع از تفاوت WordPress و Blogger و انتخاب یک پلتفرم برای ایجاد وبلاگ مسئله‌ای پیچیده و مهم باشد. دو پلتفرم رایج در این زمینه Blogger و WordPress هستند. همانطور که بیان شد، پلتفرم Blogger کاملا رایگان و ساده بوده و در عرض چند دقیقه آماده می شود. با این حال، یکی از معایب اصلی آن امکانات محدود برای سفارشی‌سازی است. برای استفاده از وردپرس به زمان و کمی هزینه نیاز دارید و باید هاست و دامنه تهیه نمایید. 

نصب وردپرس هم توسط خودتان و هم از جانب شرکت های ارائه دهنده هاست قابل انجام است. میهن وب هاست امکان نصب وردپرس را در سرویس های خود فراهم کرده و می توانید هنگام خرید نصب وردپرس را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *