پس زمینه ویدیویی در وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

افزودن پس زمینه ویدیویی در وردپرس چگونه است؟

پس زمینه ویدیویی می تواند سریعا  توجه کاربران را به خود جلب کرده و آنها را در سایت نگه دارد. بنابراین استفاده از این ویدیوها در landing pages و فروش می تواند مفید باشد. در ادامه مقاله به بررسی نحوه افزودن ویدیوی یوتیوب به عنوان پس زمینه تمام صفحه در وردپرس پرداخته می شود.

استفاده از ویدیوی یوتیوب به عنوان پس زمینه تمام صفحه

پس زمینه ویدیویی جذاب سبب جلب توجه کاربران و نگه داشتن آنها در سایت خواهد شد. زمانی که برای اولین بار بازدیدکنندگان وارد سایت وردپرس شما می‌شوند، تنها چند ثانیه فرصت دارید تا با جلب توجه کاربران، آنها را بیشتر در سایت خود نگه دارید.  می‌توانید از سرویس‌های محبوب ویدیویی مانند یوتیوب، ویدیوها را دریافت کرده و به عنوان background video صفحات وب‌سایت خود در وردپرس تنظیم کنید. در ادامه مقاله نحوه افزودن ویدیوی یوتیوب به عنوان پس زمینه تمام صفحه در وردپرس بررسی می شود. 

جلب توجه کاربران با پس زمینه ویدیویی جذاب

تصویر(1)

استفاده رایگان از Advanced WordPress Backgrounds برای پس زمینه ویدیویی تمام صفحه

اگر به دنبال یک راهکار رایگان و آسان برای افزودن ویدیوی YouTube به عنوان پس زمینه تمام صفحه هستید می توانید از افزونه Advanced WordPress Backgrounds استفاده کنید. افزونه Advanced WordPress Backgrounds یک بلوک پس زمینه اضافه می‌کند که اجازه می‌دهد تمام صفحه را با استفاده از رنگ، تصویر یا ویدیو پوشش دهید.

در صورتی که به حساب مدیر دسترسی دارید، باید اقدام به نصب و فعالسازی افزونه Advanced WordPress Background کنید. بعد از آن طبق تصویر ذیل، به بخش "نوشته ها> نوشته تازه" مراجعه نمایید تا بتوانید یک ویدیوی  YouTube را به عنوان پس زمینه تمام صفحه اضافه کنید. 

پس زمینه ویدیویی در نوشته ها

تصویر(2)

در ادامه، روی گزینه "افزودن بلوک" (+) (شماره1) کلیک کنید. در پنجره باز شده عبارت "Background AWB" (شماره2) را بنویسید. وقتی بلوک موردنظر ظاهر شد، روی آن کلیک نمایید تا به صفحه افزوده شود. 

ایجاد پس زمینه ویدیویی با افزونه AWB

تصویر(3)

در منوی سمت چپ سه گزینه شامل رنگ، تصویر و ویدیو وجود دارد. از آنجایی که قصد افزودن یک ویدیو یوتیوب را دارید روی گزینه "ویدیو" (شماره1) کلیک کرده و بعد از آن تب "YouTube / Vimeo" (شماره2) را انتخاب نمایید. 

افزودن پس زمینه ویدیویی با افزونه Advanced WordPress Backgrounds

تصویر(4)

اکنون می‌توانید URL ویدیوی YouTube موردنظر را کپی نموده و در وبلاگ وردپرس خود درج نمایید. 

افزودن پس زمینه ویدیویی با  URL ویدیوی YouTube

تصویر(5)

در ادامه، ویرایشگر بلوک وردپرس پیش‌نمایش این پس زمینه ویدیویی را نشان می دهد. Advanced WordPress Backgrounds اندازه ویدیو را بر اساس محتوایی که به آن اضافه می‌کنید، تغییر می‌دهد. بنابراین، اگر background video در حال حاضر کمی کوچک به نظر می‌رسد، نگران نباشید. 

نمایش پس زمینه ویدیویی از طریق YouTube

تصویر(6)

به طور پیش‌فرض، پس زمینه ویدیویی در دستگاه‌های تلفن همراه غیرفعال است. با این حال، اگر می‌خواهید پس زمینه ویدیویی را در دستگاه‌های تلفن همراه نشان دهید، روی دکمه  "Enable on mobile devices" کلیک کنید.

نمایش پس زمینه ویدیویی در موبایل

تصویر(7)

 در بخش " START TIME" و "End Time" نیز می توانید زمان شروع و پایان ویدیو را مشخص کنید. همچنین می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه "حلقه"، از پخش تکراری ویدیو جلوگیری نمایید. 

برش زمانی پس زمینه ویدیویی در وردپرس

تصویر(8)

به طور پیش‌فرض، ویدیو فقط زمانی پخش می‌شود که بازدیدکننده آن را در مرورگر خود مشاهده کند. گزینه "Always play" را غیرفعال نگه دارید تا عملکرد سایت حفظ گردد. وقتی برای اولین بار ویدیو را اضافه می‌کنید، با شفافیت 100 درصد نشان داده می‌شود. با استفاده از گزینه "VIDEO OPACITY"، می‌توانید شفافیت پس زمینه ویدیوی YouTube را کمتر نمایید.

تنظیم شفافیت پس زمینه ویدیویی در وردپرس

تصویر(9)

ممکن است بخواهید یک لایه رنگی روی آن اضافه کنید. بدین ترتیب، می توانید به بخش "Overlay Color" مراجعه کرده و لایه های رنگی مختلف را ایجاد نمایید. 

پوشش رنگی پس زمینه ویدیویی در وردپرس

تصویر(10)

وقتی تنظیمات پس زمینه ویدیوی YouTube را انجام دادید، زمان آن است که شروع به افزودن محتوا مانند لینک‌ها، متن‌ها و تصاویر کنید. برای شروع، روی نماد «+» در وسط بلوک پس زمینه (AWB) کلیک نمایید.

افزودن بلوک روی پس زمینه ویدیویی در وردپرس

تصویر(11)

با این کار، یک پنجره باز می شود که در آن می توانید بلوک موردنظر را انتخاب کنید. افزونه Advanced WordPress Backgrounds با تمام بلوک های استاندارد وردپرس کار می کند، بنابراین می توانید هر محتوایی را که می خواهید اضافه نمایید. وقتی از نحوه نمایش آن راضی بودید، صرفا کافی است روی گزینه "به‌روزرسانی" کلیک کنید تا صفحه فعال شود. حال اگر وب سایت وردپرسی خود را باز نمایید، پس زمینه ویدیویی را در حالت اجرا مشاهده خواهید کرد.

نمایش پس زمینه ویدیویی در صفحات و نوشته وردپرس

تصویر(12)

جمع بندی 

با رعایت موارد مطرح شده در این مقاله، قادر خواهید بود ویدیوی یوتیوب را به عنوان پس زمینه تمام صفحه در وردپرس اضافه کنید. این کار سبب جلب توجه کاربران در لحظات اولیه بازدید از سایت خواهد شد. همچنین افزودن پس زمینه ویدیویی باعث می شود تا کاربران مدت زمان بیشتری را در صفحات شما بگذرانند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *