روش های مختلف نصب مجدد وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

روش های مختلف نصب مجدد وردپرس

اگر در وب سایت وردپرسی خود خطاهایی دارید که نمی دانید چگونه برطرف می شود یا بدتر از آن، سایت شما هک شده است، یا اینکه فقط می خواهید یک شروع جدید برای سایت خود داشته باشید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

دو روش عمده برای حذف و نصب مجدد وردپرس وجود دارد. شما می توانید نصب مجدد وردپرس را با حفظ تمام محتوای موجود انجام دهید یا تمام اطلاعات خود را حذف نموده و یک نسخه جدید نصب کنید. در ادامه می توانید هر دو روش انجام این کار را بررسی نمایید.

آموزش نصب مجدد وردپرس

تصویر (1)

نکته: توصیه می شود قبل از هر کاری از پوشه های وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می توانید این کار را با کپی کردن همه پوشه ها و فایل های وردپرس فعلی در رایانه یا درایو ابری خود انجام دهید. همچنین می توانید با توجه به نوع کنترل پنل هاست خود، از طریق هاست اقدام به تهیه نسخه پشتیبان نمایید:

آموزش تهیه نسخه پشتیبان در سی پنل

آموزش تهیه نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین

نصب مجدد وردپرس از طریق پنل مدیریت

در این روش نصب مجدد با حفظ اطلاعات قبلی انجام می شود که راحت ترین روش است. این کار از طریق پنل مدیریت وردپرس شما انجام می گردد. اگر به پنل مدیریت دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست. شما می توانید این کار را به صورت دستی و با استفاده از FTP انجام دهید که در ادامه مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

برای این کار وارد پنل مدیریت وردپرس شوید، سپس در نوار کناری بر روی "به روز رسانی ها" کلیک کرده و گزینه "نصب دوباره نگارش..." را انتخاب نمایید.

نصب مجدد وردپرس

تصویر (2)

این روند کاملاً خودکار است و پس از چند ثانیه، نصب مجدد انجام می شود.

نصب مجدد وردپرس از طریق FTP

اگر خطاهایی مانع دسترسی به پنل مدیریت وردپرس شما می شوند، می توانید از اتصال FTP استفاده کنید. این روش، مشابه روشی است که قبلاً ذکر شد، با این تفاوت که شما بایستی فایل های wp-content خود را به صورت دستی دانلود و آپلود کنید.

1- اول از همه، شما باید با استفاده از یک نرم افزار FTP مانند FileZilla به هاست خود وصل شوید.

نرم افزار فايل زيلا را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

filezilla-project.org/download.php

آموزش اتصال از طریق فایل زیلا نیز در لینک زیر در دسترس است:

آموزش استفاده از filezilla

2- پس از دسترسی به اطلاعات، باید پوشه wp-content وب سایت خود را دانلود کنید. برای این کار،در FileZilla، از پنجره سمت راست "remote site"، بر روی پوشه "wp-content" کلیک راست کرده و "Download" را انتخاب نمایید. پرونده ها در سیستم شما و در محلی که در پنجره سمت چپ "local site" انتخاب کرده اید دانلود می شود. این روند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

نصب مجدد وردپرس

تصویر (3)

3- اکنون بایستی تمامی اطلاعات وردپرس خود را حذف و اطلاعات وردپرس جدید را جایگزین نمایید.

برای حذف اطلاعات می توانید از بخش "remote site" تمامی فایل ها را انتخاب نموده و بر روی آنها کلیک راست کنید، سپس گزینه "Delete" را انتخاب نمایید. (تصویر 4)

نصب مجدد وردپرس

تصویر (4)

برای آپلود اطلاعات وردپرس جدید لازم است تا به پوشه وردپرس در سیستم خودتان رفته و با انتخاب تمامی فایل ها و پوشه ها گزینه "Upload" را انتخاب نمایید. (تصویر 5)

تصویر (5)

4- سپس از پنجره سمت چپ، بر روی پوشه "wp-content" که قبلا دانلود کرده اید کلیک راست کرده و "Upload" را انتخاب نمایید. این پوشه جایگزین wp-content که در مرحله قبل آپلود نموده اید می شود. مطمئن شوید که پوشه ها را در مسیر اصلی سایت (Public_html) آپلود می کنید. (تصویر 6)

نصب مجدد وردپرس

تصویر (6)

در این روش پرونده های اصلی وردپرس جدید جایگزین پرونده های قبلی می شوند، ضمن اینکه محتوای قبلی سایت شما مانند پوسته ها و افزونه ها بدون تغییر باقی می ماند.

نصب مجدد وردپرس با استفاده از WP-CLI

همچنین می توانید با استفاده از WP-CLI مجددا وردپرس را نصب کنید. این ابزار با استفاده از خط فرمان (command-line) کار می کند که برای شخصی سازی نصب وردپرس شما استفاده می شود. این ابزار قابلیت حذف یا اضافه کردن کاربران، دسته ها، پست ها، درج داده های آزمایشی و همچنین جایگزینی یا فقط جستجو در پایگاه داده را دارد. WP-CLI از ویژگی های زیادی برخوردار است، اما در این مقاله به آن پرداخته نخواهد شد. یک خط فرمان در ذیل درج شده است که می توانید با استفاده از آن بدون تغییر در پوسته ها و افزونه ها، نصب مجدد وردپرس را انجام دهید. با توجه به اینکه این روش نیاز به دسترسی SSH دارد در سرور مجازی قابل استفاده است.

wp core download --skip-content --force

نحوه نصب مجدد وردپرس به طور کامل (حذف تمام اطلاعات)

قبل از ادامه کار، لطفاً توجه داشته باشید، با استفاده از این روش، تمام اطلاعات و محتوای سایت شما برای همیشه حذف می شود. کاملاً مطمئن شوید که محتوای با ارزشی ذخیره نکرده باشید، زیرا پس از انجام این کار، دیگر نمی توانید آنها را بازگردانی کنید.

دو مرحله در روند کار وجود خواهد داشت. ابتدا باید تمام پوشه ها و فایل های وردپرس موجود خود را حذف کنید. در مرحله دوم، یک نسخه جدید از وردپرس نصب کنید. برای حذف پرونده ها نیاز است یا از بخش مدیریت فایل در هاست اقدام کنید، یا از طریق FTP به هاست متصل شوید و پرونده ها را حذف کنید.

نصب مجدد وردپرس

تصویر (7)

حذف پایگاه داده وردپرس فعلی ضروری نیست، زیرا قصد استفاده از پایگاه داده جدیدی را دارید. با این حال، اگر می خواهید کاملاً از ابتدا شروع کنید، در سرویس های سی پنل میهن وب هاست می توانید از قسمت "MySQL® Databases" (تصویر 8)، و در کنترل پنل دایرکت ادمین از بخش "MySQL Management" (تصویر 9) پایگاه داده را حذف کنید.

نصب مجدد وردپرس

تصویر(8)

نصب مجدد وردپرس

تصویر(9)

اکنون می توانید با نصب یک نسخه جدید از وردپرس، یک وب سایت کاملاً جدید راه اندازی کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که بستگی به نوع هاست شما دارد.

می توانید نصب وردپرس را شخصا و طبق آموزش زیر انجام دهید و یا اگر هاست خود را از میهن وب هاست تهیه کرده اید، با پشتیبانی میهن وب هاست در ارتباط باشید:

آموزش نصب وردپرس

لینک ارتباط با پشتیبانی

نتیجه گیری

نصب مجدد وردپرس یک فرایند بسیار ساده است که روش های انجام آن در این مقاله مطرح شده است:

  • نصب مجدد وردپرس از طریق پنل مدیریت
  • نصب مجدد وردپرس از طریق FTP
  • نصب مجدد وردپرس با استفاده از WP-CLI

همچنین اگر می خواهید یک نسخه جدید از وردپرس را بدون حفظ اطلاعات قبلی نصب کنید، فقط باید تمام پرونده های وردپرس و یا پایگاه داده قبلی را حذف کنید. سپس به سادگی یک نسخه جدید را نصب نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *