کاربردهای هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

تولید محتوا در وردپرس به وسیله هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

ابزارهای هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3، می‌توانند محتوای کاملاً معتبر را به زبان طبیعی تولید کنند. در این مقاله، نحوه نوشتن محتوا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 در وردپرس و همچنین مزایا و معایب آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 چیست؟

ChatGPT یک برنامه کامپیوتری است که از هوش مصنوعی برای انجام مکالمات در یک محیط تعاملی شبیه چت بات استفاده می‌کند. GPT3 به اختصار Generative Pre-trained Transformer 3، یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که عمومی‌تر و گسترده‌تر از ChatGPT باشد.

هر دو برنامه از نوعی یادگیری ماشینی به نام پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کنند. الگوریتم یادگیری ماشین به آنها اجازه می‌دهد تا ورودی‌های کاربر را درک کرده و به آنها پاسخ دهند.

به عبارت ساده‌تر، هوش مصنوعی از طریق حجم وسیعی از اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار دارد، به تدریج فرآیند یادگیری را طی می‌کند. بنابراین می‌تواند به سوالات شما به شیوه‌ای سنجیده پاسخ دهد. شما می‌توانید از وب سایت OpenAI هر دو ابزار را به صورت رایگان بررسی نمایید. در ادامه چند نمونه از فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید، بیان شده‌اند.

سوال پرسیدن از ChatGPT

شما می‌توانید جزئیات بیشتری را درخواست نمایید تا پاسخی مطابق با پارامترهایی که اعلام کرده اید، دریافت کنید.

نحوه ارتباط با هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(1)

به عنوان مثال، مطابق تصویر(1) از هوش مصنوعی درخواست شد تا محتوایی در سطح کلاس ششم، با کلمات ساده و بین 600-800 کلمه، درباره سیاهچاله ها بنویسد. در نتیجه پاسخ تصویر(2) دریافت شد.

نتیجه خواسته شده از هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(2)

سپس مجدد از آن درخواست شد که مقاله مذکور را به زبان فارسی بنویسد که می‌توانید پاسخ هوش مصنوعی را در تصویر(3) مشاهده نمایید. 

پاسخ هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 به فارسی

تصویر(3)

همچنین ChatGPT می‌تواند کد، شعر و موسیقی نوشته و معادلات ریاضی را توضیح دهد.

حل معادلات و سراییدن شعر در هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(4)

آیا هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 برای نوشتن محتوا کافی هستند؟

هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 در ارائه پاسخ‌های دقیق که بسیار خوب نوشته شده اند عملکردی مناسب دارند. این مورد بسیاری از کاربران را ترغیب می‌کند که از این ابزار برای نوشتن مطالب وب سایتشان استفاده کنند.

قبل از اینکه از این ابزار در وب سایت اصلی خود استفاده کنید، باید به نکات زیر توجه نمایید.

1. دقت اطلاعات

اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT ممکن است قدیمی یا حتی گاهی نادرست باشند. شما باید تمام اطلاعات موجود در محتوا را مجددا بررسی کنید.

2. هیچ رویدادی مربوط به زمان حال در نظر گرفته نمی شود

ChatGPT بر اساس منابع آموزشی موجود تا سال 2021، فرآیند یادگیری را طی کرده است. بنابراین دانش محدودی از رویدادهای پس از سال 2021 دارد. ممکن است به زودی این مشکل برطرف شود اما اگر محتوایی که می‌خواهید تولید کنید مبتنی بر زمان می باشد، باید این مورد را در نظر بگیرید.

3. نظرات قاطع نمی دهد

ChatGPT آموزش دیده است که بی طرف باشد. برخلاف یک نویسنده انسانی، فاقد خلاقیت لازم برای استدلال برای یک عقیده خاص است.

آیا هوش مصنوعی ChatGPT تاثیری روی سئو سایت دارد؟

هوش مصنوعی GPT3 می‌تواند محتوا را در قالب مناسب تولید نماید اما شیوه‌های سئو را رعایت نمی کند. همچنین محققان گوگل، سال ها روی شناسایی محتوای تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی، کار کرده‌اند. گوگل در گذشته محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به دلیل بی کیفیت بودن جریمه می‌کرد. شما می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT3، به عنوان دستیار بهره ببرید.

به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی GPT برای ایجاد یک طرح کلی از مقاله، جمع آوری اطلاعات و انتخاب برخی از نکات کلیدی تحقیقاتی، استفاده نمایید. پس از آن، یک نویسنده انسانی می‌تواند روی محتوا کار کند تا آن را جامع‌تر، خوانا، واقعی‌ و بر اساس اصول سئو، اصلاح نماید. در ادامه این مقاله نحوه استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای ایجاد محتوا در وردپرس، بیان شده است.

استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT برای نوشتن محتوا در وردپرس

ابتدا باید افزونه GPT3 AI Content Writer را نصب و فعال کنید.

افزونه وردپرس هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(5)

پس از فعال‌سازی، باید روی منوی GPT3 AI Content Generator از نوار کناری مدیریت کلیک کنید تا صفحه تنظیمات افزونه را مشاهده نمایید.

تنظیمات افزونه وردپرس برای راه اندازی هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(6)

ابتدا باید یک کلید API را تنظیم نمایید. می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری رایگان در وب سایت OpenAI این کلید API را دریافت کنید. برای انجام این کار، طبق تصویر(6) با کلیک روی گزینه "Get Your Api Key" وارد سایت OpenAI شده و مطابق تصویر(7)، کلید API را دریافت نمایید.

اتصال افزونه به پنل هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(7)

پس از دریافت و وارد کردن کلید API خود، طبق تصویر(8) روی دکمه "Save" کلیک کنید تا تنظیمات افزونه شما ذخیره شود.

ذخیره تنظیمات و اعمال تغییرات دلخواه در افزونه هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(8)

سایر گزینه‌های پیش‌فرض را نیز در صورت نیاز می‌توانید بررسی و تغییر دهید. اکنون می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی، در سایت خود محتوا تولید کنید. به سادگی یک پست یا صفحه جدید ایجاد نمایید تا تنظیمات GPT 3 Content Generator را در زیر ویرایشگر متن مشاهده کنید.

تنظیمات دقیق برای هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(9)

ابتدا باید یک زبان برای مقاله خود انتخاب کنید. در حال حاضر این افزونه از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، ژاپنی، کره ای، چینی، هلندی، اندونزیایی، ترکی، لهستانی، اوکراینی، عربی، رومانیایی، یونانی، چکی، بلغاری، سوئدی و مجارستانی پشتیبانی می‌کند.

در ادامه می‌توانید عنوانی برای مقاله خود در نظر بگیرید. نسخه Pro این افزونه به شما امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی را نیز اضافه یا حذف کنید. در مرحله بعد، می‌توانید سبک و لحن نوشتاری را برای مقاله خود انتخاب نمایید. برای مثال، می‌توانید یک سبک نوشتاری آموزشی با لحن معمولی را انتخاب کنید.

تنظیم سبک و نوع محتوای تولید شده در افزونه وردپرس هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(10)

همچنین می‌توانید یک متن دارای لینک به آن اضافه نمایید. بهتر است لینک‌های داخلی به صورت دستی و در هنگام ویرایش مقاله، ایجاد شوند.

در نهایت روی دکمه "Generate" کلیک نمایید تا تولید محتوا آغاز شود.

ایجاد متن با افزونه هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تصویر(11)

سپس این افزونه شروع به تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی می‌کند.

با توجه به تنظیمات شما و موضوع مقاله ممکن است این مورد کمی زمانبر باشد. پس از اتمام، متن تولید شده را در کادر مربوطه، مشاهده خواهید کرد.

متن تولید توسط هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 با توجه به تنظیمات اعمال  شده در افزونه وردپرسی

تصویر(12)

اکنون به سادگی می‌توانید روی دکمه "Save Draft" کلیک کنید. سپس این افزونه، متن را در ویرایشگر وردپرس بارگذاری می‌کند.

همچنین این ابزار به شما امکان می‌دهد متن را با استفاده از ویرایشگر بلوک وردپرس، ویرایش کنید. می‌توانید متن داخل بلوک کلاسیک را به بلوک‌های معمولی تبدیل نموده و ویرایش را آغاز نمایید.

نکاتی در مورد ویرایش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3

تولید کننده محتوای هوش مصنوعی GPT3، جنبه‌های مختلف موضوعی را که به عنوان مقاله انتخاب می‌کنید، می تواند پوشش دهد. البته محتوایی که توسط این ابزار تولید می‌شود، فاصله زیادی با یک مقاله کامل دارد. موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند آن را به عنوان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شناسایی کنند. در این صورت ممکن است سایت شما جریمه شده و رتبه خود را در نتایج جستجو از دست بدهد.

توصیه می‌شود از هوش مصنوعی GPT3، صرفا برای تحقیق و دسترسی سریع به محتواهای ساده، استفاده کنید. در زمان تولید محتوا توسط این ابزار، می‌توانید با اعمال موارد زیر، مقاله خود را منحصر به فرد نمایید.

1. تمام اطلاعات را به دقت بررسی کنید

با توجه به موضوع شما، GPT3 ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شود و اطلاعات نادرستی را ارائه کند.

2. تصاویر خود را ایجاد نمایید

GPT3 AI Content Generator می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را نیز ایجاد کند اما برای بیشتر موضوعات، تصاویر مناسبی تولید نمی شود. 

3. در صورت نیاز لینک‌های داخلی و خارجی را به مقاله اضافه کنید

هوش مصنوعی GPT3 نمی داند که کدام مقاله در وب سایت شما مربوط به موضوع فعلی است و نمی تواند به طور خودکار لینک‌های داخلی ایجاد کند. شما باید لینک‌های داخلی و خارجی را به صورت دستی اضافه کنید تا مقاله خود را کاربر پسندتر نمایید.

4. از جدول محتوا، سؤالات متداول و فهرست ها استفاده کنید

GPT3 یک تولید کننده متن است و برای بهبود تجربه خواندن، به قالب بندی توجهی ندارد. شما باید به صورت دستی فهرست مطالب و پرسش‌های متداول مورد نیاز را اضافه کنید.

5. مقاله را با تخصص و دانش خود شخصی سازی کنید

با افزایش محبوبیت محتوای هوش مصنوعی، افزودن فایل صوتی یا تصویری، تخصص و تجربه نویسندگان، حیاتی تر می‌شود. این موارد متمایز کننده، نقش مهمی برای تشخیص محتوای معتبر از محتوای غیر معتبر خواهند داشت.

مهم است که مقاله را با تجربه خود شخصی سازی کنید و آن را منسجم تر نمایید.

6. محتوا را برای سئو بهینه کنید

به طور پیش فرض، GPT3 متنی با خوانایی مناسب تولید می‌کند اما این متن برای سئو بهینه نشده است. شما باید محتوای تولید شده را بر اساس اصول سئو، بهینه کنید.

جمع بندی

استفاده از این ابزارها، شروع کار هوش مصنوعی است و ابزارهای دیگری نیز در ماه ها و سال‌های آینده ارائه خواهند شد. اگر نمی‌خواهید از افزونه هوش مصنوعی ChatGPT و GPT3 برای وردپرس استفاده کنید، می‌توانید مستقیماً به وب‌سایت ChatGPT مراجعه و درخواست خود را بنویسید تا شخصا این فناوری را تجربه نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

سلام ما که نمیتونیم ثبت نام کنیم تو open ai نه شماره بین الملل داریم و نه شماره مجازی
با سلام می توانید از سایت های واسط که امکان کار با چت بات ها را به شما می دهند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *