نحوه استفاده از صفحات فرعی وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

چگونه با استفاده از صفحات فرعی وردپرس سایت خود را سازماندهی کنید؟

صفحات فرعی وردپرس این امکان را فراهم می کند تا صفحات را به صورت درختی و با ساختار والد-فرزند-همزاد مرتب کنید و آنها را در منوی سایت خود قرار دهید.

چگونگی استفاده از صفحات فرعی وردپرس

تصویر(1)

دلیل استفاده از صفحات فرعی وردپرس چیست؟

بهترین کاربرد صفحات فرعی، سازماندهی محتوا به صورت سلسله مراتب یا طراحی کلی است. قابلیت subpage (صفحات فرعی) نباید برای چیدمان صفحات طولانی استفاده شود. در صورت داشتن یک صفحه طولانی می توانید از تگ nextpage استفاده نمایید که امکان صفحه بندی پست های طولانی را فراهم می کند. علاوه بر این، با قرار دادن صفحات فرعی در منو می‌توانید برای کاربران امکان دسترسی سریع‌تر به صفحات مهم را فراهم نمایید.

ایجاد صفحات فرعی و افزودن آنها به منوی اصلی

قبل از استفاده از قابلیت های پیشرفته صفحات فرعی وردپرس، باید بدانید که چگونه آن را ایجاد نمایید. هنگام افزودن یا ویرایش یک صفحه در پیشخوان وردپرس، گزینه "برگهٔ مادر" را انتخاب نموده تا بتوانید صفحه ای که روی آن کار می کنید را به عنوان صفحه فرعی یا فرزند تنظیم نمایید.

افزودن صفحات فرعی وردپرس

تصویر(2)

پس از ایجاد یک صفحه فرعی، می‌توانید آن را به صورت دستی به منو اضافه کنید اما بهتر است از افزونه Auto Submenu وردپرس برای انجام این کار استفاده نمایید.

ساختار صفحات فرعی وردپرس چگونه است؟

هر بخشی که پس از صفحه‌ اصلی سایت باز می‌شود، به عنوان صفحه فرعی محسوب خواهد شد. صفحات وب در ساختاری شبیه به یک درخت سازماندهی شده‌اند. در این ساختار، صفحه‌ اصلی وب سایت به عنوان نقطه شروع در نظر گرفته می‌شود و سایر صفحات فرعی وردپرس مانند شاخه های درخت، به آن متصل خواهند شد. برای یافتن تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل، باید عبارت "site:example.com" را در نوار جستجوی خود وارد نمایید. در نمودار درختی زیر می توانید مشاهده کنید که پس از صفحه اصلی، یک صفحه فرعی باز می شود. همچنین، هر یک از این بخش ها می‌توانند شامل صفحات دیگری باشند که با یکدیگر مرتبط هستند.

افزونه ایجاد صفحات فرعی وردپرس

تصویر(3)

استفاده از یک افزونه برای بهبود ناوبری در هر صفحه فرعی

وقتی شما از تگ "nextpage" در وردپرس استفاده می نمایید تا مطالبتان را به چند قسمت تقسیم کنید، یک بخش ناوبری در پایین هر صفحه قرار می‌گیرد که شماره صفحات را به ترتیب نمایش می‌دهد. تگ nextpage برای تقسیم یک صفحه طولانی مناسب است اما زمانی که بخواهید اطلاعات را در صفحات فرعی وردپرس سازماندهی کنید، این ترفند کارساز نیست. بدین منظور، می‌توانید از افزونه های خاصی مانند List Pages Shortcodes استفاده نمایید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد،  وردپرس دارای قابلیت صفحه فرعی است که صفحات وب را در ساختاری شبیه به یک درخت سازماندهی می کند. در واقع، صفحه‌ اصلی سایت به عنوان نقطه شروع در نظر گرفته می‌شود و سایر صفحات فرعی وردپرس مانند شاخه های درخت به آن متصل می‌گردند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *