روش های افزودن کلمات کلیدی در وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

راهنمای افزودن کلمات کلیدی در وردپرس

آشنایی با نحوه افزودن کلمات کلیدی در وردپرس می‌تواند تاثیر زیادی در کسب رتبه مناسب پست‌های شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ایجاد کند. افزودن کلمات کلیدی در وردپرس به افزایش شانس بازدید از محتوای شما کمک خواهد کرد. این دلیل قانع کننده، برای یادگیری نحوه افزودن کلمات کلیدی به وب سایت های وردپرسی کافی است. در این مقاله، هر آنچه که باید در مورد کلمات کلیدی و وب سایت وردپرسی خود بدانید، شرح داده می شود. برای شروع، به این سوال که کلمه کلیدی چیست و چرا اطلاع از نحوه افزودن آن به سایت شما ضروری است؟ پاسخ داده خواهد شد.

کلمه کلیدی چیست؟

هنگامی که در مورد کلمات کلیدی صحبت می شود، کلمات یا عبارات کوتاهی مدنظر است که کاربران برای رسیدن به نتایج موردنظر خود، در موتور جستجو وارد می کنند. گاهی اوقات به این عبارات عناوین دیگری مانند "کلیدواژه های سئو" یا "کوئری های جستجو" نیز داده می شود.

کلمات کلیدی می توانند طولانی یا کوتاه، یک یا چند کلمه باشند. در برخی موارد، حتی کلمات کلیدی جملات یا سوالاتی مانند "چگونه می توان یک پست وبلاگ نوشت؟" هستند. آنها به طور خلاصه توضیح می دهند که سایت یا خدمات شما در مورد چه چیزی است و موتورهای جستجو از آنها برای یافتن مرتبط ترین نتایج به درخواست های کاربر استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار شستشوی پنجره در شیکاگو هستید، باید از کلمات کلیدی مانند "خدمات شستشوی پنجره در شیکاگو"، "شستشوی پنجره و شیکاگو" و "تمیز کردن پنجره در شیکاگو" استفاده کنید. در مقابل، عبارت "خدمات شستشوی پنجره" خیلی مبهم است و کلیدواژه مناسبی برای شما نخواهد بود.

از آنجایی که ابتدایی ترین سیگنال ارتباط یک صفحه وب با جستجوی کاربر، وجود کلمات کلیدی وارد شده در صفحه است، موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال کلمات کلیدی در URL، توضیحات متا، عنوان، سرفصل ها، متن جایگزین تصویر و متن اصلی خواهند بود. موقعیت جغرافیایی نیز مهم است. موتورهای جستجو ترجیح می دهند در صورت امکان نتایج محلی را ارائه دهند.

افزودن کلمات کلیدی در وردپرس برای رتبه بندی موتورهای جستجو

تصویر(1)

چرا یادگیری نحوه افزودن کلمات کلیدی در وردپرس مهم است؟

این دو عبارت جستجو را در نظر بگیرید:

  • چگونه یک وب سایت بسازیم
  • چگونه یک وب سایت را تعمیر کنیم

آنها تقریباً یکسان هستند اما یک کلمه در متن آنان متفاوت است. این کلمه کلیدی، پارامترهای جستجوی شما را تفکیک می کنند. در نتیجه، جستجوی اول نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی دوم خواهد داشت. مورد اول باید اطلاعاتی در مورد ایجاد یک سایت و عبارت دوم راهکارهایی برای اصلاح آن ارائه دهد.

مطمئنا افزودن کلمات کلیدی به محتوا مفید است زیرا شانس یافتن سایت شما توسط کاربرانی که به دنبال اطلاعات ارائه شده در آن هستند را افزایش می دهد. با این حال، یکی دیگر از دلایل مهم یادگیری نحوه افزودن کلمات کلیدی در وردپرس این است که موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای تعیین اطلاعات مرتبط و در نهایت رتبه بندی آنها استفاده می کنند. این بدان معنا است که اگر می خواهید سایت وردپرسی شما مورد توجه قرار گیرد، باید کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کرده و آنها را به طور موثر در محتوای خود بگنجانید. سپس، هنگامی که مخاطبان هدف اقدام به جستجوی عبارت موردنظرتان می کنند، سایت شما در اولین صفحه نتایج جستجو ظاهر خواهد شد (در حالت ایده آل).

کلمات کلیدی تنها عاملی نیستند که گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد اولویت بندی مطالب در صفحه اول SERP، در نظر می گیرد اما افزودن کلمات کلیدی به وردپرس، فرصتی است که نمی توانید از دست بدهید. در ادامه نحوه ایجاد یک وب سایت وردپرسی سازگار با سئو، شرح داده شده است.

چگونه باید کلمات کلیدی را به سایت های وردپرسی اضافه کرد؟

اکنون که ارزش افزودن کلمات کلیدی به وب سایت وردپرسی خود را درک کرده اید، لازم است تا چند نکته اساسی جهت بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند را در نظر داشته باشید.

  1. عنوان (Title)

ابتدا با عنوان شروع کنید. از آنجایی که عنوان اولین موردی است که کاربران شما هنگام ورود به SERP ها مشاهده می کنند، در حالت ایده آل، عنوان شما باید حاوی کلمه کلیدی موردنظرتان باشد. در صورت امکان، آن را در ابتدای عنوان خود قرار دهید، به خصوص اگر عنوان شما بیش از 60 کاراکتر است. به این ترتیب، حتی اگر عنوان به صورت نصف نوشته شده باشد، کلمه کلیدی شما همچنان قابل مشاهده خواهد بود.

در تصویر زیر پستی با عنوان "on-page SEO" در نتایج جستجو نمایش داده شده است.

نکات افزودن کلمات کلیدی در وردپرس

تصویر(2)

نکته: وقتی صحبت از عناوین می شود، باید بدانید عناوین هر چه ساده تر باشند، بهتر هستند زیرا اولین بخشی خواهند بود که کاربران مشاهده کرده و اگر خیلی طولانی، پیچیده یا نامربوط باشند، آن را نادیده می گیرند.

2. URL

در SERP، آدرس یا URL بلافاصله زیر عنوان پست یا صفحه ظاهر می شود، بنابراین درج کلمه کلیدی در این بخش نیز مهم است. در وردپرس، Slug بخشی از URL است که می توانید آن را ویرایش کنید و کلمه کلیدی را قرار دهید. برای بهینه سازی اسلاگ URL، کلمات غیر ضروری مانند "را"، "به" و "در" را حذف کرده و کلمات باقیمانده را با خط فاصله جدا کنید. در حالت ایده‌آل، اسلاگ شما باید شبیه عنوان صفحه یا پست، نوشته شود اما تکراری نباشد. برای عنوان «نحوه افزودن کلمات کلیدی به وردپرس»، می توان اسلاگ "افزودن-کلمات-کلیدی-وردپرس" را انتخاب کرد.

نکته: اسلاگ های URL که شبیه عناوین پست هستند، به کاربران اطمینان می دهند که صفحه محتوای موردنظر آنها را خواهد داشت.

3. توضیحات متا

چگونگی افزودن کلمات کلیدی در وردپرس

تصویر(3)

توضیحات متا عبارت کوتاهی است که عنوان و URL را همراهی می‌کند و اطلاعات بیشتری در مورد موضوع پست یا صفحه ارائه می‌دهد. آن را در محدوده 160 کاراکتر نگه دارید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر را داخل متا درج کرده اید.

4. تگ های هدر یا سرفصل

تگ های هدر، عناوین مهمی هستند که صفحه را به چند بخش تقسیم می کنند. تگ‌های هدر صرفا برای زیبایی پست یا صفحه شما نیستند بلکه ارزش سئو نیز دارند. سرفصل ها نه تنها برای سازماندهی و نمایش محتوا در قالبی قابل درک موثر هستند، بلکه مکانی ایده آل جهت گنجاندن کلمات کلیدی نیز می باشند. موتورهای جستجو و کاربران برای درک صفحات شما، به عناوین نگاه می کنند.

5. متن جایگزین تصویر

با اینکه متن جایگزین تنها در صورتی ظاهر می گردد که تصویر در صفحه لود نشود اما یک گام مهم جهت دسترسی به محتوای وب است. کاربرانی که از دستگاه‌هایی با سرعت اینترنت پایین استفاده می‌کنند، افرادی که اختلالات بینایی دارند و ربات‌های موتور جستجو، متن جایگزین را بررسی می کنند تا ارتباط تصویر با سایر بخش های صفحه را درک نمایند.

6. متن اصلی

شاید بدانید که درج بیش از حد کلمه کلیدی مورد نظر در متن یا صفحه، ایده خوبی نیست. در واقع این عمل که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در محتوا شناخته می شود، نمونه ای از سئو کلاه سیاه است و توسط موتورهای جستجو جریمه خواهد شد. به اندازه کافی از کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما با کوئری های جستجو مرتبط است.

ویژگی های یک کلمه کلیدی خوب برای وب سایت وردپرس چیست؟

چند نکته در مورد ویژگی یک کلمه کلیدی خوب برای سایت وردپرسی شما، در ادامه ذکر شده است.

  • قابل دستیابی است

اگر تازه شروع به افزودن کلمات کلیدی در وب سایت وردپرسی خود کرده اید، نیازی نیست روی کلمات کلیدی که بسیار رقابتی هستند تمرکز کنید زیرا SERP ها از قبل توسط سایر وبلاگ های با آن عبارات کلیدی معتبرتر اشباع شده اند. این بدان معنا نیست که نمی توانید پستی در مورد آن موضوع بنویسید بلکه باید سعی کنید کلمه کلیدی مرتبطی را بیابید که رقابت در آن کمتر است.

  • آموزنده باشد

این یک قانون مهم است و ارزش بررسی دارد. بسیاری از کلمات کلیدی موثر دارای یک عنصر آموزشی یا آموزنده هستند. به عنوان مثال، اگر یک سایت فروشگاهی جواهرات دارید و قطعات طلا و نقره می فروشید، ممکن است در نظر داشته باشید که یک پست حول کلمه کلیدی "چگونه جواهرات فلزی را با هم ترکیب کنیم" ایجاد نمایید. این مقاله آموزشی است و بازدیدهای مرتبط به سایت شما را جذب می کند.

  • ارزش سرمایه گذاری را دارد

ایجاد محتوا جهت کسب رتبه برای یک کلمه کلیدی، سرمایه گذاری خوب و مطمئنی است. به همین دلیل، اطمینان از میزان ارزش کلمه کلیدی بسیار مهم خواهد بود.

نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی به وردپرس با افزونه

اگر می خواهید نحوه افزودن کلمات کلیدی به وب سایت وردپرسی خود را بیاموزید اما در نظر دارید این فرآیند را ساده کنید، می توانید از یک افزونه استفاده نمایید. در ادامه چند مورد پرکاربرد بررسی شده است.

1. Yoast SEO

هر آنچه که باید در مورد افزودن کلمات کلیدی در وردپرس بدانید

تصویر(4)

افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند سئوی داخلی وبلاگ خود را بهبود ببخشید. یکی از ویژگی های خوب این افزونه "کلیدواژه کانونی" است. با کمک آن می توانید عبارت یا کلمه کلیدی اصلی خود را در صفحه انتخاب کنید.Yoast محتوای شما را ارزیابی می کند و توصیه هایی برای بهبود استفاده از کلمه کلیدی ارائه می دهد.

2. All in One SEO

صفر تا صد افزودن کلمات کلیدی در وردپرس

تصویر(5)

All in One SEO بیش از 3 میلیون نصب فعال دارد و از سال 2007 به سایت ها کمک می کند تا سئوی خود را بهبود ببخشند. همچنین مرتبا بروز می شود، که آن را به گزینه ای جذاب برای تطابق با الگوریتم فعلی گوگل تبدیل می کند.

3. WP Meta SEO

این افزونه تحلیل کاملی از تمام جنبه‌های سئوی سایت شما، از محتوای انبوه و تجزیه و تحلیل تصویر گرفته تا ریدایرکت های 404 و بررسی محتوای درون صفحه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این افزونه به شما امکان خواهد داد تا به راحتی ردیابی Google Analytics را به وردپرس اضافه کنید تا تأثیر اقدامات SEO خود را ارزیابی نمایید.

4. Rank My WP

افزودن کلمات کلیدی در وردپرس برای بهبود رتبه سایت

تصویر(6)

آخرین گزینه Rank My WP می باشد که دارای فضای ذخیره سازی نامحدود برای کلمات کلیدی است و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را بر اساس استراتژی SEO دسته بندی کنید. این ابزار با سایر افزونه های محبوب سئو مانند Yoast سازگار است و آن را به گزینه ای جذاب برای افرادی تبدیل می کند که می خواهند ابزار تحقیق کلمات کلیدی خاص تری برای کار با سایر افزونه های نصب شده داشته باشند.

جمع بندی: سایت وردپرسی خود را برای بهبود رتبه بهینه کنید

ایجاد محتوای متمرکز بر کلمه کلیدی، گام مهمی در بهینه سازی وب سایت وردپرس شما برای موتورهای جستجو و کاربران است. انجام این کار شانس شما را در رتبه بندی بهبود می بخشد و کمک می کند تا با بهتر نمودن تجربه بازدیدکنندگان، مشتریان را خوشحال کنید. اکنون که می دانید چگونه کلمات کلیدی را به وردپرس اضافه نمایید، در مسیر بهبود رتبه سایت خود قدم بردارید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *