حذف محتوای کپی از جستجوی گوگل
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه گزارش و حذف محتوای کپی شده از جستجوی گوگل

هنگامی که در حال انتشار محتوا به صورت آنلاین هستید، این احتمال وجود دارد که دیگران بتوانند آن را کپی کرده و در وب سایت خود منتشر کنند. بسیاری افراد از روی ناآگاهی این کار را انجام می دهند اما در نهایت این شما هستید که باید بهای آن را بپردازید زیرا ترافیک و رتبه خود را از دست خواهید داد. گوگل به مرور در یافتن صفحاتی که محتوا را کپی می کنند هوشمندتر می شود اما همیشه به درستی کار نمی کند و شخصا باید برای حذف محتوای کپی شده اقدام نمایید.

گاهی اوقات، وقتی دیگران مطالبی را از وبلاگ شما کپی می کنند،جایگاه صفحه وب کپی شده آنها، بالاتر از محتوای اصلی شما در لیست نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرد. اگر محتوای شما نیز توسط دیگران کپی می شود، در این مقاله نحوه گزارش آنها به گوگل را خواهید آموخت.

هنگامی که این صفحات کپی شده را گزارش کردید، Google آنها را از نتایج جستجوی خود حذف می کند و رتبه اصلی شما بازیابی می شود. اگر صفحاتی که گزارش می‌دهید در پلتفرم های BlogSpot یا Blogger قرار داشته باشند نیز Google اقدام به حذف محتوای کپی شده می‌کند. معمولا حدود 2 تا 10 روز طول می کشد تا درخواست شما بررسی شود.

توجه: در حالی که Google قدرت حذف پست های BlogSpot/Blogger را دارد اما برای وبلاگ های وردپرس خود میزبان (سایت هایی که در هاست اختصاصی و بدون وابستگی به wordpress.com اجرا می شوند)، صرفا می توانید گزارش دهید تا از فهرست جستجوی Google حذف شود. برای حذف محتوای کپی از آن وبلاگ، باید یک اخطار DMCA به شرکت میزبانی سایت مربوطه ارسال کنید.

محتوای کپی شده از وبلاگتان را بیابید

ابزارهای زیادی مانند Grammarly و Copyscape وجود دارند که می توانید از آنها برای یافتن محتوای کپی شده استفاده کنید یا به سادگی یک خط از پست وبلاگ خود را انتخاب کرده و در گوگل با علامت نقل قول جستجو نمایید. برای مثال، می توانید عبارت موردنظر را مانند نمونه زیر در گوگل جستجو نمایید:

"به سادگی می توانید یک خط از پست وبلاگ خود را انتخاب کرده و در گوگل با علامت نقل قول جستجو انجام دهید."

گزارش محتوای کپی شده به Google

بنابراین هنگامی که محتوای کپی شده را شناسایی کردید، به صفحه Google DMCA با آدرس support.google.com/legal مراجعه کرده و "Create a request" را انتخاب کنید.

حذف محتوای کپی از طریق Google DMCA

تصویر(1)

در این مثال، جهت حذف محتوای کپی گزینه "Google Search" انتخاب شده است زیرا محتوا توسط بلاگرها در پلتفرم‌های مختلف مانند وردپرس خود میزبان و تالارهای گفتگو کپی می‌شود. در صفحه بعد گزینه ها را مطابق با تصویر زیر انتخاب نموده و سپس روی "Create request" کلیک نمایید:

حذف محتوای کپی از جستجوی گوگل

تصویر(2)

سپس در صفحه‌ بعد می‌توانید آدرس هایی که محتوای شما را کپی کرده اند، گزارش دهید. فرم را پر کنید و تمامی لینک ها را گزارش دهید. می توانید از یک فرم برای گزارش چند لینک استفاده کنید.

قبل از ارسال، درخواست خود را دوباره چک نمایید. ممکن است بررسی مجدد تمامی موارد کمی زمان بر باشد اما ارزش این کار را دارد. در عرض چند روز از شر مطالب کپی شده خلاص خواهید شد و تمام ترافیک به سرقت رفته خود را پس خواهید گرفت. اگر آن وبلاگ ها از AdSense در صفحات خود استفاده می کنند، جهت حذف محتوای کپی می توانید آن را به تیم Google AdSense گزارش دهید.

جمع بندی

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که به شناسایی محتوای به سرقت رفته و حذف محتوای کپی کمک می کنند. همچنین می توانید محتوای خود را با کمک ابزار Google alert بررسی کنید و پس از یافتن محتوای کپی شده نیز آن را به گوگل گزارش دهید. بهتر است برای وب سایت خود محتوای منحصر به فردی بنویسید زیرا محتوای تکراری نه تنها بر رتبه وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد بلکه می تواند موجب انسداد آن شود.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *