کاربرد پاپ آپ ها در سایت
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

انواع پاپ آپ و کاربرد آنها در صفحات وب سایت

پاپ آپ یک عنصر رابط کاربری گرافیکی است که در بالای محتوای اصلی یک سایت یا برنامه نرم افزاری ظاهر می‌شود. پاپ آپ ها از زمان‌های ابتدایی اینترنت وجود داشته‌ و تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار گرفته اند.

اگرچه نظرات بازاریابان درباره Popup ها متفاوت بوده است اما این ابزارها را می‌توانید در وب سایت های زیادی پیدا کنید. پاپ آپ ها برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، افزایش فروش و ارائه اطلاعات به کاربران استفاده می گردند. در ادامه مقاله به بررسی نحوه استفاده از Popup برای جلوگیری از ایجاد حس نارضایتی در کاربران و نمونه هایی از Pop up سایت های معروف پرداخته می شود. 

پاپ آپ به افزایش فروش کمک خواهد کرد

تصویر(1)

تعریف پاپ آپ و مزایای آن برای کسب و کارها

پاپ آپ پنجره ای است که به صورت غیر منتظره در سایت نمایش داده می شود و به کاربران امکانات مفیدی مانند موارد زیر ارائه می دهد:

  •  اشتراک در خبرنامه سایت
  • دانلود مطالب رایگان
  •  آگاهی از تخفیف‌ها یا تبلیغات 
  •  اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات سایت یا سرویس‌ها

اهداف پاپ آپ ها

تولید لیدها. پاپ آپ ها کاربران را ترغیب می‌کنند تا اطلاعات تماس خود را در ازای دریافت هدیه، تخفیف یا پیشنهادات ویژه ارائه دهند. سپس شرکت می‌تواند با استفاده از بازاریابی ایمیل و تبلیغات متنوع، با این کاربران ارتباط برقرار کند و شانس بیشتری برای فروش محصولات و خدماتش داشته باشد.

افزایش فروش. Popup ها کاربران را در مورد تبلیغات و تخفیف‌هایی که نباید از دست بدهند، مطلع می‌سازند. بدون استفاده از Popup های مناسب، ممکن است کاربران پیشنهادهای جذابی که باعث افزایش فروش می شوند را از دست بدهند.

حفظ کاربران در صفحات وب. معمولا موتورهای جستجو سایت‌ها را بر اساس مدت زمانی که کاربران در آنها باقی می‌مانند ارزیابی می‌کنند. هر چه مدت زمانی که کاربر در یک سایت باقی می‌ماند، طولانی‌تر باشد، رتبه سایت در نتایج جستجو بیشتر خواهد شد. 

به منظور حفظ تجربه کاربری، می‌توانید از Pop up های خروج از سایت استفاده کنید. این Popup ها هنگامی که کاربر قصد خروج از سایت را دارد، ظاهر می شود تا توجه کاربر را جذب کرده و آن را برای ماندن در سایت ترغیب کند.

انجام آزمایش‌ها. پاپ آپ ها برای انجام تست های A/B روی پیشنهادات، تبلیغات و … استفاده می گردند. آنها می‌توانند برای جمع‌آوری بازخورد کاربران از طریق بررسی‌ها نیز به کار گرفته شوند.

ارسال یادآوری‌ها. پاپ آپ ها برای سایت‌های خرید اینترنتی مفید هستند زیرا می‌توانند به کاربران در خصوص سبد خریدهای ناتمام شان هشدار دهند.

نحوه ایجاد Pop up مناسب

ایجاد Pop up مؤثر، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و بررسی چند عامل اساسی برای جلوگیری از نارضایتی کاربران و دستیابی به اهداف تعریف شده دارد. در ادامه به بررسی چندین دستورالعمل برای ایجاد یک پاپ آپ مناسب پرداخته می شود. 

زمان‌بندی: برای ایجاد یک Popup مؤثر، بهتر است زمان نمایش آن را به درستی انتخاب کنید. استفاده زیاد از پاپ آپ ها سبب ایجاد حس ناخوشایندی در کاربران خواهد شد. بنابراین، باید استراتژی های مختلف زمان بندی را آزمایش کنید تا موثرترین روش را برای ترغیب کاربران بیابید. 

پاپ آپ باید در زمان مناسبی نمایش داده شود

تصویر(2)

تمایزپذیری: مطمئن شوید که طراحی و قالب پاپ آپ شما از سایر محتوای سایت متمایز باشد. می توانید از رنگ‌بندی متفاوت، طراحی ساده‌تر یا پیچیده‌تر استفاده کنید تا بتوانید توجه کاربران را به خود جلب نمایید. 

وضوح و سادگی: پاپ آپ را به صورت ساده طراحی کنید می توانید از متون ساده و مختصر برای توضیح پیشنهاد خود مانند عضویت در محتوا، ارائه اطلاعات تماس و … استفاده نمایید. 

تطبیق‌پذیری دستگاه: هنگام طراحی Pop up، عملکرد آن را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید تا در گوشی موبایل یا تبلت به خوبی نمایش داده شود. 

جایگذاری: مکان قرار گیری Pop up نیز اهمیت دارد. معمولا Popup در وسط صفحه جای نمی‌گیرد بلکه می‌توانید آن را در کناره‌ها، بالا یا پایین صفحه قرار دهید. آزمایش‌های مختلف می‌تواند به انتخاب محل قرارگیری Pop up کمک کند تا جایگذاری مناسب‌تری را انتخاب نمایید. 

انواع پاپ آپ

پاپ آپ ها می‌توانند بر اساس مکان قرارگیری خود در صفحه دسته‌بندی شوند:

  • پاپ آپ های مرکزی: این Popup ها در وسط صفحه ظاهر می‌شوند و می‌توانند کل صفحه یا بخشی از آن را پوشش دهند.
  • پاپ آپ های sidebar یا scroll-following: این Popup ها در کنار صفحه قرار می‌گیرند و همراه با اسکرول کاربر حرکت می‌کنند.
  • نوارهای بالا و پایین: این Pop up ها معمولا به شکل نوارهای باریکی در بالا یا پایین صفحه ظاهر می‌شوند.

بر اساس زمان ظاهر شدن نیز انواع Pop up وجود دارد:

  1. پاپ آپ خوش آمدگویی: کاربر وارد صفحه می شود و بعد از چند ثانیه یک اعلان ظاهر خواهد شد. 
  2. Popup حفظ کننده: هنگام خروج از صفحه ظاهر می‌شود تا کاربر را در سایت نگه دارد.

همچنین، با توجه به محتوای اطلاعات، Pop up ها به چند دسته شامل پاپ آپ های تبلیغاتی، اطلاعاتی و پاپ آپ های جمع‌آوری اطلاعات تقسیم می شوند.

نمونه هایی از Popup ها

پاپ آپ های تبلیغاتی

معمولا این نوع پاپ آپ شامل تخفیف ها و پیشنهادات ویژه هستند. علاوه بر این، گاهی المان‌های تعاملی نیز در Popup تعبیه می گردد تا سبب ترغیب کاربر شوند. 

پاپ آپ های نظرسنجی 

نظرسنجی‌ها در Popup ها برای جمع‌آوری اطلاعات و جذب کاربران استفاده می شود. به عنوان مثال، سایتی که خدمات مراقبت از پوست ارائه می‌دهد می‌تواند از طریق Pop up، نظرسنجی ساده‌ای را درباره نوع پوست کاربران انجام دهد.

از پاپ آپ ها می توان برای نظرسنجی استفاده کرد

تصویر(3)

پاپ آپ های اطلاعاتی

Pop up های اطلاعاتی، برای اطلاع رسانی درباره تغییرات عملکرد شرکت، روند تحویل سفارشات، بروزرسانی‌های فنی و ... استفاده می‌شوند.

جمع بندی

Pop up یک عنصر در سایت است که برای تولید لید، ارائه اطلاعات و افزایش فروش از طریق کدهای تخفیف و تبلیغات استفاده می گردد. هنگامی که کاربر وارد سایت می‌شود، پاپ آپ ها می‌توانند به عنوان یک پیام خوشامدگویی ظاهر شوند. هدف از طراحی Popup حفظ کاربران در سایت است. 

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *