آشنایی با PPC یا پرداخت برای هر کلیک (Pay-Per-Click )
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

آشنایی با PPC یا پرداخت برای هر کلیک (Pay-Per-Click )

 PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است و مخفف کلمه Pay-Per-Click می باشد. 

پرداخت به ازای هر کلیک به نوعی یک بازاریابی اینترنتی می باشد که در آن افراد برای هر بار کلیک بر روی سایت خود مبلغی پرداخت می کنند.

به طور متوسط مشاغل به ازای هر 1 دلار هزینه برای کمپین های پرداخت برای هر کلیک، 2 دلار درآمد کسب می کنند. تبلیغات PPC روشی عالی برای کسب درآمد است تا بتوانید ارزش های تجاری خود را بالا ببرید. در واقع، 50٪ بازدید کنندگان PPC به ترافیک ارگانیک تبدیل می شوند.

بنابراین، چگونه از تبلیغات PPC می توانید برای شغل خود استفاده کنید؟

1.  تبلیغات مبتنی بر جستجو

تبلیغات جستجویی با تبلیغات مبتنی بر جستجو، رایج ترین تبلیغاتی است که در نتایج جستجوی خود مشاهده خواهید کرد. تبلیغات PPC، در بالا و پایین نتایج جستجو، در گوگل ظاهر می شود. برای نشان دادن محتوای پرداخت شده، این تبلیغات را با برچسب "ads" برچسب گذاری می کنند.

این تبلیغات حاوی متنی است که هیچ تصویری ندارد. اگر می خواهید یک تبلیغ جستجوی گوگل ایجاد کنید، از Google Ads برای ایجاد و تنظیم تبلیغات خود استفاده نمایید.

2. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایش نوع دیگری از تبلیغات PPC است که می توانید برای دسترسی به افراد علاقمند به تجارت خود از آن استفاده کنید. این تبلیغات در وب سایت های شریک گوگل ظاهر می شوند. این تبلیغات به جای تبلیغ کل متن، معمولاً شامل یک عکس و متن هستند.

تبلیغات مذکور شما را قادر می سازد تا انواع خاصی از افرادی را که معتقدید به تجارت شما علاقه دارند، هدف گذاری کنید. شما می توانید بازار هدف خاص خود را تنظیم کنید یا بر روی  افرادی که از وب سایت های مشابه وب سایت شما بازدید کرده اند، تمرکز کنید.

3. تبلیغات رسانه های اجتماعی 

تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات پولی است. این تبلیغات در فیدهای رسانه های اجتماعی و در سیستم عامل های مختلف ظاهر می شود و یک راه عالی برای ارتباط با کاربران رسانه های اجتماعی است.

4. تبلیغات خرید در گوگل

تصویر (1)

تبلیغات خرید Google نوع دیگری از تبلیغات پولی است که می تواند برای کمک به یافتن محصولات شما به کار گرفته شود. این تبلیغات بالاتر از نتایج اصلی جستجوی Google ظاهر می شوند و این اجازه را به کاربر می دهند تا قبل از کلیک بر روی سایت مد نظر خود بتواند قیمت محصولات تبلیغی را مشاهده نماید.

5. تبلیغات حمایتی Gmail

تبلیغات با حمایت Gmail در بالای صندوق پستی کاربر ظاهر می شود.

این تبلیغات مانند هر ایمیل دیگری با برچسب "ads" در ایمیل و خط موضوع، پررنگ می شود. کاربران می توانند این ایمیلها را بر روی دسکتاپ و برنامه موبایل خود مشاهده کنند.

7. تبلیغات داخلی

تبلیغات اینستاگرام در فیلم های یوتیوب نمایش داده می شوند. اگر تاکنون در یوتیوب ویدئویی مشاهده کرده باشید، متوجه شده اید که قبل یا هنگام تماشای ویدیو، نوعی از تبلیغات برای تان نمایش داده می شود که یک تبلیغ تمام صفحه و غیر قابل رد کردن است. 

این قالب یکی از شناخته شده ترین انواع کمپین های PPC است. اگر می خواهید از این نوع آگهی PPC استفاده کنید، باید تبلیغی ایجاد کنید که مخاطبان شما را علاقه مند به تماشای ویدئو  و درگیر خود کند. 

تبلیغات Google چیست؟

 Google Ads (که قبلاً با نام Google AdWords شناخته می شد) محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. این پلتفرم تبلیغاتی به مشاغل امکان می دهد، تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و سایر ویژگی های گوگل ظاهر شود.

Google Ads بر روی یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک کار می کند، که درآن کاربران برای  هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت میکنند.

انجام بازاریابی PPC از طریق Google Ads از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، گوگل ترافیک گسترده ای در اختیار دارد و از این رو بیشترین برداشت و کلیک را به تبلیغات شما منتقل می کند.

اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر شود، بستگی به این دارد که از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اید. همچنین عوامل تعیین کننده  دیگری نیز برای موفقیت تبلیغات PPC شما وجود دارند، می توانید با تمرکز روی این موارد توجهات زیادی را به سوی خود جلب کنید :

ارتباط با کلیدواژه- تهیه لیست های کلیدی PPC، گروه های کلیدی و متن تبلیغی مناسب.

کیفیت صفحه - ایجاد صفحات بهینه با محتوای قانع کننده، مرتبط و صریح، متناسب با سؤالات جستجوی خاص.

خلاق یا مبتکر- جلب تبلیغ بسیار مهم است و اگر در حال نمایش در فضای شبکه ای  هستید، می توانید از ابزاری مانند Creator Ads Smart Advertising برای ایجاد تبلیغات رایگان با کیفیت استفاده کنید.

کلمات کلیدی PPC

تحقیقات در جهت یافتن کلمات کلیدی برای PPC می تواند بسیار وقت گیر باشد، اما فوق العاده نیز مهم هستند. کل تبلیغات PPC شما در حول کلمات کلیدی ساخته شده می چرخند. موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads بطور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را ارتقا  داده و اصلاح می کنند.

ویژگی های کلمات کلیدی PPC موثر :

مرتبط – پرداخت برای ترافیکی که هیچ ارتباطی با تجارت شما ندارد، ارزشی نخواهد داشت. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمند را پیدا کنید که منجر به افزایش نرخ کلیک بیشتر از طریق PPC، هزینه موثر برای هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معنا است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را باید به پیشنهادهایی که ارائه میدهید، نزدیک کنید.

جامع- کلمه کلیدی شما نه تنها باید شامل اصطلاحات معروف جستجو شده باشد، بلکه می بایست دارای دنباله  طولانی برای جستجو نیز باشد. کلمات کلیدی با دنباله بلند مشخص تر و کمتر متداول هستند، اما اکثر محور ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهند. علاوه بر این، آنها از رقابت کمتری برخوردار بوده و بنابراین ارزان تر هستند.

گسترده - PPC تکرار شونده است. شما می خواهید دائماً کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی را ایجاد کنید که لیست کلمات کلیدی شما دائما در حال رشد و تطبیق باشد.

برخی از مفاهیم کلیدی برای درک PPC

  • CPC یا هزینه برای هر کلیک(cost per click)

CPC قیمتی است که توسط تبلیغ کننده برای هر کلیک روی تبلیغ شما پرداخت می شود. در اینجا می توانید برای هر کلیک یک قیمت ثابت تعیین یا قیمت را از طریق حراج مشخص کنید. درخصوص مورد دوم، تبلیغ کنندگان قیمت پیشنهادی یا حداکثر قیمتی که مایلند برای هر کلیک بپردازند را تعیین می کنند. 

CPC = cost ÷ clicks

CPC = (CPM ÷ 1000) ÷ CTR

CPC = conversion rate x CPA

  • صفحه فرود

صفحه فرود سایتی است که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن هدایت می شود. این بستگی به کاربر دارد که آیا پس از وارد شدن به سایت، در آن جستجو کند و یا  آن را ترک نماید. این بدان معنی است که بهینه سازی سایت بسیار مهم است.

ویژگی های اصلی یک صفحه فرود خوب، وضوح، سادگی و ارتباط با توجه به تبلیغات است.

 

مزایای استفاده از PPC

· شما فقط برای بازدیدهایی که دریافت می کنید هزینه پرداخت می کنید- در سایر مدل های تبلیغاتی، تبلیغ کننده برای داشتن آگهی نشان داده شده هزینه ای را پرداخت می کند، اما هیچ تضمینی برای دریافت نتیجه ندارد. از طرف دیگر، با پرداخت به ازای هر کلیک، بین هزینه و کارایی (بازدید) ارتباط مستقیمی وجود دارد.

· اطلاعات زیادی در مورد عملکرد آگهی دارید- سکوهای پرداخت به ازای هر کلیک اطلاعاتی راجع به آنچه اتفاق می افتد از جمله تعداد برداشت، کلیک و تبدیل ها به آگهی دهنده ارائه می دهد.

· امکانات بهینه سازی خوب- با وجود تمام این داده ها، بسیار آسان است که بدانید آگهی در حال کار است یا نه و بتوانید اصلاحات را انجام دهید. در حقیقت ایجاد چند تبلیغ و مقایسه آنها با یکدیگر برای بهتر دیده شدن، استراتژی خوبی است. 

تبلیغات به مخاطب هدف می رسد - با وجود گزینه های تقسیم بندی چندگانه، شما حتی یک کلیک را نیز هدر نمی دهید، زیرا فقط کاربرانی که به شما علاقه مند هستند، تبلیغ را مشاهده می کنند، که  به نوبه خود، نتایج تبلیغ را بهبود می بخشد.

· با دقت می توانید بودجه خود را کنترل کنید- مدل های PPC به شما امکان می دهند حداکثر بودجه را در روز تعیین کنید و در بعضی از آنها فقط با یک یورو می توانید شروع کنید. این بدان معنی است که آنها می توانند با تبلیغاتی در ابعاد مختلف سازگار شوند و شما می توانید پیشاپیش میزان هزینه خود را در هر کمپین کنترل کنید.

· می توانید تصمیم بگیرید که آگهی تبلیغاتی شما در کجا و در چه زمانی نشان داده شود- در مدل پرداخت به ازای هر کلیک، می توانید تبلیغات خود را در بسیاری از سیستم عامل ها و مکان های مختلف نشان دهید و مواردی را که بیشترین علاقه را به شما نشان می دهند، انتخاب کنید. برخی از سایتها همچنین به شما این امکان را می دهند تا حتی روزها و زمان هایی را که دوست دارید تا تبلیغ شما نمایش داده شود، تعیین کنید.

· به موقعیت و دید بهتری دست خواهید یافت. با وجود PPC، می توانید تبلیغات خود را در برخی از سایتهایی که بیشترین بازدید را دارند، مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی یا معروف ترین پورتال های وب نشان دهید. 

 PPC  قابل اندازه گیری و ردیابی است

مهمترین مزیت تبلیغات PPC که از طریق Google Ads اجرا می شود، این است که  قابل اندازه گیری و پیگیری می باشد. به سادگی می توانید از ابزار Google Ads در ترکیب با گوگل Analytics استفاده کنید.

هیچ محدودیتی برای بررسی عملکرد PPC شما وجود ندارد. آمار به راحتی در دسترس است و نشان می دهد که چه نوع ترافیک و نتیجه ای برای شما سود به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *