دلایل استفاده از ChatGPT چیست
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

ChatGPT چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ChatGPT بدانید

ChatGPT چیست؟ در پاسخ می توان بیان داشت ChatGPT یک چت بات هوش مصنوعی است که مکالمات انسان گونه ای با شما انجام می‌دهد و می‌تواند به سوالات پاسخ داده و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کدنویسی کمک کند. نسخه رایگان آن هم اکنون در دسترس است و یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus نیز دارد.

Generative Pre-trained Transformer یا به اختصار GPT، نحوه پردازش درخواست‌ها و فرمول‌بندی پاسخ‌ها توسط ChatGPT را بیان می کند. ChatGPT شکلی از generative AI است، ابزاری که به کاربران اجازه می دهد تا با ارسال درخواست، متن، تصاویر یا ویدیو هایی شبیه به آنچه که یک انسان تولید می کند را دریافت نماید. 

چه کسی ChatGPT را ایجاد کرد؟

ChatGPT یک چت بات هوش مصنوعی می باشد که توسط OpenAI (یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی) ایجاد شده است. OpenAI توسط گروهی از کارآفرینان و محققان از جمله ایلان ماسک و سام آلتمن در سال 2015 تاسیس شد. OpenAI توسط چندین سرمایه‌گذار حمایت می‌شود که مایکروسافت یکی از آنها می باشد. این شرکت، ChatGPT را در تاریخ 30 نوامبر 2022 راه اندازی کرد.

کاربرد ChatGPT چیست

تصویر(1)

روش های دسترسی به ChatGPT چیست؟

اگر اطلاع ندارید که روش های دسترسی به ChatGPT چیست، وارد chat.openai.com شوید و یک حساب OpenAI ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید از URL قدیمی chat.openai.com/chat استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، با ChatGPT شروع به چت کردن نمایید. مکالمه خود را با پرسیدن یک سوال آغاز کنید و هر تعداد سوالی که می‌خواهید را بپرسید.

انواع نرم افزار ChatGPT چیست؟
شاید این سوال ایجاد شود که انواع نرم افزار ChatGPT چیست؟ به طور کلی یک برنامه رسمی برای کاربران آیفون و اندروید ارائه شده است. با این حال، هنگامی که به فروشگاه برنامه (app store) وارد می شوید تا نرم افزار را دانلود نمایید، مطمئن شوید که برنامه ایجاد شده توسط OpenAI را دانلود می کنید. تعداد زیادی از برنامه های تقلبی و کپی شده در App store و Play Store وجود دارند که به OpenAI وابسته نیستند.

آیا ChatGPT رایگان است؟

ChatGPT به صورت رایگان از طریق وب سایت OpenAI در دسترس می باشد. کاربران می‌توانند با ثبت نام در OpenAI، رایگان از آن استفاده کنند. همچنین با پرداخت اشتراک ماهانه 20 دلار، امکان ارتقا به ChatGPT Plus وجود دارد. این نسخه، امکان دسترسی به GPT-4، پاسخ‌های سریع‌تر و استفاده نامحدود را برای کاربران فراهم می کند.

در ChatGPT با خطای تکمیل ظرفیت روبرو شده اید؟

مزایای ChatGPT چیست

تصویر(2)

روش جلوگیری از خطای تکمیل ظرفیت در ChatGPT چیست؟ برای جلوگیری از این مشکل، می توانید در زمان هایی از روز که افراد کمتری سعی در دسترسی به سایت دارند، وارد سایت شوید. این موضوع معمولا در ساعات اوج مصرف، مانند اوایل صبح یا عصر، بسته به منطقه زمانی اتفاق می‌افتد. همچنین می توانید صفحه را باز نگه دارید و صرفا به صورت دوره ای آن را بروز کنید. اگر می خواهید منتظر نمانید و دسترسی مطمئن داشته باشید، می توانید از یک سرویس اشتراک ویژه استفاده کنید. این سرویس ها معمولاً هزینه دارند اما دسترسی سریع تر و بدون انتظار را ارائه می دهند. دو نمونه از سرویس های اشتراک ویژه عبارتند از:

  • ChatGPT Plus: این سرویس به کاربران امکان می دهد که حتی در زمان اوج مصرف، دسترسی سریع تری به سایت داشته باشند. همچنین به ویژگی ها و LLM (مدل زبانی بزرگ) پیشرفته تر OpenAI یعنی GPT-4، دسترسی دارند.
  • Bing Chat: این سرویس رایگان است و امکان دسترسی به یک چت بات هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-4 را برای کاربران فراهم می کند. این چت بات زمان انتظار نداشته و به اینترنت دسترسی دارد.

موارد استفاده از ChatGPT چیست؟

ChatGPT علاوه بر پاسخگویی به سوالات ساده، کاربردهای زیادی دارد. می‌تواند مقاله بنویسد، هنر را به‌طور مفصل توصیف کند، مکالمات فلسفی داشته باشد و حتی برایتان کد بنویسد. موارد استفاده افراد از ChatGPT چیست:

  •  کدنویسی برنامه های کامپیوتری و خطایابی کد
  • آهنگ سازی
  • پیش نویس ایمیل ها
  • خلاصه سازی مقالات، پادکست ها یا ارائه ها
  • ایجاد متن برای پست های شبکه های اجتماعی
  • ایجاد عنوان برای مقالات
  • حل مسائل ریاضی
  • یافتن کلمات کلیدی برای سئو
  • ایجاد مقالات، پست های وبلاگ و آزمون ها برای وب سایت ها
  • توضیحات محصول 
  • بازی کردن
  • کمک به جستجوی شغل و نوشتن رزومه
  • دریافت توصیف ساده برای موضوعات پیچیده 
  • تحقیق در مورد بازارهای محصولات
  • ایجاد محتوای هنری

موارد استفاده از ChatGPT چیست

تصویر(3)

برخلاف سایر ربات‌های چت، ChatGPT می‌تواند سوالات مختلفی را به خاطر بسپارد تا مکالمه را به شیوه‌ای روان‌تر ادامه دهد.

ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT یک مدل زبان مولد است که از الگوریتم‌های شبکه عصبی استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها، الگوها را در توالی داده‌ها پیدا می‌نمایند و این الگوها را برای تولید متنی شبیه انسان به کار می برند. ChatGPT در ابتدا از مدل زبان بزرگ GPT-3 استفاده می‌کرد. این مدل بر پایه حجم زیادی از داده‌های متنی، از جمله کتاب‌ها، مقالات خبری و وب‌سایت‌ها، آموزش دیده بود. ChatGPT Plus از GPT-4 استفاده می‌کند که زمان پاسخگویی سریعتر و ارتباط اینترنتی را ارائه خواهد داد. GPT-4 می‌تواند کارهای پیچیده‌تری را در مقایسه با مدل‌های قبلی انجام دهد.

آموزش ChatGPT با داده‌های عمومی شروع شده و سپس روی داده‌های خاص‌تر برای یک کار خاص، مانند مکالمات، تنظیم می‌شود. ChatGPT در ابتدا با متن آنلاین آموزش داده شد تا زبان انسان را یاد بگیرد و سپس از رونوشت همان متون برای یادگیری اصول اولیه مکالمات استفاده نمود. افراد متخصص، مکالمات را انجام می دهند و پاسخ ها را رتبه بندی می نمایند. این بازخورد به تعیین بهترین پاسخ ها کمک می کند. کاربران می توانند با کلیک روی آیکن Like یا Dislike در کنار پاسخ، به آن رای مثبت یا منفی بدهند. کاربران می توانند بازخورد کتبی نیز ارسال نمایند.

کاربران چه نوع سوالاتی می توانند از ChatGPT بپرسند؟

کاربران می‌توانند از ChatGPT سوالات مختلفی بپرسند اما این سوالات در ChatGPT چیست؟ از جمله موارد ساده می توان به "معنای زندگی چیست؟" یا سوال پیچیده‌تر "چه سالی نیویورک به ایالت تبدیل شد؟" اشاره کرد. ChatGPT در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به اختصار STEM، تسلط دارد و می‌تواند خطایابی یا کدنویسی کند.

محدودیتی برای انواع سوالاتی که می‌توان از ChatGPT پرسید وجود ندارد. با این حال، ChatGPT از داده‌ها تا سال 2021 استفاده می‌کند، بنابراین در مورد رویدادها یا داده‌های قبل از آن سال اطلاعات ندارد. از آنجایی که ChatGPT یک ربات گفتگو و مکالمه است، کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری درخواست کنند یا از آن بخواهند هنگام تولید متن مجددا اقدام کند.

تفاوت گوگل با ChatGPT چیست؟

این سوال برای افراد بسیاری به وجود می آید که تفاوت گوگل با ChatGPT چیست؟ ChatGPT یک مدل زبانی می باشد که برای مکالمه با انسان‌ها طراحی شده است. موتورهای جستجو صفحات وب را فهرست می‌کنند تا به کاربران کمک کنند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نمایند. در این مقایسه، یکی بهتر از دیگری نیست زیرا برای اهداف متفاوتی مناسب هستند. اگر به دنبال اطلاعات بروز و دقیق هستید، موتور جستجو بهترین گزینه است. نسخه رایگان ChatGPT نمی‌تواند اطلاعات را از اینترنت دریافت کند و صرفا از اطلاعات مربوط به داده‌های آموزشی خود استفاده می‌نماید که می‌تواند منجر به خطا شود.

تفاوت گوگل با ChatGPT چیست

تصویر(4)

تفاوت دیگر این است که ChatGPT فقط به اطلاعات تا سال 2021 دسترسی دارد اما موتورهای جستجو به اطلاعات جدیدتر نیز دسترسی خواهند داشت. بنابراین، اگر از نسخه رایگان ChatGPT بپرسید که چه کسی جام جهانی 2022 را برده است، نمی‌تواند به شما پاسخ دهد اما موتور جستجوی گوگل می‌تواند.

ChatGPT Plus، علاوه بر دسترسی به داده‌های آموزشی خود، به اطلاعات وب نیز دسترسی دارد. این به چت بات اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های جامع‌تری برای سؤالات دریافت کنید حتی اگر سوالات پیچیده یا نامفهوم باشند. همچنین ChatGPT Plus می‌تواند زبان طبیعی را درک کند و پاسخ‌های محاوره‌ای ارائه دهد. این ویژگی می‌تواند برای کاربرانی مفید باشد که به دنبال توضیحات آسان در مورد موضوعات پیچیده هستند.

مزایای ChatGPT چیست؟

کسب‌وکارها و کاربران، هنوز در حال بررسی مزایای ChatGPT هستند زیرا این چت بات در حال توسعه و تکامل می باشد. برخی از مزایای ChatGPT شامل موارد زیر می شود:

  • بهره وری: چت بات های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند کارهای روزمره و تکراری را انجام دهند. همین امر کمک می کند تا کارمندان بتوانند روی مسئولیت‌های پیچیده‌تر و استراتژیک‌تر تمرکز کنند.
  • صرفه جویی در هزینه: استفاده از چت بات های هوش مصنوعی می تواند هزینه های ناشی از استخدام کارمندان را کاهش دهد. 
  • بهبود  کیفیت محتوا: ChatGPT می‌تواند به نویسندگان کمک کند تا متن‌های خود را بدون خطا و جذاب‌تر بنویسند. کارمندان می‌توانند از این ابزار برای بهبود زبان متن‌های خود یا افزودن ایده‌های جدید استفاده کنند.
  • آموزش و پرورش: ChatGPT می تواند به ارائه توضیحات در مورد موضوعات پیچیده تر کمک کند و به عنوان یک معلم مجازی خدمت نماید. همچنین کاربران می توانند راهنماها و هرگونه توضیح لازم در مورد پاسخ ها را درخواست کنند.
  • زمان پاسخگویی بهتر: ChatGPT با ارائه پاسخ‌های فوری، تجربه کاربری بهتری را برای کاربرانی که به دنبال کمک هستند فراهم می‌کند.
  • دسترسی همیشگی: مدل‌های هوش مصنوعی به‌صورت ۲۴/۷ برای ارائه پشتیبانی و کمک، در دسترس هستند.
  • پشتیبانی از چندین زبان: ChatGPT می‌تواند به زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کند و ترجمه‌های دقیق و روانی را برای کسب‌وکارهای دارای مخاطبان جهانی ارائه دهد.
  • شخصی سازی: چت بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند با یادگیری از تعاملات قبلی با کاربران، پاسخ‌های خود را مطابق با ترجیحات و رفتارهای آنها تنظیم کنند.
  • مقیاس پذیری: ChatGPT می تواند کاربران بسیاری را به طور همزمان مدیریت نماید که برای برنامه هایی با تعامل بالا، مفید می باشد.
  • درک زبان طبیعی: ChatGPT می‌تواند متنی مشابه محاوره انسان را درک و ایجاد کند که آن را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله تولید محتوا، پاسخگویی به سوالات، مشارکت در مکالمه و ارائه توضیحات، مفید می‌سازد.
  • دسترسی دیجیتال: ChatGPT و سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند با ارائه تعاملات ساده و قابل دسترس، به افراد دارای معلولیت کمک کنند.

محدودیت های ChatGPT چیست؟

با وجود پیشرفت‌های چشمگیر، ChatGPT هنوز محدودیت‌هایی دارد. کاربران گاهی اوقات مجبور می‌شوند سوالات خود را چندین بار بازنویسی کنند تا ChatGPT منظور آنها را درک کند. محدودیت بزرگ‌تر، کیفیت پایین پاسخ‌هایی است که ارائه می‌دهد. گاهی اوقات این پاسخ‌ها قابل قبول به نظر می‌رسند اما معنای کاربردی ندارند یا بیش از حد توضیح می دهند.

ChatGPT محدودیت‌هایی در تولید پاسخ‌های دقیق و مفید دارد. یکی از این محدودیت‌ها، عدم توانایی درک کامل پیچیدگی زبان انسان می باشد. ChatGPT برای تولید کلمات بر اساس ورودی، آموزش داده شده است اما نمی‌تواند معنای کلمات را به طور کامل درک کند. به همین دلیل، پاسخ‌های آن ممکن است سطحی و فاقد معنای واقعی باشند. 

به جای درخواست توضیح در مورد سوالات مبهم، این مدل فقط معنی سوال شما را حدس می‌زند. این امر می‌تواند منجر به پاسخ‌های اشتباه شود. به همین دلیل، سایت StackOverflow درج و انتشار پاسخ های ایجاد شده توسط چت بات های هوش مصنوعی را ممنوع اعلام کرده است. البته این سیاست کاری را به عنوان قانون موقت اعلام نموده و احتمال دارد در آینده  آن را آزاد نماید. 

گردانندگان StackOverflow به دلیل دو مشکل اصلی، پاسخ‌های ChatGPT را ممنوع کردند. اولا، پاسخ‌های ChatGPT اغلب نادرست هستند. منتقدان استدلال می‌کنند که این ابزارها فقط در قرار دادن کلمات با نظمی که منطقی به نظر می رسد، بسیار خوب می باشند اما نمی‌توانند معنی آن را درک کنند. دوما، داده‌های ChatGPT محدود تا سال 2021 می باشند، بنابراین شامل رویدادها یا اخباری که از آن زمان به بعد رخ داده، نمی شوند. علاوه بر این، ChatGPT منابعی برای پاسخ‌های خود ارائه نمی‌دهد.

این دو مشکل از طریق ادغام ChatGPT با Bing برطرف شد. پلاگین Bing، برای ChatGPT امکان دسترسی به اینترنت و ارائه منابع را فراهم می کند. این ویژگی به ChatGPT کمک خواهد کرد تا پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهد و از رویدادها و اخبار آگاه باشد.

محدودیت بعدی، استفاده از زبانی غیرطبیعی توسط ChatGPT است. از آنجایی که ChatGPT کلمه بعدی را پیش‌بینی می‌کند، ممکن است کلماتی مانند «the» و «and» را بیش از حد استفاده نماید. این امر می‌تواند باعث شود که پاسخ‌های آن شبیه به نوشته‌های ماشینی شده و غیرطبیعی به نظر برسند. با توجه به این محدودیت‌ها، ضروری است که پاسخ‌های ChatGPT توسط انسان‌ها بررسی و ویرایش شوند تا دقیق و مفید باشند.

ChatGPT متون را خلاصه می کند اما به منابع اشاره نمی نماید. ChatGPT تجزیه و تحلیل یا بینشی در مورد هیچ داده یا آماری ارائه نمی دهد. ممکن است آماری ارائه دهد، اما هیچ توضیح واقعی در مورد معنای این آمار یا نحوه ارتباط آنها با موضوع ارائه نمی دهد.

این چت بات نمی تواند طعنه و کنایه را درک نماید و این احتمال وجود دارد که روی قسمت اشتباه یک سوال تمرکز کند و نتواند پاسخ دقیقی به بخش اصلی سوال ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر از ChatGPT بپرسید، "آیا اسب بر اساس اندازه اش حیوان خانگی خوبی است؟" ممکن است به این نتیجه برسد که اسب ها حیوانات خانگی خوبی هستند زیرا اندازه بزرگی دارند و می توانند به عنوان وسیله نقلیه استفاده شوند. احتمالا ChatGPT  به این نکته توجه نکند که اسب ها نیازهای خاصی دارند که نگهداری از آنها را در یک خانه دشوار می کند.

دلیل پاسخ های اشتباه ChatGPT چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از محدودیت‌ها و مشکلات استفاده از ChatGPT، پاسخ‌های نادرست یا گمراه‌کننده است. ارائه پاسخ اشتباه می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله حجم داده‌های آموزشی، محدودیت‌های محاسباتی و پیچیدگی مدل باشد. برای کاهش این محدودیت‌ها، OpenAI توصیه می‌کند که کاربران در مورد آنچه ChatGPT به آنها می‌گوید بازخورد ارائه دهند. این بازخورد می‌تواند به بهبود مدل کمک نماید و پاسخ‌های دقیق‌تری را تولید کند.

آیا ChatGPT می تواند از پاسخ دادن به درخواست ها امتناع کند؟

سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، توانایی شناسایی درخواست‌های نامناسب را دارند. این سیستم‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی الگوهای رفتاری نامناسب استفاده می‌کنند. برخی از نمونه‌های درخواست‌های نامناسب عبارتند از:

  • سوالاتی که حقوق افراد را نقض می‌کنند، مانند سوالاتی در مورد نژاد، مذهب یا جنسیت
  • سوالات توهین‌آمیز، تبعیض‌آمیز یا مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی

برای تشخیص این نوع درخواست‌ها، سیستم‌های هوش مصنوعی به دنبال الگوهای خاصی در متن ارسالی هستند. این الگوها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • استفاده از کلمات یا عبارات خاص، مانند کلمات توهین‌آمیز یا تبعیض‌آمیز
  • ساختار جمله خاص، مانند ساختاری که برای پرسیدن سوالات شخصی یا خصوصی استفاده می‌شود.
  • محتوای متن، مانند محتوایی که شامل اطلاعات شخصی یا خصوصی است.

اگر سیستم هوش مصنوعی تشخیص دهد که درخواستی نامناسب می باشد، آن را رد می‌کند.

نگرانی برخی افراد در مورد ChatGPT چیست؟

انسان ها نگران جایگزینی یا تحلیل رفتن هوش انسانی، توسط چت بات های هوش مصنوعی هستند. این نگرانی ها از آنجایی نشات می گیرد که چت بات ها سرعت پیشرفت بالایی دارند و توانایی های آنها در تولید متن، ترجمه زبان ها و پاسخگویی، به طور فزاینده ای شبیه انسان می شود.

نگرانی ها در مورد ChatGPT چیست

تصویر(5)

ChatGPT به اینترنت متصل نیست و بنابراین نمی تواند اطلاعات را به طور مستقل تایید کند. این امر می تواند منجر به انتشار اطلاعات غلط یا گمراه کننده شود.

ChatGPT نیز این نگرانی را تایید می کند. ChatGPT اعلام کرده است که پاسخ های آن به عنوان واقعیت در نظر گرفته نشوند و کاربران را تشویق می کند تا اطلاعات دریافتی را راستی آزمایی نمایند. برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست توسط این چت بات، کاربران باید پاسخ هایی که از آن دریافت می کنند را ابتدا بررسی و اعتبارسنجی نمایند.

ابزار بررسی ChatGPT چیست؟

با توجه به ظرفیت عظیم ChatGPT جهت انجام تقلب از سوی دانش آموزان، نیاز به یک ابزار بررسی متن تولید شده توسط ChatGPT، بیشتر احساس می شود. OpenAI ابزاری برای بررسی متن نوشته شده با هوش مصنوعی منتشر کرد که با شکست مواجه شد. این ابزار تنها 26 درصد از متن‌های نوشته شده با هوش مصنوعی را به درستی شناسایی کرد و در 9 درصد مواقع، متن تولید شده از سوی انسان را به اشتباه انتخاب می کرد. OpenAI معتقد است که توسعه تکنیک‌های موثرتر برای شناسایی متن نوشته شده با هوش مصنوعی ضروری می باشد.

ابزارهای بررسی هوش مصنوعی دیگری از جمله GPT-2 Output Detector، Writer AI Content و Content at Scale's AI Content نیز در بازار وجود دارند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داد که این ابزارها در بررسی و تشخیص هوش مصنوعی بسیار ضعیف عمل می کنند. در واقع هر سه ابزار نتایج نادرستی ارائه می دهند و به اشتباه متن نوشته شده توسط انسان را به عنوان متن نوشته شده توسط هوش مصنوعی شناسایی می کنند.

دلیل خوب یا بد بودن ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک چت بات پیشرفته می باشد که می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. به عنوان مثال، می‌تواند در نوشتن ایمیل، پیمایش در وب برای یافتن اطلاعات و حتی انجام کارهای خلاقانه مانند نوشتن داستان کمک کند. با این حال، قبل از اینکه بتوانید به طور کامل آن را استفاده کنید، باید برخی مسائل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، باید مطمئن شوید که از آن برای انتشار اطلاعات نادرست یا انجام کارهای مضر استفاده نمی شود. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، به آموزش و تنظیمات زیادی نیاز دارند تا به بهترین شکل کار کنند.

دلیل خوب یا بد بودن ChatGPT چیست

تصویر(6)

آیا هوش مصنوعی به زودی جهان را در اختیار می گیرد؟ این یک سوال مهم است که بسیاری از کارشناسان در مورد آن بحث می کنند. برخی معتقد هستند که هوش مصنوعی خیلی زود به سطح هوش انسان خواهد رسید و می تواند خطرات جدی برای بشریت ایجاد کند. عده ای دیگر اعتقاد دارند که هوش مصنوعی همیشه تحت کنترل انسان خواهد بود و می توان خطرات آن را مدیریت کرد.

ایگور آلتمن، مدیر ارشد OpenAI، یکی از افرادی است که اعتقاد دارد هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت می باشد. ایگور در توییتی نوشت که باور دارد هوش مصنوعی واقعی در دهه آینده می تواند به واقعیت تبدیل شود. همچنین هشدار داد که این پیشرفت می تواند خطرناک باشد، به ویژه اگر برای اهداف مخرب استفاده گردد.

آیا مکالمات شما با ChatGPT برای آموزش استفاده خواهد شد؟

مکالمات شما در ChatGPT توسط OpenAI قابل مشاهده خواهند بود و برای آموزش ChatGPT استفاده می شوند. اگر عضو ChatGPT Plus باشید، می‌توانید مکالمات خود را خصوصی کنید. علاوه بر این، درخواست‌هایی که هنگام استفاده از ChatGPT وارد می‌کنید نیز به‌طور دائم در حساب شما ذخیره می‌شوند. اگر تاریخچه چت خود را خاموش کنید، OpenAI تمام مکالمات را به مدت 30 روز قبل از حذف دائمی آنها، برای نظارت بر سوء استفاده، نگهداری می‌کند.

GPT-4 چیست؟
GPT-4 جدیدترین نسخه سیستم مدل زبان OpenAI است که قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به GPT-3.5 دارد. این مدل می‌تواند هم متن و هم عکس را به عنوان ورودی بپذیرد و متن را خروجی دهد. GPT-4 هنوز در حال توسعه است اما برخی از قابلیت‌های آن در دسترس عموم قرار دارند. کاربران می‌توانند با عضویت در ChatGPT Plus با 20 دلار در ماه یا با استفاده از چت بات Bing، به این قابلیت ها دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت در همان روزی که GPT-4 توسط OpenAI رونمایی شد، اعلام کرد که چت بات Bing از زمان راه اندازی روی GPT-4 اجرا شده است. این چت بات رایگان بوده و برای همه در دسترس می باشد.

دستورالعمل های اختصاصی ChatGPT چیست؟

OpenAI اخیراً ویژگی جدیدی به ChatGPT اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تجربه چت خود را با دستورات خاص، شخصی‌سازی کنند. این دستورات به ChatGPT کمک می‌کنند تا موضوع هر مکالمه را درک کند و پاسخ‌هایی ارائه دهد که با ترجیحات کاربر مطابقت داشته باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید ChatGPT همواره از زبان رسمی یا ادبی استفاده کند، می‌توانید دستورات خود را برای منعکس کردن این موضوع تغییر دهید. اگر می‌خواهید ChatGPT همیشه به گونه‌ای پاسخ دهد که گویی با یک کودک صحبت می‌کند، می‌توانید تنظیمات اختصاصی خود را تغییر دهید.

برای تغییر دستورات سفارشی خود، به حساب ChatGPT خود وارد شده و روی "تنظیمات" کلیک کنید. سپس، روی "دستورالعمل‌های سفارشی" کلیک کرده و دستورات جدید خود را وارد نمایید.

آیا جایگزین هایی برای ChatGPT وجود دارد؟

جایگزین ChatGPT چیست

تصویر(7)

ChatGPT یک  چت بات محبوب می باشد اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای شما مناسب تر باشند. ChatGPT معایبی نیز دارد، از جمله:

  • گاهی اوقات به دلیل کمبود ظرفیت، در دسترس نیست.
  • ممکن است اطلاعات قدیمی یا نادرست ارائه دهد.

گزینه های جایگزین ChatGPT عبارتند از:

  • Bing Chat: یک چت بات از مایکروسافت که بر اساس ChatGPT ساخته شده است.
  • YouChat: یک چت بات که روی هوش مصنوعی طبیعی تمرکز دارد.
  • Jasper: یک چت بات که می تواند متن، کد و انواع دیگری از محتوای خلاقانه ایجاد کند.
  • Chatsonic: یک چت بات که می تواند برای اهداف تجاری استفاده شود.
  • Google Bard: یک چت بات مشابه ChatGPT می باشد که توسط Google ایجاد شده است. با این حال، Google Bard اطلاعات خود را از طریق جستجوی Google بروز نگه می دارد، بنابراین همیشه اطلاعات دقیق و جدید ارائه می دهد.

جایگزین های کدنویسی ChatGPT شامل موارد زیر هستند:

  • AlphaCode
  • Amazon CodeWhisperer
  • CodeStarter
  • CodeWP
  • Cody
  • Enzyme
  • Ghostwriter
  • GitHub Copilot.
  • Mutable.ai
  • OpenAI Codex
  • Seek
  • Tabnine

آیا ChatGPT برای قبولی در آزمون های بنچمارک به اندازه کافی هوشمند است؟

ChatGPT می تواند در آزمون های استاندارد نمره قبولی کسب کند. یک استاد در دانشکده بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا، از ChatGPT برای شرکت در آزمون MBA استفاده کرد و ChatGPT بین B- و B امتیاز گرفت. پروفسور Christian Terwiesch، تحت تأثیر مدیریت عملیات، تجزیه و تحلیل فرآیند و توضیحات آن قرار گرفت.

OpenAI نیز توانایی ChatGPT را برای قبولی در آزمون های استاندارد آزمایش کرد. اگرچه ChatGPT می توانست بسیاری از این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارد اما نمرات آن معمولا پایین تر بود. با این حال، در صورت استفاده از GPT-4، می توان امتیاز بسیار بیشتری کسب کرد.

آیا ChatGPT می تواند به یافت شغل کمک کند؟

ChatGPT یک منبع عالی برای جستجوی شغل است که می تواند خسته کننده و دشوار باشد. ChatGPT به شما کمک می کند تا بخشی از این خستگی و فشار را کاهش دهید. ChatGPT می تواند رزومه نیز ایجاد کند.

موارد استفاده از افزونه ها در ChatGPT چیست؟

افزونه‌ها به ChatGPT اجازه می‌دهند به برنامه‌های دیگر متصل شود و اطلاعات بروز را از وب دریافت کند. این امر به ChatGPT امکان می‌دهد کارهای بیشتری مانند برنامه‌ریزی سفر یا یافتن رستوران را انجام دهد. در حال حاضر بیش از 70 افزونه جانبی برای ChatGPT وجود دارند اما تنها مشترکین ChatGPT Plus می‌توانند از آنها استفاده کنند.

آیا ChatGPT در شبکه های اجتماعی نیز استفاده خواهد شد؟

اولین حضور ChatGPT در فضای شبکه های اجتماعی، همکاری آن با Snapchat است. Snapchat از ادغام با ChatGPT رونمایی کرد که به مشترکین +Snapchat اجازه می‌دهد تا با ربات چت کنند. این ویژگی که "My AI" نام دارد، به کاربران امکان می‌دهد تا با ChatGPT در مورد موضوعات مختلف از جمله اخبار، سرگرمی، و فرهنگ، صحبت نمایند. با این حال، ChatGPT از ارائه پاسخ‌هایی در مورد موضوعات حساس مانند سیاست، خشونت، فحاشی و مقاله‌نویسی دانشگاهی، خودداری می‌کند.

دلایل استفاده از ChatGPT چیست

تصویر(8)

TikTok نیز در حال آزمایش یک چت بات هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد درباره ویدیوهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نقش شرکت مایکروسافت در ChatGPT چیست؟

مایکروسافت و OpenAI، از سال ۲۰۱۹ در زمینه توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری می‌کنند. مایکروسافت در ابتدا ۱ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و سپس در سال‌های بعد ۲ میلیارد دلار دیگر به این سرمایه‌گذاری افزود. در ژانویه ۲۰۲۳، مایکروسافت همکاری خود را با OpenAI از طریق سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری، تمدید کرد.

مایکروسافت از مشارکت با OpenAI برای بهبود موتور جستجوی Bing و مرورگر خود استفاده کرده است. این شرکت موتور جستجوی جدید Bing را معرفی کرد که از نسل بعدی هوش مصنوعی یعنی GPT-4، استفاده می‌کند. این موتور جستجو به طور خاص برای جستجو طراحی شده است و به Bing کمک کرده تا تعداد کاربران فعال روزانه خود را به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برساند.

در آخرین توسعه این همکاری، مایکروسافت اعلام کرد که Bing به موتور جستجوی پیش فرض ChatGPT تبدیل خواهد شد. این ادغام به ChatGPT دسترسی وب و توانایی ارائه منابع را می‌دهد. Bing Chat از پیشرفته ترین LLM مربوط به OpenAI یعنی GPT-4 استفاده می کند و در نتیجه کارآمدتر و توانمندتر از نسخه استاندارد و رایگان ChatGPT است.

جمع بندی

در سپتامبر 2023، OpenAI بروزرسانی‌های جدیدی را برای ChatGPT منتشر کرد که به آن توانایی صحبت کردن، تشخیص تصاویر و تعامل صوتی را می‌دهد.

پس از این بروزرسانی، کاربران می‌توانند با ChatGPT مانند یک انسان صحبت کنند. این قابلیت به آنها امکان می‌دهد تا با ChatGPT در مورد موضوعات مختلف ارتباط برقرار نمایند. ChatGPT اکنون می‌تواند تصاویر را تشخیص دهد که به کاربران امکان خواهد داد تا از ChatGPT برای پرسیدن سوال در مورد عکس‌ها استفاده کنند. مانند سوال در مورد مکان تصویر یا آنچه که در آن دیده می‌شود.

همچنین کاربران می‌توانند با ChatGPT مانند یک دستیار صوتی تعامل داشته باشند و از آن برای مواردی مانند دریافت دستور غذایی، اطلاعات مکان‌ها یا رویدادها یا برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنند.

OpenAI فروشگاه GPT را نیز معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد ربات‌های اختصاصی خود را به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند. این فروشگاه به کاربران امکان می‌دهد تا ربات‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از آنها برای انجام کارهای مختلف مانند تولید محتوا، پاسخگویی به سوالات و ارائه پشتیبانی استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *