نحوه ترجمه همزمان با Google Translate
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه استفاده از ترجمه همزمان Google Translate

اگر با یک زبان خاص آشنایی ندارید، تلفن همراه می تواند به شما کمک نماید. به احتمال زیاد ده ها برنامه در تلفن همراه خود دارید و قطعا با تمامی امکانات آنها آشنا نیستید یا با آنها کار نکرده اید. برای مثال، ویژگی ترجمه همزمان صوتی که می توانید از طریق برنامه Google Translate در اندروید یا iOS استفاده نمایید.

اگر با فردی به زبانی چت می کنید که روی آن مسلط نیستید (یا حتی اصول اولیه آن را درک نمی کنید)، دیگر لازم نیست عبارات متنی را تایپ و منتظر ترجمه باشید. قابلیت ترجمه همزمان به این معنی است که می توانید تلفن خود را بین دو نفر در حین صحبت نگه داشته و در صورت نیاز، گفتار را به صورت همزمان ترجمه کنید.

تمامی این موارد متکی به فناوری AI هوشمندانه ای می باشند که گوگل سال ها در حال توسعه آن بوده است. در حالی که کاملاً بدون خطا نیست اما می تواند به شما کمک کند تا صحبت های خود را به زبان های متداول در جهان تبدیل کرده و به فرد موردنظر منتقل نمایید. ضمن اینکه متوجه صحبت های فرد مقابل نیز خواهید شد. از این ویژگی می توانید در سفرهای خارجی، ایستگاه های مترو، فرودگاه، کمک به یک فرد خارجی و… استفاده نمایید.

ترجمه همزمان صوتی توسط Google Translate

تصویر(1)

ترجمه همزمان چگونه کار می کند؟

اگر برنامه Google Translate در گوشی شما نصب شده است، تقریباً تمامی موارد موردنیاز را در اختیار دارید. برای استفاده از این ویژگی نیاز است به اینترنت دسترسی داشته باشید و مقداری از داده های شما را مصرف می کند. این نکته به ویژه اگر در خارج از کشور هستید و ممکن است هزینه بیشتری برای داده های تلفن همراه خود بپردازید، مهم می باشد.

گوگل این قابلیت ترجمه همزمان را "Transcribe" می نامد و در حال حاضر هشت زبان را پشتیبانی می کند که شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی است.

نحوه عملکرد ترجمه همزمان Google Translate

تصویر(2)

هنگام باز کردن برنامه Google Translate، یک دکمه "Conversation" در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد. اگر این دکمه خاکستری شده و غیرقابل دسترس است، به این دلیل می باشد که از زبان ورودی فعلی پشتیبانی نمی کند. روی کادر سمت چپ (بالای "Conversation") ضربه بزنید و زبان موردنظر را انتخاب نمایید (زبانی که قرار است به آن صحبت نمایید)، سپس روی کادر سمت راست ضربه بزنید تا زبانی که قرار است صوت شما به آن ترجمه شود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تشخیص زبان خودکار برای این ویژگی پشتیبانی نمی شود.

با انتخاب زبان خود، روی دکمه "Conversation" ضربه بزنید و آماده شروع صحبت شوید. سه دکمه در پایین صفحه وجود دارد. شما می توانید به صورت دستی زبان موردنظر را براساس زبان فرد مقابل انتخاب کنید. اگر می خواهید برنامه به طور خودکار زبان ها را تشخیص دهد، روی دکمه "Auto" ضربه بزنید. 

ترجمه همزمان به زبان موردنظر

تصویر(3)

قابلیت های ترجمه همزمان و ابزارهای اضافی

هنگام صحبت، متوجه خواهید شد که یک کپی از متنی که می گویید نیز در صفحه نمایش نشان داده می شود. این یک روش مفید برای تایید صحبتی است که قصد دارید به فرد مقابل منتقل نمایید. می توانید با ضربه زدن روی متن و ویرایش آن، تغییراتی در عبارت ورودی ایجاد کنید.

خروجی گفتاری از برنامه Google Translate نیز روی صفحه نشان داده می شود. شما نمی توانید صدا را ویرایش کنید اما می توانید روی نماد بلندگوی کنار آن ضربه بزنید تا دوباره خوانده شود. اگر نیاز دارید تا متن را در جای دیگری کپی کنید، می توانید از گزینه های انتخاب متن در Android یا iOS استفاده نمایید.

ترجمه همزمان زبان ها در گوگل ترنسلیت

تصویر(4)

جمع بندی: قابلیت های دیگر ترجمه همزمان گوگل ترنسلیت

در ترجمه همزمان گوگل ترنسلیت، قابلیت خاصی وجود ندارد. با این حال، می توانید روی نماد دست (سمت راست بالای صفحه) ضربه بزنید تا اطلاعات موردنیاز برای شما نمایش داده شود. این اطلاعات نحوه عملکرد و ویژگی ترجمه همزمان را توضیح می دهد. می توانید آن را به شخص مقابل نشان دهید تا او نیز نحوه عملکرد ابزار ترجمه را درک کند.

برای دسترسی به سایر قابلیت های ترجمه گوگل ترنسلیت، به صفحه اصلی برنامه برگردید. روی تصویر پروفایل حساب Google خود (سمت راست بالای صفحه) ضربه بزنید و سپس گزینه "Settings" را انتخاب کنید. سپس می‌توانید لهجه صدا و سرعت پاسخ صوتی را تغییر داده و سابقه Google Translate خود را نیز پاک نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *