مزایای Google News برای سایت ها
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

Google News فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمد بیشتر

در عصر دیجیتال امروز، حضور آنلاین موثر برای هر کسب و کاری بسیار حیاتی است. گوگل در بازار موتورهای جستجو به رهبری خود ادامه می‌دهد و صاحبان وب سایت‌ها همچنان به دنبال راهکارهای نوآورانه‌ای هستند تا ترافیک را از گوگل به سمت سایت خود هدایت کنند. حضور در Google News می‌تواند به طرز قابل توجهی رونق و اعتبار سایت ها را افزایش دهد. با پیروی از دستورالعمل‌ها، بهترین روش‌ها و نکات موجود در این مقاله، می‌توانید شانس خود را برای نمایش سایت در گوگل نیوز، بیشتر کنید.

Google News یک پلتفرم خبری است

تصویر(1)

Google News چیست؟

Google News یک پلتفرم خبری ویژه است که توسط گوگل اداره می‌شود و اساسا برای ارائه اخبار به کاربران طراحی شده است. از منظر بهینه‌سازی برای موتور جستجو (SEO)، درک Google News برای صاحبان وب سایت‌‌ها، بسیار حیاتی می باشد.

گوگل نیوز، خود را با تمرکز بر مقالات خبری از نتایج جستجوی استاندارد متمایز می‌کند و به کاربران اطلاعات بروز را از منابع مختلف ارائه می‌دهد. هنگامی که یک کاربر عبارات مربوط به خبر را جستجو می‌کند، Google News ممکن است به‌عنوان بخشی جداگانه در نتایج جستجو ظاهر شود. این بخش محتوایی را ارائه می‌دهد که به عنوان مهم‌ترین و جدیدترین مطلب شناخته می‌شود و برای ناشران، بخشی ایده آل جهت انتشار خبرها خواهد بود.

اگر در Google News ایندکس شوید چه کمکی به سایت شما خواهد کرد؟

با توجه به مزایای فراوانی که روی بازدید آنلاین، افزایش اعتبار و بالا بردن تعامل کاربر دارد، وب‌سایت‌ها به دنبال متمایز شدن در Google News هستند.

  • افزایش دیده شدن: Google News کاربران زیادی دارد و محتوای مهم آن اغلب در بخش "Top Stories" نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود. این جایگاه ویژه باعث افزایش بازدید وب سایت و مخاطبان آن می‌گردد.
  • افزایش اعتبار: ایندکس شدن در گوگل نیوز به محتوای وب سایت اعتبار می بخشد. کاربران تمایل دارند به اطلاعات منابعی که در Google News معرفی شده اند اعتماد کنند و این امر به افزایش اعتبار وب سایت کمک می کند.
  • ترافیک بیشتر: وب‌سایت‌هایی که به Google News راه پیدا می‌کنند، ناگهان با سیل عظیمی از بازدیدکنندگان روبرو می‌شوند. این افزایش ترافیک، فرصتی طلایی برای کسب و کارها است تا به طرز چشمگیری درآمد تبلیغاتی، تعداد مشترکین یا فروش خود را بیشتر کنند.
  • بهبود سئو: حضور در Google News می‌تواند معجزه ای برای سئوی وب سایت شما باشد. ترافیک ناگهانی، سیل عظیمی از بک لینک ها و تعامل بی نظیر کاربران، رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا داده و بازدید ارگانیک آن را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • بروزرسانی لحظه ای: Google News به محتوای بروز اهمیت می دهد. برای وب‌سایت‌هایی که اخبار داغ، رویدادها یا موضوعاتی را با بروزرسانی‌های پی در پی پوشش می‌دهند، گوگل نیوز پلتفرمی ایده‌آل است.
  • دسترسی جهانی: Google News به مخاطبان جهانی نمایش داده می شود. وب‌سایت‌های موجود در گوگل نیوز می‌توانند به مخاطبانی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند و حضور و نفوذ بین‌المللی آنها را گسترش دهند.
  • فرصت کسب درآمد: ترافیک بالا معمولا به معنای فرصت‌های بیشتر برای کسب درآمد است. وب‌سایت‌هایی که در Google News نمایش داده می‌شوند، می‌توانند از افزایش درآمد تبلیغات، بازاریابی و سایر جریان‌های درآمدزا، بهره مند گردند.
  • اعتماد مخاطب: Google News محتوای معتبر را به نمایش می گذارد و با اعلام اینکه وب‌سایت منبع اطلاعاتی معتبری است، اعتمادسازی می‌کند. این اعتماد می‌تواند منجر به جذب مخاطبان دائمی و وفادار شود.

جلب اعتماد مخاطب با قرار گرفتن در Google News

تصویر(2)

ثبت در Google News به دلیل پتانسیل افزایش بازدید، کسب اعتبار، بالا رفتن ترافیک ورودی و فرصت‌های کسب درآمد برای وب‌سایت‌ها، بسیار مطلوب است. ثبت در Google News، نه تنها درب ها را به روی مخاطبان بیشتری باز می کند بلکه جایگاه وب سایت را به عنوان منبع معتبر اخبار و اطلاعات، تقویت می نماید.

چگونه باید سایت خود را در Google News ایندکس نمایید؟

اولین قدم برای حضور در Google News، ارسال اطلاعات وب‌سایت شما به Google است. با این کار، Google به سرعت می‌تواند وب‌سایت شما را پیدا کند و آن را در گوگل نیوز نمایش دهد. دو ابزار مجزا برای ارسال وب‌سایت شما به Google News وجود دارد: 

  • Google News Publisher 
  • Google News Producer

اگرچه مقالات شما در صورت داشتن شرایط ویژه و ارائه اطلاعات خاص می‌توانند به طور خودکار در Google News نمایش داده شوند اما می‌توانید با ارسال نقشه سایت XML از طریق کنسول جستجوی Google درک ساختار سایت خود را برای خزندگان وب، بهبود دهید. 

Google News Publisher

برای درخواست درج وب سایت خود در گوگل نیوز، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد Google News Publisher Center شوید.
  • مالکیت وب سایت خود را در کنسول جستجوی Google تایید کنید.
  • درخواست خود را ارسال نمایید.
  • جزئیات سایت را ارائه دهید و URL های بخش اخبار خود را بروز کنید.
  • روی "Submit" کلیک نمایید.

تیم Google درخواست را ظرف چند هفته بررسی می‌کند و پاسخ را به حساب کاربری شما در Google News Publisher می‌فرستد. وب‌سایت شما با توجه به کیفیت محتوای آن، ممکن است پذیرفته یا رد شود. اگر وب‌سایت مورد قبول واقع نگردد، می‌توانید با انجام تغییرات لازم و برآورده کردن شرایط Google News، دوباره درخواست خود را ارسال کنید.

Google News Producer

با Google News Producer، ناشران می‌توانند نحوه نمایش اخبار خود را در تبلت‌ها و موبایل ها کنترل کنند. اگرچه می‌توانید وب‌سایت خود را با استفاده از Google News Publisher به گوگل نیوز پیشنهاد دهید اما Google News Producer ابزاری بسیار ارزشمند برای انتشار مقالات و کسب درآمد از محتوا است.

توجه داشته باشید که پس از افزودن مطالب خود از طریق Google News Producer، هیچ تضمینی برای نمایش آنها در گوگل نیوز وجود ندارد. انتشار مقالات شما در Google News به کیفیت محتوا و ارزش آن برای کاربران بستگی دارد. برای افزایش شانس نمایش مقالات خود در گوگل نیوز، باید از راهنماها و بهترین روش‌های مناسب Google News پیروی کنید.

افزایش صلاحیت (Eligibility) سایت شما برای درج در Google News

در ادامه، راهنمای کاملی ارائه شده است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را در گوگل نیوز ایندکس نمایید. این دستورالعمل‌ها برای کمک به ناشران طراحی شده‌اند تا وب‌سایت‌هایشان را با الزامات سخت‌گیرانه Google مطابقت دهند. اگر از این توصیه‌ها پیروی کنید، شانس بسیار بیشتری برای ایندکس شدن وب‌سایت خود در Google News خواهید داشت.

  • محتوای با کیفیت بالا، پادشاه است: Google News، مانند موتور جستجوی اصلی خود، به محتوای ناب و ارزشمند اهمیت می‌دهد. برای اینکه وب‌سایت خود را در لیست این پلتفرم قرار دهید، باید به طور مداوم مقالات جذاب، مفید و مبتنی بر تحقیق خلق کنید. برای شرکتی که خدمات توسعه سفارشی وردپرس را ارائه می دهد، این ویژگی می تواند شامل آخرین اخبار و دغدغه‌های دنیای وردپرس، ترفندها و نکات کاربردی برای توسعه وب و تجربه‌های واقعی و مطالعات موردی که تخصص شما را به نمایش می‌گذارند، باشد. از طریق تولید محتوای باکیفیت و مربوط به مخاطبان خود، می‌توانید شانس خود را برای نمایش در Google News به طور قابل توجهی افزایش دهید.
  • دستورالعمل‌های محتوای Google را دنبال کنید: برای اطمینان از همسویی وب سایت شما با دستورالعمل های Google News، رعایت معیارهای خاص محتوا، بسیار مهم است. محتوای خود را دقیق، بروز، مرتبط، خلاقانه و عاری از سرقت ادبی و طعمه‌های کلیکی بنویسید. خوانایی و جذابیت را چاشنی کارتان کنید و از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده نمایید.
  • وب سایت‌ خود را بهینه نمایید: بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) یکی از جنبه های اساسی ایندکس شدن وب سایت شما در Google News می باشد. برای یک شرکت توسعه دهنده وردپرس، بهینه سازی وب سایت شامل اطمینان از بارگذاری سریع، سازگاری با موبایل و ارائه یک تجربه کاربری روان است. 
  • برنامه زمانی انتشار منسجم: انتشار منظم محتوا ضروری است. یک برنامه منظم انتشار مطلب، نه تنها مخاطبان شما را به تعامل بیشتر وا می دارد بلکه به گوگل نشان می دهد که وب سایت تان فعال بوده و به طور مداوم محتوای تازه ارائه می کند. 
  • بهبود سرعت بارگذاری وب سایت: جهت جلب رضایت کاربر و بهبود سئو، سرعت لود سایت بسیار مهم است. گوگل برای وب سایت هایی که به سرعت بارگذاری می شوند، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه، ارزش بیشتری قائل می باشد. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای شناسایی و رفع مشکلات عملکرد استفاده کنید.

در Google Publisher Center سایت را ثبت نمایید

استفاده از Google Publisher Center گامی مهم برای حضور در مسیر گوگل نیوز است. با ثبت وب سایت خود در این پلتفرم، مزایای قابل‌توجهی به دست می‌آورید. اولین مزیت، کنترل کامل محتوای شما می باشد. می‌توانید نحوه نمایش و انتشار محتوای خود در Google News را مدیریت کنید. این کنترل برای مدیریت مقالات، تصاویر و سایر مطالب ضروری بوده و هویت برند و محتوای شما را نشان می‌دهد.

ثبت وب سایت در Google News

تصویر(3)

علاوه بر این، Google Publisher Center ابزارهایی برای رصد دقیق عملکرد محتوایتان ارائه می‌دهد. می‌توانید به شاخص‌های مهمی مانند نرخ کلیک، تعداد بازدید و تعامل کاربران دسترسی داشته باشید. بررسی این داده‌ها برای فهم علایق مخاطبان و بهبود محتوایتان ضروری است و به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوایتان را برای دستیابی به بهترین نتایج تنظیم کنید.

برای افزایش شانس حضور در Google News، تنظیمات دقیق ضروری است. اطمینان حاصل کنید که نام تجاری، metadata و محتوای وب سایت شما با معیارهای گوگل نیوز مطابقت دارد. این موضوع نه تنها احتمال متمایز شدن محتوا را افزایش می دهد بلکه یک تصویر ثابت و معتبر برای وب سایت شما در اکوسیستم Google News ایجاد می کند.

تعامل موثر با کاربران موبایل

در چشم انداز دیجیتال امروزی که به سرعت نیز در حال تحول می باشد، سازگاری با موبایل غیر قابل انکار بوده و اخبار گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربران زیادی از طریق برنامه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه به Google News دسترسی پیدا می‌کنند و اطمینان از سازگاری محتوای شما با تلفن همراه، ضروری است. برای جلب و حفظ توجه کاربران تلفن همراه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سرعت بارگذاری بهینه: زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید تا دسترسی سریع را فراهم نمایید. کاربران دستگاه های تلفن همراه صبر محدودی دارند.
  • طراحی کاربر محور: طراحی واکنشگرا ایجاد کنید که به طور یکپارچه با اندازه های مختلف صفحه سازگار شود و کاربر پسند بودن را در اولویت قرار دهد. اطمینان حاصل نمایید که ناوبری و خوانایی در صفحه نمایش های کوچکتر، تضمین شود.
  • سازگاری برنامه: اگر یک برنامه تلفن همراه اختصاصی دارید، مطمئن شوید که با Google News سازگار بوده و دسترسی آسان به محتوا را فراهم می نماید.
  • سئوی اصلی موبایل: استراتژی های سئوی موبایل را برای افزایش دیده شدن وب سایت خود در نتایج جستجو، اجرا کنید.

نظارت مستمر و استراتژی تطبیقی

فضای دیجیتال دائما در حال تغییر است و باعث ایجاد ضرورت های تطابق می‌شود. آنچه امروز مناسب است می تواند فردا کارآمد نباشد. برای حفظ حضور قوی در اخبار گوگل، نظارت و سازگاری مداوم بسیار مهم است. عملکرد محتوای خود را در گوگل نیوز با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و داده های موجود در Google Publisher Center به طور مداوم بررسی کنید.

به شاخص‌های تعامل، نظرات کاربران و عملکرد هر مقاله توجه زیادی نمایید. اگر محتوای خاصی به طور مداوم عملکرد خوبی دارد، به دنبال تولید محتوای بیشتر با فرمول مشابه باشید. برعکس، اگر تعامل کم مشاهده می‌کنید یا نظرات منفی دریافت می‌نمایید، آماده باشید تا استراتژی محتوای خود را به سرعت تغییر دهید.

سازگاری با Google News برای حضور مداوم در آن ضروری است. با انعطاف‌پذیر بودن و پاسخگویی به تغییرات و ترجیحات کاربر، می‌توانید حضور خود را در این پلتفرم خبری اثرگذار، تثبیت و حفظ کنید.

جمع بندی

قرار گرفتن در لیست Google News یک موفقیت بزرگ می باشد. جهت افزایش شانس حضور در این پلتفرم محبوب، تعهد و تلاش مستمر در تولید محتوای باکیفیت و مرتبط، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و کاربران موبایل و رعایت دقیق دستورالعمل‌های Google، ضروری خواهد بود.

اگرچه مسیر حضور در گوگل نیوز ممکن است به صبر و تلاش نیاز داشته باشد اما نتیجه نهایی از نظر افزایش بازدید و اعتبار، بی‌تردید ارزشمند است. همین امروز برای حضور در Google News تلاش کنید و شاهد رشد و پیشرفت حضور آنلاین خود باشید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *