روش های افزایش سابسکرایب یوتیوب
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

20 روش هوشمندانه برای افزایش سابسکرایب یوتیوب در سال 2024

اگر در حال حاضر کانال YouTube دارید، حتما به این فکر کرده اید که افزایش سابسکرایب یوتیوب چگونه باید انجام شود؟ با یک استراتژی هوشمند و مداوم، شما نیز می‌توانید با جذب تعداد زیادی مشترک به ستاره بزرگ بعدی در یوتیوب تبدیل شوید.

پیش از اینکه راهکارها معرفی شوند، بهتر است نگاهی به وضعیت یوتیوب داشته باشید. هم اکنون (سال 2024)، محتوای ویدیویی در عرصه بازاریابی محتوا پیشرو است. یوتیوب در حال حاضر برترین پلتفرم برای وبلاگ نویسی ویدیویی (vlog)، اشتراک گذاری و بازاریابی می باشد. این پلتفرم رایگان توسط گوگل ارائه شده و علاقه مندان بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. فیسبوک و توییتر به تازگی وارد عرصه بازاریابی ویدیویی شده اند اما هنوز به اندازه یوتیوب تاثیرگذار نیستند.

با بیش از یک میلیارد بازدیدکننده منحصر به فرد در ماه، یوتیوب مخاطبان عظیمی برای هر ویدیوی آپلود شده خواهد داشت. فرقی نمی کند که یک ویدیوی طنز یا نقد و بررسی کالاها باشد، یوتیوب پلتفرمی پیشرو برای انتشار ویدیو است. با ظهور موج جدیدی از ستاره ها، بدون شک یوتیوب برای هر فردی که به دنبال بازاریابی آنلاین و تبلیغات است، گزینه مناسبی خواهد بود. این پلتفرم برای وبلاگ‌نویسان پلتفرمی عالی است تا برای افزایش سابسکرایب یوتیوب از توانایی های خود استفاده کنند.

احتمال اینکه یک وبلاگ‌نویس بتواند از این غول رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد کرده و ترافیک زیادی جذب کند، بالا است. برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید به دنبال افزایش سابسکرایب یوتیوب باشید. اگر به فکر پیشرفت کانال یوتیوب خود هستید، در این مقاله 20 نکته هوشمندانه ارائه شده است که به شما در افزایش مشترکین یوتیوب کمک می کند.

1. واترمارک را به ویدیوی خود اضافه کنید

یکی از ترفندهای ساده و کاربردی که می‌توانید از همین امروز برای افزایش سابسکرایب یوتیوب به کار ببرید، استفاده از واترمارک است. یوتیوب امکان می‌دهد واترمارکی را به تمام ویدیوهای خود اضافه کنید که به طور دائم نمایش داده می‌شود. این واترمارک، راه دیگری برای جلب توجه بینندگان و تشویق آنها به عضویت در کانال شما خواهد بود.

روش های افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(1)

برای انجام این کار، به صفحه برندینگ YouTube مراجعه و یک واترمارک جدید اضافه کنید.

افزودن واترمارک جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(2)

توجه داشته باشید که گزینه‌های مختلفی برای نمایش واترمارک وجود دارد. همچنین می‌توانید واترمارک موجود را حذف کرده و از یک واترمارک جدید استفاده کنید یا تصویر زیر را دانلود کرده و از آن به عنوان واترمارک خود به کار ببرید.

واترمارک جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(3)

2. تنظیمات پیش فرض حساب YouTube را پیکربندی کنید

علاوه بر واترمارک، ترفند کارآمد دیگری نیز برای اضافه کردن یادآور عضویت به تمام ویدیوهایتان وجود دارد. یوتیوب به شما امکان می‌دهد تنظیمات پیش‌فرضی را برای تمام آپلودهای آینده خود تعیین کنید.

یادآور عضویت جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(4)

برای تنظیم این مورد، به سادگی وارد صفحه "Upload defaults" شوید و توضیحات مورد نظر خود را که می‌خواهید در تمام ویدیوهایتان نمایش داده شود، اضافه کنید.

راهکارهای افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(5)

یکی از راهکارهای موثر برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش سابسکرایب یوتیوب، تنظیم توضیحات پیش‌فرض است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید متنی را به عنوان توضیحات در تمام ویدیوهای خود اضافه کنید که به طور خودکار در زمان آپلود نمایش داده می‌شود.

۳. اضافه کردن یک عبارت جادویی به لینک کانال یوتیوب

این یک روش هوشمندانه‌ می باشد که باعث افزایش سابسکرایب یوتیوب می‌شود، به خصوص افرادی که روی لینک کانال شما کلیک می‌کنند. در این ترفند، باید عبارت "?sub_confirmation=1" یا SML را به انتهای لینک کانال خود اضافه کنید.

لینک در حالت عادی:

https://www.youtube.com/user/example

لینک بعد از افزودن عبارت "?sub_confirmation=1":

 https://www.youtube.com/user/example?sub_confirmation=1

با این کار وقتی کاربر روی لینک با عبارت SML کلیک می‌کند، یک پنجره‌ پاپ آپ جهت تایید اشتراک کانال یوتیوب برای آنها نمایش داده می‌شود. (تصویر زیر را مشاهده کنید)

اضافه کردن SML جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(6)

۴. تاثیر تصویر بندانگشتی در افزایش سابسکرایب یوتیوب

تقریبا تمامی تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به این موضوع اعتقاد دارند که باید به جای استفاده از تصویر بندانگشتی خودکار، یک تصویر برای هر ویدیو به صورت اختصاصی طراحی کنید. این کار جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب کاملا منطقی است. استفاده از توضیحات کوتاه و تصاویر مرتبط با  عنوان ویدیو، نرخ کلیک آن را افزایش می‌دهد. یک تصویر بندانگشتی اختصاصی با توضیح کوتاه، موضوع ویدیو را به مخاطبان شرح خواهد داد.

در حال حاضر یوتیوب تصاویری از سه بازه زمانی مختلف نمایش می‌دهد:

  • یک‌چهارم ابتدای ویدیو
  • نصف ویدیو
  • سه‌چهارم انتهای ویدیو

تصویری را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشان دهد ویدیوی شما درباره چه موضوعی می باشد. تصاویر بندانگشتی یوتیوب به جذب مخاطبان جدید کمک می‌کنند و اگر جذاب طراحی نشوند، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید. اندازه استاندارد تصاویر بندانگشتی یوتیوب ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است.

می‌توانید از ابزارهایی مانند Thumbmaker و Canva برای ایجاد تصاویر بندانگشتی خیره‌کننده یوتیوب، استفاده کنید. این ابزارها قالب‌های آماده‌ای ارائه می‌دهند و می‌توانید طی چند دقیقه تصاویر بندانگشتی با کیفیتی بسازید.

استفاده از قالب های آماده جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(7)

5. یک برنامه ریزی (و اسکریپت) برای ویدیوهای خود ایجاد کنید

به گفته "سر وینستون چرچیل"، فردی که برنامه ریزی نمی کند، در حال برنامه ریزی برای شکست است.

برای شروع فعالیت در یوتیوب، قدم‌های اولیه زیر مهم است:

1. برنامه‌ریزی موضوعی

گام نخست در این مسیر، تعیین هویت و موضوع کانال است. در این راستا، توجه به علایق و مهارت‌های شخصی حائز اهمیت می باشد. صرفا تقلید از کانال‌های پربیننده، راهکار مناسبی برای افزایش سابسکرایب یوتیوب محسوب نمی‌شود. تمرکز بر تولید محتوای مرتبط با علایق کاربران، زمینه‌ساز موفقیت در یوتیوب خواهد بود.

2. ساختار ویدئوها

طراحی یک ساختار مشخص برای هر ویدئو، به محتوای شما انسجام و نظم می‌بخشد. این ساختار، چارچوبی برای ارائه مطالب در هر بخش از ویدئو ارائه می‌دهد.

3. نگارش فیلم نامه

نوشتن سناریو یا فیلم نامه، ابزاری کارآمد برای ساماندهی و چینش محتوای ویدئو است. با اتکا به سناریو، تمرکز و انسجام در ارائه مطالب حفظ شده و انحراف از موضوع اصلی صورت نمی گیرد. همچنین سناریو به حفظ ریتم ویدئو و ارتقای کیفیت محتوای نهایی کمک می‌کند.

اجزای سناریو:

  • متن دقیق عبارات و جملات گوینده
  • شرح اقدامات و فعالیت‌های بصری در ویدئو
  • نکات کلیدی و برجسته محتوا
  • درخواست‌های مشخص از مخاطب (مانند کلیک روی لینک، عضویت در کانال و ...)

4. شناخت مخاطب

شناخت مخاطبان، گامی کلیدی در نگارش سناریو محسوب می‌شود. در این راستا، باید به سطح دانش و آگاهی مخاطب، تسلط به زبان گوینده و نوع محتوای مورد علاقه آنها (طنز، آموزشی و...) توجه داشت. شناخت دقیق مخاطب، انتخاب زبان و لحن مناسب برای برقراری ارتباط موثر با آنها را امکان‌پذیر می‌سازد.

6. تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار برای افزایش سابسکرایب یوتیوب (بدیهی است اما مهم)

در ابتدا و مهم‌تر از همه، ویدئوهای شما باید سرگرم‌کننده، آموزنده و جذاب باشند تا به افزایش سابسکرایب یوتیوب کمک کنند. به این نکته در تمام طول ویدئو توجه داشته باشید. از دست دادن توجه مخاطب در میانه راه، باعث ریزش بازدیدکنندگان می‌شود.

محتوایی که به بهترین شکل عمل می‌کند، می تواند سرگرم‌کننده یا آموزنده می باشد. محتوای ایده‌آل، ترکیبی از هردو یعنی هم سرگرم‌کننده و هم آموزنده است. این یک اصل در بازاریابی محتوا می باشد اما در مورد ویدئو، اهمیت بیشتری دارد. به طور خاص، بهتر است ترکیبی از ویدئوهای ترند و همیشه سبز تهیه و آپلود کنید. ویدئوهای ترند برای مدت محدودی جلب توجه می‌کنند و بازدیدهای سریعی به شما می‌دهند اما به مرور زمان محو می‌شوند.

ویدئوهای «همیشه سبز» بازدیدهای بیشتری در بلندمدت کسب می‌کنند و بدون توجه به زمان، مورد توجه بازدیدکنندگان هستند. در حالت ایده‌آل باید همواره سعی کنید تا محتوای همیشه سبز ایجاد نمایید. اگر با دوربین راحت نیستید، می‌توانید از صفحه نمایشگر خود ویدیو ضبط کنید یا پادکست‌های تصویری، سرگرم‌کننده و آموزنده بسازید. به هر حال، قبل از انتشار مطمئن شوید که ویدئوها بسیار جذاب هستند و موجب افزایش سابسکرایب یوتیوب می شوند.

7. تعداد دفعات آپلود خود را افزایش دهید

بیان این موضوع آسان‌تر از انجام آن است اما نمی‌توان اهمیتش را نادیده گرفت. دلیل اصلی که افراد کانال ها را دنبال می‌کنند، علاقه به موضوع آن و تمایل به مشاهده ویدیوهای بیشتر است. به طور معمول، دنبال‌کنندگان یوتیوب کانال‌هایی را که محتوای منظم ارائه نمی‌دهند، دوست ندارند. به ویژه در عصر دیجیتال امروزی، مخاطبان به طور مداوم خواهان سرگرمی بیشتر و بیشتر هستند. باید بتوانید با تقاضای دنبال‌کنندگان خود همگام باشید.

ثبات، کلید ایجاد یک رابطه پایدار با دنبال‌کنندگان می باشد. ویدئوهای خود را به موقع، دوره‌ای و ساختاریافته منتشر نمایید. سعی کنید حداقل یک ویدیو در هفته یا یک یا دو ویدیو در ماه آپلود نمایید. به برنامه خود پایبند باشید و از آپلود ویدیوها خارج از این برنامه خودداری کنید. زیرا این کار به اعتبار شما آسیب می‌رساند. ثبات به افزایش سابسکرایب یوتیوب کمک می‌کند.

8. عناوین YouTube را برای CTR بهینه کنید

برای موفقیت در یوتیوب، متمایز بودن مهم‌ترین بخش است. یکی از راه‌های عالی برای رسیدن به این هدف، استفاده از عناوین غیرمعمول برای ویدیوهایتان است. به این ترتیب، صرفا با برانگیختن کنجکاوی، افراد زیادی را به سمت کانال خود جذب خواهید کرد. عناوین عجیب و غریب در به دست آوردن تعداد بازدید مورد نیاز کانال جهت بهره‌مندی از اثبات اجتماعی" نقشی اساسی دارند.

اما برای افزایش سابسکرایب یوتیوب و رسیدن به حداکثر میزان بازدید، باید وارد مبحث سئو در بازاریابی یوتیوب شوید.

در ادامه 6 نکته برای بهینه سازی عناوین ویدیوهایتان در یوتیوب آورده شده است:

  • از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید. این کار در گذشته تاثیر بیشتری روی سئو داشت اما همچنان تاثیر نسبتا زیادی بر ویدیو دارد. خزنده‌های گوگل، ویدیوها را مانند پست‌های وبلاگ بررسی نمی‌کنند، بنابراین قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان، موضوع ویدئوی شما را به ربات‌های گوگل نشان می دهد.
  • از ابزار Google Adwords برای شناسایی آنچه افراد در وب جستجو می‌کنند استفاده نمایید. سعی کنید ویدیوهایی را انتخاب نمایید که ترکیبی عالی از حجم جستجوی بالا و رقابت کم داشته باشند.
  • عنوان را خیلی طولانی نکنید. گوگل طول عنوان ویدیو را به 66 کاراکتر کاهش می‌دهد و عبارت "YouTube |" را قبل از ویدیو اضافه می‌کند. عنوان ایده‌آل ویدیو حداکثر 50 کاراکتر می باشد.
  • عنوان را توصیفی کنید. به مخاطبان پیش نمایشی از محتوای ویدیو ارائه دهید.
  • عنوان را جذاب کنید. همانطور که در بالا گفته شد، داشتن یک عنوان غیرمعمول افراد بیشتری را به کلیک کردن ترغیب می‌کند. هرچه کلیک‌های بیشتری داشته باشید، رتبه‌ بالاتری خواهید داشت.
  • از کلمه "ویدیو" در عنوان استفاده نکنید. این کار صرفا فضا را اشغال می‌کند و به شما در کسب رتبه بالاتر در موتور جستجوی یوتیوب کمک نخواهد کرد (هرچند ممکن است روی موتورهای جستجوی معمولی تأثیر بگذارد).

9. در جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب از سفارشی سازی کانال خود حداکثر استفاده را ببرید

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان به برند شما در یوتیوب اعتماد کنند، باید از گزینه‌های شخصی‌سازی که یوتیوب ارائه می‌دهد، حداکثر استفاده را ببرید. ظاهری حرفه‌ای داشته باشید تا بینندگان به شما احترام بگذارند و اعتماد کنند.

اگر قبلاً یک وبلاگ با مخاطب نسبتا خوب داشته اید، از عناصر برندسازی مشابهی برای کانال یوتیوب خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود در تمام پلتفرم‌ها به راحتی قابل شناسایی باشید. یک تصویر اختصاصی با طراحی مناسب برای کانال یوتیوب، به شما کمک می‌کند خود را به عنوان یک برند تثبیت کنید. از تصویری برای پس‌زمینه استفاده نمایید که شامل برخی عناصر موجود در وبلاگ نیز باشد.

برای تکمیل شخصی سازی کانال، از بیوگرافی کانال یوتیوب و URL سفارشی، نهایت استفاده را ببرید. بیوگرافی را کوتاه و مختصر بنویسید. همچنین می‌توانید برای ارائه یک بیوگرافی دقیق‌تر، در توضیحات ویدیو به وبلاگ خود لینک دهید. ابعاد ایده‌آل برای تصویر کاور کانال یوتیوب ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.

10. یک تریلِر جذاب برای کانال بسازید

یوتیوب قابلیت فوق‌العاده‌ای به نام «channel trailers» ارائه داده است که این امکان را می‌دهد تا هنگام باز شدن کانال یوتیوب، به‌طور خودکار یک ویدیو پخش شود.

استفاده از تریلر برای افزایش سابسکرایب یوتیوب

تصویر(8)

روی تریلر کانال خود با دقت کار کنید و دائماً آن را بهبود ببخشید تا برای بازدیدکنندگان همواره جذاب باشد. با این ابزار یوتیوب می توانید در چند ثانیه توجه مخاطبان خود را جلب کنید. یک تریلر ایده‌آل برای کانال بین 30 تا 60 ثانیه است. در این بخش باید به بازدیدکنندگان احتمالی خود دلیلی برای تماشای کانال و مزایای عضویت در آن ارائه دهید. اگر جلوی دوربین راحت هستید، یک معرفی کوتاه و جذاب (با یک فیلمنامه خوب) آماده و منتشر نمایید.

در بخش Channel Reports یوتیوب خود، نرخ حفظ مخاطب را بررسی و بازخورد تریلر را مشاهده نمایید. تریلر را تا زمانی که به طور کامل مورد تایید کاربران قرار نگرفته است، اصلاح کنید.

11. از ابزارهای مناسب برای افزایش سابسکرایب یوتیوب استفاده نمایید

ابزارهای عالی زیادی برای کمک به شما وجود دارند. از ابزارهای ساخت ویدیو گرفته تا ابزارهای تبلیغ آن، استفاده از آنها به افزایش سابسکرایب یوتیوب کمک می‌کنند. هر چه بازدید ارگانیک بیشتری داشته باشید، می‌توانید تعداد مخاطبان بیشتری به دست آورید.

12. جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب، به بازدیدکنندگان کمک کنید تا کانال یوتیوب شما را پیدا کنند

یوتیوب این امکان را می‌دهد که به وب‌سایت رسمی خود لینک کنید. اگر وب‌سایت دارید، حتماً این کار را انجام دهید. این کار منطقی است و دلیلی برای انجام ندادن آن وجود ندارد. تلاش‌هایی که برای جذب بازدیدکننده به کانال یوتیوب خود انجام می‌دهید، با هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایتتان، قابل بهره‌برداری است. علاوه بر این، کانال به عنوان یک پروفایل معتبر از برند شما در یوتیوب در نظر گرفته می‌شود.

در بخش تنظیمات کانال در صفحه یوتیوب خود، URL وب‌سایت یا وبلاگ را اضافه کنید. می‌توانید URL وب‌سایت یا وبلاگ را در توضیحات کانال نیز درج نمایید. برای افزایش سابسکرایب یوتیوب نیز دکمه‌ای با عنوان Subscribe در وبلاگ اضافه کنید.

13. ویدیوهای طولانی‌تر (بالای 10 دقیقه) منتشر کنید

یوتیوب مملو از نقدهای عمیق و جزئی و سایر محتواهای طولانی است. ویدیوهای پربازده، آنهایی هستند که بیش از 10 دقیقه هستند. در گذشته، ویدیوهای کوتاه‌تر عملکرد خوبی داشتند اما اکنون با افزایش محبوبیت یوتیوب، ویدیوهای طولانی‌تر عمدتا رتبه بالاتری دارند.

Comscore در ژانویه 2014 گزارش داد که میانگین مدت زمان اکثر ویدیوهای یوتیوب حدود 4.4 دقیقه است. برای تولیدکنندگان محتوا که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند، این عدد ایده‌آل می باشد. به محض اینکه مخاطبان خوبی به دست آوردید، می‌توانید مدت زمان ویدیو را افزایش دهید و در نهایت واکنش مخاطبان را نیز بررسی کنید. ویدیوها را ساده، آموزنده، سرگرم‌کننده و با طول بیش از 10 دقیقه ارائه دهید البته این یک قانون الزامی نیست. اگر ویدیو در کمتر از 5 دقیقه قابل ارائه است، نیازی نیست بی دلیل آن را طولانی کنید.

14. از Intro و Outro یوتیوب استفاده کنید

Intro و Outro یوتیوب نه تنها به برندسازی کمک می‌کنند، بلکه باعث سرگرم‌کننده‌تر شدن ویدیو نیز می‌شود. افزودن Intro و Outro، به ویدیو حس حرفه‌ای بودن می‌دهد. این کار مانند آهنگ آغازین یک برنامه تلویزیونی است. علاوه بر این، یک اینتروی جذاب باعث می‌شود بینندگان تا پایان ویدیو با آن همراه باشند.

15. ویرایش ویدیوها

توماس هاوک، عکاس مشهور، ادعا می‌کند به ازای هر عکسی که منتشر می‌کند، ده عکس دیگر را کنار می‌گذارد. این موضوع در مورد هر نوع ویرایشی نیز صدق می‌کند. ویدیوهای یوتیوب خود را به خوبی ویرایش کنید و مطمئن شوید که فقط بهترین نسخه از ویدیوها منتشر می‌شوند. اگر برای رعایت زمانبندی انتشار ویدیو عجله کنید و ویدیوها را بدون دقت منتشر نمایید، فقط به خود و برندتان آسیب می‌زنید. هنگام فیلمبرداری، ضبط‌های زیادی انجام دهید و مطمئن شوید که فقط بهترین قسمت‌ها انتخاب می‌شوند.

اگر نسبت به یک برداشت (فیلمبرداری یک صحنه) مطمئن نیستید، چند برداشت دیگر بگیرید. برای ویرایش ویدیوها نیز می توانید از نرم افزار ادوبی پریمیر استفاده نمایید. در ادامه ابعاد مناسب یوتیوب برای کیفیت‌های مختلف آورده شده است:

  • 2160p (4K) - 3840 x 2160 پیکسل
  • 1440p (2K) - 2560 x 1440 پیکسل
  • 1080p (HD) - 1920 x 1080 پیکسل
  • 720p (HD) - 1280 x 720 پیکسل
  • 480p - 854 x 480 پیکسل

16. بهینه‌سازی توضیحات ویدیو

در بحث بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، نباید از توضیحات ویدیو غافل شد. توضیحات نه تنها به دیده شدن ویدیوها در موتورهای جستجو کمک می‌کند، بلکه به بازدیدکنندگان ایده‌ای کلی از محتوای ویدیو می‌دهد.

در ارائه توضیحات افراط نکنید. توضیحات بسیار مفصل منطقی نیست زیرا تنها چند خط اول آن هنگام بارگذاری اولیه ویدیو نمایش داده می‌شود. مانند عنوان، باید از کلمات کلیدی خود در توضیحات استفاده نمایید. تصور نکنید که با تکرار زیاد کلمه کلیدی، موتور جستجو را فریب می‌دهید. این کار در واقع به شانس نمایش ویدیو در جستجوها، آسیب می‌زند.

17. همکاری با سایر یوتیوبرها را در نظر بگیرید

همکاری در یوتیوب اخیراً بین برترین تولیدکنندگان محتوا به امری رایج تبدیل شده است. زیرا همکاری به نفع همه خواهد بود. این کار به شما، همکارانتان و همچنین مخاطبان، سود می‌رساند. در نظر گرفتن سایر یوتیوبرها به عنوان رقیب، صرفا مانع پیشرفت شده و شما را در حسرت موفقیت دیگران باقی می گذارد. سعی کنید با یوتیوبرهای مربوط به حوزه خود ارتباط برقرار کنید و از آنها برای همکاری روی یک پروژه جالب دعوت نمایید. این یک همکاری برد-برد-برد است.

18. با طرفداران وفادار خود تعامل کنید

رسانه‌های اجتماعی بر پایه‌ برقراری ارتباط و تعامل با دیگران بنا شده‌اند. وقتی طرفداران متوجه شوند که به آنها اهمیت می‌دهید، آنها نیز به شما توجه می کنند. با مخاطبان خود تعامل کنید و به خواسته‌هایشان در بخش نظرات ویدیوها گوش دهید.

ممکن است در بخش با نظرات مخالفت‌ روبرو شوید اما با ظرافت از آنها عبور کنید و به طرفداران وفادار خود توجه نمایید. به نظرات زیر ویدیوهای خود پاسخ دهید و باعث شوید بینندگان همیشه احساس کنند که می توانند به طور مستقیم با شما در ارتباط باشند. این کار باعث ایجاد اعتماد شده و مخاطبان احترام بیشتری برایتان قائل خواهند شد.

19. هدایا و چالش‌های ویدیویی را در نظر بگیرید

در ازای تعامل‌هایی که مخاطبان در کانال یوتیوب شما دارند، هدیه ای به آنها بدهید. یک هدیه رایگان یوتیوب یا مسابقه ویدیویی می‌تواند به قدردانی از دنبال‌کنندگان فعلی و جذب دنبال‌کنندگان جدید کمک کند. انواع هدیه هایی که می توانید ارائه دهید مانند:

  • یک گجت تکنولوژی جدید
  • یک تی‌شرت با برند خود
  • یک اشتراک برای میزبانی وب‌سایت
  • و…

هدیه شما هر چیزی که باشد، مخاطبان از فرصت دریافت رایگان آن هیجان‌زده خواهند شد و آن را به همه دوستان خود معرفی می کنند (به خصوص اگر جایزه ارزش بالایی داشته باشد). این کار صرفا یک تبلیغ رایگان نیست بلکه به طور ویروسی و رایگان، تعداد مخاطبان بیشتری شما را خواهند شناخت.

بسیاری از یوتیوبرها از کاربران می‌خواهند برای شرکت در مسابقه و دریافت جایزه، تمام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی آنها را دنبال کنند. توصیه می شود از این رویکرد نیز در جهت افزایش سابسکرایب یوتیوب بهره ببرید. بهتر است هدیه مرتبط با حوزه‌ فعالیت‌تان باشد اما حتی اگر مرتبط نباشد، مخاطبان شما همچنان از دریافت رایگان آن خوشحال خواهند شد.

20. تبلیغات چند پلتفرمی یک ضرورت است

در عصر شبکه‌های اجتماعی، حضور و فعالیت در چندین پلتفرم مختلف، پیش‌نیازی برای دیده شدن است. اگر به دنبال برندسازی هستید، امکان دسترسی به شما از روش های مختلف، یک امر ضروری خواهد بود. باید در بسیاری از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید و حداقل در فیسبوک، توییتر و لینکدین پروفایل داشته باشید. همچنین می‌توانید پلتفرم‌های دیگری مانند پینترست، اینستاگرام، اسنپ‌چت و... را نیز در نظر بگیرید.

باید تا حد توان کانال خود را تبلیغ کنید. کانالی که مورد توجه قرار می گیرد، کمک می‌کند تا برای کار سخت‌تر و ساخت ویدیوهای بهتر، انگیزه و انرژی داشته باشید. با دوستانتان درباره کاری که انجام می دهید، صحبت کنید و از آنها بخواهید تا در صورت تمایل کانال شما را دنبال کنند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که یوتیوب همیشه در حال تغییر است و این نکات و ترفندها نیز به مرور زمان نیاز به بروزرسانی خواهند داشت تا برای افزایش سابسکرایب یوتیوب کارساز باشند. به همین دلیل، به آزمایش و جستجو جهت یافتن استراتژی‌هایی که برای کانال و مخاطبان شما بهترین کارایی را دارند، ادامه دهید. مهم تر از همه، لذت ببرید و با اشتیاق و خلاقیت محتوا ایجاد کنید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *