افزایش بازدید با کسب رتبه در Google Maps
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

11 نکته مهم برای کسب رتبه در Google Maps

اگر می‌خواهید تعداد مشتریان خود را گسترش و درآمدتان را افزایش دهید، باید یک حضور آنلاین قوی داشته باشید. وقتی صحبت از دیده شدن در فضای آنلاین به میان می‌آید، Google Maps نقش کلیدی ایفا می‌کند. طبق مطالعات اخیر، ۸۶ درصد مشتریان از نقشه گوگل برای پیدا کردن کسب‌وکارهای منطقه خود استفاده می‌کنند.

این بدان معنا است که اگر به مشتریان خود در گوگل مپ دسترسی پیدا نکنید، ممکن است تعداد زیادی از مشتریان را از دست بدهید. به عبارت دیگر، نمی‌توانید کسب رتبه در Google Maps را نادیده بگیرید. در این مقاله دلایل اهمیت کسب رتبه در Google Maps برای کسب‌وکار شما و نحوه بهبود آن‌ مورد بحث قرار خواهد گرفت.

چرا نباید کسب رتبه در Google Maps را نادیده بگیرید؟

علاوه بر رتبه‌بندی در صفحه‌ نتایج جستجوی گوگل (SERP)، باید تلاش بیشتری برای کسب رتبه در Google Maps نیز به کار ببرید. شما در این مسیر تنها نیستید. بسیاری از کسب‌وکارها هرگز به طور کامل از قدرت نقشه گوگل استفاده نکرده و احساس می کنند این کار مانند بالا رفتن از یک کوه دیگر است و دردسرهای بیشتری به همراه دارد. قبل از اینکه به طور کامل از تلاش برای بهبود رتبه‌ خود در نقشه گوگل دست بکشید، به نکات مهمی که در ادامه مقاله ذکر می شوند، توجه کنید:

مشتریان برای یافتن کسب و کارها از گوگل مپ استفاده می کنند

آخرین باری که از نقشه کاغذی برای پیدا کردن یک رستوران یا فروشگاه جدید استفاده کردید، چه زمانی بود؟ احتمالاً مدت زیادی است که دیگر چنین کاری انجام نمی دهید.

امروزه، مشتریان برای پیدا کردن کسب و کارهای منطقه خود به گوگل مپ اعتماد می کنند. فرقی نمی کند به دنبال یک فنجان قهوه باشند یا برای کوتاه کردن مو به آرایشگاه بروند، مشتریان از گوگل مپ برای یافتن مشاغل نزدیک و متناسب با نیاز خود استفاده می کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، تقریباً 9 نفر از هر 10 کاربر برای یافتن کسب و کارها در منطقه خود از گوگل مپ استفاده می نمایند. این بدان معنا است که اگر موفق به کسب رتبه در Google Maps نشوید، ممکن است 90 درصد ترافیک گوگل را از دست بدهید. به عبارت ساده، اگر کسب و کار شما در گوگل مپ نمایش داده نمی شود، مشتریان احتمالی را از دست خواهید داد.

کسب رتبه در Google Maps بر دیده شدن کسب‌وکاری که دارید تأثیر می‌گذارد

سه نتیجه‌ برتر در هر جستجوی محلی در نقشه گوگل با عنوان «مجموعه‌ منتخب» (Snack Pack) شناخته می‌شوند. اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما تا حد امکان از نقشه گوگل کلیک دریافت کند، باید حتما در مجموعه‌ منتخب قرار بگیرید.

برای مثال، کسب و کارهایی که در جایگاه‌های برتر مجموعه‌ منتخب قرار دارند، از نرخ کلیک (CTR) بین 15-18 درصد برخوردار هستند اما گزینه‌های پایین‌تر از آن پشت کادر More Places یا مکان‌های بیشتر، پنهان شده‌اند که کاربران برای دیدن آنها باید کلیک کنند. بنابراین، نرخ کلیک (CTR) برای رتبه‌های بعدی در نقشه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

کسب رتبه در Google Maps جهت افزایش بازدید

تصویر(1)

هرچه رتبه کسب و کار در Google Maps بالاتر باشد، برای مشتریان احتمالی بیشتر قابل مشاهده است. این افزایش دیده شدن می تواند منجر به ترافیک بیشتر، تماس های تلفنی و بازدید از وب سایت شود.

با رتبه‌ پایین در Google Maps، مشتریان را به رقبایتان هدیه می‌دهید

اگر کسب‌وکار شما در نقشه گوگل نمایش داده نمی‌شود یا میان انبوهی از کسب‌وکارهای دیگر پنهان شده، در حال از دست دادن مشتری به نفع رقبایتان هستید.

مشتریان تمایل بیشتری به انتخاب کسب‌وکارهایی دارند که راحت تر دیده می‌شوند و امکان دسترسی آسانی دارند. همچنین تمایل دارند انتخاب درستی انجام دهند و رتبه‌ بالا در نقشه گوگل می‌تواند این اطمینان را به آنها بدهد. داشتن رتبه‌ پایین در Google Maps باعث می شود تا مشتریان احتمالی به سمت رقبا بروند که رتبه‌ بالاتری نسبت به شما دارند.

11 نکته مهم برای کسب رتبه در Google Maps

اکنون کاملاً واضح است که کسب رتبه در Google Maps اهمیت بالایی دارد. نه تنها رتبه بندی مهم می باشد بلکه باید تا جایی که می توانید رتبه خود را افزایش دهید. با این حال، بیش از 200 میلیون کسب و کار وجود دارند که سعی می کنند به اندازه شما در Google Maps متمایز شوند.

با وجود تعداد زیاد کسب‌وکارهایی که سعی دارند خود را در نقشه گوگل متمایز کنند، شاید فکر کنید رسیدن به جایگاه برتر تقریبا غیرممکن است اما ناامید نشوید، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سئوی محلی (Local SEO) کسب‌وکار خود انجام دهید.

در ادامه‌ این مقاله، چند راهکار عملی برای بالا بردن رتبه‌ در Google Maps و جلب توجه مشتریان معرفی می شوند.

1. پروفایل کسب‌وکارتان را در Google Business Profile ثبت نمایید

شاید تعجب کنید که تعداد زیادی از کسب‌وکارها این کار مهم را انجام نمی دهند و فراموش می‌کنند.

کسب رتبه در Google Maps با ثبت پروفایل Google Business

تصویر(2)

اگر کسب‌وکار خود را در گوگل ثبت نکنید، هیچ کنترلی روی اطلاعاتی که در لیست آن نمایش داده می‌شود، نخواهید داشت.

برای مثال نمی‌توانید:

  • آدرس یا شماره‌ تلفن را تغییر دهید.
  • ساعت کاری را اضافه کنید.
  • تبلیغات ارسال نمایید.
  • به نظرات مشتریان پاسخ دهید.

اگر هنوز کسب‌وکارتان را در گوگل احراز هویت نکرده‌اید، همین الان این کار را انجام دهید.

هم اکنون با دقت لیست خود را مرور کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات به طور کامل پر شده‌اند.

  • نام، آدرس و شماره تلفن (به اختصار NAP)
  • توضیحات
  • ساعت کاری
  • وب‌سایت
  • تصاویر
  • لینک شبکه‌های اجتماعی
  • هر گونه تبلیغ یا بروزرسانی جاری

2. اطلاعات هویتی خود را بهینه نمایید

نام، آدرس و شماره تلفن به چند دلیل بسیار مهم هستند:

  • گوگل علاقه‌ای به رتبه‌بندی کسب‌وکارهایی که این اطلاعات کلیدی را بهینه و درست در لیست ثبت نکرده اند، ندارد.
  • مشتریان تمایل ندارند با کسب‌وکارهایی تماس بگیرند که اطلاعات بهینه شده‌ای در فضای آنلاین منتشر نکرده اند.

اما معنی «بهینه‌سازی» چیست؟ منظور این است که مطمئن شوید اطلاعات تماس (NAP) در تمام فهرست‌ها و پلتفرم‌های آنلاین یکسان می باشد. هر گونه مغایرت می‌تواند به کسب رتبه در Google Maps آسیب برساند و موجب کاهش اعتماد به برند شود. اگر در Yelp، YellowPages، فیسبوک، اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری ثبت‌نام کرده‌اید، مطمئن شوید که همه آنها دقیقا اطلاعات یکسانی را برای NAP نشان می‌دهند. در غیر این صورت، مشتریان ممکن است گیج شده و در پیدا کردن یا برقراری ارتباط با شما دچار مشکل شوند.

3. اطلاعات خود را بروز نگه دارید

گاهی اوقات ممکن است  اطلاعات کسب‌وکار تغییر کند یا شماره تلفن و ساعات کاری خود را تغییر دهید. بدترین کاری که می‌توانید برای کسب‌وکار خود انجام دهید، بروز نکردن پروفایل‌های آنلاین‌تان در صورت انجام تغییرات است. فرض کنید ساعت کاری یک کسب‌وکار را به صورت آنلاین بررسی کرده اید و پس از مراجعه به آن متوجه خواهید شد که تعطیل است. چقدر عصبانی می‌شوید؟ هر زمان تغییری در ساعت کاری، آدرس، شماره تلفن یا وب‌سایت رخ می‌دهد، مطمئن شوید که در اسرع وقت آنها را در لیست گوگل خود بروز نمایید.

4. از کلمات کلیدی استفاده کنید

مطمئن شوید که توضیحات کسب‌وکارتان در Google Maps شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. به یاد داشته باشید که  گوگل مپ همچنان یک موتور جستجو است، بنابراین کلمات کلیدی اهمیت دارند. با اینکه نباید در توضیحاتتان از کلمات کلیدی به صورت اغراق‌آمیز استفاده نمایید اما بهتر است 2 تا 3 مورد از کلمات کلیدی اصلی خود را برای کمک به کسب رتبه در Google Maps، اضافه کنید. این کار به گوگل کمک خواهد کرد تا ماهیت کسب‌وکار شما را درک نماید و به رتبه‌بندی بهتر آن در نتایج جستجوی محلی کمک کند.

5. مشتریان را به نوشتن نظرات تشویق کنید

بسیاری از کسب‌وکارها منتظر می‌مانند تا مشتریان به طور خودجوش نظراتی برای آنها در گوگل ثبت کنند اما این استراتژی خوبی نیست. در عوض، باید از مشتریان راضی بخواهید که بلافاصله پس از دریافت خدمات و کالا، برای کسب‌وکار شما در گوگل یک نظر مثبت ثبت کنند. هنگامی که مشتریان نظرات واقعی درباره کسب‌وکار شما در گوگل ثبت می‌ نمایند، نشان‌دهنده ارزش و اعتبار کسب‌وکار خواهد بود. در ادامه نحوه پاسخ به نظرات (مثبت یا منفی) توضیح داده می شود.

6. به اشتراک گذاشتن بروزرسانی‌ها و تبلیغات

آیا در حال برگزاری یک حراجی یا تبلیغ هستید؟ آن را در پروفایل Google Business خود به اشتراک بگذارید.

کسب رتبه در Google Maps در بروزرسانی‌ها و تبلیغات نیز کاربرد دارد

تصویر(3)

با اشتراک گذاری منظم بروزرسانی‌ها و تبلیغات در پروفایل Google Business خود، به مشتریان نشان می‌دهید که کسب‌وکار شما فعال است و باعث جلب توجه آنها می‌شوید. تبلیغات منظم موجب دیده شدن کسب و کار در Google Maps خواهد شد. نیازی نیست با پروفایل Google Business خود مانند یک شبکه اجتماعی دیگر رفتار کنید اما ارسال چند پست در ماه به گوگل این موضوع را نشان می‌دهد که کسب‌وکار فعال است و می‌تواند به کسب رتبه در Google Maps کمک کند.

7. عکس‌های باکیفیت، کلید جلب توجه در Google Maps

افزودن عکس‌های باکیفیت به لیست گوگل مپ کسب‌وکار شما، می‌تواند آن را از نظر بصری جذاب‌تر کرده و باعث افزایش تعامل با مشتریان شود.

توجه کنید که عکس‌ها می بایست «با کیفیت» باشند. بدترین کاری که می‌توانید در اینجا انجام دهید، انتشار عکس‌هایی است که تصویری ناخوشایند از کسب‌وکارتان را نشان دهند. اگر خودتان می‌توانید عکس‌های باکیفیتی تهیه کنید، این کار را انجام دهید، در غیر این صورت فردی را استخدام نمایید که تصاویر مناسبی از کسب و کار شما تهیه کند.

8. بهینه سازی وب‌سایت برای جستجوی محلی

با انجام برخی تنظیمات روی وب‌سایت خود، می‌توانید به بهبود رتبه‌ کسب‌وکارتان در Google Maps کمک کنید:

  • برای نمایندگی های مختلف خود، صفحات اختصاصی در وب‌سایت‌تان ایجاد کنید و از کلیدواژه‌های محلی مرتبط در آن صفحات استفاده نمایید.
  • مطمئن شوید که وب‌سایت برای نمایش در گوشی‌های موبایل سازگار است.
  • وب‌سایت خود را برای بارگذاری با سرعت بالا بهینه کنید تا تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان احتمالی فراهم نمایید.

اگرچه راه‌های دیگری نیز برای بهبود وجود دارد اما انجام صحیح این 3 مورد می‌تواند به طور چشمگیری رتبه‌ را در نتایج جستجوی گوگل (SERP) و Google Maps بهبود بخشد.

9. به وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود لینک دهید

این مورد بسیار ساده است. صرفا باید مطمئن شوید که پروفایل Google Business شما شامل لینک‌هایی به وب‌سایت و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی باشد. در پروفایل Google Business، برای هر دوی آنها بخش اختصاصی وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که آنها در بخش‌های مناسب قرار می‌گیرند. این کار می‌تواند به مشتریان برای یافتن تمام اطلاعات در مورد کسب‌وکار شما، کمک کند.

10. به نظرات پاسخ دهید

نظرات بخش مهمی از موفقیت در نقشه گوگل هستند اما مدیریت آنها می‌تواند دشوار باشد به خصوص زمانی که با نقد منفی ناخوشایندی روبرو می‌شوید. بسیاری از کسب‌وکارها نظرات منفی را نادیده می‌گیرند اما این رویکرد اشتباه است. در عوض، به نقدهای منفی پاسخ منطقی دهید، با مهربانی برای تجربه پیش آمده عذرخواهی کنید و به آنها اطلاع دهید که فردی برای رفع مشکل با آنها تماس خواهد گرفت.

این کار به تمام مشتریان آینده نشان می‌دهد که برای نظرات آنها اهمیت قائل هستید. در واقع می‌تواند نقد منفی را به یک تبلیغ عالی برای کسب‌وکار شما تبدیل کند. به همین ترتیب، باید از افرادی که نظرات مثبت داده اند تشکر نمایید. مطمئن شوید که برای هر نظر، پیامی اختصاصی تایپ می‌کنید. برخی از کسب‌وکارها پاسخی آماده دارند که برای هر نظر مثبت یا منفی ارسال می‌شود. از انجام چنین کاری خودداری نمایید زیرا موجب خواهد شد که پاسخ‌ها مصنوعی به نظر برسند و تاثیر مثبتی نخواهند داشت.

11. کسب‌وکار خود را در فهرست‌های محلی ثبت کنید

پیش‌تر در این مقاله، به فهرست‌های محلی مانند Yelp، TripAdvisor و سایر موارد اشاره کوتاهی شد تا بر اهمیت ثبت اطلاعات در سراسر وب تاکید شده باشد. اگر هنوز کسب‌وکار خود را به این فهرست‌ها اضافه نکرده‌اید، باید این کار را انجام دهید. اگرچه این فهرست‌ها به اندازه‌ گذشته محبوب نیستند اما همچنان می‌توانند به جذب ترافیک کمک نمایند. به ویژه در میان گروه‌های جمعیتی خاصی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.

چگونه رتبه‌ خود را در Google Maps پیگیری کنید؟

پس از شروع کار برای بهبود رتبه‌ خود در نقشه گوگل، متوجه خواهید شد که پیگیری رتبه به اندازه‌ بهبود آن دشوار است. ابزارهایی وجود دارند که در ردیابی رتبه به شما کمک می کنند. می‌توانید توسط این ابزارها و وارد نمودن پروفایل Google Business، به صورت خودکار رتبه‌ خود در نقشه را برای موقعیت مکانی خاص پیگیری نمایید.

سخن پایانی

بسیاری از کسب‌وکارها تغییرات تصادفی در اطلاعات آنلاین خود ایجاد می‌کنند و سپس منتظر می‌مانند و امیدوار هستند که این کار به کسب رتبه در Google Maps کمک کند. ۱۱ نکته ای که در این مقاله ذکر شد کمک می‌کند تا در Google Maps رتبه‌ بالاتری داشته باشید. با دنبال کردن این نکات، در مسیر افزایش بازدید کسب‌وکار خود در Google Maps گام برداشته‌اید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *