نوشتن و سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نکاتی کاربردی برای نوشتن و سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی

توضیحات متا و کلمات کلیدی برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و کسب ترافیک بسیار مهم هستند. علاوه بر این، از طریق مؤلفه‌های مذکور است که Google اطلاعات محتوای صفحه را دریافت می‌کند. بنابراین، اطلاع از نحوه نوشتن توضیحات متا و انتخاب صحیح بهترین کلمات کلیدی، می تواند به صفحه شما کمک کند تا در نتایج جستجو ظاهر شود.

بازدیدکنندگان، کالا یا خدمات را اغلب بر اساس توضیحات متا و توصیف کوتاهی از آنها، انتخاب می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید سایت شما مورد توجه قرار گیرد، باید توضیحات متای خود را با در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر، به دقت ایجاد کنید. هیچ فرمول مخفی برای نوشتن توضیحات متا موجود نیست اما نکات مفیدی وجود دارد که می توانید هنگام نوشتن آنها، در نظر داشته باشید.

آموزش سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی مقالات سایت

تصویر(1)

بهترین روش ها برای سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی

گوگل انتظار دارد توضیحات متا و کلمات کلیدی به کاربران بگوید که وب سایت در مورد چه چیزی توضیح می دهد. سپس موتور جستجو، نتایج را بر اساس میزان مرتبط بودن آنها رتبه بندی می نماید. اگر کاربران آنچه را که توضیحات متا و کلمه کلیدی اصلی توصیف می کنند در سایت مشاهده نکنند، به سرعت سایت را ترک خواهند کرد. الگوریتم گوگل چنین مواردی را تشخیص می دهد و اقدامات مناسب را در مورد آن انجام خواهد داد. در نتیجه، ترافیک و بازدیدها می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. به همین دلیل بهتر است روش های صحیح نوشتن و سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی را بیاموزید تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید.

نحوه نوشتن توضیحات متا مناسب برای سئو

توضیحات متا (MD) بخشی از اطلاعات است که هدف اصلی آن توصیف محتوای صفحه برای موتور جستجو می باشد تا وب سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهد. اگر توضیحات متا را ارائه نکنید، Google قسمتی از محتوای بخش اول صفحه را نمایش می دهد. اگرچه این کار ممکن است مشکل بزرگی ایجاد نکند اما یک ابزار مهم برای بهینه سازی سایت را از دست خواهید داد.

چرا توضیحات متا مهم است؟

  • خلاصه ای از مطالب شما را ارائه می کند.
  • ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.
  • نرخ کلیک را بهبود می بخشد.

اگر نمی خواهید این فرصت را از دست بدهید، پیشنهاد می شود نحوه نوشتن و سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی جذاب را یاد بگیرید. در ادامه چند نکته مفید در این مورد، ذکر شده است.

1. توضیحات متا را کوتاه بنویسید

توضیحات متا باید کوتاه و شامل یک یا دو جمله مختصر در مورد محتوای صفحه موردنظر شما باشند. این توضیحات باید کاربر را در مورد آنچه که می تواند پس از کلیک روی لینک شما مشاهده نماید، آگاه کند. 

طول توضیحات متا باید چقدر باشد؟ از نظر فنی می تواند هر طولی داشته باشد اما گوگل معمولاً فقط 155 الی 160 کاراکتر آن را نشان می دهد.

2. به سوال کاربر پاسخ دهید

کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود از گوگل استفاده می کنند. یک توضیح خوب می تواند آنها را ترغیب کند تا روی لینک صفحه سایت شما کلیک کرده و راه حلی برای مشکل خود بیابند. برای تشویق کاربران جهت کلیک روی نتایج سایت شما در موتورهای جستجو، از توضیحات متا برای پاسخ به سوالات آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کاربران به دنبال نکاتی در مورد ارسال ایمیل های بازاریابی هستند، اطمینان حاصل نمایید که صفحه شما اطلاعات مرتبط و احتمالاً قالب های رایگان ایمیل را در اختیارشان قرار می دهد.

3. کلمات کلیدی هدف صفحه را اضافه کنید

توضیحات متا به عنوان یک تبلیغ عمل می کنند و بازدیدکنندگان را از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به یک وب سایت هدایت می نمایند. برای اینکه نظر کاربران را به صفحات سایت خود جلب کنید، در مورد انتخاب توضیحات متا و کلمات کلیدی دقت زیادی داشته باشید تا به روشی طبیعی کاربران را مورد هدف قرار داده و افراد را تشویق به کلیک کردن نمایید. در عین حال، به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی را بیش از حد بکار نبرید. اگر کلمات کلیدی مختلفی را در توضیحات درج کنید، ممکن است رتبه خوبی در گوگل کسب نمایید اما اطمینان از مرتبط بودن و منطقی بودن آنها برای کاربر، ضروری می باشد.

4. از کپی برداری خودداری کنید

توضیحات متا باید مرتبط با همان صفحه و منحصر به فرد باشد.

5. از علامت های نقل قول خودداری کنید

استفاده از علامت نقل قول در توضیحات متا معمولاً توصیه نمی شود. گوگل آنها را به عنوان نشانه شناسایی کرده و به طور خودکار مابقی اطلاعات را از  نتایج جستجو حذف می کند. برای جلوگیری از این امر، تمام نمادهای غیر الفبایی را از توضیحات حذف کنید.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو

الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال بروز شدن هستند و روال های جدیدی را به وجود می آورند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی یکی از مهمترین عناصری هستند که باید در متن وجود داشته باشند تا شاهد تاثیر آن بر سئو سایت باشید.

کلمات کلیدی، مفاهیم و مضامینی هستند که محتوای شما را شرح می دهند اما چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

  • اطلاعات ارزشمندی به مخاطبان هدف شما در موتور جستجوی Google، ارائه می دهند.
  • موتورهای جستجو را در مورد محتوای صفحات وب سایت، مطلع می کنند.
  • به شما اجازه می دهند تا نرخ ترافیک را بهبود بخشید.
  • کاربرانتان را افزایش می دهند.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی برای معیارهای سئو

1. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

لیستی از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحات سایت خود ایجاد کنید. روش های مناسب برای جستجو، شامل موارد زیر است:

  • ساختار وب سایت های رقبا را بررسی کنید.
  • یک جلسه همفکری (brainstorm) ترتیب دهید.
  • از سایت هایی که بهترین کلمات کلیدی را  پیشنهاد می دهند، استفاده نمایید. (برای مثال سایت keywordtool.io).

در نظر بگیرید که چه کلمات کلیدی محصول، خدمات یا پیشنهادات ویژه شما را به خوبی توصیف می کنند. این لیست باید در یک فایل اکسل ذخیره شود تا بتوانید آنها را ارزیابی کنید.

2. وب سایت های رقبا را بررسی نمایید

تجزیه و تحلیل رقبا، منبع قابل اعتمادی برای جستجوهای مرتبط می باشد. اگر عبارات خاصی سایت های دیگر را در جایگاه شما قرار داده است، چرا جایگاه خود را پس نمی گیرید؟ شما می توانید موقعیت خود را با تجزیه و تحلیل رقبای برتر و استفاده از تجربه آنها به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

3. به دنبال کلمات کلیدی طولانی و جستجوهای جایگزین باشید

کلمات کلیدی طولانی "غیر محبوب" دارای پتانسیل جستجوی دقیق با امکان تبدیل بالا هستند. در حال حاضر کلمات کلیدی طولانی، جایگاه ویژه ای در موتور جستجوی گوگل دارند. این نوع کلمات کلیدی می توانند حجم قابل توجهی از ترافیک جستجو را ایجاد کرده و کسب رتبه در موتورهای جستجو را آسان تر کنند. طبق آمار، بیش از 29 درصد از کلمات کلیدی با بیش از 10000 جستجوی ماهانه، دارای سه کلمه یا بیشتر هستند که می توانید از آنها به نفع خود بهره ببرید. از درخواست ها و سوالات جستجو شده توسط کاربران استفاده کنید. این موارد، عباراتی هستند که توسط موتورهای جستجو هنگام وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر، ارائه می شوند.

روش حرفه ای برای سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی

تصویر(2)

بنابراین، کجا باید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، استفاده از پیشنهادات موجود در جستجوی Google و تکمیل خودکار عبارات است. به سادگی یکی از کلمات کلیدی خود را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید تا عبارات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار دهد.

نوشتن پیشرفته و کاربردی سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی

تصویر(3)

4. People Also Ask

People Also Ask یکی از ویژگی های عالی گوگل است که به شما کمک می کند متوجه شوید مردم از موتور جستجو درباره موضوع موردنظر، چه سوالاتی پرسیده اند.

ابزارهای گوگل برای سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی

تصویر(4)

5. عبارات Related searches

اگر برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر مشکل دارید، عبارات Related searches را بررسی نمایید. آنها معمولاً پس از وارد کردن کلمه کلیدی، در پایین صفحه ظاهر می شوند.

سئو توضیحات متا و کلمات کلیدی محصولات وکامرس

تصویر(5)

6. ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که به شما در یافتن سوالات متداول کمک می کنند. محبوب ترین ابزارها عبارتند از:

  • Ahrefs
  • AnswerThePublic
  • Google Keyword Planner
  • search console google
  • Google Trends
  • Moz Keyword Explorer
  • SEMrush
  • Ubersuggest

نحوه فیلتر کردن کلمات کلیدی

اکنون که فهرست منتخب کلمات کلیدی که متناسب با محتوای شما هستند را تهیه کرده اید، می توانید شروع به نوشتن محتوای جدید کنید. اما این کلمات کلیدی چگونه باید سازماندهی و مرتب شوند؟

از Keyword Planner گوگل استفاده کنید

با استفاده از این ابزار، می توانید حجم جستجو و ترافیک کلمات کلیدی مورد علاقه خود را تخمین بزنید. قبل از اینکه کلمه ای را حذف کنید، Google Trends را برای تاریخچه جستجو کلمه کلیدی و پیش بینی آینده، بررسی نمایید. استفاده از گوگل ترند به شما نشان می دهد که آیا برخی از کلمات کلیدی با حجم جستجو کم، ارزش سرمایه گذاری را دارند یا خیر. حجم جستجوی ماهانه را برای کلمه کلیدی موردنظر بررسی کنید.

کلمات کلیدی را به صورت دستی فیلتر کنید

روش دیگر این است که همه عبارات را به صورت دستی فیلتر کنید تا لیست موردنظر کلمات کلیدی را به دست آورید. فیلتر کردن به این روش، می‌تواند زمان‌بر باشد اما به شما امکان می‌دهد تا کوئری های جستجو مهم را بیابید.

رایج ترین کلمات کلیدی که می بایست حذف شوند، عبارتند از:

  • کلمات کلیدی شامل «رایگان»، «ارزان»، «کارکرده» و غیره.
  • عبارات کلیدی با املای نادرست
  • عبارات مربوط به برند رقیب
  • نام مکان های بی ربط

نتیجه

نوشتن توضیحات متا خوب و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مراحل مهمی هستند که زمان و حوصله زیادی را می طلبند. این دو عنصر به‌عنوان پایه‌ای برای تولید محتوای با کیفیت بالا، هدایت ترافیک به وب‌سایت شما و بازگشت سرمایه عمل می‌کنند. البته، یادگیری نحوه صحیح تولید، فیلتر و استفاده از این دو مؤلفه، کمی زمانبر است. بنابراین، مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، انجام داده اید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *