کلمات کلیدی Long Tail (طولانی) چیست؟ چگونه می توان از کلمات کلیدی Long Tail استفاده کرد؟
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

کلمات کلیدی Long Tail (طولانی) چیست؟ چگونه می توان از کلمات کلیدی Long Tail استفاده کرد؟

کلمات کلیدی طولانی یا Long tail که به عنوان کلمات کلیدی long tail focus نیز شناخته می شوند، یک استراتژی عالی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند. به دلیل بازار بسیار رقابتی، رتبه بندی با کلمات کلیدی کوتاه دشوار است. بنابراین کلمه کلیدی شما باید کمی طولانی تر و نزدیک به هدف موردنظر شما باشد. در این مقاله، جزئیات اساسی درباره کلمات کلیدی با تمرکز بر long tail focus keywords ارائه خواهد شد. پس از خواندن این مقاله، می توانید کلمات کلیدی long tail را تعریف کرده و اهمیت آنها را درک کنید. 

الف) کلمات کلیدی Long Tail چیست؟

کلمات کلیدی Long tail عبارات کلیدی خاصی با طول بالا هستند. به عنوان مثال، دو کلمه کلیدی "پوسته های وردپرس" و "بهترین پوسته های رایگان وردپرس برای تجارت" آورده شده است. به نظر شما کدام یک از این دو، توصیف بیشتری ارائه و قصد شما را به صورت واضح بیان می کنند؟ واضح است که مورد دوم. همانطور که قبلاً پیشنهاد شد، کلمات کلیدی Long tail در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه خاص تر هستند.

"کلمات کلیدی" یک head term (کلمه کوتاه) با معنی مبهم است. از طرف دیگر، "چگونگی استفاده از کلمات کلیدی برای سئو بهتر" یک کلمه کلیدی Long tail با یک هدف کاملاً مشخص است.

با این حال، برخلاف head term، کلمات کلیدی Long tail حجم جستجو کمتری دارند. اما خبر خوب این است که با رقابت کم همراه است. در نتیجه، احتمال رتبه بندی در موتورهای جستجوگر زیاد است.

ب- چرا باید از کلمات کلیدی Long Tail استفاده کنید؟

کلمات کلیدی Long tail focus کلمات جستجویی خاصی هستند که به طور موثر با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا به مشتریان بالقوه خود که واقعاً به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند، دسترسی پیدا کنید.

دلایل اصلی تمرکز بر روی کلمات کلیدی Long tail به شرح زیر است:

1. آسان تر برای رتبه بندی

از آنجا که کلمات کلیدی Long tail خاص ترند، معمولاً در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، در نتایج جستجو، بازدید بالایی دریافت نمی کنند. اما در رقابت با سایر وب سایت های مشابه مزیت محسوب می شود. بنابراین، شما مجبور نیستید برای رتبه بندی در موتورهای جستجو تلاش زیادی انجام دهید و وقت زیادی برای بالا بردن رتبه سایت خود با کلمات کلیدی کوتاه صرف کنید.

2. تبلیغات ارزان تر

کلمات کلیدی Long tail برای کسانی که در استراتژی بازاریابی PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) فعالیت می کنند بسیار مقرون به صرفه است. PPC نوعی تبلیغات است که در صفحه نتایج موتور جستجو قرار می گیرد که در آنجا کلمات کلیدی خاصی را پیشنهاد می دهید. لذا شما باید هزینه هر کلیک بر روی تبلیغات خود را توسط کاربران پرداخت کنید. از آنجا که کلمات کلیدی Long tail با رقابت کم و میزان کلیک پایین همراه است، بنابراین، این موضوع کمک می کند تا هزینه مرتبط با تبلیغات شما به حداقل برسد.

3. پایین تر نرخ گزاف گویی

کلمات کلیدی long tail focus قصد واضح تری دارند. بنابراین افرادی که با استفاده از این کلمات کلیدی از صفحه وب شما بازدید می کنند اطمینان بیشتری دارند که در صفحه شما بمانند. زیرا نتایج جستجو کاملاً با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد.

4. نرخ تبدیل بالا

افرادی که از کلمات کلیدی long tail استفاده می کنند دقیقاً می دانند که به دنبال چه چیزی هستند. بنابراین، به احتمال زیاد نتایج جستجوی هدفمندتری به دست می آورند. از این رو، کلمات کلیدی long tail به شما کمک می کند نرخ تبدیل بهتری برای سایت خود دریافت کنید.

5. رتبه بندی برای کلمات کلیدی Short Tail

کلمات کلیدی long tail شما همچنین به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی Short Tail خود نیز رتبه بندی را انجام دهید. اینکار چگونه امکان پذیر است؟ کلمات کلیدی long tail چیزی نیست جز توضیحات بیشتر برای کلمات کلیدی کوتاه. بنابراین، آنها شامل کلمات کلیدی کوتاه در درون خود هستند.

به عنوان مثال: "تم های WooCommerce" و "بهترین تم های رایگان WooCommerce با Elementor". در اینجا، کلمه کلیدی کوتاه "تم WooCommerce" در کلمات کلیدی tail long گنجانده شده است. از این رو، آنها به رتبه بندی هر دو کلمه کلیدی کمک می کنند.

6. چارچوبی برای محتوا تهیه کنید

کلمات کلیدی long tail به عنوان یک چارچوب برای محتوای شما عمل می کنند. شما می توانید محتوای ارزشمند خود را حول این اصطلاحات ایجاد یا شکل دهید. به این ترتیب، پست های وبلاگ خود را بهینه می کنید تا پاسخگوی جستجوی مشتریان خود باشید. بنابراین، می توانید ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

7. جستجوی صوتی Google

امروزه، افراد اغلب با استفاده از جستجوی صوتی Google به دنبال نتایج جستجو می گردند. در چنین مواردی، کلمات کلیدی long tail بسیار مناسب تر از کلمات کلیدی کوتاه هستند. از آنجا که بسیار خاص هستند، نتایج هدفمندتری را به همراه دارند.

پ- تحقیقات کلمه کلیدی Long Tail چیست؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی Long tail مربوط به یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده است که هدف شما را به بهترین وجه توصیف می کند. این فعالیت برای ساخت کلمات کلیدی Long tail که مطابق با سوالات جستجو شده توسط مشتریان هدف شما است، نقشی اساسی دارد.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی ای را پیدا کنید که رقبا برای رتبه بندی در موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنند. همچنین می توانید کلمات کلیدی مهمی را که ممکن است تاثیر مثبتی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد را کشف کنید.

ت. چگونه می توان کلمات کلیدی long tail را پیدا و تحقیق کرد؟

در مورد تحقیق کلمه کلیدی long tail و اهمیت آن توضیح داده شد. اکنون وقت آن است که با نحوه پیدا کردن آنها آشنا شوید.

قبل از شروع به کار، مهم است که چند نکته را در ذهن خود داشته باشید:

  • انگیزه شرکت شما
  • شناخت مشتریان بالقوه خود
  • جستجوی هدف مشتریان خود

با در نظر داشتن این موارد، اکنون می توانید با استفاده از روش های زیر کلمات کلیدی long tail را پیدا کنید:

1. Google Autocomplete

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی long tail، نیازی به خرید ابزار گران قیمت تحقیق در مورد کلمات کلیدی ندارید. ویژگی Google Autocomplete برای تولید ایده های مربوط به کلمات کلیدی long tail کافی است.

در هر زمان می توانید عبارات موردنظر را در کادر جستجوی Google تایپ کنید. گوگل لیستی از پیشنهادهای مرتبط با عبارت جستجو شده را به صورت کشویی به شما نشان می دهد. لیست نمایش داده شده مربوط به جستجوهای محبوبی است که افراد اغلب به دنبال آن هستند.

می توانید کلمه کلیدی مورد علاقه خود را وارد کنید و Google به طور خودکار آن را برای شما تکمیل می کند. علاوه بر این، می توانید یک حرف یا کلمه خاص به عبارت جستجو خود اضافه کنید تا تغییرات پیشنهادی Google را مشاهده نمایید.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(1)

2. Google “Searches related to…”

یکی دیگر از گزینه های کاربردی برای جستجوی کلمات کلیدی long tail، بخش    Related searches در Google است. Related searches در پایین SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) ظاهر می شوند.

در فیلد جستجوی گوگل، کلمه کلیدی اصلی مورد علاقه خود را وارد کنید و سپس برای یافتن پیشنهادات مربوط به جستجو خود به پایین صفحه بروید. Google هشت مورد از مرتبط ترین جستجوها را برای کلمات کلیدی که بالا در جعبه جستجوی Google وارد کرده اید، به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر در جعبه جستجوی Google "بهترین پوسته های وردپرس" را تایپ کنید، مانند تصویر زیر Google به شما پیشنهاد می کند جستجوهای مرتبط را نیز دنبال کنید.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(2)

بعلاوه، می توانید بر روی هر یک از آن کلمات کلیدی مرتبط کلیک کنید تا لیست جدید دیگری از جستجوهای مرتبط بدست آورید. می توانید همه آنها را بررسی کنید و خاص ترین کلمات کلیدی را که می توانید با آنها رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید، پیدا کنید.

3. Google Boxes "People also ask"

یکی دیگر از ویژگی های مفید Google کادر "People also ask" است. همانطور که از نام آن پیدا است، این جعبه شامل سوالات پرتکرار مردم در خصوص کلمه کلیدی موردنظر شما است. سوالات مربوط به کلمات / عباراتی است که در باکس جستجوی Google وارد می کنید.

به عنوان مثال و مطابق با تصویر زیر کلمه کلیدی "best WordPress page builder plugins" در گوگل جستجو شد. برای این کلمه کلیدی، سوالات پرتکراری که کاربران مطرح کرده اند را می توانید مشاهده کنید.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(3)

در صورتی که بر روی هر یک از سوالات کلیک کنید، می توانید سوالات مرتبط دیگری را نیز مشاهده کنید. بنابراین، شما می توانید طبق خواسته یا نیاز خود برای پیدا کردن کلید واژه های long tail، از آن استفاده کنید.

4. Google Trends

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(4)

Google Trends ابزاری رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که توسط Google ارائه شده است. کار کردن با این ابزار بسیار آسان است. به Google Trends رفته و عبارت موردنظر خود را در قسمت جستجو تایپ کنید. تمام کلمات کلیدی مربوط به عبارت موردنظر در بخش جستجو نمایش داده می شوند. همچنین موضوع مرتبطی را با کلمات کلیدی شما نمایش می دهد که ممکن است برای شما مفید باشد.

این ابزار رایگان دارای ویژگی های منحصربفردی است. Google Trends به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را بر اساس منطقه جغرافیایی مورد علاقه خود فیلتر کنید. همچنین می توانید کلمات کلیدی خود را بر اساس دسته هایی مانند هنر و سرگرمی، بهداشت، ورزش، امور مالی و غیره فیلتر نمایید.

علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که به مرور زمان از علاقه مندی دیگران به کلمه کلیدی خود مطلع شوید تا متوجه شوید روند رو به افزایشی دارد یا کاهش می یابد. همچنین، می توانید دو کلمه کلیدی را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب براساس محبوبیت آنها مقایسه کنید.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(5)

ث. چگونه می توان به درستی از کلمات کلیدی Long Tail استفاده کرد؟

پس از درک اینکه کلمات کلیدی long tail چیست و چرا از آنها استفاده می شود، اکنون روش های یافتن کلمات کلیدی long tail را نیز شناخته اید. اما اگر نمی دانید چگونه به درستی از آنها در محتوای خود استفاده کنید، با مشکل روبرو خواهید شد.

1. محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی Tail Long خود ایجاد کنید

مهمترین کاری که پس از یافتن کلمات کلیدی خود باید انجام دهید، ایجاد محتوای با کیفیت بالا است. محتوای شما باید در برگیرنده کلمات کلیدی که از تحقیقات گسترده خود یافته اید، باشد.

محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی شده با کلمات کلیدی long tail برای رتبه بندی در موتور جستجو معجزه می کند. در نتیجه، سایت شما می تواند مقدار زیادی از ترافیک جستجو را بدست آورد.

2. کلمات کلیدی Long Tail را در مکانهای مهم بگنجانید

برای تقویت استراتژی محتوای خود در جستجوگرها، ترکیب کلمات کلیدی در مکان های زیر ضروری است.

عنوان ها و متا توضیحات:

استفاده از کلمات کلیدی long tail در برچسب عنوان تضمین می کند که کاربران به همان صفحه موردنظر خود منتقل می شوند.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(6)

بعلاوه، استفاده از آنان در توضیحات متا آنها را متقاعد می کند که از صفحه وب شما بازدید کنند.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(7)

URL ها:

درج کلمات کلیدی long tail در URL ها می تواند به موتورهای جستجو در مورد محتوای شما اشاره کند. این به معنای خزیدن بهتر موتورهای جستجو برای صفحات وب شما است.

کلمات کلیدی Long Tail

تصویر(8)

عنوان ها و متن Alt تصاویر:

ممکن است نتوانید کلمات long tail را در هر عنوان و متن alt تصویری قرار دهید. اما اگر بتوانید از کلمات کلیدی عنوان و تصاویر خود در هر زمان که لازم بود استفاده کنید، برای سئو سایت شما بسیار خوب است.

3. توزیع کلمات کلیدی Long Tail به طور طبیعی

گنجاندن کلمات کلیدی long tail وظیفه مهم و ظریفی است. از آنجا که کلمات کلیدی long tail، طولانی هستند، اگر از آنها به درستی استفاده نکنید، ممکن است خوانایی آنها را با مشکل مواجه کند. بنابراین، باید از آنها در مطالب خود با دقت استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسند.

حتی با وجود کلمات کلیدی عادی، الگوریتم جستجوی Google برای پیدا کردن کلمات کلیدی خیلی خوب عمل نمی کند. در نتیجه، توصیه می شود هنگام افزودن کلمات کلیدی long tail، افراط نکنید.

نتیجه گیری

اگر در رتبه بندی با کلمات کلیدی کوتاه مشکل دارید زمان آن فرا رسیده است که از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. ممکن است حجم جستجوی کمی داشته باشند. اما مزیت داشتن رقابت کم بسیار زیاد است. شما به راحتی می توانید در موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورید و رتبه بندی بهتر به معنای بازدید بیشتر از جستجو است.

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که کلمات کلیدی بخشی اجتناب ناپذیر از استراتژی SEO هستند. اما فقط یافتن و استفاده از آن کلمات کلیدی برای محتوا SEO مهم نیست. موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا سایت به طور کامل برای موتورهای جستجو بهینه شود.

اگر می خواهید در مورد بهینه سازی سایت خود بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را که در خصوص 30 ترفند مهم سئو برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو است، مطالعه کنید. 

30 ترفند مهم سئو برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو (قسمت اول)

30 ترفند مهم سئو برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو (قسمت دوم)

اشتراک گذاری:

نظرات

سلام خیلی ممنون بابت مقاله کاربردی تون من سر این قضه کلمات دراز خیلی ضربه خودم اوایل روی کلمات سخت کار می کردم که برای یک سایت تازه تاسیس بهتره روی کلمات طولانی اول کار کنه. روی سایتم های کانتنت یک مقاله با کلمه کلیدی بهترین هاست زدم که بالاخره بعد یک سال آوردمش ص 1 اگه روی کلمات طولانی کار میکردم خیلی زودتر به نتیجه میرسیدم. و در مقاله بهترین هاست های کانتنت با افتخار میهن وب هاست رو جزء 10 هاست برتر ایران معرفی کردم و مطمئنم میهن وب هاست به زودی به بیش از 200 هزار مشتری خدمات ارائه می کند.
با سلام خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده است. قطعا میهن وب هاست با وجود کاربرانی مانند شما به این جایگاه رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *