آموزش ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

چگونه می توان یک سایت چند زبانه با وردپرس ایجاد نمود؟

یک سایت چند زبانه با وردپرس می تواند باعث افزایش بازدید سایت و همچنین جذب مشتریان جدید شود.

سایت چند زبانه چیست؟

یک سایت چند زبانه، به وب سایتی با بیش از یک زبان گفته می شود. این مورد برای کسب و کارهایی که قصد دارند مشتریانی از سراسر جهان داشته باشند مفید است. وب سایت چند زبانه باید محتوایی متناسب با فرهنگ هر بازدیدکننده به اشتراک بگذارد. زبان پیش‌فرض نصب‌ وردپرس انگلیسی است. اگر بیشتر ترافیک شما از مکان‌هایی مانند ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا باشد، این زبان مناسب خواهد بود اما چنانچه مشتریان بین المللی شما در حال افزایش بوده یا به دنبال رشد وب سایت خود هستید، ایجاد یک سایت چند زبانه با وردپرس مفید است.

سایت چند زبانه با وردپرس جامعه هدف شما را بزرگتر می کند

تصویر(1)

چرا داشتن سایت چند زبانه مهم است؟

در اقتصاد جهانی، لازم است تا وب سایت وردپرسی شما با چندین زبان در دسترس باشد. طبق مطالعات انجام شده، افراد تمایل بیشتری به خرید از سایتی دارند که به زبان مادری آنها است. این موضوع چندان تعجب آور نیست، زیرا باعث می شود مشتریان راحت تر از وب سایت شما بازدید کرده و با اطمینان، خرید کنند.

سایت‌های چندزبانه تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌کنند و در عین حال اعتماد مشتریان سایر زبان ها را جلب می نمایند. بازدیدکنندگان شما به جای صرف وقت بر رفع ناهماهنگی ابزارهای ترجمه مانند Google Translate، می توانند روی افزودن محصولات به سبد خرید خود تمرکز نمایند.

مزایای ایجاد یک سایت چند زبانه با وردپرس

ساخت یک سایت چند زبانه با وردپرس چندین مزیت برای کسب و کار شما به همراه دارد، از جمله:

بهبود ترافیک سایت

یک سایت چند زبانه به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت را برای جستجوگرانی که به آن زبان صحبت می کنند، نمایش دهند. با ارائه محتوا به چندین زبان و هدایت ترافیک از سراسر جهان، موتورهای جستجو می توانند کیفیت محتوای شما را تشخیص دهند. از همین رو در صفحات موتور جستجو رتبه بالاتری کسب می کنید و افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

افزایش فروش

کاربران محصولی را که قادر به خواندن اطلاعات مربوط به آن نباشند خریداری نمی کنند. یک سایت چند زبانه با وردپرس، برند شما را برای مشتریان با زبان های مختلف قابل درک می کند و به شما این امکان را می دهد که به راحتی توجه آنها را جلب کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید.

مزیت رقابتی

اکثر کسب و کارها در تلاش هستند تا با ارائه محصولی متمایز، از رقبای خود پیشی بگیرند. افزودن ویژگی های منحصر به فرد به محصول یا خدمات شما ایده خوبی است اما می تواند پرهزینه باشد. می توانید با ترجمه وب سایت خود به چندین زبان، بازار گسترده تری برای محصول فعلی خود ایجاد نمایید. یک سایت چند زبانه با وردپرس، تجارت شما را به بازارهای جدیدتری، دور از دسترس رقبا هدایت می کند.

اعتماد بیشتر به برند

طبق مطالعات انجام شده، 42٪ از مشتریان آنلاین هرگز به زبانی غیر از زبان خودشان خرید نمی کنند. این مشتریان در مورد خرید آنلاین از سایتی که دارای اشکالات ترجمه ای است نیز تردید دارند. بنابراین، یک سایت چند زبانه با کیفیت بالا می تواند حس آشنایی را به مشتریان ارائه دهد تا اعتماد آنها جلب شود.

استفاده از افزونه ها برای ایجاد یک سایت چند زبانه با وردپرس

سایت‌های چند زبانه مستلزم فرآیند برنامه نویسی پیچیده و استخدام شخصی برای ترجمه دستی صفحات به زبان‌های دیگر هستند. خوشبختانه افزونه های وردپرس با ترجمه محتوا کار را بسیار آسان کرده اند و می توانید از هر یک از افزونه های زیر برای ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس استفاده کنید.

افزونه Weglot

Weglot یک افزونه ترجمه مطمئن برای تجارت الکترونیک و شرکت های SaaS می باشد. این ابزار تمام محتوای وب سایت را به زبان مورد نظر شما ترجمه می نماید و یک داشبورد واحد برای ویرایش ترجمه ها ارائه می دهد. همچنین یک URL اختصاصی برای هر زبان ایجاد می کند تا موتورهای جستجو بتوانند بازدیدکنندگان را به مناسب ترین نسخه صفحه شما هدایت کنند.

افزونه Weglot برای ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس

تصویر(2)

Google Language Translator

Google Language Translator یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات ترجمه وب سایت می باشد و تمامی جزئیات را از پست ها و صفحات گرفته تا دسته ها و برچسب ها، ترجمه می کند. برای ترجمه ابرداده (metadata)، اصلاح دستی ترجمه، ادغام با WooCommerce و دریافت پشتیبانی از چت آنلاین، می توانید نسخه پولی آن را استفاده نمایید.

افزونه  Google Language Translator  برای ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس

تصویر(3)

افزونه WPML

WPML ثابت می کند که ساخت یک سایت چند زبانه با وردپرس، زمانی که ابزارهای مناسب را در اختیار داشته باشید، ساده است. با استفاده از حالت "Translate Everything"، می توانید به طور خودکار کل سایت خود را در عرض چند دقیقه ترجمه کنید.

اگر نیاز به امکانات بیشتری دارید، می توانید از میان 65 زبان موجود، زبان مدنظر خود را انتخاب کرده و همچنین از حالت "Translate Some" برای ترجمه بخشی از محتوا استفاده نمایید. ترجمه های تخصصی را به مترجمان واگذار کنید یا از آژانس های حرفه ای کمک بگیرید. WPML از نزدیک با نویسندگان قالب ها و افزونه ها کار می کند، بنابراین لازم نیست نگران مشکلات سازگاری باشید.

محیط افزونه  WPML برای ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس

تصویر(4)

Polylang

Polylang یک افزونه ترجمه جامع بوده که به شما کمک می کند تا به راحتی یک سایت چند زبانه با وردپرس ایجاد کنید. کافی است صفحه را به زبان پیش فرض ایجاد کرده و سپس زبان جدید را برای ترجمه صفحه انتخاب نمایید. بازدیدکنندگان به تغییر زبان دسترسی دارند و شما نیز می‌توانید از طریق پنل مدیریت، آن را شخصی سازی کنید. برای بهبود سازگاری زبان، می‌توانید افزونه Lingotek Translation که افزونه‌ای برای مدیریت فرآیند ترجمه است را به Polylang اضافه نمایید.

افزونه ترجمه Polylang برای ایجاد سایت چند زبانه با وردپرس

تصویر(5)

بهترین نکات برای سایت چند زبانه با وردپرس

تجربه بازدیدکنندگان در هنگام ایجاد یک سایت چند زبانه اولویت اصلی می باشد. تنها ترجمه کلمات موجود در سایت کافی نیست، بلکه باید محتوای خود را بومی سازی کرده و در موتورهای جستجو رتبه کسب نمایید. در ادامه سه مورد از بهترین نکات برای کمک به شما در انجام این کار، آورده شده است.

تفاوت های فرهنگی را در نظر بگیرید

تمامی کلمات و عبارات انگلیسی به خوبی در زبان های دیگر ترجمه نمی شوند. این امر به ویژه در مورد عبارات عامیانه بیشتر صادق است. برای جلوگیری از سردرگمی احتمالی، به معانی تحت اللفظی و فرهنگی عبارات سایت خود توجه کنید.

از URL های اختصاصی استفاده کنید

هدف این است که بازدیدکنندگان جدیدی که به زبان دیگری صحبت می کنند را به وب سایت خود هدایت کنید. بنابراین، به جای استفاده از کوکی‌ها یا تنظیمات مرورگر برای تنظیم زبان در صفحات خود، Google پیشنهاد می‌کند از URL‌ های مختلف برای هر نسخه از آنها استفاده نمایید.

می توانید با افزودن ویژگی hreflang، به گوگل در مورد نسخه های مختلف وب سایت خود اطلاع دهید تا به رتبه بندی سایت در موتور جستجو، کمک نماید. این نکته باعث می‌شود که بازدیدکنندگان سایر کشورها احساس کنند برای شما مهم هستند.

زبان های خاصی را انتخاب کنید

ایجاد یک سایت چند زبانه با وردپرس به معنای ایجاد یک وب سایت با تمامی زبان ها نیست. برای شناسایی رایج ترین زبان ها در بازار هدف خود، تحقیق کنید. سپس برای راه اندازی یک یا دو سایت تحت زبان های شناسایی شده، برنامه ریزی نمایید.

به عنوان مثال، اگر بازار اصلی شما در منطقه فارسی زبان است اما در مناطق فرانسوی زبان نیز فعالیت دارید، ارزش آن را دارد که زمان و تلاش خود را برای ایجاد یک وب سایت وردپرس فرانسوی صرف کنید.

از طرف دیگر برای بازدیدکنندگان سایر کشورها، می توانید به جای توسعه یک نسخه کاملاً جدید سایت، از صفحات منفرد با اطلاعات مهم تجاری به زبان مادری آنها که آسان تر و مقرون به صرفه تر می باشد، استفاده نمایید.

استفاده بهینه از سایت های سایت چند زبانه با وردپرس

پشتیبانی از زبان های مختلف به معنای شانس بیشتر برای جلب مشتری از سراسر جهان است. زمانی که نوبت به ساختن سایت چند زبانه با وردپرس می‌رسد، افزونه مناسب می‌تواند کار را ساده‌تر کند اما برای اطمینان از اینکه به نحو احسن از زبان های دیگر استفاده می کنید، احترام به تفاوت‌های فرهنگی، ایجاد URL های اختصاصی و استفاده بهینه از زبان های خاص، ضروری است.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *