نحوه کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نکات کاربردی برای کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام

در اواخر سال 2021، تعداد کاربران فعال اینستاگرام، دو میلیارد نفر عنوان شد. الگوریتم اینستاگرام دائما در حال تغییر است و اگر در سیستم بازاریابی رسانه های اجتماعی فعال هستید، باید از تغییرات جدید در الگوریتم، آگاه شوید. لازم است استراتژی انتشار محتوای خود را متناسب با آن تنظیم نمایید تا علاوه بر جذب فالوورهای بیشتر، نرخ تعامل شما رشد و تعداد کامنت بیشتری در پست خود دریافت کنید. به بیان ساده تر، الگوریتم اینستاگرام بر پایه تعامل است و هر چقدر مخاطبین با شما و کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند لایک، کامنت و فالوور بیشتری دریافت خواهید کرد. کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام نشان دهنده تعامل بیشتر کاربران با شما خواهد بود.

کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام نشان دهنده تعامل با کاربران می باشد 

تصویر(1)

اینستاگرام یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی می باشد که بر پایه تصاویر (محتوای بصری) کار می کند، به همین دلیل محبوبیت آن بالا بوده و قابلیت های زیادی از جمله هشتگ گذاری، نمایش پست در اکسپلور و … به آن افزوده شده است. اگر زمانبندی مناسبی برای آپلود پست های خود جهت افزایش کامنت ندارید، جای نگرانی نیست. زیرا با رعایت چند اصل ساده، قادر خواهید بود کامنت، لایک و در نتیجه فالوور بیشتری دریافت نمایید. از خریدن کامنت غیر واقعی خودداری کنید، زیرا در اینستاگرام فاقد ارزش می باشد. در واقع برای رشد در این پلتفرم باید کامنت واقعی بگیرید. در ادامه مقاله به بررسی نحوه کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام پرداخته می شود.

از قابلیت هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها، نشان دهنده حوزه فعالیت شما می باشد و به سبب آنها کامنت بیشتری دریافت خواهید کرد. کاربران زیادی در حال استفاده از قابلیت سرچ اینستاگرام (بخش TAGS) هستند، بنابراین از عبارات کوتاه برای هشتگ گذاری استفاده نمایید تا کاربران راحت تر پیج شما را پیدا کنند. 

هشتگ یک راه عالی برای کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام

تصویر(2)

سعی کنید از هشتگ هایی که نشان دهنده موقعیت مکانی شما هستند، استفاده نمایید. به عنوان مثال «#مبلمان» دارای 20 میلیون پست اینستاگرامی است، بنابراین شانس دیده شدن پست شما کمتر خواهد بود. حال اگر هشتگ خود را به صورت «#مبلمان_رشت» درج نمایید، کاربران راحت تر پیج شما را می یابند و منجر به کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام خواهد شد.

در تصویر زیر می توانید یک نمونه از نحوه هشتگ گذاری را مشاهده نمایید:

نمونه استفاده از هشتگ برای کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام

تصویر(3)

در واقع باید از هشتگ هایی که مرتبط با تجارت و کسب و کار شما هستند استفاده نموده و پست های خود را خاص تر کنید. به منظور پیشرفت در فضای مجازی، از پیج های موفق در حوزه کاری خودتان الگو بگیرید. باید هشتگ هایی اضافه نمایید که مرتبط با فعالیت شما باشند. بدین ترتیب، پست شما خاص تر خواهد شد در نتیجه هشتگ یک راه مناسب کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام است.

از آهنگ های ترند و معروف در Reels اینستاگرام استفاده کنید

طی چندین سال گذشته، قابلیت Reels در اینستاگرام محبوب شده است. با استفاده از آهنگ های ترند در Reels می توانید تعامل خود را با کاربران بالا ببرید. 

استفاده از ترندها برای کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام

تصویر(4)

از قابلیت استوری در اینستاگرام استفاده نمایید

قابلیت استوری در اینستاگرام یک راه آسان برای افزایش تعامل با کاربران و کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام است. زیرا وقتی استوری منتشر می کنید، فالوورهای فعال شما می توانند در بالای صفحه اصلی آن را مشاهده نمایند. علاوه بر این، استوری دارای ویژگی هایی جذابی همانند؛ ایجاد نظرسنجی، پرسش و پاسخ، برگزاری مسابقه و .. است که در برقراری ارتباط و درگیر کردن مخاطب تاثیر مستقیم می گذارد. ایجاد محتوا در قالب استوری، یک روش عالی برای ارتقا برند و کسب مخاطبین وفادار است. همچنین می توانید استوری را از طریق قابلیت TAG جستجو نموده یا در explore مشاهده نمایید. به عبارتی با هشتگ گذاری در استوری، اشخاص راحت تر می توانند محتوای شما را بیابند. 

پست خود را استوری کنید

استوری اینستاگرام محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد، در واقع استوری و الگوریتم جدید اینستاگرام، موجب کاهش چشمگیر فعالیت در زمینه پست شده است. اکثر افراد ترجیح می دهند به جای پست از قابلیت استوری استفاده کنند. به همین دلیل می توانید پست های خود را از طریق استوری به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتری محتوای شما را مشاهده و منجر به کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام شود. 

افراد، برندها و مکان ها را تگ کنید

در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید آیدی اکانت افراد، برندها و مکان های مختلف را تگ کنید. افرادی که منشن شده اند از این موضوع مطلع خواهند شد. در نتیجه توجه آنها به محتوای شما جلب و امکان مشاهده آن در مکان های مختلف میسر خواهد شد. علاوه بر این، باید موقعیت مکانی که در آن قرار دارید را مشخص نمایید این امر در کسب و کارهای محلی، حائز اهمیت می باشد.

نکته: یک نوع دیگر تگ کردن در اینستاگرام، منشن روی پست های ویدیویی یا تصاویر می باشد. این روش نسبت به تگ کردن افراد در کپشن اینستاگرام بهتر است، زیرا راحت تر متوجه می شوند که شما آنها را تگ کرده اید. 

کامنت بگذارید

یکی از راهکارهای دریافت کامنت واقعی بیشتر در اینستاگرام، ثبت نظر خودتان است. در واقع می توانید به کامنت ها پاسخ دهید که این عمل، تعداد کامنت های شما را دو برابر خواهد کرد. 

کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام سبب افزایش تعامل کاربران با محتوای شما خواهد شد. علاوه بر این، می توانید از مخاطبین خود در کامنت سوال پرسیده و مشارکت را افزایش دهید.

کپشن طولانی بنویسید

اکثر مردم شنیدن یک داستان زیبا را دوست دارند. در اینستاگرام نمی توانید بیش از 2200 کاراکتر برای هر کپشن استفاده نمایید. این رقم مناسب است و محدودیت چندانی در نوشتن کپشن برای شما ایجاد نمی کند. بنابراین، در متن کپشن می توانید از افراد سوال های جنجالی بپرسید و آنها را برای مشارکت به چالش بکشید. کپشنی که می نویسید باید علاوه بر جذاب بودن، کاربران را به نوشتن کامنت در زیر پست شما تشویق کند و یک راه عالی برای کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام می باشد.

سوال بپرسید

می توانید به صورت رایگان در اینستاگرام کامنت دریافت کنید. صرفا لازم است تا در کپشن خود سوال طرح نموده و بعد از مشارکت مخاطبین، به آنها پاسخ دهید.

با طرح سوال در کپشن پست خود کسب کامنت بیشتر در اینستاگرام را تجربه نمایید

تصویر(5)

از تصاویر به شکل مربع استفاده نکنید

تحقیقات نشان می دهد، عکس های اینستاگرام که به صورت مستطیلی (افقی) هستند، نسبت به تصاویر مربعی شکل و کوچک، بیشتر خودشان را نشان می دهند. زیرا افراد در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، به سرعت اسکرول می کنند و اگر عکس شما مستطیلی شکل باشد، احتمال دیده شدن آن بیشتر خواهد بود. 

ابعاد مناسب تصاویری که قصد پست کردن آنها را دارید، رعایت کنید. ابعاد استاندارد تصاویر سبب می شود افراد به جای اسکرول سریع به سمت پایین، پست شما را مشاهده کنند. 

از میم ها (memes) یا سرگرمی در اینستاگرام استفاده کنید

میم به موضوعاتی که در فضای مجازی گسترش پیدا می کنند و بیشتر جنبه سرگرمی دارند، اشاره دارد. در واقع میم ها همانند یک ویروس نشر پیدا کرده و افراد تمایل به تگ کردن دوستان و نزدیکان خود در زیر این گونه پست ها خواهند داشت. این گونه تصاویر، تعامل زیادی برای پروفایل اینستاگرام شما به ارمغان می آورند. علاوه بر این، میم ها با سرعت بالایی به اشتراک گذاشته می شوند و مادامی که با برند شما مرتبط باشند، می توانید از آنها استفاده نمایید. ممکن است از محتوای منتشر شده در صفحات دیگر استفاده کنید و میم بسازید اما پیشنهاد می شود که خلاق باشید و محتوای مربوط به خود را ایجاد نمایید.

از ابزار Insights یا آمار، برای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام ابزار Insights را به کاربران خود ارائه می دهد. بازاریابان موفق که دارای اکانت تجاری هستند، به منظور تنظیم دقیق استراتژی محتوای خود و تجزیه و تحلیل داده های آماری، از این ابزار استفاده می کنند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *