مراحل اتصال آیفون به ویندوز
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

اتصال آیفون به ویندوز 11 چگونه است؟

اگر از آیفون و ویندوز 11 استفاده می‌کنید، می‌توانید این دو را به یکدیگر متصل نمایید که به شما امکان می‌دهد اعلان‌های آیفون را در لپ تاپ خود مشاهده کنید، به پیامک ها پاسخ دهید و حتی از رایانه شخصی با اشخاص دیگر تماس بگیرید. زمانی که ویندوز را به تلفن اندرویدی متصل می‌کنید، به مواردی چون رویت عکس‌های تهیه شده و حتی اجرای برنامه‌های موبایل روی صفحه رایانه شخصی، دسترسی خواهید داشت. اتصال آیفون به ویندوز به لطف برنامه Phone Link انجام می گردد. در ادامه مراحل این اتصال ذکر خواهد شد.

مراحل اتصال آیفون به ویندوز11

مرحله 1: برنامه Phone Link را در رایانه شخصی خود باز کنید.
با تایپ "Phone Link" در منوی Start می توانید به راحتی این کار را انجام دهید

مراحل اتصال آیفون به ویندوز

تصویر(1)

مرحله 2: آیفون خود را از طریق بلوتوث با ویندوز جفت کنید

همانطور که قابل حدس است باید روی iPhone کلیک کنید. پس از آن، پنجره ای را مشاهده خواهید کرد که حاوی یک کد QR است. (کد بعد از سه دقیقه از زمان ورود به این صفحه منقضی می‌شود) گزینه "without a QR code" به شما یک URL می‌دهد تا به جای QR در مرورگر آیفون خود باز کنید.

اتصال آیفون به ویندوز از طریق بلوتوث

تصویر(2)

مرحله 3: پروسه اتصال آیفون به ویندوز را آغاز کنید

برنامه دوربین آیفون خود را به سمت کد QR بگیرید. یک اعلان ظاهر می شود که با کلیک روی آن، یک App Clip باز می شود. دیگر نیازی به نصب برنامه "Link to Windows" از App Store ندارید اما در صورت تمایل می توانید این کار را انجام دهید. این برنامه شما را از طریق فرآیندی مشابه به سمت اتصال راهنمایی می کند.

اتصال آیفون به ویندوز از طریق برنامه Phone Link

تصویر(3)

مرحله 4: اجازه دهید بلوتوث در آیفون با ویندوز 11 جفت شود

روی "Allow" ضربه بزنید تا برنامه (یا App Clip) به بلوتوث آیفون دسترسی پیدا کند.
جفت شدن بلوتوث جهت اتصال آیفون به ویندوز 

تصویر(4)

مرحله 5: فرایند جفت شدن بلوتوث را در هر دو دستگاه کامل کنید

زمانی که جفت شدن بلوتوث شروع می گردد، در رایانه شخصی صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که یک کد جفت‌سازی شش رقمی و یک دکمه "Pair" مانند تصویر پایین نشان داده می شود. سپس در آیفون، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در آن یک اعلان حاوی نام رایانه شخصی و کد جفت‌سازی به نمایش در می آید. اعداد باید مطابقت داشته باشند. روی Pair در هر دو دستگاه ضربه بزنید، سپس لحظاتی منتظر بمانید تا اتصال کاملا برقرار شود.

کد جفت‌سازی جهت اتصال آیفون به ویندوز 

تصویر(5)

مرحله 6: بلوتوث را در آیفون خود فعال کنید

پس از طی نمودن مراحل فوق، در رایانه شخصی، برنامه Phone Link مراحل نهایی را نشان می دهد که شامل باز کردن تنظیمات بلوتوث در آیفون و ضربه زدن روی "i" در کنار نام رایانه شخصی می شود. اشتراک‌گذاری اعلان‌های سیستم، نمایش اعلان‌ها و همگام‌سازی مخاطبین را در تنظیمات آیفون فعال کنید. برای برخی از این دسترسی ها، یک پیام تایید در آیفون مشاهده خواهید کرد. برای هر کدام از آنها روی "Allow" ضربه بزنید.
همگام‌سازی مخاطبین پس از اتصال آیفون به ویندوز 

تصویر(6)

در این مرحله، باید صفحه‌ای را در رایانه شخصی خود مشاهده کنید که بیان می دارد تمامی موارد آماده شده است و اکنون می‌توانید از طریق رایانه پیام کوتاه و تماس برقرار نمایید.
اتمام مراحل اتصال آیفون به ویندوز

تصویر(7)

در مقابل اگر یک صفحه هشدار مانند تصویر زیر مشاهده کردید "Unable to complete pairing"، باید به تنظیمات بلوتوث در هر دو دستگاه مراجعه، "Forget this device" را انتخاب نموده و فرآیند را از نو شروع کنید.

هشدار عدم اتصال آیفون به ویندوز 

تصویر(8)

بعد از اتصال آیفون به ویندوز 11 چه کاری می توانید انجام دهید؟
پس از اتصال آیفون به ویندوز، بخش سرگرم کننده ماجرا فرا می رسد. اعلان‌های آیفون خود را در سمت راست اعلان ویندوز 11 مشاهده خواهید کرد و می‌توانید به پیام هایی که در اعلان سمت راست پایین ظاهر می‌شوند، پاسخ دهید. برنامه Phone Link یک نماد کوچک را در System Tray قرار می دهد. تصویر زیر رابط کاربری تماس‌ها را نمایش می دهد، جایی که تاریخچه تماس خود را مشاهده می کنید و می‌توانید با استفاده از لیست مخاطبین یا شماره‌گیر تلفن، توسط رایانه شخصی تماس برقرار نمایید.
برقراری تماس پس از اتصال آیفون به ویندوز 

تصویر(9)

برای مشاهده اعلان برنامه‌های آیفون، روی دکمه "<" در بالا سمت چپ کلیک کنید. در تصویر زیر چند نمونه اعلان نمایش داده شده و رابط کاربری پیام متنی نیز در سمت راست قابل مشاهده است.

کنترل موسیقی پس از اتصال آیفون به ویندوز

تصویر(10)

همچنین می‌توانید سطح باتری گوشی خود را در گوشه سمت چپ بالای برنامه Phone Link در ویندوز 11 مشاهده کرده و موسیقی در حال پخش روی آیفون را نیز کنترل نمایید.

نتیجه گیری: در اندروید امکانات بیشتری دریافت می کنید
اگر از تلفن اندرویدی به خصوص مدل های اخیر سامسونگ استفاده می کنید، با Windows Phone Link ابزارهای بسیار بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال، می توانید چندین برنامه موبایل را روی صفحه دسکتاپ ویندوز خود اجرا کنید و هر عکسی را از دوربین گوشی مشاهده نموده و انتقال دهید. می‌توانید Do Not Disturb  (مزاحم نشوید) را در موبایل خود روشن کنید، پیام‌های گروهی ارسال نمایید و فایل‌ها را به متن اضافه کنید. اگر تمایل دارید همگام‌سازی تصویر آیفون با ویندوز را انجام دهید، می‌توانید از برنامه iCloud اپل برای ویندوز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *