روش های موثر تبلیغ کانال یوتیوب
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

25 استراتژی‌ طلایی برای تبلیغ کانال یوتیوب (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله مزایای تبلیغ کانال یوتیوب و 8 نکته برای برندها و تولیدکنندگان محتوا جهت تبلیغ کانال یوتیوب معرفی شد. در ادامه به بررسی تکنیک‌ها و روش‌های پیشرفته‌تر برای مدیریت و ارتقاء کانال یوتیوب پرداخته خواهد شد.

9. بررسی پست‌های community یوتیوب

پست‌های community یوتیوب شباهت زیادی به پست‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک دارند.

استراتژی‌ های تبلیغ کانال یوتیوب

تصویر(1)

به طور مثال، این پست کانال Fit with Ashlee، عکسی از سگ را نشان می‌دهد که در مقابل دستگاه اسکات نشسته است. می‌توانید پست‌های community را جهت اطلاع‌رسانی رویدادها به کاربران، آموزش یا سرگرمی مخاطبان خود ایجاد نمایید. به طور مثال، می توانید نظرسنجی، آزمون‌ یا چالش‌های مختلف را اجرا کنید.

برای مشاهده پست های Community وارد صفحه کانال یوتیوب موردنظر شوید و بالای صفحه روی Community کلیک کنید تا تمام پست های آن نمایش داده شوند. همچنین از این بخش می‌توانید برای انتشار پشت‌صحنه ویدیوها، دریافت نظر مخاطبان یا تبلیغ محتواهای قدیمی کانالتان استفاده نمایید.

به طور مثال، اگر تمایل دارید ویدیویی درباره آماده‌سازی یک غذا تهیه کنید، از دنبال‌کنندگان خود بخواهید تا مشکلاتشان را درباره برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی به اشتراک بگذارند تا شما راه حلی برای آنها ارائه دهید. این استراتژی می‌تواند تعامل مخاطبان با کانال را افزایش دهد و همچنین تبلیغ کانال یوتیوب شما باشد.

10. همکاری با تولیدکنندگان محتوا جهت تبلیغ کانال یوتیوب

با سایر یوتیوبرها همکاری کنید تا بتوانید به مخاطبان دیگری دسترسی پیدا نمایید و بیشتر دیده شوید. روی افرادی تمرکز نمایید که مخاطبان مرتبط با کانال شما داشته باشند.برای مثال، اگر در کانال یوتیوب خود درباره یوگا تولید محتوا می‌کنید، با یک فیزیوتراپ همکاری نمایید تا ویدیوی جذاب تری ارائه دهید. همچنین می‌توانید از ایده هایی که در ادامه به آنها اشاره شده، استفاده کنید:

  • مزایای یوگا برای درد کمر
  • چگونه یوگا انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.
  • حرکات ممنوع در دوران بارداری

همکاری با تولیدکنندگان محتوا جهت تبلیغ کانال یوتیوب

تصویر(2)

به عنوان مثال، Mark Rober و MrBeast برای یک پروژه اجتماعی با یکدیگر همکاری کردند. آنها 20 میلیون درخت را توسط پهپادها کاشتند و برای ساخت مستند، از تلاش‌های خود ویدیویی ایجاد کردند که بیش از 26 میلیون بازدید و 947,000 لایک دریافت کرد. همکاری با سایر یوتیوبرها می‌تواند به تبلیغ کانال یوتیوب، افزایش مشترکین کانال و همچنین تولید محتوای باکیفیت‌تر منجر شود. اگر شرایط همکاری با سایر افراد را ندارید می‌توانید از تکنیک هایی که در ادامه اشاره شده است استفاده کنید.

11. برگزاری لایو استریم‌ها 

می‌توانید از ابزار YouTube Live برای تبلیغ کانال یوتیوب استفاده کنید. مستقیما با طرفداران خود صحبت نمایید و به نظرات آنها پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود که بینندگان بیشتر شما را بشناسند و تعامل داشته باشند. برخی از ایده‌های لایو استریم شامل موارد زیر می‌شود:

  • پرسش و پاسخ با کاربران
  • برگزاری چالش‌های مجازی
  • پخش رویدادهای مهم
  • برگزاری نظرسنجی‌ و…

پیشنهاد حرفه‌ای

ویژگی Super Chat را حین لایو استریم فعال کنید تا کاربران از شما حمایت مالی نمایند. بینندگان با حمایت از استریم می توانند پیام خود را هایلایت یا پین کنند. همچنین لایو استریم به شما اطلاعاتی درباره مخاطبان کانالتان می‌دهد. از آنها بپرسید که نظرشان درباره محصولات یا ویدیوها چیست و به چه محتوایی علاقه بیشتری دارند.

12. درج فراخوان به اقدام (CTA) در ویدیوها برای تبلیغ کانال یوتیوب

درون ویدیوها و توضیحات کانال خود CTA های واضحی قرار دهید. آنها می‌توانند شامل بنرها، دکمه‌ها یا آیکون‌هایی باشند که بینندگان را تشویق به انجام فعالیت های زیر می کنند:

  • لایک نمایند.
  • ویدیو را به اشتراک بگذارند.
  • نظر دهند.
  • ویدیوهای بیشتری تماشا کنند.
  • به وب‌سایت شما مراجعه نمایند.
  • برندتان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

CTA ها را به صورت استراتژیک در طول ویدیو قرار دهید. مطالعات نشان می‌دهند که تعامل کاربران با محتوای میانه ویدیو (mid-roll CTAs) دارای نرخ تبدیل 15% تا 23% است، در حالی که فقط 6% از CTA های ابتدای ویدیو (pre-roll CTAs) و 13% CTA های انتهای آن (post-roll CTAs)، به تبدیل منجر می‌شوند.

13. تشویق مخاطبان خود

با برگزاری قرعه‌کشی‌ها، چالش‌ها یا مسابقات، بینندگان را به تعامل و اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود تشویق کنید. نمونه هایی از این موارد در لیست زیر ذکر شده اند:

  • برخی از ویدیو ها را با ایده های مخاطبانتان بسازید.
  • بینندگان برتر خود را در ویدیوهایتان معرفی کنید.
  • مسابقاتی برگزار نمایید که بینندگان باید برای ورود، نیاز به اشتراک‌گذاری، لایک یا ثبت نظر داشته باشند.

برای مثال، آرایشگر Eric Thompson یک ویدیوی آموزشی در یوتیوب به اشتراک گذاشت و جهت جذابیت محتوای خود چالشی برگزار کرد که در صورت برنده شدن، کاربران یک پالت آرایشی مشابه نمونه موجود در ویدیو، به عنوان جایزه دریافت می‌کردند.

14. استفاده از تبلیغات هدفمند یوتیوب

می‌توانید از تبلیغات یوتیوب برای نمایش محتوای ویدیوی خود به مخاطبان مناسب کانالتان استفاده کنید. یک کمپین تبلیغاتی که به خوبی برنامه‌ریزی شده است می‌تواند منافع زیر را داشته باشد:

  • رشد مشترکین کانال
  • افزایش ترافیک وب‌سایت
  • تقویت آگاهی از برند

ابتدا با فرمت‌های مختلف تبلیغات، مانند تبلیغات ویدیویی "قابل رد کردن" (skippable) و "غیرقابل رد کردن" (non-skippable)، آزمایش کنید تا گزینه مناسب برای برند خود را بیابید. برای مثال، تبلیغات قابل رد کردن بین 12 ثانیه تا 6 دقیقه طول می‌کشند اما بینندگان می‌توانند پس از پنج ثانیه آنها را متوقف کنند. اگر این فرمت تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید، بهتر است از "قلاب" (hook) در ابتدای تبلیغ استفاده نمایید. هدف این است که توجه بینندگان را به سرعت جلب کنید.

می‌توانید با رعایت نکات زیر، احساسات افراد را برانگیزید و از طریق تبلیغات خود، الهام بخش باشید:

  • از تکنیک‌های داستان‌سرایی برای ساختن روایتی استفاده کنید که با علایق مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد.
  • از کلماتی استفاده کنید که به مخاطبان احساساتی مانند شادی، دلسوزی یا همدلی منتقل نماید.
  • موسیقی ویدیو را با احساسی که می‌خواهید به بیننده منتقل کنید، مطابقت دهید.
  • اطمینان حاصل نمایید که موسیقی با سرعت تبلیغ شما هماهنگ است و لحظات کلیدی را تقویت می کند.
  • از تصاویر و فیلم‌های باکیفیت بالا استفاده نمایید که با برند و پیام شما هماهنگ باشند. از مردم عادی نیز کمک بگیرید تا تبلیغ تان با بینندگان ارتباط بیشتری برقرار نماید.

15. پیگیری عملکرد ویدیو برای بهبود استراتژی تبلیغ کانال یوتیوب

برای نظارت بر عملکرد ویدیوهای خود و درک بهتر مخاطبان، داده‌های YouTube Analytics را بررسی نمایید. این ابزار رایگان به شما کمک می‌کند تا مدت زمان تماشا، نرخ‌های تعامل، تعداد بازدیدها و سایر معیارها را پیگیری و بررسی کنید. این ابزار ساعات فعالیت بینندگان شما در یوتیوب، کانال‌هایی که دنبال می‌کنند و اطلاعات دقیق دیگری در مورد رفتار آنها نیز ارائه می‌دهد.

این داده‌ها در بخش "Analytics" داشبورد YouTube Studio قابل مشاهده هستند.

استفاده از YouTube Studio جهت بهبود استراتژی تبلیغ کانال یوتیوب

تصویر(3)

داده‌های موجود در بخش "Audience"، اطلاعاتی از بینندگان و علایق کاربران شما ارائه می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، می‌توانید ویدیوهای مرتبط‌تری جهت تبلیغ کانال یوتیوب تولید کنید.

تبلیغ کانال یوتیوب به کمک سازماندهی محتوا

تصویر(4)

16. ایجاد پلی‌لیست‌های ویدیویی برای سازماندهی محتوا

برای مرتب کردن ویدیوها و دسترسی آسان‌تر، از پلی‌لیست‌ها استفاده کنید.

بهبود تبلیغات یوتیوب

تصویر(5)

برای مثال، کانال TED Talks ده‌ها پلی‌لیست ساخته است. برخی شامل یک سری از ویدیوها هستند و برخی دیگر ویدیوهایی با موضوعات مشابه می‌باشند.

پلی‌لیست‌ها اغلب در نتایج جستجوی YouTube قرار می‌گیرند که می‌توانند منجر به افزایش بازدیدها شوند و سئو ویدیوهای شما را بهبود بخشند. همچنین پلی‌لیست‌ها کمک می‌نمایند تا بینندگان به محتوای مرتبط تر و بیشتری از شما دسترسی داشته باشند. تا به اینجا نکات مهمی درباره تکنیک های تبلیغ کانال یوتیوب و راه های جذب کاربران بیان شد. برای مطالعه ادامه تکنیک ها جهت بهبود عملکرد کانال یوتیوب، به قسمت سوم مقاله مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *