ایده‌های جدید برای تولید محتوا کاربردی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

60 روش یافتن ایده های جدید برای تولید محتوا (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله مواردی مطرح شد که با استفاده از آنها می توانید به ایده های بسیار خوبی برای تولید محتوا برسید. در ادامه نیز روش هایی معرفی می شوند که از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک مقاله جذاب برخوردار هستند.

31. جستجوهای مرتبط در گوگل جهت یافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا

در SERP ها (نتایج موتور جستجو)، به پایین صفحه مراجعه نمایید. در این بخش جستجوهای مرتبطی را مشاهده خواهید کرد که می توانند در  بافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا، کمک کنند. در مثال زیر جستجوهای مرتبط با کلمه "سایت" لیست شده اند.

ایده‌های جدید برای تولید محتوا که کاربردی هستند

تصویر(1)

32. خبرنامه های الکترونیکی

سعی کنید در تعدادی از خبرنامه های مرتبط با کسب و کار و صنعت خود عضو شوید. می توانید از مطالب منتشر شده، ایده‌های جدید برای تولید محتوا گرفته و محتوایی جذاب برای کاربران خود ایجاد کنید.

33. Google Alerts

با استفاده از Google Alerts می توانید هشدارهایی را برای موضوعات خاصی که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند، تنظیم کنید. در نهایت گوگل به محض انتشار پستی مرتبط با کلمات کلیدی تعیین شده، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می کند. از مطالبی که دریافت می کنید برای خلق محتوای جدید و جذاب استفاده نمایید.

34. داده های داخلی

از داده‌هایی که معمولاً در مورد صنعت و مشتریان خود دارید برای ایجاد ایده های تولید محتوا، استفاده کنید. ممکن است یک پروژه تحقیقاتی قدیمی که توسط تیم شما انجام شده یا مجموعه ای از آمارهایی که در مورد مشتریان خود جمع آوری کرده اید، موجب شکل گیری ایده‌های جدید برای تولید محتوا شود.

35. از جستجوهای انجام شده در داخل وب سایت استفاده کنید

این گزینه نیز کمی با تجزیه و تحلیل کنسول جستجوی گوگل که در قسمت اول مقاله ذکر شد مطابقت دارد. این مورد را نیز باید به عنوان یک نکته خاص در نظر بگیرید. آنچه که افراد در سایت شما به دنبال آن هستند را بررسی کنید. اگر کاربران به دنبال خدمات یا محصولی هستند و در سایت پیدا نمی‌کنند، می‌توانید در مورد آن تحقیق کرده و محتوایی جهت پاسخگویی به نیاز آنها ایجاد نمایید.

36. اخبار محلی

اخبار محلی می توانند دارای اطلاعات پنهانی باشند. این اخبار جهت یافتن مطالبی که برای افراد جالب و مفید هستند، عالی خواهند بود. یکی از روش های دریافت اطلاعات مفید، نکاتی است که توسط کارشناسان محلی به اشتراک گذاشته می شود.

37. تحلیل اشتباهات خود

اشتباهات ممکن است توسط هر فرد و گروهی صورت گیرند و نباید از بیان آنها اجتناب کنید. اشتباهات شما می توانند برای افرادی که به تازگی وارد بازار کار می شوند بسیار مفید باشند و به دلیل صداقتی که داشته اید در آینده نیز به عنوان یک شریک تجاری با شما همکاری داشته باشند.

38. از موفقیت های خود صحبت کنید

صحبت در مورد موفقیت ها و روش های دستیابی به آنها نیز می تواند منبع خوبی برای کاربران باشد. آنها تمایل دارند تا در مورد موفقیت های شما نیز مطالعه کنند. همه می توانند از داستان‌های اشتباهات و موفقیت‌ها درس بگیرند. بنابراین این گزینه نیز فرصتی دیگر برای ارائه ایده‌ تولید محتوای منحصربه‌فرد است.

39. پیش بینی های شما برای آینده

فکر می کنید در آینده چه اتفاقی در صنعت و کسب و کار شما خواهد افتاد؟ چند دقیقه وقت بگذارید و به آن فکر کنید. نتایج به دست آمده را به دسته‌های مختلف تقسیم نمایید تا به ایده‌های جدید برای تولید محتوا برسید. کاربران همیشه به دنبال اطلاعاتی هستند که به آنها کمک کند تا برای آینده آماده شوند. چنین محتوایی را می توانید هر سال یا شاید حتی هر سه ماه یک بار، بروز کنید.

ایده‌های جدید برای تولید محتوا که مهم می باشند

تصویر(2)

40. یادداشت برداری

ترانه سرایان معمولاً دفترچه‌هایی را با خود به همراه دارند که در آن افکار و ایده‌های تصادفی را یادداشت می‌کنند. این افکار بعدا برای ایجاد آهنگ ها، مورد بازبینی قرار می گیرند. دلیلی وجود ندارد که تولیدکنندگان محتوا نتوانند همین کار را انجام دهند. ابتدا با تهیه یک دفترچه شروع کنید. سپس، هر روز، افکار خود را جهت یافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا در آن اضافه نمایید. بسیاری از ایده‌ها احتمالاً جواب نمی‌دهند اما برای موفقیت در بازاریابی محتوا، به هر کدام از ایده‌ها نیاز دارید تا برنده شوید.

41. Reddit

Reddit یک پلتفرم عالی است. شما می توانید تقریباً همه چیز را در این سایت پیدا کنید. مشاهده خواهید کرد که افراد چه موضوعاتی را در subreddit های مرتبط با صنعت شما به اشتراک می گذارند. به دنبال مواردی باشید که بیشترین تعامل را دارند. آنها به شما ایده های خوبی جهت تولید محتوای محبوب برای کاربران می دهند.

42. اخبار گوگل

کسب و کار خود را در Google News جستجو نمایید. بررسی کنید آخرین مقالات در مورد چه موضوعی است. موضوعات ترند (فراگیر) شده و داغ را پیدا کنید و به دنبال راهی منحصر به فرد برای اظهار نظر در مورد آنها باشید.

43. فلیپ بورد

افرد انواع محتوا را در Flipboard (سایتی است که مطالب در دسته بندی ها و موضوعات مختلف در آن منتشر می شود) به اشتراک می گذارند، بنابراین این یک راه عالی جهت یافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا است. اینفلوئنسرهای فعال در صنعت خود را دنبال کنید و بررسی کنید چه مطالبی را به اشتراک می گذارند. اینها سرنخ هایی است تا موضوعاتی که خوانندگان شما به آنها اهمیت می دهند را شناسایی کنید.

44. وب سایت های اشتراک گذاری عکس (فلیکر، فیس بوک و غیره)

می توانید از مواردی فراتر از متن الهام بگیرید. گاهی اوقات یک عکس موجب ایجاد ایده های محتوایی در ذهن شما می شود.

45. مدیران و رهبران کسب و کارها

رهبران کسب‌وکارها دارای تجربه بسیار بالایی هستند. آنها می دانند چگونه یک شرکت را اداره کنند و مشتریان به چه ویژگی ها و خدماتی اهمیت می‌دهند. با مدیران و رهبرانی که در صنعت خود می شناسید، صحبت کنید. برای مثال، یک جلسه با مدیر عامل شرکت خود ترتیب دهید. آنها را به ناهار دعوت کرده و درباره آنچه در کسب و کار شما اتفاق می افتد صحبت کنید. در چنین جلساتی، ایده های زیادی ایجاد می شود.

46. وب سایت رقبا

قبلاً اشاره شد که صفحات پرسش‌های متداول در وب‌سایت‌های رقیب منبع خوبی برای پاسخگویی به سؤالات هستند. با این حال، باید کل وب‌سایت رقیب خود را نیز بررسی کنید. گذراندن این فرآیند می‌تواند جرقه‌ای الهام بخش برای سوالاتی باشد که بی‌پاسخ مانده اند.

47. تبلیغات قدیمی

برخی از تبلیغات قدیمی در رابطه با شرکت خود را از طریق گوگل یا منابع دیگر جستجو کنید. روشی که بازاریاب ها چندین دهه پیش استفاده می‌کردند احتمالاً با امروز متفاوت است و این می‌تواند منجر به الهام گرفتن برای تولید محتوا شود. می توانید تبلیغات خنده دار با عنوانی مانند "10 تبلیغ خنده دار که امروز هرگز استفاده نمی شوند" ایجاد کنید تا مشتریان را مجذوب خود نمایید.

48. پشت صحنه

در دفتر یا محل کار شما چه خبر است؟ همه جا را طوری بررسی کنید که انگار برای اولین بار است به آن نگاه می کنید. زمانی که از منطقه امن خود خارج شدید، ممکن است ایده‌های جدید برای تولید محتوا در ذهن شما ایجاد شوند. حتی می‌توانید با چند عکس و متن جذاب، نگاهی اجمالی از پس زمینه کسب و کار خود به مشتریان بدهید.

49. ارائه پیش نمایش

آیا قرار است اتفاق مهمی در شرکت شما بیفتد و برای آن هیجان زده اید؟ شاید در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید یا یک کارمند به تیم می‌پیوندد که نقش بزرگی در توسعه کسب‌‌و‌کار بازی می‌کند. یک نگاهی کلی از آینده شرکت به مشتریان ارائه دهید. همین ایده می تواند کاربران شما را هیجان زده کند.

50. پیشنهادات مقاله "شما هم ممکن است دوست داشته باشید...".

آیا نشریات آنلاین محبوب مانند CNN و TIME را مطالعه می کنید؟ اکثر این سایت‌ها اکنون پیشنهادات «شما هم می‌پسندید…» را ارائه می کنند. مقالات پیشنهادی را بررسی کنید. معمولاً سردبیران نشریه ها، محبوب‌ترین یا مهم‌ترین محتوای خود را تبلیغ می‌کنند. این مقالات عموما با توجه به علایق کاربران انتخاب و نمایش داده می شوند.

ایده‌های جدید برای تولید محتوا در اینترنت

تصویر(3)

51. ثبت نام در سایت و خبرنامه رقیب

در بالا به عضویت در خبرنامه های مرتبط با کسب و کار شما اشاره شد اما اکنون برای تولید محتوا، خبرنامه های رقبا و به طور خاص، فرم های ثبت نام را بررسی نمایید. تحقیق کنید رقبا به ازای ثبت نام چه امتیازاتی ارائه می دهند. اگر یک راهنما یا کتاب الکترونیکی است، می توانید از آن برای ایجاد محتوایی مشابه استفاده کنید.

52. تصمیمات دشوار

سخت ترین تصمیماتی که مشتریان در صنعت شما با آن روبرو هستند، چیست؟ تعدادی از آنها را یافته و در مورد اینکه چگونه مشتریان می توانند بهترین تصمیم را بگیرند، بحث کنید.

53. عادت های رایج را از بین ببرید

عموما همه مردم در مورد مزایای پیاده روی تا محل کار صحبت می کنند. بدیهی است که پیاده روی مفید خواهد بود اما اگر به گونه ای دیگر نگاه کنید چه اتفاقی می افتد؟ شاید صرفا پیاده روی کردن صحیح نباشد، بهتر است دو روز در هفته نیز با دوچرخه به محل کار خود بروید. می توانید به جای پیروی از سایر تولیدکنندگان محتوا و متخصصان، برای دریافت ایده های تولید محتوا، خارج از چارچوب فکر کنید.

54. رویدادهای تغییر دهنده زندگی

مواردی که که زندگی شما را تغییر می‌دهند می‌توانند ایده‌های جدید برای تولید محتواهای خوب ایجاد کنند. افراد مختلف داستان های الهام بخش را دوست دارند. حتی اگر کاربران واکنش منفی نشان دهند، انتشار داستان های زندگی می تواند به دیگران کمک کند که در موقعیت های مشابه قرار گیرند. لزومی ندارد که داستان مطرح شده درباره زندگی شما باشد. ممکن است مطلبی که شخصا خوانده اید یا یکی از دوستانتان تجربه کرده را به اشتراک بگذارید.

55. نظرات خودتان

ابزاری که اخیراً یا در به طولانی استفاده کرده اید را بررسی کنید و یک مقاله در مورد آن بنویسید. در صورت امکان روی مشتریان خود تمرکز نمایید. اگر ابزارهایی که استفاده کرده‌اید به آنها کمکی نمی‌کند، ابزاری که می‌تواند نظر مردم را جلب نماید تهیه کرده و در مورد آن توضیح دهید.

ایده‌های جدید برای تولید محتوا در دنیای وب

تصویر(4)

56. تعطیلات

قطعا افرادی زیادی می توانند از این گزینه استفاده کنند. برخی از بهترین ایده‌های جدید برای تولید محتوا که می توان برای پست‌های وبلاگ ارائه کرد، زمانی به وجود می آیند که در تعطیلات باشید. قرار گرفتن در یک مکان جدید می تواند جرقه ای الهام بخش در ذهن شما ایجاد کند. وقتی مغزتان استراحت کند، راحت‌تر از زمانی که مشغول کار هستید فکر می‌کنید.

57. از داستان های غیرواقعی استفاده کنید

این گزینه مانند نوشتن یک فیلمنامه است. مردم را در مکان‌های عمومی تماشا کنید و داستان هایی غیرواقعی را در مورد آنها تصور نمایید. برای مثال به یک خانم و آقا که با یکدیگر در حال خرید هستند نگاه کرده و در مورد اینکه چگونه با یکدیگر آشنا شده اند، ازدواج کرده اند و … فکر کنید. سپس یک داستان غیرواقعی در ذهن خود ایجاد نمایید. فکر کردن در مورد افراد مانند مثالی که ذکر شد، مغز شما را آموزش می دهد تا به روش های جدید فکر کند. این موضوع می تواند به محتوایی که ایجاد می کنید کمک نماید.

58. درس زندگی

درس‌هایی که والدین، خانواده و دوستانتان در طول زندگی به شما آموخته‌اند، می‌توانند به محتوایی فوق‌العاده منجر شوند. بسیاری از افراد به شنیدن داستان هایی هستند که والدین و دیگران با آنها به اشتراک می گذارند، علاقه دارند.

59. دیالوگ های فیلم

به فیلم های مورد علاقه خود با دقت گوش دهید. ممکن است در صحنه ای از فیلم، شخصیت اصلی دیالوگی را بیان کند که باعث ایجاد ایده ای برای تولید محتوا شود. نوشتن مقاله به این روش نیازمند یک ذهن خلاق است و مطلبی که از این طریق ایجاد می گردد بسیار ارزشمند است.

60. متن آهنگ

موسیقی نیز می تواند الهام بخش باشد. هنرمندان درباره تمام احساسات و موقعیت هایی که در زندگی تجربه می کنید، می خوانند. اگر در طوفان فکری (Brainstorming) دچار مشکل هستید، مدتی به موسیقی گوش دهید. با دقت به اشعار توجه نمایید، ممکن است ایده ای پیدا کنید که شروع تولید یک محتوای بی نظیر باشد.

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمام روش‌های الهام‌بخشی که در این مقاله ذکر شدند، می توانید ایده‌های جدید برای تولید محتوا پیدا کنید. بررسی نمایید که کدام گزینه می تواند برای تولید محتوا در مورد کسب و کار یا علایق شما، منطقی‌تر باشد. از ابزارهایی مانند Ubersuggest یا Pinterest برای جستجوی کلمات کلیدی و ایده‌ها بهره ببرید. از برخی بازی‌ها، ورزش‌ها و سرگرمی‌هایی که علاقمندید استفاده کنید، در زمان هایی که آرامش دارید و سرگرم هستید ایده‌های محتوایی زیادی در ذهن شما ایجاد می شود. فقط باید با کمی دقت، به آنها توجه کنید. همواره به یاد داشته باشید که وقتی به موضوعی هیجان انگیز رسیدید، محتوا را به گونه ای جذاب بنویسید تا مخاطب را جذب کند.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *