آموزش دریافت بک لینک‌ های با کیفیت
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

8 روش موثر برای به دست آوردن بک لینک‌ های با کیفیت

بک لینک‌ های با کیفیت یک فاکتور اصلی رتبه بندی برای اکثر موتورهای جستجو از جمله گوگل هستند. اگر می‌خواهید تنظیمات سئو سایت خود را انجام دهید و ترافیک ارگانیک مرتبطی به دست آورید، ایجاد بک لینک راهکار مناسبی خواهد بود. هر چه وب سایت شما بک لینک‌ های با کیفیت بیشتری از دامنه‌های معتبر داشته باشد، در نظر گوگل شهرت بالاتری خواهد داشت. امروزه link building چندان رواج پیدا نکرده و اغلب با ارسال لینک اسپم همراه است اما نباید اینطور باشد. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های هوشمند و بدون ارسال اسپم به سایت‌های دیگر، بک لینک دریافت نمایید. اگر در موقعیت خوبی قرار ندارید، دریافت بک لینک‌ های با کیفیت بالا، می‌تواند چالش برانگیز و مهم باشد. در ادامه برخی از راهکارهای مهم جهت دریافت بک لینک‌ های با کیفیت ارائه شده اند.

1. بک لینک‌ های با کیفیت رقبای خود را تکرار کنید

ایجاد بک لینک های با کیفیت

تصویر(1)

می توانید لیستی از بک لینک‌ های با کیفیت رقبای خود تهیه کرده و بهترین آنها را تکرار کنید. تکرار بک لینک‌ های با کیفیت رقبا یکی از هوشمندانه ترین روش‌ها برای یافتن فرصت‌های جدید link building و بهبود سئو می‌باشد. می‌توانید 5 وب سایت برتر که با کلمات کلیدی اصلی شما رتبه بندی شده اند را انتخاب کرده و آنها را بررسی نمایید. اگر رتبه آنها بالاتر از سایت شما است، بک لینک های با کیفیت بالاتری دریافت کرده‌اند.

می توانید از ابزارهای سئو جهت تعیین ارزش لینک‌ها استفاده کنید. می‌بایست لینک هایی را تکرار کنید که اعتبار خوبی دارند. این کار چندان ساده نیست و معمولاً هرچه دریافت بک لینک از یک وب سایت پیچیده تر باشد، ارزش بیشتری نیز خواهد داشت. پس از این مرحله، بررسی کنید که این وب سایت‌ها چگونه از سایت‌های دیگر لینک دریافت کرده اند. اگر از لینک‌های dofollow استفاده کنند، این مورد برای کمپین‌های سئوی شما نیز مفید خواهد بود اما اگر nofollow باشند، در سئو به شما کمکی نخواهند کرد و تنها مقداری ترافیک مرتبط به سایت شما هدایت می‌کنند. 

پس از یافتن وب سایت هایی که مشخصات خوبی دارند، باید مطمئن شوید که با سایت شما مرتبط هستند. باید بررسی کنید که رقیب شما چگونه آن بک‌لینک‌ها را دریافت کرده است. اگر از مقاله مهمان استفاده کرده باشند، می‌توانید درخواستی جهت همکاری ارسال نمایید. اگر بررسی محصول توسط یک وبلاگ نویس بود، با نویسنده آن تماس گرفته و به او پیشنهاد همکاری دهید.

2. مطالب منشن شده توسط رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

کسب بک لینک های با کیفیت

تصویر(2)

بررسی بک لینک‌ های با کیفیت رقبا به تنهایی کافی نیست. باید بدانید چه زمان هایی نام برند آنها در اینترنت ذکر شده است. Mention می تواند در رسانه‌های اجتماعی، انجمن یا یک وب سایت فعال شود و اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، اگر مشتری رقیب سوالی بپرسد و شما اولین کسی باشید که به او کمک می‌کنید، احتمال اینکه با آن مشتری ارتباط برقرار نمایید، بیشتر خواهد شد. اگر آن فرد وب سایت داشته باشد و تصمیم بگیرد از شما حمایت کند، ممکن است یک بک لینک به دست آورید. با این توضیح، از طریق پاسخ دادن به سوالات دیگران در سریع ترین زمان ممکن، شانس خود را برای ایجاد بک لینک افزایش خواهید داد.

روش دیگری که منشن می‌تواند جهت دریافت بک لینک کمک کند، تنظیم هشدار برای یافتن کلمات کلیدی اصلی است. به عنوان مثال، اگر ابزار بازاریابی دارید، می‌توانید یک هشدار برای کلمه کلیدی "ابزار بازاریابی" تنظیم کنید. هر زمان که افراد مقاله ای در مورد ابزارهای بازاریابی می‌نویسند یا محتوایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

3. از طریق اینفوگرافیک بک لینک های با کیفیت بسازید

به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

تصویر(3)

در چند سال گذشته، یکی از محبوب ترین روش‌های لینک سازی، اینفوگرافیک بوده است. نشریات مهم به انتشار اینفوگرافیک روی آورده‌اند و اغلب خوانندگان آنها را دوست دارند. اینفوگرافیک‌ها نه تنها برای ایجاد بک لینک رایگان، بلکه برای هدایت ترافیک از رسانه‌های اجتماعی به سمت وب سایت نیز عالی هستند، زیرا قابلیت اشتراک گذاری دارند. اگر تخصصی در زمینه طراحی ندارید می‌توانید از فردی متبحر در این رشته کمک بگیرید.

4. وبلاگ نویسی مهمان

یافتن بک لینک های با کیفیت

تصویر(4)

وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت بازدید بیشتر در اینترنت است. می‌توانید از مخاطبان قدیمی خود استفاده کرده یا با افراد جدیدی در این راستا تعامل برقرار نمایید. این روش، تکنیکی است که برای جذب فالوور‌های بیشتر در رسانه‌های اجتماعی، افزایش ترافیک و همچنین ایجاد لینک‌های با کیفیت، بسیار عالی می‌باشد. برخلاف تصور عموم، وبلاگ نویسی مهمان از مدت‌ها قبل به عنوان یک فاکتور رتبه بندی وجود داشته است. به عبارت دقیق‌تر، مقاله‌های مهمان از روزهایی آغاز به کار کردند که روزنامه‌ها محبوب بودند.

حتی گوگل هم مشارکت‌کنندگان مهمان را در وبلاگ خود می‌پذیرد، بنابراین تا زمانی که پست‌های مهمان شما اسپم نباشند، دلیلی برای نگرانی در مورد جریمه گوگل وجود ندارد. جهت ایجاد پست مهمان، باید از محتوایی باکیفیت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تمامی وبلاگ نویسان مهمان، موفق نمی شوند. اگر این روش را جدی بگیرید، مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. می‌توانید فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان را با عبارات کلیدی زیر در Mention ها یا Google جستجو نمایید: 

  • «کلمه کلیدی موردنظر» + inurl:نوشتن برای ما
  • «کلمه کلیدی موردنظر» + intitle: نوشتن برای ما
  • «کلمه کلیدی موردنظر» + پست مهمان
  • «کلمه کلیدی موردنظر» + مشارکت کنید
  • «کلمه کلیدی موردنظر» + inurl:مشارکت

5. یک ساختار لینک داخلی مطمئن ایجاد کنید

لینک‌های داخلی بخش مهمی از مدیریت بک لینک هستند و می‌توانند برای افزایش کارایی وب سایت شما مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که لینک‌های داخلی اعتباری برای بهبود رتبه سئو ندارند اما می‌توانند روش بسیار خوبی برای ایجاد لینک در حین استفاده از anchor text باشند. از این تکنیک بیش از حد استفاده نکنید. ایجاد بیش از 100 لینک داخلی در هر صفحه می‌تواند وب سایت شما را مشکوک نشان دهد.

بررسی و توسعه بک لینک های با کیفیت

تصویر(5)

6. محتوای خود را در تمامی پلتفرم‌ها منتشر کنید

اگر کسی از وجود یک محتوای خوب اطلاعی نداشته باشد، بک لینکی نیز دریافت نخواهد کرد. افرادی را بیابید که علاقه دارند به محتوای شما لینک دهند و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از ابزارهای جستجوی اینفلوئنسرها برای یافتن افرادی که مایل به اشتراک گذاری محتوای شما هستند استفاده کنید. هر چه با وبلاگ نویسان بیشتری در ارتباط باشید، شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود به دست خواهید آورد.

7. مصاحبه انجام دهید

تقریباً در هر حوزه‌ای، وب سایت هایی وجود دارند که با کارشناسان خبره در همان زمینه مصاحبه انجام می‌دهند. اگر آنقدر شناخته شده نیستید که به جایی دعوت شوید، سراغ افراد مصاحبه‌کننده بروید و او را جهت انجام مصاحبه‌ متقاعد نمایید. سایت هایی که چنین میزگردهایی را برگزار می‌کنند، همواره به دنبال محتوای عالی هستند، بنابراین شانس خوبی برای پذیرفته شدن خواهید داشت. علاوه بر پاسخ‌ به سوالات، می‌توانید به وب سایت تان نیز لینک دهید. برای یافتن وب‌سایت‌هایی که چنین مصاحبه‌هایی را برگزار می‌کنند، می‌توانید عبارات کلیدی زیر را جستجو کنید:

  • «کلمه کلیدی موردنظر» + گردهمایی
  • «کلمه کلیدی موردنظر» + مصاحبه

بک لینک های با کیفیت و تاثیر آنها در سئو

تصویر(6)

8. link building لینک های شکسته

یک روش کمتر شناخته‌شده برای ایجاد بک لینک‌های با کیفیت، تکنیک دریافت بک لینک از طریق شناسایی لینک های شکسته می‌باشد. این مورد شامل یافتن خطاهای 404 یا مشکلات مشابه در وب سایت یک وبلاگ نویس و ارتباط دوستانه با آنها می‌باشد. از آنجایی که این کار به نوعی لطف شما به آنها محسوب می‌شود، ممکن است از طریق لینک دادن به وب سایت تان بخواهند از شما قدردانی کنند. با استفاده از افزونه مرورگر Google Chrome با نام Check My Links به راحتی می‌توانید لینک‌های شکسته را شناسایی کنید. پس از یافتن مشکلات، با مدیر وب سایت تماس گرفته و مشکل را به او توضیح دهید. دستورالعمل‌های لازم، روش تشخیص و رفع خطا را به آنها شرح دهید. سپس وب سایت خود را به عنوان منبعی برای جایگزینی لینک شکسته پیشنهاد نمایید.

جمع بندی

شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه در وب سایت خود، بک لینک های با کیفیت ایجاد نمایید. اگر مبتدی هستید، این فرآیند ممکن است بسیار زمان بر باشد اما در بلند مدت، نتیجه مناسبی دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که بک لینک‌ های با کیفیت ایجاد نمایید و هرگز زمان خود را برای لینک هایی که ممکن است مشکل ساز شوند، تلف نکنید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *