اصول نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

چگونگی نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT برای دریافت نتایج مطلوب

در این مقاله به بررسی مفهوم "Prompt" در ChatGPT و نحوه نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT آشنا خواهید شد. علاوه بر این، بهترین ابزارهای ایجاد محتوا را خواهید شناخت تا بتوانید پرامپت‌هایی با کیفیت برای ChatGPT ایجاد نمایید.

اصول نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT

تصویر(1)

در مدل‌های مبتنی بر زبان هوش مصنوعی مانند ChatGPT، کیفیت نوشتاری پرامپت‌های شما کیفیت پاسخ‌های دریافتی را تعیین‌ می‌کنند. شما می‌توانید با ارائه چند کلمه کلیدی به ChatGPT، از این ابزار برای تولید اطلاعات، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، توضیحات محصول و … استفاده نمایید. برای افرادی که به عنوان بازاریاب دیجیتال، وبلاگ نویس یا صاحب کسب و کار فعالیت می‌کنند، آموختن هنر نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT، برای جذب کاربران مهم است. در ادامه مقاله، به بررسی چندین روش کاربردی و ارزشمند برای نوشتن پرامپت‌هایی که بتوانید بهترین نتایج را از ChatGPT به دست آورید، ارائه می‌شود.

نحوه نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT

پرامپت ChatGPT چیست؟

پرامپت یک دستور یا موضوع قابل بحث است که توسط کاربر به ChatGPT داده می‌شود تا این مدل هوش مصنوعی، به آن پاسخ دهد. در واقع، Prompt می تواند به صورت سوال، توضیح یا هر نوع ورودی دیگری در ChatGPT درج شود. علاوه بر این، برای ایجاد ایده‌های جدید، مشورت یا برقراری ارتباط با مخاطبان، به کار گرفته خواهد شد. کاربران می‌توانند از پرامپت برای دریافت ایده‌ها، اشتراک گذاری نظرات یا شروع یک گفتگو استفاده کنند. پرامپت‌های ChatGP به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کاربر اجازه خواهند داد آنها را به دلخواه تغییر دهند و با توجه به ترجیحات و علایق خود، شخصی سازی کنند.

چگونگی نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT

تصویر(2)

نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT

برای شروع کار با ChatGPT، ابتدا باید به عنوان ورودی یک پرامپت نوشتاری به آن داده شود. برای مثال، داستانی کوتاه درباره یک فرد که متوجه می‌شود دارای قدرت فوق‌العاده است، بنویسید. ChatGPT براساس پرامپت شما پاسخ تولید می کند. جواب ارسالی ممکن است شامل چند جمله یا چند پاراگراف باشد که به پیچیدگی Prompt و سطح جزئیاتی که درخواست کرده‌اید، بستگی دارد. پاسخ تولید شده توسط ChatGPT را می توانید به عنوان نقطه شروعی برای نوشتن داستان خود در نظر بگیرید. از ایده ها و مفاهیم ارائه شده در پاسخ استفاده نموده و آنها را گسترش دهید. همچنین، می توانید ایده‌های خود را به آن افزوده و آن را به یک داستان منحصر به فرد تبدیل نمایید.

اگر می‌خواهید ایده‌های بیشتری برای موضوع خود دریافت کنید، سوالات مرتبط با پرسش اولیه‌ خود را بپرسید. به عبارت ساده‌تر، می توانید با پرسیدن سوالات بیشتر از این ابزار، ایده‌های بیشتری دریافت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از ChatGPT بپرسید فردی که قدرت شگفت انگیزش را کشف کرده، با چه چالش‌هایی مواجه می‌شود؟ یا رابطه این فرد با دیگران به چه شکل تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟ به خاطر داشته باشید که پاسخ‌های ChatGPT توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند و ممکن است همیشه کاملاً صحیح و همان چیزی که شما می‌خواهید، نباشند. ChatGPT ممکن است پاسخ دقیقی ارائه ندهد اما همچنان می‌تواند یک منبع عالی برای الهام گرفتن از ایده‌های آن و شروع نوشتن باشد. 

افزونه ضروری برای مرورگر Chrome

پیشنهاد می شود افزونه WebChatGPT را در مرورگر خود نصب کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید نتایج مرتبطی را از گوگل به پرامپت‌های ChatGPT خود بیفزایید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا نتایج اولیه جستجوی وب را به پرسش‌های ChatGPT خود اضافه کرده و بتوانید مکالمات دقیق‌تر و بروزتری داشته باشید. اگر از ChatGPT بپرسید Vincent Terrasi چه کسی است، قادر به پاسخ دادن نخواهد بود و باید به شکل دیگری پاسخ خود را بیابید. به عنوان مثال، می‌توانید از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعاتی درباره Vincent Terrasi استفاده نمایید. با فعال کردن افزونه Web ChatGPT در کروم، یک پرامپت جدید به نتایج اولیه جستجوی گوگل اضافه می گردد. در نتیجه، ChatGPT می‌تواند به پرسشی که شما مطرح می‌کنید، پاسخ دهد. در این مثال، با استفاده از نتایج جستجوی گوگل، ChatGPT متوجه هویت Vincent Terrasi خواهد شد. 

مهارت مهندسی معکوس

ChatGPT می‌تواند یک ابزار عالی برای مهندسی معکوس باشد. زیرا به‌صورت خودکار پاسخ‌های طبیعی و جذابی را براساس ورودی، ایجاد می‌کند. در واقع مهندسی معکوس به معنای برعکس کردن فرآیند طراحی و تولید محصول است. به این صورت که ابتدا یک کالا یا قطعه موجود در بازار را تجزیه و تحلیل نموده و سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده، می‌توانید یک محصول جدید را طراحی نمایید. با تجزیه و تحلیل پرامپت‌های تولید شده توسط ChatGPT، می‌توانید به درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد و تصمیم‌گیری این مدل دست یافته و از آن بهره‌مند شوید. مزایای اصلی استفاده از ChatGPT برای مهندسی معکوس این است که به شکلی عالی و شفاف عمل کرده و تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد، قابل فهم می‌باشد. با تحلیل پاسخ‌های تولید شده توسط ChatGPT، می‌توانید به درک عمیق‌تر از نحوه نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT، دست یابید.

مهندسی معکوس برای نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT

تصویر(3)

جمع بندی 

در این مقاله نحوه نوشتن Prompt یا درخواست بهتر در ChatGPT شرح داده شد، اما بررسی کیفیت متن‌های تولید شده توسط ChatGPT نشان می‌دهد که این الگوریتم می‌تواند نتایج مناسبی ارائه کند اما ممکن است برای سوالات مختلف، پاسخ‌های مشابه تولید نماید. این موضوع برخلاف وعده‌های شرکت OpenAI است. به نظر می‌رسد که ChatGPT بهترین ابزار برای تولید محتوا نیست. زیرا محتوای تولید شده اغلب تکراری بوده و خلاقیت کمتری دارد.

اشتراک گذاری:

نظرات

thanks a lot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *