راهنمای کامل تولید محتوا جذاب و سئو شده
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

10 نکته برای تولید محتوا جذاب و سئو شده برای وبلاگ شخصی

نوشتن پست برای وبلاگ نیاز به مهارت دارد. برای آنکه کاربران به خواندن پست شما علاقه مند شوند، باید ساختار محتوای مناسبی را انتخاب کنید. اگر افراد مقاله ای را دوست داشته باشند و درک کنند، تمایل بیشتری برای اشتراک گذاری آن خواهند داشت. این موضوع موجب بالا رفتن رتبه سایت شما خواهد شد. اگر تمایل دارید مهارت نگارش و رتبه سایت خود را بهبود دهید، این مقاله با ارائه نکات طلایی در مورد تولید محتوا جذاب و سئو شده به شما کمک خواهد کرد.

ویژگی های تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(1)

برخی تصور می کنند، نوشتن مقاله براساس اهداف سئو یا جذب مخاطب، دو هدف متناقض هستند که تصوری کاملا غلط است. البته اگر قصد ایجاد یک پست وبلاگ سئو شده دارید، کلماتی که می خواهید وب سایت شما برای آنها در موتورهای جستجو نمایش داده شود، باید به نحوی چشمگیر استفاده گردد. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، خوانایی متن شما را به شدت کاهش می دهد. تراکم کلمات کلیدی این گونه القا می کند که شما متن خود را با آنها پر کرده اید. این موضوع می تواند بر رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

پیش از آغاز کار، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

پیش از آنکه نوشتن را آغاز کنید، باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید. اگر می‌خواهید بر نتایج جستجو تسلط داشته باشید، باید کلماتی که کاربران شما جستجو می کنند را بشناسید. این کلمات، موضوعات و کلمات کلیدی هستند که باید در متن خود به کار ببرید. پس از تحقیق در مورد کلمه کلیدی و تهیه یک لیست از کلمات کلیدی کانونی، نوشتن را آغاز کنید.

نکات طلایی تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(2)

نکاتی برای تولید محتوا جذاب و سئو شده

هنگام آغاز یک پست وبلاگ جدید، بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی هر آنچه به ذهنشان می رسد را تایپ می کنند. این موضوع می‌تواند برای برخی از افرادی که استعداد نویسندگی دارند، کارساز باشد اما سایرین ممکن است به کمک نیاز داشته باشند. هنگام نوشتن یک پست  جدید، پیشنهاد می شود از قوانین زیر پیروی کنید تا تلاش شما منجر به یک تولید محتوا جذاب و سئو شده شود.

1. پیش از نوشتن فکر کنید

پیش از نوشتن، درباره هدف نوشته خود فکر کنید. مشخص نمایید که می‌خواهید چه محتوایی را به کاربران ارائه نموده یا به کدام سوال پاسخ دهید. تمایل دارید کاربران در انتهای متن شما، چه کاری انجام دهند؟ پیش از شروع، پاسخ این سوالات را بنویسید و درباره هدف جستجوی بازدیدکنندگان فکر کنید. یک راه برای اطلاع از این موضوع، بررسی نتایج جستجوی عبارتی است که می خواهید برای آن رتبه کسب نمایید.

2. ساختاری برای پست خود طراحی نمایید

برای نوشتن یک پست وبلاگ خوانا و سئو شده، باید یک ساختار واضح ایجاد کنید. این بدان معنا است که هر پست باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نوعی مقدمه که در آن موضوع خود را معرفی می کنید.
  • بخش بدنه که متن اصلی در آن نوشته می شود.
  • نتیجه گیری که در آن بخش های اصلی را خلاصه کرده یا نتیجه گیری می‌کنید.

تمام موضوعاتی که می خواهید در این سه بخش ذکر شود را در چند جمله بنویسید تا یک خلاصه از پست خود داشته باشید. این کار به شما کمک می کند یک پست وبلاگ ساختار یافته و خوانا بنویسید.

3. از پاراگراف ها و سرفصل ها استفاده کنید

تمامی وبلاگ نویسان از پاراگراف استفاده می کنند اما به خوبی آن را به کار نمی برند. تمامی جملات را صرفا به این دلیل که زیبا به نظر برسند در خط جدید قرار ندهید. همچنین جملات خود را بیش از اندازه طولانی نکنید زیرا هر پاراگراف باید موضوع خاص خود را داشته باشد. شما باید بتوانید موضوع اصلی را در یک جمله خلاصه کنید. اگر این کار غیر ممکن بود و برای توضیح موضوع اصلی به جملات بیشتری نیاز داشتید، می توانید از پاراگراف‌های بیشتری استفاده نمایید.

همچنین استفاده از سرفصل ها، به کاربران کمک می کند تا موضوع بخش های مختلف نوشته شما را درک کنند. اگر می خواهید کاربران آنچه که نیاز دارند را به راحتی در مقاله شما بیابند از عنوان های فرعی برای هدایت آنها استفاده کنید. عنوان های فرعی نه تنها برای خوانایی متن، بلکه برای سئو نیز کاربرد دارند. همچنین پیشنهاد می‌شود از کلمات کلیدی در برخی از عنوان های فرعی نیز استفاده نمایید.

چگونگی تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(3)

4. از کلمات واسط استفاده نمایید

کلمات واسط به افراد کمک می‌کنند تا رابطه بین جملات و پاراگراف ها را درک نمایند. می توانید از کلماتی مانند "ابتدا"، "ثانیا" و "در نهایت" استفاده کنید. همچنین کلماتی مانند "با این حال"، "به طور مشابه" و "به عنوان مثال" پیام مشخصی به کاربران می دهند. کاربران بلافاصله متوجه خواهند شد که پس از کلماتی مانند "برای جمع بندی" یا "به طور خلاصه"، نتیجه گیری را مشاهده می کنند. از این رو کلمات واسط برای ساختاردهی به متن بسیار مهم هستند.

5. از  کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

پر کردن مقاله با کلمات کلیدی کانونی، خوانایی متن را کاهش می‌دهد و به رتبه سایت شما آسیب می‌رساند. گوگل روز به روز هوشمندتر می‌شود و تمایل دارد محتوای موردنظر کاربران را نمایش دهد. یکی از روش‌هایی که Google برای درک موضوع متن شما به کار می‌گیرد، تشخیص مترادف ها و سایر کلمات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی کانونی می باشد.

6. طول مقاله خود را متعادل نگه دارید

مطمئن شوید که پست وبلاگ شما حداقل 300 کلمه داشته باشد اما حداکثر طول مقاله خود را متعادل نگه دارید. Google مقالات طولانی را می پسندد اما اگر مقاله شما بیش از اندازه طولانی شود، می‌تواند برای کاربران چندان خوشایند نباشد. از این رو توصیه می شود تنها در صورتی‌که نویسنده ماهری هستید، مقاله طولانی بنویسید.

7. به سایر مطالب موجود لینک دهید

اگر قبلا محتوایی مرتبط با موضوع پست فعلی نوشته اید، فراموش نکنید که از پست فعلی به آن لینک دهید. این کار باعث می‌شود پست جدید و قبلی شما ارتقا پیدا کند. همچنین ساختار لینک دهی شما برای رتبه بندی در گوگل مهم است. به خاطر داشته باشید که ارجاع به مطالب مرتبط دیگر، برای کاربران شما بسیار مفید خواهد بود زیرا ممکن است مطلب مرتبط را نیز مطالعه کنند و این می تواند به شما در تولید محتوا جذاب و سئو شده بسیار کمک کند.

کلیدی ترین نکات برای تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(4)

به این فرآیند لینک سازی داخلی نیز گفته می شود و به کاربران و گوگل کمک می کند تا محتوای شما را درک کرده و ارتباط بین مطالب مختلف سایت را پیدا کنند.

8. از افراد دیگری بخواهید پست شما را بخوانند

پیش از انتشار پست خود، ابتدا اجازه دهید افراد دیگری آن را بخوانند. از آنها بپرسید که آیا مفهوم اصلی پست شما را درک می کنند یا خیر. همچنین هرگونه غلط املایی و خطاهای گرامری را تصحیح نمایند. اگر افرادی را در تیم خود دارید که درباره موضوع مقاله متخصص هستند، پست خود را به آنها نشان دهید.

9. به طور منظم محتوا اضافه کنید

افزودن پست جدید در وب‌سایت به طور منظم، این پیام را به گوگل می دهد که سایت شما فعال است اما تنها به دلیل اینکه یک پست گذاشته باشید، این کار را انجام ندهید. تمام مطالبی که منتشر می کنید باید آموزنده، با کیفیت بالا و به خوبی نوشته شود. همچنین کاربران را سرگرم کند و با هدف جستجوی آنها مطابقت داشته باشد. اگر در تولید منظم پست مشکل دارید، پیشنهاد می شود یک تقویم محتوا برای وبلاگ خود ایجاد کنید. همچین می توانید پست قدیمی وبلاگ خود را هر از چندگاهی بروزرسانی نمایید. 

ابزار های مهم برای تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(5)

10. از افزونه یواست سئو (Yoast SEO) استفاده کنید

ابزار تحلیل و بررسی افزونه yoast seo به شما کمک می کند تا پست های خوانا و سئو شده بنویسید. با انتخاب مهمترین عبارتی که می خواهید افراد این صفحه خاص را برای آن پیدا کنند، آغاز نمایید. این عبارت کلمه کلیدی کانونی خواهد بود. اگر یک پست وبلاگ مناسب برای سئو بنویسید (بر اساس مواردی که در بالا توضیح داده شد)، این افزونه با علامتی سبز رنگ، آن را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که لازم نیست تمامی موارد سبز باشند تا نمره سئو خوبی دریافت کنید. به عنوان مثال، به نتایج این نمونه پست که در تصویر زیر آمده است دقت نمایید:

افزونه های تولید محتوا جذاب و سئو شده

تصویر(6)

نتیجه گیری

امروزه تولید محتوا جذاب و سئو شده اهمیت بسیار بالایی دارد و صرفا با استفاده از چند ترفند سئو نمی توان رتبه سایت را افزایش داد. محتوای خوب موجب می شود تا بازدید کنندگان مجددا به سایت شما بازگردند. البته روش‌های دیگری نیز برای به حداکثر رساندن نکات مثبت سئو پست شما وجود دارد اما مهمترین آنها، افزایش کیفیت محتوا می‌باشد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *