Keyword Stuffing چیست؟
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

نحوه جلوگیری از Keyword Stuffing و بهینه سازی بیش از حد سئو

استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی سئو الزامی است اما باید به طور معقول آنها را به کار گرفت. در واقع، استفاده زیاد از کلمات کلیدی می تواند منجر به Keyword Stuffing یا بهینه سازی بیش از حد و جریمه گوگل گردد. در ادامه مقاله به جلوگیری از استفاده زیاد کلمات کلیدی و بهینه سازی بیش از حد سئو پرداخته می شود.

Keyword Stuffing چیست؟

Keyword Stuffing به معنای پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی، جهت کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل است. در اوایل دوران بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO، از کلمات کلیدی به صورت گسترده در متن استفاده میشد. با این حال، اکنون موتورهای جستجویی مانند گوگل، هوشمندتر شده‌ اند و سایت هایی که بیش از حد کلمات کلیدی را به کار می گیرند، تشخیص می دهند و آن سایت ها را جریمه خواهد کرد. 

روش‌های مختلفی برای پر کردن صفحات با کلمات کلیدی وجود دارد. به عنوان مثال تکرار غیر ضروری کلمات، فهرست‌بندی یا گروه‌بندی غیرعادی متن یا درج کلمات کلیدی در بخش هایی که با متن اصلی هماهنگ نیستند. 

Keyword Stuffing به معنای پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی است

تصویر(1)

چرا Keyword Stuffing برای سئو مضر است؟

در شروع بهینه سازی سئو از تکرار متن خودداری کنید زیرا این روش برخلاف سیاست های جستجوی گوگل می باشد. در واقع، تکرار متن می تواند سبب کاهش رتبه سایت و در بدترین حالت حذف صفحه از نتایج جستجو شود. علاوه بر این، پر کردن محتوا با کلمات کلیدی می تواند منجر به تضعیف تجربه کاربری و افزایش نرخ خروج کاربران گردد. در ادامه مقاله به بررسی راهکارهایی برای جلوگیری از Keyword Stuffing و بهینه سازی بیش از حد سئو پرداخته می شود. 

1. سنجش تراکم کلمات کلیدی محتوا

برای جلوگیری از Keyword Stuffing در متن، باید تعداد هر کلمه کلیدی را تعیین کرد. بهتر است در نگارش متون، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را به صورت طبیعی و در جایگاه مناسب استفاده نمود، نه اینکه صرفا آنها را تکرار نمایید.

2. به هر محتوا یک کلمه کلیدی اصلی اختصاص دهید

راهکار دیگر برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد سئو، تخصیص یک کلمه کلیدی به هر پست بلاگ می باشد. قبل از انتخاب کلمه کلیدی اصلی برای هر محتوا، باید در مورد کلمات مرتبط با آن تحقیق انجام دهید تا به بهترین شکل، موضوع اصلی محتوای شما را شرح دهد. استفاده از کلمات کلیدی متعدد و مختلف در یک صفحه وب، موجب سردرگمی می‌شود. این کار موتورهای جستجو را از درک دقیق موضوع و محتوای اصلی صفحه غافل می‌کند و سبب کاهش رتبه کلمات کلیدی خواهد شد.

برای یافتن کلمه کلیدی اصلی مناسب برای هر محتوا، ابزارهای تحقیقاتی مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده نمایید. از جمله این ابزارها می‌توان به Semrush اشاره کرد. پس از انتخاب کلمه کلیدی اصلی، می‌توانید از افزونه مفید All in One SEO برای بهینه‌سازی محتوای سایت استفاده نمایید.

راهکار دیگر برای جلوگیری از Keyword Stuffing تخصیص یک کلمه کلیدی به هر پست بلاگ می باشد

تصویر(2)

3. از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

شما می‌توانید با به کارگیری کلمات کلیدی LSI از Keyword Stuffing جلوگیری نمایید. کلمات کلیدی LSI با موضوع اصلی مرتبط هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. 

 4. ارتقا ارزش محتوا با افزایش تعداد کلمات

محتوای خود را با جزئیات کافی بنویسید تا درک موضوع بهبود یافته و رتبه بالاتری در نتایج جستجو به دست آورید. افزایش تعداد کلمات، امکان پوشش بیشتر موضوعات فرعی و پاسخگویی بهتر به سوالات احتمالی کاربران را فراهم می‌ کند در نتیجه از Keyword Stuffing جلوگیری خواهد شد. با افزایش تعداد کلمات می‌توانید به طور طبیعی‌تر از کلمات کلیدی مختلف استفاده کرده و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورید.

افزایش تعداد کلمات به تنهایی کافی نیست و باید تمرکز اصلی روی تولید محتوای با ارزش باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو، تولید محتوایی که اطلاعات مفیدی را برای کاربران فراهم کند، ترجیح می‌دهند. افزودن بخش سوالات متداول در پایان مطلب می‌تواند یک روش مناسب برای افزایش تعداد کلمات باشد.

5. استفاده مناسب از کلمات کلیدی در سئو داخلی

می‌توانید در حین انجام سئو داخلی، با قرار دادن کلمات کلیدی خود در مکان‌های مختلف، از Keyword Stuffing جلوگیری کنید. بهینه سازی کلمات کلیدی در سئو داخلی به معنای بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو و کاربر است تا رتبه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو بهبود یابد.

حین انجام سئو داخلی می توانید از Keyword Stuffing جلوگیری نمایید

تصویر(3)

قرار دادن کلمات کلیدی در متن جایگزین یا Alt Text نیز می تواند سبب کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو شود. اگر کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را در بخش توضیحات تصاویر یا Alt text قرار دهید، در جستجوهای مربوط به تصاویر هم نتیجه خواهید گرفت.

جمع بندی 

همانطور که بیان شد، Keyword Stuffing برای بهینه سازی سئو مضر است و می تواند منجر به جریمه گوگل شود. به جای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی می توانید بر کیفیت محتوا تمرکز کنید. با انجام راهکارهای مطرح شده در این مقاله از Keyword Stuffing و بهینه سازی بیش از حد سئو جلوگیری خواهد شد. 

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *