15 اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

15 اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی به ذوق و مهارت نیاز دارد. داشتن علاقه در هر کاری، باعث موفقیت در آن خواهد شد. اما، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید هنگام راه اندازی وبلاگ به آنها توجه کنید. مهمتر از همه باید اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس را بدانید که مجدد آنها را تکرار نکنید.

از عوامل ضروری در وبلاگ‌نویسی، نامی با قابلیت تبدیل شدن به برند، میزبانی وب، قالب‌ها، تبلیغات و غیره هستند که نقش مهمی در موفقیت ایفا می‌کنند. علاوه بر این، ثبات و اشتیاق به کار، نقش مهمی در میزان موفقیت وبلاگ دارد. هر وبلاگ نویس جدید، ممکن است در ابتدای کار اشتباهاتی مرتکب شود که مسیر وبلاگ نویسی او را دشوار کرده و گاها باعث شکست او گردد. از همین رو باید با اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس آشنا باشید.

آشنایی با چند اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس

تصویر(1)

فهرستی از 15 اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس در وبلاگ نویسی و نحوه اجتناب از آنها، در ادامه این مقاله ذکر شده است:

15 اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرسی که باید حتما بدانید

1. انتخاب نام دامنه تصادفی

اولین قدم برای راه‌اندازی وبلاگ، فکر کردن در مورد نام دامنه می باشد. دامنه‌ای که انتخاب می کنید نشانی از برند شما است و باید در ذهن مخاطب بماند. اگرچه در آینده نیز می توانید دامنه هاست خود را تغییر دهید اما انجام این کار توصیه نمی شود.

سه نکته مهم در انتخاب نام دامنه وجود دارد:

  1. نام دامنه باید جذاب و به خاطر سپردن آن آسان باشد.
  2. نباید دارای حروف اضافه یا خط تیره باشد. زیرا گوگل علاقه ای به این نوع از دامنه ها ندارد.
  3. باید جایگاه وبلاگ شما را نشان دهد. در صورت امکان، یک کلمه کلیدی را برای نام دامنه در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید از جریمه گوگل در امان باشید، از ثبت دامنه هایی که با کلمه کلیدی شما یکسان هستند (براساس الگوریتم گوگل EMD یا Exact Match Domain) اجتناب کنید.

یکی از اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس، انتخاب نام دامنه تصادفی است.

2. انتخاب پسوند‌های غیراستاندارد

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید نباید از پسوند‌های جدید و غیرمتعارف استفاده کنید اما اجتناب از آن، در بلندمدت به شما کمک خواهد کرد. اکثر کاربران اینترنت با پسوند‌های سطح بالا مانند com ،net و org آشنا هستند.

برخی از برند‌های شناخته شده، از پسوند‌های جدیدی مانند tech ،.us. و io. استفاده می‌کنند. یکی از دلایل به کارگیری پسوندهای جدید، این است که حتی اگر نام آن برندها را جستجو کنید آدرس سایتشان نمایش داده خواهد شد. اگر وبلاگ شما جدید باشد، از این مزیت محروم خواهد بود.

چنانچه اشتباها اقدام به خرید پسوند‌هایی مرتبط با اسپم مانند xyz ،tk و info کرده اید، آگاه باشید که برندسازی این دست از پسوندها، دشوارتر خواهد بود. برای اینکه خیالتان راحت باشد، تلاش کنید قبل از جستجوی گزینه‌های دیگر، یک نام دامنه با پسوند .com خریداری نمایید.

3.خرید هاست از ارائه دهنده نامعتبر

یکی دیگر از اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس این است که وب سایت خود را روی هاست رایگان میزبانی می‌کنند. همچنین گاهی ممکن است هاست خود را از ارائه دهنده میزبانی وب ارزان و نا معتبر خریداری نمایند.

پشتیبانی مناسب و انتقال دامنه رایگان، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر یک هاستینگ معتبر هستند. پرداخت هزینه بیشتر ارزش این را دارد که خدمات با کیفیت‌تری دریافت نمایید.

4. استفاده از قالب های نال شده

معمولا یک وبلاگ نویس مبتدی، سعی می‌کند هزینه را تا حد امکان کاهش دهد. وبلاگ نویسان زیادی هستند که قالب نال شده را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنند و بعدها از هک شدن سایت خود شاکی می شوند.

5. نصب تعداد زیادی افزونه

افزونه ها منبع قدرت وردپرس بوده و با وجود هزاران افزونه ارائه شده در وردپرس، نیازی نیست نگران کدنویسی برای عملکردی باشید. همین مزیت، یک اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس را رقم می زند.

وبلاگ نویسان نوپا، به خصوص آنهایی که با وردپرس آشنا نیستند، برای هر قابلیت یک افزونه نصب می‌کنند که روی قدرت سرور تاثیر می گذارد. علاوه بر این، افزونه های قدیمی و غیرفعال شده، خطر نفوذ به سایت و هک شدن وب سایت را به همراه خواهند داشت. پیش از نصب افزونه های وردپرس، مواردی مانند بروزرسانی، مرور نظرات، تاثیر آن بر سئو و غیره را بررسی نمایید.

6. معرفی خود به عنوان یک حرفه ای، در حالی که این چنین نیست

بررسی اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس

تصویر(2)

آموزش کسب درآمد از طریق وبلاگ‌نویسی توسط افراد مبتدی، در حالی که خودشان حتی یک ریال هم به دست نیاورده‌اند، به امری عادی تبدیل شده است.

کاربران اینترنت هر روز باهوش‌تر می‌شوند و تشخیص شخصیت‌های جعلی و واقعی برایشان دشوار نیست. مخاطبان ترجیح می دهند در جریان استراتژی‌های موفقیت و شکست تان قرار گیرند تا بتوانند با شما هم مسیر باشند. از کسب درآمد تا جریمه شدن را می‌توانید با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

7. کپی یا بازنویسی محتواها

خلق ایده‌های جدید برای وبلاگ که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و برای شما درآمدزا باشد، کار آسانی نیست. این مورد نیاز به تجربه، دانش و تحقیقات گسترده دارد تا موضوعاتی پیدا کنید که موفقیت زیادی به همراه داشته باشند.

برخی از وبلاگ نویسان تازه کار، یک مقاله محبوب را انتخاب کرده، آن را بازنویسی می نمایند و ادعا می‌کنند که متعلق به خودشان است و این یک اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس می باشد. در شرایط بدتر، مستقیماً محتوا را بدون ارائه بک لینک یا ذکر منبع کپی کرده و امیدوارند همان سطح از موفقیت را به دست آورند.

اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس از دید متخصصان

تصویر(3)

همانطور که می دانید، محتوا مهمترین بخش یک وب سایت است. کیفیت محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود، کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شده و برای مخاطبان خود، خاص تلقی شوید.

کپی یا بازنویسی محتوا از سایت‌های دیگر، جریمه Google و خطر شکایات DMCA را به همراه خواهد داشت. در بدترین حالت، سایت شما حذف و دامنه مسدود خواهد شد. برای تحقیق در مورد موضوعات، وقت بگذارید و شخصا درباره آنها مطلبی بنویسید. می توانید از منابع دیگر کمک بگیرید اما مستقیماً مطالب را کپی یا بازنویسی نکنید.

8. عدم استفاده از محتوای بصری

محتوای بصری روز‌به‌روز محبوب تر می‌شود و عدم استفاده از آن، یکی از بزرگترین اشتباهات وبلاگ‌نویسی و عاملی محدودکننده برای وب‌سایت شما به شمار می‌رود. استفاده از محتوای بصری، تجربه خواندن را بهبود می بخشد، زمان ماندگاری در صفحه را افزایش می‌دهد و به کنترل نرخ پرش کمک می‌کند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط توییتر، توییت‌های دارای تصویر 35 درصد بیشتر بازتوییت می شوند. همین امر در مورد فیس بوک نیز صدق می‌کند. پست‌های دارای تصویر تعداد اشتراک گذاری بیشتری دارند و 87 درصد از پست‌های محبوب حاوی تصویر هستند.

حداقل از یک تصویر در مقاله وبلاگ استفاده کنید. همچنین، اگر تصویر شما کیفیت بالایی دارد، حتما قبل از آپلود، آن را فشرده نمایید. می توانید از ابزارهای آنلاین فشرده سازی تصویر استفاده نمایید که در عین حفظ کیفیت، اندازه تصویر را کاهش می‌دهند.

9. استفاده از فونت‌هایی که خواندن آنها دشوار است

استفاده از یک فونت مناسب، منجر به ایجاد تجربه کاربری بهتری در خواندن و بهبود طراحی کلی وبلاگ می‌شود. یک فونت ساده می‌تواند زمان لازم برای خواندن پاراگراف را بهبود بخشد. در حالی که یک فونت تزئینی می‌تواند به چشم کاربر آسیب برساند و درک آنچه را که قصد دارید توضیح دهید، برای او سخت‌تر کند.

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید فونت‌های گوگل را در سایت خود نصب کنید:

1. وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.

2. به "افزونه ها" سپس  "افزودن" مراجعه نمایید.

3. "Easy Google Fonts" را جستجو کنید.

4. افزونه "Easy Google Fonts" که توسط Titanium Themes ارائه شده را بیابید. روی دکمه "نصب" کلیک نموده و آن را فعال کنید.

5. به "تنظیمات" سپس  "Easy Google Fonts" مراجعه و یک "New Font Control" ایجاد نمایید.

جهت مدیریت فونت ها می توانید از مسیر زیر اقدام کنید:

 نمایش> سفارشی سازی > Typography

اگر مایل نیستید تا این اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس را تکرار کنید، از فونت های رایج بهره ببرید.

10. اضافه کردن پاپ آپ‌های مزاحم

رفع اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس

تصویر(4)

حتی پس از اخطارهای گوگل، پاپ‌آپ‌ها همچنان بخشی از هر وبلاگ بوده و راهی عالی برای جمع‌آوری ایمیل‌ها و تبدیل آنها به موقعیت مناسب هستند.

از طرف دیگر، پاپ‌آپ‌ها یکی از دلایل اصلی بالا بودن نرخ پرش به شمار می روند. وبلاگ نویسان مبتدی، به امید جذب مخاطبین بیشتر، از پاپ‌آپ‌ها در تمام صفحات و بدون رعایت قوانین مناسب استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، نمایش یک پاپ‌آپ‌ زمانی که کاربر قصد خروج از سایت را دارد، می تواند کاربر را از ترک سایت منصرف نماید. اما داشتن پاپ‌آپ به محض لود صفحه یا زمانی که بازدیدکننده سعی دارد تا مطلبی را بخواند، ایده خوبی نیست و تجربه کاربر را مختل می‌کند.

اگر دکمه بستن پاپ‌آپ وجود نداشته باشد، اولین کاری که بازدیدکننده انجام می‌دهد این است که روی دکمه بازگشت کلیک کرده و از صفحه دیگری بازدید می‌کند. این سناریو بیشتر در بین کاربران تلفن همراه رایج است زیرا در صفحه نمایش کوچک، گاهی اوقات دکمه بستن بسیار سخت دیده می‌شود.

بهترین روش این است که پنجره‌های پاپ‌آپ را تنها در دسکتاپ نشان دهید. از طرفی مطمئن شوید که یک دکمه بستن بزرگ وجود داشته باشد که در تمام اندازه‌های صفحه نمایش، قابل مشاهده است. متاسفانه این اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس نیز به وفور در سایت ها دیده می شود

11. نادیده گرفتن SEO

مقایسه اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس

تصویر(5)

بهینه سازی موتورهای جستجو یا به عبارت ساده تر سئو، تکنیکی است که برای کسب رتبه صفحات وب سایت در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

سئو باید اولین انتخاب برای جذب ترافیک به سایت شما باشد. ترافیک ارگانیک بهتر از سایر منابع موجب جذب مشتری می‌شود و مجبور نیستید برای آن هزینه ای پرداخت کنید. از آنجایی که کسب رتبه در صفحه اول به زمان و تلاش نیاز دارد، وبلاگ نویسان جدید عموما از آن اجتناب می‌کنند و در عوض برای جذب ترافیک، به رسانه‌های اجتماعی و انجمن ها متکی هستند. اگر تمایل ندارید برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی هزینه زیادی پرداخت کنید و صرفا یک ترافیک موقت به دست آورید، از ابتدا روی سئو سرمایه‌گذاری نمایید.

12. عدم تبلیغ محتوا

اگر زمان کافی برای تبلیغ و معرفی محتوای خود صرف نکنید، محبوبیتی به دست نخواهد آورد. یک قانون کلی در وبلاگ نویسی این است که باید تنها 20 درصد از زمان را صرف تولید محتوا و 80 درصد از زمان را برای تبلیغ آن صرف نمایید. پلتفرم‌های زیادی برای اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ شما وجود دارد که می‌توانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر کردید، آن را در هر پلتفرمی که فکر می‌کنید مناسب است، تبلیغ نمایید. طبق آمار اگر در 20 پلتفرم تبلیغ کرده و در 24 ساعت اول 20 کاربر از هر کدام مقاله را مشاهده کنند، 400 بازدید خواهید داشت. برای اینکه این اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس را انجام ندهید برای محتوای خود ارزش قائل شوید و آنها را تبلیغ کنید.

13. عدم وجود دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس که باید بدانید

تصویر(6)

اگر یک ترافیک ثابت در سایت خود دارید و می‌خواهید افراد بیشتری را جذب نمایید، درج دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، ساده ترین راه‌حل است.

داشتن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی با CTA مناسب، احتمال اشتراک‌ گذاری‌ بیشتر را افزایش می‌دهد. زمانی که شخصی به محتوای شما علاقه دارد، طبیعی است که بخواهد آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد. عدم وجود دکمه شبکه‌های اجتماعی، تمایل به اشتراک گذاری را کاهش می‌دهد. بیشتر افراد فرآیند کپی کردن لینک، باز کردن سایت شبکه‌های اجتماعی و سپس اشتراک گذاری محتوا را انجام نمی دهند. باید راهی آسان برای اشتراک گذاری مطالب خود در اختیار آنها قرار دهید. دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی دقیقاً به همین منظور تعبیه می شوند.

14. تعیین اهداف غیر واقعی

یکی از اشتباهات وبلاگ نویسی، تعیین اهداف غیر واقعی می‌باشد که انجام آنها بسیار چالش برانگیز بوده یا زمان و صبر زیادی می طلبد.

هیچ مشکلی برای اهداف بزرگ وجود ندارد اما شما باید توانایی انجام کارهای سخت را داشته باشید و برای رسیدن به آنها صبر لازم را پیشه کنید. تنها به دلیل شکست در یک مقطع زمانی خاص و اینکه نتوانسته اید به هدف برسید، بی انگیزه نشوید و دست از کار نکشید.

رفع اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس

تصویر(7)

بهتر است که اهداف واقع بینانه و کوچکی را تعیین کنید که طی چند ماه قابل دستیابی هستند. هدف بزرگ خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کرده و به درستی برای آنها برنامه ریزی کنید. سعی نمایید هر بار یک پله بالا رفته و بازه زمانی مورد نیاز برای هر هدف را کاهش دهید.

15. ترک وبلاگ پس از شکست

شکست خوب است. هیچ کس در اولین تلاش خود موفق نبوده و قطعیتی وجود ندارد که شما هم حتما موفق شوید. با این حال، شکست نباید بهانه ای برای ترک وبلاگ نویسی و گفتن "این کار برای من مناسب نیست" باشد.

از اشتباهات خود درس بگیرید و آنچه موجب عدم موفقیت شما شده است را تجزیه و تحلیل کرده و مجددا تلاش نمایید. شاید چندین بار شکست بخورید و هزینه پرداخت کنید اما زمانی که موفق شوید، ارزشش را خواهد داشت.

اگر در اولین تلاش خود شکست خوردید و نمی دانید چگونه آن را برطرف کنید، از یک شخص متخصص کمک بگیرید. از راهنمایی‌های او استفاده کرده و از او بیاموزید که چگونه باید وبلاگ خود را به درستی مدیریت کنید تا موفق شوید. با استفاده از تجربه آنها و سخت کوشی شما، می توانید محکم تر از قبل به کار خود ادامه داده و به هدف خود دست پیدا کنید. شاید به قاطعیت بتوان عنوان نمود که این اشتباه رایج کاربران مبتدی وردپرس می تواند همه تلاش های آنان را نابود نماید.

کلام آخر

اشتباهات بخشی از موفقیت هستند و اگر اشتباه نکنید، راه درست را پیدا نخواهید کرد. به قول آلبرت انیشتین، "کسی که هرگز اشتباه نکرده، هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است". اگر به فکر راه اندازی یک وبلاگ و توسعه آن هستید، لازم نیست اشتباهات ذکر شده در این مقاله را تکرار کنید. اگر دستورالعمل‌ها را دنبال نمایید، مطمئن باشید که وبلاگ شما موفق خواهد شد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *