ویژگی های محتوای ضعیف
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

محتوای ضعیف یا Thin Content و تاثیر آن بر سئو

به محتوایی که برای کاربر ارزش کمی دارد یا کلا بی ارزش است، Thin Content یا "محتوای ضعیف" گفته می شود. گوگل صفحات با کیفیت پایین مانند صفحات affiliate، صفحات doorway (صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده اند و کاربر را به صفحه دیگری هدایت می کنند) یا صفحات فاقد محتوا را به عنوان محتوای Thin Content در نظر می گیرد. صفحاتی که محتوای کپی شده دارند به عنوان صفحه غیر اصلی شناخته می شوند. این صفحات در ساختار و رتبه‌بندی نتایج جستجو کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

ممکن است استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در متن صفحه، بدون توجه به کیفیت و ارزش محتوا، تاثیر منفی بر جایگاه و رتبه‌بندی صفحه در نتایج جستجو داشته باشد. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود، تلاش می‌کند تا محتوای با کیفیت و مفید را از محتوای بی کیفیت و کپی شده جدا کند تا بتواند بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.

محتوای ضعیف رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب نمی کند

تصویر(1)

هدف گوگل، ارائه بهترین نتایج به کاربران است. معمولاً بهترین بازخورد زمانی به دست می‌آید که محتوای شما با هدف جستجوی کاربران همخوانی داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید، باید به گوگل نشان دهید که محتوای شما به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد.

احتمال اینکه محتوای ضعیف به عنوان بهترین نتیجه شناخته شود، بسیار کم است. اگر به اندازه کافی اطلاعات ارائه نگردد، احتمالاً کاربران نتایج مطلوب خود را به دست نمی آورند. تلاش کنید تا محتوای جذاب، آموزنده و ارزشمندی ارائه دهید که سبب رضایت گوگل و کاربران شود. با درک مفهوم مطالبی که موردنظر گوگل است، می توانید محتوای با ارزشی درباره کلمات کلیدی موردنظر خود بنویسید تا رتبه بالایی در نتایج جستجو به دست آورد.

محتوای ضعیف به سئو آسیب می رساند

تصویر(2)

جمع بندی 

تولید محتوای ضعیف به سئو شما آسیب می رساند. نوشتن یک متن جامع که تمام جزئیات و جنبه‌های مختلف یک موضوع را در بگیرد، بسیار چالش برانگیز است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید که صدها قطعه مختلف کامپیوتر را در آن به فروش می‌رسانید، توضیح درباره جزئیات کامل هر محصول می‌تواند زمان‌بر و دشوار باشد. توصیه می شود صفحات محصول خود را با محتوای اختصاصی پر کنید، در صورتی که تعداد زیادی محصول مشابه به فروش می رسانید، بهتر است به جای تولید محتوای جداگانه برای هر محصول، صفحه دسته بندی را بهینه سازی نمایید تا از درج محتوای تکراری جلوگیری شود.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *