بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

7 استراتژی بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تکنیک های بهینه سازی سئو، پایه و اساس فروشگاه اینترنتی شما را تشکیل می دهند و سبب افزایش ترافیک خواهند شد. با این حال، برای تحقق نتایج قابل قبول در فروشگاه اینترنتی، لازم است که از یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی استفاده کنید. بدین ترتیب، افرادی که صرفا برای بازدید اولیه به سایت شما آمده‌اند، به کاربران وفادار و مشتریان ارزشمند تبدیل خواهند شد. در ادامه مقاله به بررسی راهکارهایی در خصوص ایجاد یک استراتژی مبتنی بر بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای آنلاین پرداخته می شود.

استراتژی بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تصویر(1)

بازاریابی محتوا چیست؟ 

بازاریابی محتوا هنر تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط است به گونه‌ای که بتواند توجه مخاطبان هدف را جلب کند. هدف اصلی این رویکرد، جذب و تبدیل کاربران به مشتریانی است که اقدامات سودآوری مانند خرید محصول، عضویت در خبرنامه یا به اشتراک گذاری محتوا را انجام دهند.

دلیل اهمیت بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی

بازاریابی محتوا در صنعت تجارت الکترونیک نقش مهمی را ایفا می‌کند زیرا می‌تواند ارتباطی موثر بین بازدید از سایت و تبدیل کاربران به خریدار واقعی، برقرار سازد. پاسخگویی به سوالات کاربران اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود بتوانید اعتماد آنها را کسب نموده و روابط مثبت را توسعه دهید. کاربران همیشه انتظار دارند که برندهای مورد علاقه آنها، محتوایی ارزشمند و باکیفیت ارائه کنند.

بازاریابی محتوا می‌تواند سبب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو و جلب توجه بیشتر کاربران گردد. همچنین توسط بازاریابی محتوا امکان ارتباط مستمر مخاطبان با برند شما فراهم خواهد شد.

7 استراتژی برای دستیابی به موفقیت در تجارت الکترونیک

بازاریابی محتوا شامل انواع مختلفی مانند وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های اجتماعی، ویدیو و … است که در ادامه مقاله به بررسی برخی از آنها پرداخته می شود.

1. استراتژی‌های موثر در وبلاگ‌نویسی

وبلاگ نویسی، یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شود. با انتشار منظم مطالب و مقالات آموزشی و جذاب درباره محصولات یا صنعت خود، امکان جذب مخاطبان فراهم خواهد شد. علاوه بر جذب کاربران، این محتواها برای موتورهای جستجو نیز مفید هستند.

2. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی فضایی دیجیتالی را فراهم می‌آورند که در آن می‌توانید شخصیت و هویت برند خود را به نمایش بگذارید. رسانه‌های اجتماعی فقط برای تبلیغات نیستند، بلکه ابزاری برای برقراری ارتباط هستند.

برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق بازاریابی محتوا

تصویر(2)

3. تاثیر بازاریابی ایمیلی را به حداکثر برسانید

ایمیل یکی از موثرترین روش‌ها برای دسترسی مستقیم به کاربران است. برای بهینه‌سازی بازاریابی ایمیل، کاربران خود را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید. سپس ایمیل های ارسالی را برای هر بخش به صورت سفارشی طراحی نمایید تا بهتر با نیازها و علایق آنها همخوانی داشته باشد.

4. از طریق ویدیو با کاربران خود در ارتباط باشید 

یک روش بسیار موثر در بازاریابی محتوا استفاده از ویدیو می‌باشد. به عنوان مثال اگر فروشنده تجهیزات ورزشی هستید، می‌توانید با ساخت یک سری ویدیوهای کوتاه، عملکرد محصولات خود را نمایش دهید.

می توانید ویدیوهای خود را در پلتفرم های مختلفی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک و ... به اشتراک بگذارید. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ویدیوهای تهیه شده می‌توانند منابع ارزشمندی برای تولید محتوای جدید محسوب شوند. بسیاری از افراد نمی‌دانند که ویدیوها نیز می‌توانند بهینه‌سازی گردند. سئو ویدیو به معنای انجام تنظیماتی در خود ویدیو و همچنین صفحات مرتبط با آن است تا در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مربوطه، در بالای لیست نتایج جستجو ظاهر شوند.

5. تهیه تقویم سردبیری به عنوان یک نقشه راه

با استفاده از یک تقویم سردبیری می‌توانید زمان‌بندی تولید محتواهای موردنظر خود را برنامه‌ریزی کنید. تقویم محتوایی باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند به رویدادها و اتفاقات جدید سازگاری نشان دهد.

6. توضیحات بهینه‌سازی شده محصول برای سئو

با نوشتن توضیحاتی واضح و کامل، امکان نمایش بهتر محصول در نتایج جستجو فراهم می‌شود. همزمان کاربران قادر هستند ویژگی‌ها و مشخصات لازم را برای تصمیم‌گیری در مورد خرید مشاهده کنند. بهتر است برای توضیح محصولات، یک داستان بسازید. برای نمونه، به جای لیست مشخصات فنی یک دستگاه قهوه ساز، بر توصیف حس آرامش‌بخش عطر قهوه تازه‌ ای که اتاق را پر می‌کند تمرکز کنید. 

بهینه سازی محصولات توسط بازاریابی محتوا

تصویر(3)

7. افزایش بازدید محصول با استفاده از داده‌های ساختار یافته

داده‌های ساختاریافته به نوعی یک رابطه غیرمستقیم بین شما و موتورهای جستجو برقرار می‌کنند. این داده‌ها امکان ارتباط و تبادل اطلاعات مناسب بین سایت و موتورهای جستجو را فراهم خواهند کرد تا بتوانید نتایج بهتری برای کاربران خود به ارمغان بیاورید.

جمع بندی

همانطور که بیان شد، تکنیک های بهینه سازی سئو پایه و اساس موفقیت یک فروشگاه اینترنتی هستند. بازاریابی محتوا در تجارت الکترونیکی صرفا منحصر به فرآیند فروش نیست، بلکه باید بتواند با استدلال های محکم نشان دهد که چگونه استفاده از محصولات شرکت می‌تواند منافع عملی، راحتی یا لذت زندگی روزمره کاربران را افزایش دهد.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *