نکات مهم بهینه سازی وب سایت
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

9 مرحله آسان برای بهینه سازی وب سایت

وب‌سایت شما دارای محتوای عالی و طراحی فوق العاده بوده و هدفی مشخص دارد اما بازدید زیادی دریافت نمی کنید و دستاورد مناسبی ندارید؟ پس راه حل چیست؟ همانطور که قابل حدس زدن است، قطعه گمشده سایت شما، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو می باشد.

همانطور که در این مقاله توضیح داده می شود، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو فقط در مورد افزودن کلمات کلیدی جهت رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو نیست بلکه بهبود دیده شدن، رتبه بندی و سهولت استفاده است. در این مقاله تکنیک هایی برای بهینه سازی محتوا، ساختار و عملکرد معرفی می شود که به شما کمک می کنند تا ترافیک ارگانیک (طبیعی) جذب نمایید.

1. مطمئن شوید زمان بارگذاری کمتر از 2 ثانیه باشد

اگر لود کامل وب‌سایت شما بیش از 2 ثانیه طول بکشد، نرخ پرش (بازدیدکنندگانی که بدون تعامل از سایت خارج می شوند) به میزان 32% افزایش می یابد. اطمینان از بارگذاری در 2 ثانیه، کاربران را راضی نگه می دارد، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد و نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) را افزایش می دهد. در ادامه نحوه انجام این کار آمده است:

شناسایی مشکلات سرعت با PageSpeed Insights

از Google PageSpeed Insights برای شناسایی مشکلات عملکرد و بهینه سازی وب سایت استفاده کنید. در نمونه گزارش PageSpeed Insights، این ابزار به طور دقیق مشخص می کند که در کدام بخش ثانیه های اضافی را از دست می دهید.

بهینه سازی وب سایت، فرآیندی چند مرحله ای است که به منظور ارتقای رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو (سئو) و افزایش ترافیک ارگانیک انجام می شود. این فرآیند شامل اقداماتی برای بهبود تجربه کاربری (UX)، سرعت بارگذاری صفحات، ساختار محتوا و سایر فاکتورهایی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند.

تصویر(1)

بخش "Opportunities" فرصت هایی را برای بهینه سازی وب سایت شناسایی می کند و بخش "Diagnostics" به شما می گوید که ویژگی های صفحه موردنظر چگونه بر عملکرد آن تأثیر می گذارد. تمام توصیه ها را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام فایل یا عناصر خاص را باید اصلاح نمایید.

بهبود سرعت صفحه معمولا با رفع مشکلات ساده مانند بهینه سازی تصاویر شروع می شود و سپس به مراحل پیشرفته تری مانند بهینه سازی کد می رسد. با مراحل زیر، بهینه سازی را شروع کنید:

  • فعال کردن کش مرورگر (browser caching): تعیین کنید مرورگر چه مدت باید فایل‌های شما را به خاطر بسپارد. دوره های طولانی تر (چند ماه تا یک سال) برای سایت هایی که به ندرت بروز می شوند، بهتر هستند.

  • فشرده سازی تصاویر: اندازه تصاویر خود را بدون افت کیفیت کاهش دهید. برای مثال، یک تصویر 500 کیلوبایتی را جهت بارگذاری سریعتر، به 250 کیلوبایت تبدیل کنید.

بهینه سازی وب سایت با WP Rocket و Imagify

در ادامه نحوه انجام آن آمده است:

  1. WP Rocket را روی سایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید. با فعالسازی، WP Rocket به‌طور خودکار حدود 80٪ از بهترین شیوه‌های عملکردی، مانند کش مرورگر و صفحه و فشرده‌سازی GZIP را بدون نیاز به تنظیمات اضافی پیاده سازی می‌کند.

  2. CSS های استفاده‌نشده را حذف کنید و جاوا اسکریپت‌ها را با تاخیر اجرا نمایید تا صفحه شما بدون مشکل و سریع بارگذاری شود.

  3. بارگذاری تنبل (lazy loading) را فعال نمایید تا تصاویر و ویدیوها تنها زمانی لود شوند که بازدیدکنندگان به پایین صفحه اسکرول کنند.

  4. WP Rocket با اکثر تم‌ها و افزونه‌های وردپرسی سازگار است، بنابراین معمولاً بدون هیچ مشکلی با آنها ادغام می‌شود.

علاوه بر WP Rocket، می‌توان با Imagify، ساده ترین بهینه‌ساز تصویر وردپرس، عملکرد را به بهبود بخشید. به لطف ویژگی فشرده‌سازی هوشمند آن، می‌توانید تعداد زیادی تصویر را به‌صورت یکجا فشرده و بهینه سازی کرده و تعادل بین کیفیت و عملکرد را حفظ کنید. همچنین Imagify این امکان را فراهم می کند تصاویر را به فرمت‌های WebP و Avif که توسط گوگل توصیه شده‌اند، تبدیل نمایید تا تصاویر سبک‌تر شوند.

بهینه سازی وب سایت با افزونه Imagify

تصویر(2)

بررسی و حذف افزونه‌های سنگین جهت بهینه سازی وب سایت

افزونه‌ها می‌توانند یک ابزار دو لبه باشند. آنها در حالی که به وب‌سایت شما قابلیت‌های بیشتری اضافه می‌کنند، ممکن است سرعت سایت را کاهش دهند. جهت بهینه سازی وب سایت، حداقل یک بار در ماه افزونه‌هایی را که بر بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) و سرعت سایت شما تأثیر منفی می‌گذارند، بررسی و حذف نمایید.

در ادامه مواردی که باید انجام دهید، آورده شده است:

  • سرعت وب‌سایت خود را با تمام افزونه‌های فعال آزمایش کنید.

  • هر بار یک افزونه را غیرفعال و مجدد سرعت را آزمایش نمایید.

  • اگر بعد از غیرفعال کردن یک افزونه، سایت سریع‌تر شد، نشان می دهد که آن افزونه سرعت سایت را کاهش می‌داد.

اگر افزونه‌ای پیدا کردید که سرعت سایت را کاهش می‌دهد، به دنبال جایگزین سبک‌تری با عملکرد مشابه باشید یا در صورتی که به آن نیاز ندارید، افزونه را حذف نمایید.

2. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، عناوین جذاب ایجاد کنید

بهینه سازی وب سایت باعث افزایش 14 درصدی بازدید از صفحه و 10 درصدی حفظ کاربر می شود. این دو مرحله را دنبال نمایید:

ابزارهایی مانند SEMrush را برای شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی پر بازده استفاده کنید

انتخاب کلمات کلیدی با ابزارهایی مانند SEMrush

تصویر(3)

برای انتخاب کلمات کلیدی عالی با استفاده از SEMrush، روی ۴ معیار اصلی تمرکز کنید:

  • حجم جستجو (Search Volume): کلمات کلیدی با ۱۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ جستجوی ماهانه را هدف قرار دهید تا تعادل بین علاقه و رقابت را برقرار نمایید.

  • سختی کلیدواژه (Keyword Difficulty یا KD): برای کسب آسان‌تر رتبه، به دنبال امتیاز سختی کلیدواژه ۵۰ یا پایین‌تر باشید.

  • ترند (Trend):‏ کلمات کلیدی با ترند ثابت یا صعودی را انتخاب کنید تا مطمئن شوید محتوای شما مرتبط باقی می‌ماند.

  • هدف کاربر (User Intent):‏ کلمات کلیدی را با آنچه مخاطبان به دنبال آن هستند مطابقت دهید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده نمایید.

برای مثال، کلمه کلیدی "shoe carnival" حجم جستجوی بالا (۱,۵۰۰,۰۰۰) و امتیاز سختی متوسطی (KD: ۸۴) دارد. قبل از اینکه تصمیم به هدف قرار دادن آن بگیرید، بررسی کنید که ترند آن ثابت است یا در حال افزایش می باشد. همچنین در نظر بگیرید که چرا افراد به دنبال آن هستند. اگر آنها به دنبال خرید کفش یا یافتن تخفیف می باشند و سایت شما شامل آنها می شود، اقدامات لازم را انجام دهید.

اما اگر علاقه به این کلیدواژه در حال کاهش است یا با نیاز بازدیدکنندگان شما مطابقت ندارد، شاید بهتر باشد کلمه دیگری را انتخاب کنید که نیازهای آنها را متناسب با آنچه ارائه می‌دهید، برطرف کند.

افزودن داده‌های ساختاریافته برای بهینه سازی وب سایت

داده‌های ساختاریافته (Structured Data) کدهای ویژه‌ای هستند که به خزنده‌های موتورهای جستجو می‌گویند محتوای شما در مورد چیست. برای افزودن این داده‌های ساختاریافته از اسکیما (Schema) استفاده کنید. با استفاده از داده‌های ساختاریافته اسکیما، می‌توانید موارد زیر را برجسته نمایید:

  • رویدادها (Events): تاریخ، مکان و اطلاعات بلیت.

  • مقالات (Articles): نویسنده، نوع محتوا و تاریخ انتشار.

  • اطلاعات محصول: قیمت، موجودی و نقد و بررسی‌ها.

افزودن امتیاز یا جزئیات رویدادهای آینده باعث تمایز سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. این کار به وب‌سایت کمک می‌کند تا جایگاه خوبی در Rich Snippets یا سایر ویژگی‌های خاص جستجو به دست آورد. این بخش‌ها همان کادرها یا لیست‌های بزرگ‌تری هستند که گاهی اوقات در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شوند و می‌توانند به جذب کلیک و ترافیک بیشتر کمک کنند.

بهینه سازی وب سایت برای سئو

تصویر(3)

شروع به کار با اسکیما (Schema):

  • برای انتخاب نوع داده‌های ساختاریافته‌ای که با محتوای سایت شما مطابقت دارد، به راهنمای این افزونه مراجعه نمایید.

  • از افزونه Schema Pro برای کمک به افزودن نشانه‌گذاری صحیح Schema.org استفاده کنید.

  • برای اطمینان از عملکرد صحیح، داده‌های ساختاریافته خود را با ابزار Google’s Rich Results Test آزمایش نمایید.

۳. ساده‌سازی چیدمان سایت

برای اینکه افراد بیشتری به سایت شما مراجعه کنند، کاربران باید بتوانند آنچه را که نیاز دارند در ۳ کلیک بیابند. در ادامه نحوه دستیابی به این هدف آمده است:

ایجاد نقشه سایت (Sitemap) برای کمک به بهینه سازی وب سایت

نقشه سایت راهی برای موتورهای جستجو است تا مسیر خود را در سایت شما پیدا کنند. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت را درک کرده و ایندکس نمایند. نقشه سایت باید تمام صفحات مهم مانند صفحه اصلی، دسته بندی، محصول و هر محتوای کلیدی دیگر را فهرست کند.

ایجاد خودکار نقشه سایت

برای ایجاد خودکار نقشه سایت، از Rank Math، Yoast SEO یا Google XML Sitemaps استفاده کنید. این ابزارها اطمینان می‌دهند نقشه سایت شما در فرمتی باشد که موتورهای جستجو ترجیح خواهند داد.

هنگام انتخاب بین Yoast SEO، RankMath یا Google XML Sitemaps، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • RankMath: به رابط کاربری آسان و امتیازدهی دقیق سئو شناخته شده است. اگر راه‌اندازی کاربرپسند و تجزیه و تحلیل عمیق را می‌پسندید، انتخاب خوبی خواهد بود.

  • Yoast SEO: این افزونه برای کاربران وردپرسی عالی است. همچنین به بهبود عناوین و توضیحات متا کمک می‌کند. اگر یک ابزار جامع سئو می‌خواهید، این گزینه را انتخاب نمایید.

  • Google XML Sitemaps: گزینه ای ساده برای ایجاد نقشه سایت است. این ابزار برای زمانی که فقط به یک نقشه سایت ساده بدون راهنمایی اضافی سئو نیاز دارید، ایده‌آل است.

ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. اگر به مجموعه کاملی از ابزارهای سئو نیاز دارید، Yoast را انتخاب نمایید. اگر فقط به یک نقشه سایت نیاز دارید، Google XML Sitemaps کافی است.

استفاده از نیازهای بازدیدکنندگان برای آسان‌تر کردن پیمایش سایت

Google Analytics را برای نمایش نحوه استفاده افراد از سایت و کارهایی که در آن انجام می‌دهند، استفاده کنید. این گزارش Google Analytics نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان از کجا می‌آیند (تایپ مستقیم آدرس اینترنتی در مرورگر، موتورهای جستجو یا سایر وب‌سایت‌ها). این گزارش فعالیت آنها را ردیابی می‌کند و تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، تعداد فروشی که از هر منبع به دست می‌آورید و احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را نمایش می دهد.

کاربرد Google Analytics برای بهبود سئو

تصویر(4)

این اصطلاحات به چه معنا هستند؟

  • سشن ها (Sessions): یک سشن مانند بازدید از وب‌سایت شما است، جایی که بازدیدکننده اقداماتی مانند مشاهده صفحات یا خرید را انجام می دهد.

  • کل کاربران (Total users): به شما می گوید که در یک دوره زمانی مشخص، چند بازدیدکننده منحصر به فرد از سایت بازدید کرده اند.

  • تبدیل ها (Conversions): زمانی است که بازدیدکنندگان یک اقدام مهم، مانند ثبت نام یا خرید را در سایت انجام می دهند.

  • نرخ تبدیل سشن (Session conversion rate): این نرخ نشان می دهد که بازدیدها چند بار به تبدیل منجر می شوند. نرخ بالاتر به این معنی است که عناصر وب‌سایت شما به طور موثر باعث می شود بازدیدکنندگان اقدام کنند. اگر کم است، به CTA های (فراخوان برای اقدام) بهتر یا مسیری راحت تر برای کاربران نیاز دارید.

تماشای وبینارهای سئو برای دریافت نکات مفید در جهت بهینه سازی وب سایت

سئو دائما در حال تغییر است. برای اینکه از رقبا جلوتر باشید، باید به یادگیری ادامه دهید. منابع قابل اعتمادی را برای وبینارهای سئو بررسی کنید.

۴. اطمینان حاصل نمایید که سایت شما روی هر دستگاهی قابل نمایش است

گوگل در حال حاضر وب‌سایت‌های بهینه سازی‌شده برای موبایل را در رتبه‌بندی خود بالاتر قرار می‌دهد، با توجه به اینکه ۵۸ درصد از بازدیدهای سایت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود، عدم بهینه سازی وب سایت برای موبایل، خطر از دست دادن ترافیک را دارد.

طراحی سازگار با موبایل را با تست گوگل بررسی کنید

برای بررسی نحوه عملکرد وب‌سایت خود در دستگاه های تلفن همراه، از تست Google Mobile-Friendly در کنسول جستجوی Google استفاده نمایید.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

تصویر(5)

پس از تکمیل آزمایش، گزارشی را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد آیا سایت شما برای دستگاه‌های موبایل سازگار است یا خیر. 

اگر بهینه سازی وب سایت برای موبایل انجام نشده باشد، این ابزار جزئیاتی در مورد مشکلات خاصی که نیاز به رفع دارند را ارائه خواهد داد. این موارد ممکن است شامل کوچک بودن اندازه فونت متن برای خواندن، لینک‌هایی که خیلی به هم نزدیک هستند یا محتوایی که از عرض صفحه نمایشگر بزرگتر است، باشد. از بازخورد دریافتی برای بهینه سازی وب سایت استفاده نمایید. این کار ممکن است شامل تغییر اندازه عناصر، افزایش اندازه فونت یا تغییر چیدمان برای واکنشگراتر شدن، باشد.

برای بهینه سازی وب سایت در موبایل از AMP استفاده کنید

از AMP برای بهبود بازدید از سایت خود در تلفن همراه استفاده نمایید اما برخی نکات هم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

مزایا

  • صفحات به سرعت در موبایل باز می شوند.

  • کاربران ممکن است به دلیل سرعت بالا، زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

  • رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت می کند.

  • همچنان می‌توانید در صفحات AMP تبلیغات داشته باشید.

معایب

  • نمی توان از ویژگی های پیچیده استفاده کرد.

  • کنترل کمتر بر طراحی می تواند بر ظاهر برند تأثیر بگذارد.

  • ردیابی رفتار کاربر سخت تر است.

  • شما باید صفحات معمولی و AMP را بروز نگه دارید.

با توجه به موارد فوق می توانید در خصوص استفاده از AMP تصمیم درستی بگیرید.

بهبود پیمایش لمسی برای واکنشگرایی بهتر در موبایل

استفاده کاربران تلفن همراه از وب‌سایت ها نسبت به کامپیوتر متفاوت است. اطمینان حاصل نمایید وب‌سایت شما با لمس انگشت به راحتی قابل استفاده باشد. جهت ایجاد یک تجربه روان و قابل دسترس برای کاربران تلفن همراه، از اشتباهات رایج طراحی دوری کنید.

در ادامه استراتژی هایی جهت بهینه سازی وب سایت برای موبایل ذکر شده است:

  • هدف‌های لمسی بزرگ: دکمه‌ها را حداقل به اندازه ۴۸ پیکسل در عرض و ارتفاع بسازید تا به راحتی قابل ضربه زدن باشند و کاربران تصادفا هدف اشتباهی را لمس نکنند.

  • فاصله بین عناصر: مطمئن شوید که حداقل ۸ پیکسل فاصله بین عناصر قابل کلیک وجود دارد تا از خطاهای ضربه زدن جلوگیری شود.

  • منوهای ساده شده: از منوی کشویی به ندرت استفاده نمایید. در عوض، یک ساختار پیمایش بهینه‌تر که کاربر را با گزینه‌های زیاد گیج نمی‌کند، انتخاب کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که نوارهای پیمایش شما در تمام صفحات یک مکان مشابه داشته باشند تا کاربران بتوانند به سرعت صفحاتی را که نیاز دارند پیدا کنند بدون اینکه هر بار کل صفحه را جستجو نمایند.

۵. امنیت و سهولت دسترسی را برای همه کاربران در سایت خود فراهم کنید

۸۵٪ از کاربران وب با سایتی که آن را ناامن تلقی می کنند، تعاملی نخواهند داشت. به طور مشابه، اطمینان از دسترسی همه کاربران به سایت، دامنه مخاطبان را تا ۱۵٪ افزایش می دهد.

ایمن سازی سایت با HTTPS از طریق Let’s Encrypt

می‌توانید برای ایمن‌سازی سایت خود با HTTPS، از گواهینامه‌های رایگان SSL/TLS سرویس Let’s Encrypt استفاده کنید. در هاست های ارائه شده توسط میهن وب هاست، گزینه ای جهت نصب آسان SSL رایگان روی هاست و سایت وجود دارد. HTTPS داده‌هایی که بین وب‌سایت و بازدیدکنندگان تبادل می‌شوند را رمزگذاری می‌کند و از دسترسی یا دستکاری آنها توسط افراد ثالث جلوگیری می‌ نماید.

۶. بهینه سازی وب سایت برای نتایج جستجوی محلی

۴۶٪ از جستجوهای گوگل برای یافتن اطلاعات محلی است. این بدان معنی است که اگر سایت شما برای جستجوی محلی بهینه سازی نشده باشد، تقریباً نیمی از مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهید. در ادامه نحوه اطمینان از تمایز کسب و کار شما در جستجوهای محلی توضیح داده شده است:

ثبت موقعیت کسب و کار خود در Google My Business

Google My Business بلیط شما جهت نمایش در نتایج جستجوی محلی گوگل و Google Maps برای جذب مشتریان محلی است.

نحوه بهینه سازی وب سایت برای Google My Business:

  • کسب و کارهایی که از تصاویر باکیفیت استفاده می‌کنند، ۴۲٪ درخواست بیشتری برای دریافت مسیر و ۳۵٪ کلیک بیشتر روی وب‌سایت خود دریافت می‌کنند. عکس‌های با کیفیت از نمای بیرونی و داخلی محل کار، کارکنان مشغول به کار و حتی فعالیت‌های روزانه خود را درج کنید.

  • به نظرات مشتریان پاسخ دهید. تعامل مثبت با مشتری باعث بهبود دیده شدن کسب و کار و تشویق افراد برای ثبت نظرات بیشتر می‌شود.

  • Google My Business خود را با ارسال بروزرسانی‌ها و نظرات، پویا نگه دارید.

  • سوالات متداول را تنظیم نمایید و قابلیت پیام‌رسانی را فعال کنید تا مشتریان بتوانند مستقیماً از طریق Google My Business با شما ارتباط برقرار کنند.

تقويت تاثیرگذاری در جستجوی محلی با لیست شدن در فهرست‌های جستجوی محلی

علاوه بر Google My Business، قرار گرفتن در دایرکتوری های محلی نیز موجب بهبود رتبه جستجوی محلی می‌شود. اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان در این دایرکتوری ها لیست شده باشد.

این 3 نکته را در نظر داشته باشید:

  • تحقیق و شناسایی دایرکتوری هایی که به صنعت و موقعیت شما اختصاص دارند. این موارد ممکن است شامل پلتفرم‌هایی مانند Yelp، TripAdvisor یا دایرکتوری های تخصصی مرتبط با کسب و کار شما باشند.

  • اطمینان حاصل نمایید که نام، آدرس، شماره تلفن و URL وب‌سایت در همه پلتفرم‌ها یکسان است. هرگونه مغایرت، مشتریان و موتورهای جستجو را سردرگم می‌کند.

  • اطلاعات دقیقی در مورد خدمات، ساعات کاری و هرگونه پیشنهاد ویژه خود ارائه دهید. برای بهینه سازی وب سایت و بهبود سئو، به طور طبیعی از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات خود استفاده کنید. برای افزایش تعامل و جذب مشتریان بیشتر، تصاویر و ویدیوهای باکیفیت اضافه نمایید.

7. تقویت پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی

برندهایی که حضور پررنگ‌تری در شبکه‌های اجتماعی دارند تا ۹۱ درصد افزایش بازدید از وب‌سایت را تجربه می‌کنند. در ادامه نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهینه سازی وب سایت و بهبود سئو آورده شده است:

اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری برای افزایش اشتراک گذاری محتوا

با قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در وب‌سایت خود، به بازدیدکنندگان این امکان را بدهید که محتوای شما را در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در حالت ایده‌آل، باید دکمه‌های اشتراک‌گذاری را در جایی قرار دهید که کاربران بتوانند آنها را به راحتی مشاهده کنند. اگر محتوایی توسط فردی که کاربر او را می‌شناسد و اعتماد دارد به اشتراک گذاشته شود، تاثیرگذارتر از زمانی است که شرکت آن را به طور مستقیم تبلیغ کند.

پست روزانه در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جهت بهبود سئو

تصویر(6)

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما فعال و مرتبط است. سعی نمایید روزانه محتوای ارزشمندی را در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در ادامه کارهایی که می‌توانید انجام دهید، آورده شده است:

  • زمان مشخصی را برای پست گذاشتن در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا توییتر انتخاب کنید. محتوای مرتبط مانند راهنماها، تبلیغات یا بروزرسانی‌های کسب و کار را به اشتراک بگذارید.

  • محتوا را بر اساس علایق مخاطبان تنظیم نمایید تا اعتماد و تعامل را حفظ کنید.

  • به طور منظم (روزانه یا حداقل چند بار در هفته) پست بگذارید تا شناخت برند و آشنایی مخاطبان با شما تقویت شود.

8. با تکنیک‌های پیشرفته سئو از رقبا پیشی بگیرید

کسب و کارهایی که در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارند، بیش از ۹۰ درصد ترافیک وب را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه ۲ استراتژی برای اجرا وجود دارد:

استفاده از FAQ Schema Markup برای تصاحب اسنیپت‌های ویژه

اسنیپت‌های ویژه، موقعیت‌های ارزشمندی در بالای نتایج جستجو هستند. از نشانه‌گذاری اسکیما پرسش و پاسخ (FAQ Schema) استفاده کنید تا احتمال نمایش محتوا در بخش پاسخ‌های سریع توسط موتورهای جستجو را افزایش دهید.

نکات مهم:

  • سوالات رایجی که مخاطبان درباره محتوای شما می‌پرسند و پاسخ‌های کوتاه و مختصری برای آنها وجود دارد، شناسایی کنید.

  • سوالات متداول را در صفحه خود به طور واضح سازماندهی نمایید.

  • برای افزودن نشانه‌گذاری اسکیما پرسش و پاسخ به کد HTML خود، از فرمت صحیح JSON-LD یا Microdata استفاده کنید. ابزار Structured Data Markup Helper گوگل کد صحیح را برای شما تولید می‌کند.

  • پس از افزودن نشانه‌گذاری، از ابزار Rich Results Test گوگل استفاده نمایید تا مطمئن شوید که گوگل می‌تواند داده‌های ساختاریافته شما را به درستی بخواند و پردازش کند.

بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی با کلمه کلیدی طولانی

با ظهور دستیارهای صوتی مانند سیری و الکسا، باید وب‌سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید. کلمات کلیدی طولانی با نحوه صحبت مردم مطابقت بیشتری دارند و به همین دلیل برای بهینه سازی جستجوی صوتی ایده‌آل هستند. در ادامه کاری که می‌توانید انجام دهید آورده شده است:

  • به تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی بپردازید که نحوه صحبت طبیعی افراد هنگام استفاده از دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا را نشان می دهند.

  • این کلیدواژه‌ها را در محتوای وب‌سایت خود ادغام کنید تا رتبه آن را در نتایج جستجوی صوتی بهبود بخشید.

۹. به‌طور دوره‌ای سئوی سایت را بررسی و ارتقا دهید

وب‌سایت‌هایی که به‌طور منظم سئوی خود را بررسی می‌کنند، می‌توانند ترافیک را تا بیش از ۵۰ درصد افزایش دهند. در ادامه کارهایی که می‌توانید برای پیشرو بودن انجام دهید، آورده شده است:

بررسی هفتگی سایت با Screaming Frog

Screaming Frog یک ابزار جامع سئو است که وب‌سایت را برای شناسایی مشکلات فنی مانند لینک‌های شکسته، محتوای تکراری و مشکلات سئو که ممکن است بر رتبه‌بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد، اسکن می‌کند.

بررسی رفتار کاربران در آنالیز

تعاملات کاربران را در وب‌سایت خود با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics ردیابی نمایید. این کار کمک می‌کند تا درک کنید چه محتوایی با مخاطب شما همخوانی دارد و چگونه بهینه سازی وب سایت را برای برآوردن نیازهای آنها انجام دهید. در ادامه نحوه انجام این کار توضیح داده شده است:

  • از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای پیگیری اینکه کدام صفحات و انواع محتوا بازدیدکنندگان را جذب و حفظ می‌کنند، استفاده کنید. بر ایجاد محتوای بیشتر که با مخاطبان شما همخوانی دارد، تمرکز نمایید.

  • معیارهایی مانند نرخ پرش (bounce rate)، مدت زمان سشن و نرخ تبدیل را برای ارزیابی میزان اثربخشی محتوای خود در هدایت کاربران به سمت انجام اقدامات موردنظر مانند خرید یا ثبت‌نام، رصد کنید. سپس بر اساس رفتار کاربر، محتوای خود و استراتژی‌های سئوی خود را اصلاح نمایید.

  • نحوه پیمایش کاربران در وب‌سایت خود را برای شناسایی نقاط خروج یا مشکلات، تجزیه و تحلیل کنید. برای بهبود تجربه کاربری و کاهش نرخ پرش، تغییراتی در طراحی یا محتوا ایجاد نمایید.

نتیجه گیری

هنگام اعمال مراحل سئو، به خاطر داشته باشید که هر اقدامی باید به بهبود رتبه و تجربه کاربری شما کمک کند. افزایش سرعت با ابزارهایی مانند WP Rocket و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به بهینه سازی وب سایت کمک می کند. اینکه چگونه این بهبودها باعث می شود سایت شما روان تر، جذاب تر و برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو جذاب تر شود را در نظر بگیرید و در نهایت نتایج بهتری را رقم بزنید. با انجام مواردی که در این مقاله ذکر شد می توانید به نتایج مطلوبی برسید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *