دلایل استفاده از چک لیست های سئو
مقالات تخصصی IT و هاستینگ

چک لیست های سئو برای SEO داخلی و فنی در سال 2024

با استفاده از چک لیست های سئو، قالب ها و راهکارهای خودکار، SEO سایت خود را می توانید انجام دهید. این روش برای افزایش کارایی و بازگشت سرمایه (ROI) در سال 2024 عالی است. در 18 ماه گذشته، هوش مصنوعی بحث‌های مربوط به سئو را تحت سلطه خود درآورده است و راه‌های جدید برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، در صدر توجه قرار گرفته‌اند.

در سال 2024، کاملاً واضح است که ترکیبی عالی از بهترین شیوه‌های سئوی سنتی و مدرن معرفی می شوند که بسیار کارآمد خواهند بود. جهت بروز ماندن و استفاده صحیح از بهترین شیوه‌های سئو، مجموعه‌ای از نکات در این مقاله معرفی شده اند تا به شما در جذب کاربران بیشتر کمک نمایند.

چک لیست های سئو برای SEO داخلی

تصویر(1)

چرا باید از چک لیست های سئو استفاده کنید؟

انجام سئو اغلب شبیه رهبری یک ارکستر بزرگ است.

به صورت کلی فعالیت های سئوی زیادی در سراسر وب سایت انجام می شود و هر کاری چه سئو درون صفحه ای و چه سئو فنی، به موفقیت کلی وب سایت شما کمک می کند. همانطور که رهبر ارکستر نت موسیقی خود را دارد، مشاوران و شرکت های حرفه ای از چک لیست های سئو و سایر اسناد مدیریت پروژه برای اطمینان از اینکه همه موارد در جای خود قرار دارند، استفاده می کنند.

چک لیست های سئو از حالت بسیار ساده، یعنی چند مورد یادداشت شده در دفترچه، به ابزاری پیچیده تبدیل شده اند. این چک لیست ها می توانند به صورت یک رابط کاربری پویا که به طور خودکار درون سیستم مدیریت محتوای شما ساخته می شود، با هوش مصنوعی کار کرده و با ابزارهای مورد علاقه شما ادغام شوند. با این تطبیق پذیری بمی توان به اکثر نیازها پاسخ داد. به همین دلیل، در ادامه مواردی مهمی در خصوص سئو داخلی و فنی در سال 2024 معرفی می شوند.

دلایل استفاده از چک لیست های سئو

تصویر(2)

چک لیست های سئو On-Page

سئو On-Page، سنگ بنای حضور دیجیتالی شما است. اینکار صرفا به معنی استفاده از کلمات کلیدی زیاد نیست، بلکه یک هنر می باشد که تجربه کاربری را با قابلیت مشاهده توسط موتورهای جستجو ترکیب می کند.

۱. بهینه سازی کلیدواژه: مطمئناً قبلاً این مورد را شنیده اید اما آیا می دانستید که ۷۰ تا ۸۰ درصد از کاربران موتورهای جستجو تبلیغات پولی را نادیده می گیرند و فقط روی نتایج ارگانیک تمرکز می کنند؟ اینجا است که متخصصان سئوی آنلاین وارد شده و به شما کمک می کنند تا جواهرات پنهان بهینه سازی کلمات کلیدی را کشف کنید.

۲. کیفیت محتوا: روزهای پر کردن محتوا با کلمات کلیدی گذشته است. امروزه ایجاد محتوای جذاب و تاثیرگذار بر مخاطبان بسیار با اهمیت است. آیا می دانستید وب سایت هایی که دارای وبلاگ هستند، صفحات فهرست بندی شده بیشتری دارند؟ محتوای باکیفیت فقط پادشاه نیست؛ بلکه کل پادشاهی است.

۳. تجربه کاربری (UX): وب سایت خود را به عنوان یک مغازه در نظر بگیرید. آیا به یک فروشگاه نامنظم و شلوغ مراجعه می کنید؟ بازدیدکنندگان شما هم این کار را نمی کنند. با ساده سازی ناوبری و اطمینان از نمایش مطلوب سایت در موبایل، تجربه کاربری را بهینه کنید. به هر حال، ۵۲ درصد از ترافیک جهانی اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه است.

۴. ادغام چند رسانه ای: و اما قدرت تصاویر! آیا می دانستید پست هایی که دارای تصاویر هستند ۹۴ درصد بازدید بیشتری نسبت به پست های بدون تصویر دارند؟ از عناصر چند رسانه ای مانند تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک ها برای جذب مخاطبان خود و ترغیب آنها به بازگشت(بازگشت به سایت) استفاده کنید.

۵. لینک سازی داخلی: این کار مانند به دست آوردن یک گنج برای موتورهای جستجو است که آنها را در میان هزارتوی وب سایت شما راهنمایی می کند. استراتژی لینک سازی داخلی را تقویت کرده تا ناوبری سایت بهبود یابد. نهایتا با این اقدامات زمان حضور در سایت افزایش می یابد و نرخ پرش کم می شود.

چک لیست سئو فنی

سئوی فنی، مانند رهبر ارکستر در پشت صحنه می باشد که عملکرد وب سایت شما را تنظیم می کند. این قهرمان گمنام، اطمینان می دهد که شاهکار دیجیتال شما در پهنه وسیع اینترنت بدرخشد.

۱. وب‌سایت سازگار با موبایل: الگوریتم Mobile-First گوگل به این معنی است که نسخه موبایل وب سایت شما عامل اصلی برای فهرست بندی و رتبه بندی می باشد. آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است؟

۲. بهینه سازی سرعت صفحه: صبور بودن بسیار خوب است اما نه در اینترنت. آیا می دانستید که ۵۳ درصد از بازدیدهای وب سایت با موبایل در صورتی که بارگذاری صفحات بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها می شوند؟ بهینه سازی سرعت صفحه فقط در مورد سئو نیست؛ بلکه در مورد حفظ تعامل و رضایت بازدیدکنندگان شما نیز می باشد.

۳. بهینه سازی محتوا: زمان آن رسیده است تا قدرت جستجوی معنایی یا semantic search را به کار بگیرید. دوران سلطنت کلمات کلیدی و مطابقت دقیق آنها با کلمات جستجو شده به سر رسیده است. امروزه، الگوریتم گوگل مشتاق به درک زمینه، هم معنی ها و هدف جستجو است. آیا محتوای خود را برای صحبت به زبان گوگل بهینه سازی می کنید؟

۴. لینک سازی داخلی: لینک سازی داخلی، قهرمان گمنام سئو است اما آیا می دانستید که لینک های داخلی، سئو را بهبود می بخشند و اعتبار صفحه را در سراسر وب سایت شما توزیع می کنند؟ لینک های داخلی مانند جریان خون برای سایت شما هستند که به هر گوشه ای از آن تغذیه می رسانند.

بهترین شیوه های سئو در سال ۲۰۲۴: چک لیست های سئو داخلی و فنی

با روش های طلایی زیر در سال ۲۰۲۴، سایت خود را بهینه نمایید:

۱. بهینه سازی برای جستجوی صوتی: به زبان کاربران صحبت کنید. برای کلمات کلیدی طولانی و عبارات محاوره ای بهینه سازی کنید.

۲. EAT و Core Web Vitals: روی EAT (تخصص، اعتبار، اعتماد) و Core Web Vitals (سرعت بارگذاری، سازگاری با موبایل، پایداری بصری) تمرکز دو چندان داشته باشید. گوگل بیش از هر زمان دیگری بر آنها تأکید می‌کند.

۳. خوشه های محتوا: خوشه های محتوای جامع را در اطراف موضوعات اصلی ایجاد کنید تا خود را به عنوان یک مرجع در موضوع موردنظر معرفی کنید. این کار برای گوگل ارزش دوچندانی دارد.

۴. بهینه سازی تجربه کاربری: اولویت را بر تجربه کاربری (UX) قرار دهید. برای اینکه کاربران دوباره به وب سایت شما بازگردند، ناوبری واضح، طراحی بصری کاربرپسند و محتوای جذاب ارائه دهید.

بهبود تجربه کاربری با چک لیست های سئو

تصویر(3)

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، متخصصان سئو می توانند متحدان ارزشمندی باشند که با ارائه تخصص، ابزار و پشتیبانی به شما در پیمایش این دنیای دائماً در حال تغییر، کمک می کنند. بنابراین، چک لیست های سئو ۲۰۲۴ خود را کامل کنید، از روحیه ماجراجویی استفاده نمایید و مسیر صعود وب سایت خود را به سوی قله های شکوه در موتورهای جستجو ترسیم کنید.

اشتراک گذاری:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *